Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff/trening i påsken


Wanderlust

Recommended Posts

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Nå er'e to mot en, ikkesant, to fra Drammen og en fra Bittelillestrøm, så da kan treffet heller være i Drammen! Så kan Marianne&Java være med, og andre folk. Og jeg! :D

Jeg er helt klar for Drammen mye enklere og finne frem a gitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer jeg:) Men siden jeg ikke har bil enda får det bli med bare en. Orker ikke stresse med to stykker når den ene trekker av meg armen om dagen (ja han har fått det for seg og jeg hater å gå med han på tur akkurat nå...)

For min del passer også Drammen bra (men må som sakt være mulig å komme seg dit med offentlig transport)

Oslo er like greit, men jeg er null kjent i oslo!!

Vi kan jo (om Monica syns det er vanskelig med drammen) ha et treff i Oslo og ett i Drammen ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scilos vil! Fibi vil heller ploppe bobler (tollergreie?) og bade og være sær i sin egen skog, men Scilos vil trene lydighet (he he) og grille. Jafall grille.

Plopper Fibi også bobler? *ler* Chilli svømmer rundt og skal ta alle boblene som dukker opp rundt henne mens hun svømmer hund!

Noen som har idè til hvor det kan være fint å ha et slikt treff? (Er ikke spesielt kjent rundt i Oslo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Nora har lyst :aww:

Ekeberg pleier vel å være ganske greit å ha treff på? Aner ikke hvordan det er å komme seg dit med kollektivtrafikk da :)

Tenker du på ved hundejordet eller mer oppå sletta? Har trent oppå sletta før, og da har det ikke vært et stort problem for de som har reist kollektivt. (hundejordet aner jeg ikke hvordan jeg kommer meg til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på ved hundejordet eller mer oppå sletta? Har trent oppå sletta før, og da har det ikke vært et stort problem for de som har reist kollektivt. (hundejordet aner jeg ikke hvordan jeg kommer meg til).

Nå må du ikke spørre så vanskelig da :o Jeg veit ikke hvor hundejordet er jeg heller, men vi har pleid å trene ikke så langt unna campingen på "enden" der, vi. Jeg syns å huske at det er busstopp på begge sider av veien der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke spørre så vanskelig da :o Jeg veit ikke hvor hundejordet er jeg heller, men vi har pleid å trene ikke så langt unna campingen på "enden" der, vi. Jeg syns å huske at det er busstopp på begge sider av veien der :)

Ja, der vi hadde sonentreningene i høst det. På andre siden av veien enn campingen, ved en barnehage. Der har det vært greit med parkering, og busstopp i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scilos vil! Fibi vil heller ploppe bobler (tollergreie?) og bade og være sær i sin egen skog, men Scilos vil trene lydighet (he he) og grille. Jafall grille.

Plopper Fibi også bobler? *ler* Chilli svømmer rundt og skal ta alle boblene som dukker opp rundt henne mens hun svømmer hund! Noen som har idè til hvor det kan være fint å ha et slikt treff? (Er ikke spesielt kjent rundt i Oslo)

Aiko og Imouto må oppi hver eneste sølepytt/dam vi ser for å ploppe bobler de også. Kanskje en rød hund-greie. :lol:

Kanskje Nora har lyst :aww: Ekeberg pleier vel å være ganske greit å ha treff på? Aner ikke hvordan det er å komme seg dit med kollektivtrafikk da :)

Nå må du ikke spørre så vanskelig da :o Jeg veit ikke hvor hundejordet er jeg heller, men vi har pleid å trene ikke så langt unna campingen på "enden" der, vi. Jeg syns å huske at det er busstopp på begge sider av veien der :)

Ekeberg er veldig lett å komme seg til, enten med trikk 19 eller 18 til hundejordet (som ligger ganske langt unna der vi pleide å trene), eller buss 34 fra jernbarnetorget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plopper Fibi også bobler? *ler* Chilli svømmer rundt og skal ta alle boblene som dukker opp rundt henne mens hun svømmer hund!

Noen som har idè til hvor det kan være fint å ha et slikt treff? (Er ikke spesielt kjent rundt i Oslo)

Den filmen du la ut av Chilli, kunne like gjerne vært av Fibi :lol: Det ser ikke så veldig intelligent ut, nei :whistle:

Ekeberg :icon_confused: Der er det jo en trillion andre hunder og folk og da blir det stillestående frislepp der man må gjette hvem som er sonenfolk og de som kjenner hverandre blir stående sammen og Scilos syns den svære hunden han ikke kjenner er skummel og vi gidder ikke det :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekeberg :icon_confused: Der er det jo en trillion andre hunder og folk og da blir det stillestående frislepp der man må gjette hvem som er sonenfolk og de som kjenner hverandre blir stående sammen og Scilos syns den svære hunden han ikke kjenner er skummel og vi gidder ikke det :o

Du tenker på hundesletta, det gjør ikke vi. :) Dersom du kjører mot Ekeberg husdyrpark, som ofte er utgangspunkt dersom man skal på hundesletta, får du området vi snakker om til venstre med en gang du kjører inn på den lange veien som er Ekebergsletta. Det er en gul barnehage, og en vei inn til venstre. Jeg driver heller ikke med frislipp med bikkjene, så der er vi helt på linje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmen du la ut av Chilli, kunne like gjerne vært av Fibi :lol: Det ser ikke så veldig intelligent ut, nei :whistle:

Ekeberg :icon_confused: Der er det jo en trillion andre hunder og folk og da blir det stillestående frislepp der man må gjette hvem som er sonenfolk og de som kjenner hverandre blir stående sammen og Scilos syns den svære hunden han ikke kjenner er skummel og vi gidder ikke det :o

Haha, så er ikke Chilli som er tilbakestående nei :lol: De bare er sånn.

Men oppå ekebergsletta er det ikke frislipp (der er det båndtvang også). Så kan man trene, være sosial og grille :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der vi hadde sonentreningene i høst det. På andre siden av veien enn campingen, ved en barnehage. Der har det vært greit med parkering, og busstopp i nærheten.

Ja, vi har vært der på kurs nå og da, veldig grei plass syns jeg :)

Aiko og Imouto må oppi hver eneste sølepytt/dam vi ser for å ploppe bobler de også. Kanskje en rød hund-greie. :lol:

Min røde hund gjør ikke sånn :P hehe

Ekeberg :icon_confused: Der er det jo en trillion andre hunder og folk og da blir det stillestående frislepp der man må gjette hvem som er sonenfolk og de som kjenner hverandre blir stående sammen og Scilos syns den svære hunden han ikke kjenner er skummel og vi gidder ikke det :o

Men det er jo du som er lokalkjendisen, så da må jo du finne et annet sted? Vi er jo bare bønder i byen vi, vi veit ikke om noe bedre :whistle::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip*

Men det er jo du som er lokalkjendisen, så da må jo du finne et annet sted? Vi er jo bare bønder i byen vi, vi veit ikke om noe bedre :whistle::lol:

Lokalkjendis, faktisk :lol: Nå når vi har flyttet til Ytre Ødemark, vet jeg ingenting om noenting, lenger. Sånn bortsett fra at det er kjempestas å spise is på Aker Brygge og at Oslo er fali :blink:

Ville nok heller møttes på Skullerud eller Skraperud og trent på sletta der, men det er vel ganske bløtt der enda. Nei, bestem dere. Vi er jo kanskje på Lillehammer, så da får det ikke bli så forpliktende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...