Gå til innhold
Hundesonen.no

2 juni

Enits

Recommended Posts

Skrevet

Tolv :) Det går en buss fra Jernbanetorget 1148 som er på Ekeberg Camping akkurat 1200, jeg har i alle fall planer om å ta den. :)

Siden jeg er i Oslo og har (foreløpig) fri på torsdagen lurer jeg på om jeg kan slenge meg med deg og Enits og møte dere ved ark-7/11? Jeg bor på Thon Hotel Terminus og det er rett ved. :)

Da er jeg der fem på halv, ikke helt at jeg har skjønt hvor ark 7/11 er eller hvilken av alle disse a-g stoppene vi skal med! men jeg har nummeret til Ingvild, så ser dere en fortumlet person med to hunder og en stol rop på meg da! :P

• Svar 166
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

du har nr mitt og anette. Når du kommer opp fra toget så skal du til høyre. Ned rulletrappene og så ser du hvor du skal :P

Skrevet

Kos dere masse i dag og jeg forventer masse bilder :D

Det skal du få! Synd du ikke fikk vært med :( Men vi får ta et Drammenstreff til sommeren! :D (pluss hyttetur og greier!)

Nå er det bare å gjøre seg klar :) Deretter en tur innom butikken for å handle med meg det jeg trenger så fær me avgårde!

Skrevet

Kom jo på inatt at det var helligdag idag så får håpe jokern er åpen og har noen pølser osv... :P Jeg har ihvertfall på meg en sort jakke og en lys lys bukse, og hestehale..! Hvis noen skulle få øye meg... :P DA skal man dra! :) Er sikkert nedpå bussholdeplassen tidlig jeg.. typisk meg det.. å være tidlig ute til alt :lol:

Skrevet

Treffet får begge tomlene opp! :thumbs:

Signerer! Men kroppen min er ikke så glad for jeg er blitt maks solbrent :P

Skrevet

kjedelig at jeg måtte dra med en gang, men sånn går det når hesten min plutselig ble alene hjemme og ble litt engstelig... "/

Skrevet

Signerer! Men kroppen min er ikke så glad for jeg er blitt maks solbrent :P

Jeg er også solbrent! Knallrød på armer og bryst :lol: Får huske solkrem neste gang :P

Skrevet

Jeg er også solbrent! Knallrød på armer og bryst :lol: Får huske solkrem neste gang :P

Hehe ja :P jeg er knall rød på skulder, øvre rygg, bryst og i ansiktet :P bergenser oppdager solen. Haha

Skrevet

Det var veldig koselig, ja! :D Ble litt asosial der jeg satt med et stk rottweiler og en liten valp, men ble litt komplisert til tider :lol:

Skrevet

Det var veldig koselig, ja! :D Ble litt asosial der jeg satt med et stk rottweiler og en liten valp, men ble litt komplisert til tider :lol:

Jeg kunne passet på den ene men litt for sent nå :P

Skrevet

Jeg kunne passet på den ene men litt for sent nå :P

Haha, jaa! :P Rottisen er veeeldig glad i valper, og må krype bort til alle hun ser (dersom jeg har bedt henne ligge stille... :P). Er glad jeg ikke hadde med tredjemann, da hadde det blitt kaos! :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...