Gå til innhold
Hundesonen.no

Hønefoss 22.mai

Kaja

Recommended Posts

Skrevet

Ja, vi var i hvertfall 3 sonenhunder !:P

Tesh ble BIR og BIG4

Med kritikken

Feminint hode og utrykk, velplassere øyne og ører. Gode praraleller i hodet. God hals, god rygg, god overlinje. God brystdybde. God benstamme. Gode vinkler bak. Beveger seg bra for alder. Velvist og trivelig gemytt.

meget fornøyd!

250415_10150615488640311_745795310_18605455_7608288_n.jpg

Monica og Sandra kan få fortelle selv :)

Skrevet

Kovu fikk jumboprisen. Etter to timer med piping greide han å stikke av, ikke én, men TO ganger, for å tøyse rundt med alle de morsomme hundene der. Takk og lov at han ikke løp inn i ringen, gjennom mat-boden, eller inn i noens bil med sinte hunder i... :icon_redface::icon_redface: :icon_redface:

Og vi var ikke en gang påmeldt noe. :getlost:

Skrevet

Hjemme fra Hønefoss passe frøsen.blei ikke gruppe plassering på oss i dag,men er strålende fornøyd med kritikken til Arla :-)

Femenint hode og uttrykk,velproposjonerte ørerer og øyne,korrekte tær,gode skuldere,bra hals og overlinje,god benstamme,god pels og farge,beveger seg typisk og trivelig temprament :-)

Emma: dommer var Steinar Balken

Skrevet

Grattis til alle fornøyde! :D

Søren at jeg glemte denne, har ikke hatt noe å gjøre i hele dag så skulle gjerne vært der å titta... :icon_cry:

Skrevet

Imouto fikk sitt sjuende BIR i dag. Vi hadde gleda oss til å stille mot en annen shiba, for det å bli BIR er liksom ikke noen kjempeprestasjon når vi stort sett alltid er aleine i rasen. Desto hyggeligere at hun har blitt gruppeplassert alle unntatt en gang! I dag blei det BIG4, og det var veldig mange fine hunder, så det er vi knallfornøyde med. :)

Dessverre trakk de andre shibavalpen sin da de så Imouto. Han var nemlig både litt røytete og langhåra, og hadde dermed ikke optimal farge heller (men sammenligna med Imouto er det ikke så mange som framstår røde, hehe). Men jeg mener nå likevel at de kunne gitt valpen muligheten å øve seg litt på utstilling, men men. :aww:

DSC_4131.jpg

Takk for hyggelig dag til Simira, Kaja, Monica og Rovekrullen, som eier pappaen til Imouto, Birk, som kom og var heiagjeng. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...