Gå til innhold
Hundesonen.no

Nora og Ida, agilitytrening s 27


Ane
 Share

Recommended Posts

  • Svar 597
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, det er blitt en vane at det er rundt et år mellom hver oppdatering her inne ser det ut til!  Ida konkurrerer forsatt i agility, og gjør det veldig bra, som oftest en pallplass i hver konkurrans

Gledes oppdatering! Forrige uke tenkte jeg at jeg skulle introdusere Nora til ski og trekking. For å si det enkelt, hun var LIVREDD! Hun krøp sammen og lå seg på bakken, nekta å gå frem eller bak,

Jeg og Ida debuterte i agility hopp idag og slo til med en 3 plass av 11 startende! En vegring på slalom, hvor hundene fikk en sinnsyk fart inn i, og mange føk ut etter første pinne. Jippi! Så fantast

Posted Images

http://youtu.be/WBJYniFgO_o

Samboer har lært Ida et triks :P

Postet bilde

Ida trøtt, med bodyguard Nora som passer på

Postet bilde

Nora er søøt

Postet bilde

Trøtt, men tar jobben som Idas bodyguard seriøst, og følger med med ett øye

Postet bilde

Nora fikk lov å gå av vakt

Postet bilde

Postet bilde

Fra gårsdagens AG trening

Postet bilde

Ida hadde med boller til alle siden hun fylte ett forrige uke. Ida fikk også bolle og måtte vise hvor fink hun var å holde.

Postet bilde

Det var litt fælt

Postet bilde

Aggressive bikkjer

Postet bilde

Postet bilde

Spis en husky leken. Ja, hodet til Ida er inni Noras munn.

Postet bilde

Nomnom

Postet bilde

Krokodillen er back

Postet bilde

Huskyen går for strupen

Postet bilde

Ida er fornøyd med seieren

Postet bilde

Mens Nora ble litt sånn..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Verken blod eller urinprøvene viste noe unormalt, "dessverre". Neste uke begynner vi å utrede, først med røntgen. I går var Ida helt hvit i tannkjøttet igjen. Det skal ikke være normalt at man går fra rosa til hvit så mye som hun gjør. Men om vi ikke finner ut noe etter videre prøver, så kan det hende hun bare er slik. Men hun ville ikke slå seg til ro med det enda. Glad vi har forsikring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken blod eller urinprøvene viste noe unormalt, "dessverre". Neste uke begynner vi å utrede, først med røntgen. I går var Ida helt hvit i tannkjøttet igjen. Det skal ikke være normalt at man går fra rosa til hvit så mye som hun gjør. Men om vi ikke finner ut noe etter videre prøver, så kan det hende hun bare er slik. Men hun ville ikke slå seg til ro med det enda. Glad vi har forsikring!

Er hun testet for AHE, eller fra frie foreldre? Jeg vet ikke om symptomene hennes er innenfor hva som er vanlig ved AHE, men kanskje det kunne være verdt er forsøk, hvis hun ikke er fri mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Så fine der er begge to! :)

 

Liker Nora sine veldig tydelige uttrykk, haha! også så snille og koselige de er med hverandre, helt herlig!

 

Lykke til med Ida, krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig!

De er veldig søte! Haha, ja, Nora har mange morsomme uttrykk :P

Takk!

Er hun testet for AHE, eller fra frie foreldre? Jeg vet ikke om symptomene hennes er innenfor hva som er vanlig ved AHE, men kanskje det kunne være verdt er forsøk, hvis hun ikke er fri mener jeg.

Nei, hun er ikke det. Vet ikke symptomene selv, men skal teste henne :)

Håper det ikke er noe galt med Ida.

Det er så tydelig hvor høyt du elsker den hunden, så det får det ikke være!

Håper ikke jeg heller! Hun er hjertebarnet mitt :) Verdens beste!

Håper du får noe svar snart! :)

Røntgen ble utsatt litt, men skal ringe veterinær nå for å høre hva vi skal gjøre, og eventuelt sette igang med røntgen. Synes hun har begynt å pese en del i det siste, men mulig jeg bare reagerer fordi jeg kanskje tror det er noe galt med henne. Er ikke veldig tydelig, men kan ligge i stuen å pese. Kan ikke huske hun gjorde det ved "normal" stuetemperatue før. Får nevne det til veterinær.

Så vi får bare se. Kanskje er hun bare rolig og grei :P Men tannkjøttet er jo et mysterium. Blodprøvene var jo helt fine.

Håper på å rekke agilitytrening imorgen etter middagsbesøk, så får vi se om hun har gnisten tilbake eller er like dau som sist vi var der hvor hun heller ville ligge å sove(3-4 uker siden)... Vi var jo så godt igang med agility og hun flink, men nå har vi ikke trent ordentlig siden oktober :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nydelige begge to :wub::wub: Få så lyst på Husky når jeg ser hvor morro dere har det, og hvor allsidig Ida er :wub:

Har du tenkt på om hun kanskje kan ha jernmangel? Jeg har ikke greie på det, men mennesker kan jo bli bleke/svimle/slitene av jernmangel. Så kanskje det er slik med hunder også. Hva med å tilsette blodpulver i maten for en periode? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nydelige begge to  :wub:  :wub:  Få så lyst på Husky når jeg ser hvor morro dere har det, og hvor allsidig Ida er  :wub:

 

 

Har du tenkt på om hun kanskje kan ha jernmangel? Jeg har ikke greie på det, men mennesker kan jo bli bleke/svimle/slitene av jernmangel. Så kanskje det er slik med hunder også. Hva med å tilsette blodpulver i maten for en periode?  :)

Takk! Hun er veldig allsidig :D De fant ikke jernmangl på blodprøvene :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi igang med agilitytreningene igjen etter å ha vært borte siden oktober. Var forrige søndag, og hun var veldig med og ikke slapp som sist vi prøvde en gang i januar.

Igår trente vi på en bane, felt, slalom og sirkel med fremmadsending til slutt.

Ida går banen fint, men jeg kommer for sent noen ganger og da blir det tull for neste hinder. Hun er så rask! Så litt tull fra meg, men veldig flink h

Ida :)

Det gøyeste igår var treningen på slalomen. Vi trener allé, og den har hun fra starten av vært veldig treig på og vi har stått på stedet hvil. Men igår så gikk det så bra! Jeg fikk flytta siste halvdel så tett at hun måtte bevege seg litt sikk sakk for å gå igjennom. Skikklig gjennombrudd!! Det var så gøy å se henne bevege seg sidelengs :D Om så bare de siste portene, så hoppet jeg i glede :)

Sirkelen på slutten var hun mye flinkere på å gå hoppene mens jeg bare pekte frem og sa hopp, enn sist, men av en eller annen grunn tok hun ikke tunellene like godt som forrige gang da jeg sendte henne inn i dem langveis fra. Men hun har vanligvis tunellsug, så jeg var fornøyd med at hun nå også tar hoppene med meg langt bak! :)

Håper på å få trent mer enn en gang i uka fremmover, så får vi se hvordan dette går :)

Instruktøren vår sa igår hun syntes Ida minner veldig om en border collie når vi trener og går bane, og det er vel ikke så værst å høre når det er agility vi trener :D Instruktør har BC på landslaget. Også er hun utrolig imponert over å se en husky så lydhør og treningsvillig. Ida er flink :D :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk kan få dachs på rekrutteringslaget i agility, er det liten tvil om at du kan få til mye med Ida. Huskier er jo made to please :) Virker som dere har det veldig moro med AG!

Ja, men mange har erfaeinger med huskyer som er hunder som aldri kan gå løs, ikke kan noen ting og generelt ikke er veldig treningsvillige. Jeg er uenig i det, men de fleste er ikke kjempe ivrige til å terpe terpe terpe :) Ida er veldig kjekk å ha med å gjøre der! Er nok derfor instruktøren mente hun minna om en BC :)

Det kjipe om vi skal ha høøøye ambisjoner er jo at hun er blandingshund og dermed er det en del vi ikke kan oppnå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, de fleste lever jo et liv som rene trekkhunder/turhunder. Ble litt overrasket selv også, over hvor lett de tar ting egentlig. Moro å bli sammenlignet med BC da, selv om de nok tåler mer mental trening og fortsatt kan prestere på høyt nivå over lengre tid enn en AH. De er jo avlet for ulike oppgaver :) Litt kjipt ja, at blandinger ikke kan klatre helt i toppen av stigen innenfor hundesport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi trent agility med Marie, Tidi og Blondie. Endelig en dag med sol i bergen! Det kjentes ut som det var vår i luften :DDSC_0038_zpsz7sxxguk.jpg Nora var også med idag. Lager et tryne for anledningen :D Med Ida trente jeg fremmadsending på hopp. Nora fikk først trene kontakt/ikke løp bort til Tidi og Blondie med ball. Var veldig flink og fikk løpt ut litt energi på ballkast løs :) Da jentene til Marie hadde pause fikk Nora gått litt på hoppene. Hun har aldri hoppet mer en litt over en pinne på en stol hjemme i hagen, så er helt fersk og vet ikke hva hopp betyr eller noe slikt. Jobbet fint, og har fin fokus idag :) Mye rot, men fornøyd med at hun var så "på" meg og ikke alt rundt :) Litt film fra idag :)http://youtu.be/n_vsRixq7tM Nora kan være veldig søt DSC_0039_zpsqjxtfcfq.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida var super flink på agilitytreningen igår. Vi trente hoppteknikk og det var ikke lett for Ida som bare vil fly over hindrene istdet for å hoppe kjapt og kort over fire på rad. "Jeg hopper heller alle på en gang jeg". Hun skjønte etterhvert hva hun skulle gjøre :P

Slalom fikk vi også trent pp, og hun har virkelig fremgang. Slalomen slet vi lenge med at jeg ikke kunne minske avstanden på alleen, men nå står den slik at hun må gå litt slalom. Veldig gøy!

På slutten hadde vi den store sirkelen med hopp og tunell som vi avslutter med. Ca 15 m bred, og 20-30 m lang bane i sirkel med masse hopp og tuneller etterhverandre. Her er målet å kunne stå i ro på midten å bare sende hunden rundt. De fleste må løpe helt ut til hindrene og føre, noe jeg også måtte første gangen vi prøvde dette. Idag tredje gangen vi avslutter med sirkel, var det ikke langt fra at jeg kunne stå i ro på midten. Kjempe artig! Hun er blitt så flink på å gå hindre mens jeg er langt unna :D Fremmadsendingteening gjør underverk! Glemte dessverre å få det filmet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis en border collie til middag

Ida weave pole training
Ida introdusering og lett søk. Funn av hanske, jakke, sokk og nøkler.
Latmannstrim av Ida idag, er så forkjølet!
Se så herlig og glad hun er da! Slik er hun alltid :D Man kan ikke bli annet enn forelsket og glad i den hunden :D :D
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida gikk fersking og nybegynnerklasse agility på klubbens cup fredag 13 mars. Dette er første "starten" vår på konkurranse. Her er film fra fersking. Veldig teit med de to vegringene, hun pleier aldri løpe forbi hopp på den måten :Phttps://youtu.be/KQ8snAHDRGM I nybegynner disket vi, fordi vi løp forbi slalom og vippe :) Men veldig bra trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...