Gå til innhold
Hundesonen.no

Hønefoss 22.mai


Kaja

Recommended Posts

Skrevet

Ja, vi var i hvertfall 3 sonenhunder !:P

Tesh ble BIR og BIG4

Med kritikken

Feminint hode og utrykk, velplassere øyne og ører. Gode praraleller i hodet. God hals, god rygg, god overlinje. God brystdybde. God benstamme. Gode vinkler bak. Beveger seg bra for alder. Velvist og trivelig gemytt.

meget fornøyd!

250415_10150615488640311_745795310_18605455_7608288_n.jpg

Monica og Sandra kan få fortelle selv :)

Skrevet

Kovu fikk jumboprisen. Etter to timer med piping greide han å stikke av, ikke én, men TO ganger, for å tøyse rundt med alle de morsomme hundene der. Takk og lov at han ikke løp inn i ringen, gjennom mat-boden, eller inn i noens bil med sinte hunder i... :icon_redface::icon_redface: :icon_redface:

Og vi var ikke en gang påmeldt noe. :getlost:

Skrevet

Hjemme fra Hønefoss passe frøsen.blei ikke gruppe plassering på oss i dag,men er strålende fornøyd med kritikken til Arla :-)

Femenint hode og uttrykk,velproposjonerte ørerer og øyne,korrekte tær,gode skuldere,bra hals og overlinje,god benstamme,god pels og farge,beveger seg typisk og trivelig temprament :-)

Emma: dommer var Steinar Balken

Skrevet

Grattis til alle fornøyde! :D

Søren at jeg glemte denne, har ikke hatt noe å gjøre i hele dag så skulle gjerne vært der å titta... :icon_cry:

Skrevet

Imouto fikk sitt sjuende BIR i dag. Vi hadde gleda oss til å stille mot en annen shiba, for det å bli BIR er liksom ikke noen kjempeprestasjon når vi stort sett alltid er aleine i rasen. Desto hyggeligere at hun har blitt gruppeplassert alle unntatt en gang! I dag blei det BIG4, og det var veldig mange fine hunder, så det er vi knallfornøyde med. :)

Dessverre trakk de andre shibavalpen sin da de så Imouto. Han var nemlig både litt røytete og langhåra, og hadde dermed ikke optimal farge heller (men sammenligna med Imouto er det ikke så mange som framstår røde, hehe). Men jeg mener nå likevel at de kunne gitt valpen muligheten å øve seg litt på utstilling, men men. :aww:

DSC_4131.jpg

Takk for hyggelig dag til Simira, Kaja, Monica og Rovekrullen, som eier pappaen til Imouto, Birk, som kom og var heiagjeng. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...