Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva får dere i timeslønn?

MartineH

Recommended Posts

jeg får 138,44 kr timen. jeg jobber i klesbutikk, de følger tariffen men er ikke medlem av tariffordningene, så de har ikke med ub tillegg. jeg er 22 (blie 23 i år) har hvert lærling i butikkfaget, og har derfor fagbrev. jobbet i butikk i 3-4 år, utenom lærlingstiden. stillingen jeg har nå varierer litt, skal ha minimum 90 timer i mnd. men blir fort litt mere da jeg fungerer litt som en assistent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matbutikk. Jobbet ett halvt år og er fast deltidsansatt. Får 129,- timen ca. Fulltidsansatte får månedslønn, men virker som de jobber mye gratis, ofte en halvtime-time over oppsatt arbeidstid 3-4 ganger i uken. Dette får de såklart ikke betalt ekstra for.

Får vel en femmer ekstra i timen etter kl åtte hverdager, helgene er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke i butikk, men den ene av lillesøstrene mine gjør det.

Hun er 25 og jobber deltid ved siden av studiene. Tjener 138kr+ helge- og kveldstillegg. De får også bonuser hvis de klarer budsjett. Følger ikke tariffen.

Dette er på Black Design.

Edit: men butikk er generelt dårlig betalt da.

Dobbeltedit: endret sum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i samme dyrebutik i 4 år og får 120 i timen.. Ehm.. fornøyd? :getlost:

Jeg vet jeg kan skifte jobb om jeg vil, men det er tiltak må skjønne...

Du er ikke alene, jeg har også stått bak kassen i samme butikk i over 4 år nå og tjener 125, uten noen form for tillegg- Kusinen min begynte å ny jobb nå i klesbutikk og begynte på 130 :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbud om flere (faktisk 5) jobber i andre butikker. Beste lønnen jeg har blitt tilbudt til nå var 132 i timen pluss kveldstillegg etter fire og helge- og helligdagstillegg. Over 200 i timen på lørdager (og DEt er veldig bra!). Men så er det noe med de forbanna forpliktelsene som kommer med det å bytte jobb da.

Men ja.. Vanskelig å vite hvordan man skal gå fram og tørre å stå på krav om høyere lønn. Er kjedelig å tjene dårligere enn tariff når man er 22 år og sårt trenger penger liksom.

Skulle tro det var bransjen.. Men er jo åpenbart ikke det av det jeg kan se i innleggene over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet et drøyt år i elektroforretning og tjente mellom 126,- og 134,- i timen + bonus.

Tror folk skal regne ut årslønn før de klager over betaling. En sykepleier med tre års utdanning ligger i snitt på 164,- i timen. En lærer snitter på 194,-. Dette er relativt høyt utdannede folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså.. Jeg har 3 år med universitet på baken (snart), men allikevel samme lønna som da jeg begynte å studere. Store deler av utdannelsen er også svært bransjerelatert.

Men sykepleiere og lærere tjener sykt dårlig, det er jeg enig med deg i. Vet godt hvordan det er med en mor som er lærer. Seks års utdanning totalt og allikevel halvparten av lønna til min far som har gått to års høgskole.. Begge i lederstillinger, men den ene i offentlig sektor og den andre privat. Forså det den som kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes ikke lenger lærere generelt kan si de tjener sykt dårlig. Ikke at de tjener så innmari BRA, men de tjener da mye bedre enn yrkesgrupper det vil være naturlig å sammenligne med, som sosionomer, barnevernspedagoger, førskolelærere, vernepleiere og så videre.

Jeg har jobbet i ulike butikker og tjent fra ca 112 til 120, hvor jeg på førstnevnte jobb ikke fikk kvelds eller helgetillegg og på sistnevnte fikk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber som hjelpepleier i hjemmesykepleien både her i Sverige og i Norge og det er en liiiiten forskjell på timelönnen. I Sverige har jeg 120 kr timen pluss tillegg og i Norge har jeg 181 kr timen pluss tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg jobbet som ryddejente i frisørsalong som 13åring (er 36år nå, så maaange år siden), da fikk jeg 40kr timen og var STOLT over det :blink:

Men jeg fikk veldig god erfaring innen yrket og fikk gode karakterer på frisørlinjen :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har noen tips til hvordan man skal gå frem for å få høyere lønn? mange sier bare at jeg skal skaffe meg en annen jobb men nå har jeg jo jobbet der i 4 år og trives bra ellers. jeg er jo faktisk en av de som tjener litt bedre i den butikken :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...