Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet i lydighet!

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er så misunnelig at det nesten gjør vondt! Jeg blir så sur så sur, så SUR hvis det ikke blir flere sonenmesterskap at da melder jeg meg ut og starter et konkurrerende forum. Digget PM'n deres, skikkelige tunge sponsorer og nick! Dette er så kult at jeg blir helt dårlig. La det bli en årlig begivenhet! Pliiiis!

• Svar 630
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg vil jeg vil! :D

Jeg digger at det står nick og ikke navn på "pm" :D

Har du ikke med deg to egne hunder? Ellers så kan du være barnevakt mens jeg har grandis på fanget :D Traff forresten en grandisherre i byen i går. Han rygga jammen meg opp på fanget mitt, han også. Det må være rasebetinga. Ekte lapdog :D

Takk! :ahappy:

Eller så kan man si at du skal ta Østeråsbanen (linje 2) vestover og gå av på Røa. Da får du enda flere stasjoner å velge mellom når du skal på. Stortinget, også. Det glemte nok Margrete. Stortinget, altså. :D

Jeg er så misunnelig at det nesten gjør vondt! Jeg blir så sur så sur, så SUR hvis det ikke blir flere sonenmesterskap at da melder jeg meg ut og starter et konkurrerende forum. Digget PM'n deres, skikkelige tunge sponsorer og nick! Dette er så kult at jeg blir helt dårlig. La det bli en årlig begivenhet! Pliiiis!

Jeg prøver jo iherdig å etablere en gedigen konto, så vi kan ha diverse begivenheter uten at noen må legge ut med dårlig sikkerhet.

Må det være åpent for alle, hvis det skal bli offisielt, eller går det an å ha slike mindre skumle mesterskap og få kred for resultatet? Sånn siden en gang, altså.

Skrevet

Har du ikke med deg to egne hunder? Ellers så kan du være barnevakt mens jeg har grandis på fanget :D Traff forresten en grandisherre i byen i går. Han rygga jammen meg opp på fanget mitt, han også. Det må være rasebetinga. Ekte lapdog :D

Har med meg begge to, og en mor, også tar du Tesh så er problem løst ;P Så har jeg jo også med telt og valpegrind da :)

Skrevet

Nå driver jeg og fireårige lillebror og baker sjokoboller. Haha. En fireåring er ikke veldig raffinert, så det blir som det blir.

Si fra om jeg skal ta med meg stellebord om det er manko forresten. :)

Og vi har fortsatt plass til menneske i bilen om det trengs.

Skrevet

Ostekake ready to go!

Hvorfor kan du ikke bare komme daa? :(

Skrevet

Jeg må si jeg er skikkelig imponert over organisasjonsevnene. Er kjempelei meg for at jeg ikke har mulighet til å være med, men her står det brukshundstevne på plakaten i morgen, så da må man stille opp og hjelpe til :).

Lykke til, alle sammen i morgen! Gleder meg til å se bilder fra evenementet :D

Skrevet

Æsj. Jeg ergrer meg skikkelig over at jeg klarte å dobbeltbooke og ikke kan komme i morgen. :( Lykke til alle sammen og kos dere masse!

Skrevet

Okei, bare glem det :whistle:

Ta den veien Simira sa du. Jeg sjekket idag og det er skiltet helt fra E 18 til Bogstad med campingskilt. :)

Så flott! Tusen takk for hjelpa :ahappy:

Er det lov å gå LP på en snurr? For oss med konkurransenerver, mener jeg...

Men det er bra BCAmira går i samme klasse, for da kan jeg si at jeg konkurrerte på samme linje som en verdensmester :P

:lol:

Åååh, deilig å ha seint startnr i begge klassene :D

Gleder meg skikkelig til å treffe alle sammen i morgen! Det blir nok en utrolig koselig dag! Har ikke akkurat noen forventninger til noen av hundene, men dette er jo tross alt bare for moro (huske å si det til meg selv i morgen når nervene kommer :lol: )

Skrevet

Jeg glemte å kjøpe servietter i dag! Men hvis det var en kiwi i nærheten som er åpen, er det vel ikke krise...

Kiwi på Noresund har søndagsåpent.

Og det var mitt bidrag. Jeg trodde jeg hadde planer denne helgen, men det gikk i vasken, så da kan jeg bare avstandsbeundre de som er med :)

Skrevet

Noen som kan ta med

en basic kalkulator

sprittusj

?

vi sees imorgen!

Tar med kalkulator. Sprittusj vet jeg ikke om vi har.

Skrevet

Muffins i ovnen! :P Kjører enkelt og greit jeg... Fikk kjøpt EN engangsgrill også.. Vet ikke om jeg har nok pølsebrød til pølsene jeg har med da, så hvis noen har lompe eller noe så ta gjerne med..!

Skrevet

Håper alle som skal være med,får en kjempegøy dag i morgen! Lykke til!

Jeg kjenner nervene kicker inn hos meg,og jeg sitter trygt i Sandnes og er ikke i nærheten av å skulle konkurrere en gang :whistle:

Husk å ta masse masse bilder for oss som bor for langt unna! :D

Skrevet

Gubben er sendt på jakt, kaka + div er i bilen, jeg har dusjet og Steinar er oppe. Da skal jeg bare slenge ut de hundene som ikke skal være med, og slippe ut hestene, så drar vi :)

Skrevet

Jeg er blitt skikkelig, skikkelig forkjølet, så jeg får ikke kommet i dag, jeg kjenner jeg må holde sengen. Utrolig kjedelig, men håper alle dere andre får en fantastisk dag og tar masse bilder! :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...