Gå til innhold
Hundesonen.no

Yatzi er kommet :-)


MiO
 Share

Recommended Posts

Tur i akebakken i dag, hele familien inkl hund, og der møtte vi Yatzis bestevenn Chico. Han fikk bli med oss hjem en tur, for å øse ut av seg en del energi sammen med Yatzi i hagen vår.

img_9342.jpg?w=630&h=495

Pause for å spise snø-og isklumper rundt marsvinenes sommerhus. Her lekes det aktivt sisten, rundt marsvinhuset. Det er moro å gjemme seg og titte rundt hjørnet, syns hundene.

Interessant å se forskjellen på hundenes pels. Mens Yatzi kun får noen snøklumper mellom tærne, er Chico (rase Bichon havanais) fullstendig dekket av isklumper over hele seg etter en stund utendørs, og de sitter SKIKKELIG godt fast overalt på han. Til og med i ansiktet! Han var en vandrende snømann da vi gikk inn. Til forskjell hadde Yatzi ingen snøklumper hun, bare et par stykker mellom tærne på bakpotene! Hun får fiskeolje (Salmopet) i maten sin, og har kanskje glatt pels av den grunn, men det er jo stor forskjell på pelstypen på de to rasene uansett, mer enn bare utseendemessig åpenbart :).

img_9375.jpg?w=630&h=396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Alt går strålende og valpen, den er et funn! Hun sover hele natta, og viser ingen tegn til å ville ete opp inventaret i huset, hehe :-)Hun virker å være født veloppdragen!(la oss håpe det varer, og

Et par bilder til ♥♥ Første uken med valpen har gått strålende, og vi storkoser oss med henne. Nå spiser hun godt og hopper rundt dagen lang, bare avbrutt av litt "opplading" (en lur) innimellom. Hu

Posted Images

Mimrer litt. Kom over et bilde jeg hadde liggende lagret på pc'en, som er knipset den dagen vi var og hentet hjem Yatzi hos oppdretter i april. Kullet besto av fem valper, 2 merle-fargede og 3 tricolour. Alle tricolour-valpene var hentet dagen før, så når vi kom dagen etter for å hente Yatzi, var det kun henne og den merle-fargede broren hennes igjen. Han hadde også en svart flekk på hodet over øyet, men motsatt side av Yatzi. Han hadde også et mørkt øye (brunt?) og et blått, mens hos Yatzi er begge øynene blå.

Er de ikke utrolig søte, vel? De er åtte uker og et par dager gamle på bildet. Etter hva valpe-eierne til den merlefargede hannen sa da vi traff dem (de hentet samtidig med oss) så skulle han få navnet Rex ♥ Jeg har veldig gode minner om navnet Rex, for jeg kjente en fantastisk collie som het det da jeg var barn...! :)

Yatzi til høyre, Rex til venstre.

16042011004-b.jpg?w=630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Gosh, for noen utrykksfulle øyne! Spesielt på det siste bildet :) Og så fin pels!

Ja, hehe, uttrykksfulle kan man vel si :- ) Akkurat det blikket på nederste bildet betyr noe sånt som "kan du snart bli ferdig med å dytte det kameraet i fjeset mitt, for jeg liiiiiider så fælt når du gjør det!" :P

Takk for kommentar om pels - hun er i god gang med røytinga og det børstes av 4-5 fulle kammer hver eller annenhver dag, så snart er hun vel helt ribbet :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Yatzi er blitt stor jente, 15 måneder, og er nylig ferdig med sin andre løpetid (for et par uker siden).

img_0192-b.jpg?w=630&h=686

Alaskan Huskyen det er bilde av i forrige innlegg, har blitt en stor grobian nå :D Rager godt over Yatzi og har de svære truge-labbene i forhold.

img_0225.jpg?w=630&h=420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...