Gå til innhold
Hundesonen.no

Reserve cert

MonicaT

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Jeg har skjønt at det er egen rosett for reserve cert, men er det virkelig nødvendig ??

Mulig jeg ikke helt skjønner vitsen med den, men meg om det :aww:

Hva mener du ? Er det en "fin" rosett og en du vil ha ( alle vil ha cert så klart, men vil du ha en fysisk rosett for denne plassen eller hadde det holdt med sløyfe)

Guest Dratini
Skrevet

Nei:) Bare unødige utgifter for klubbene:( (men her går dog alt utenom BIS og prøvevinner-rosetter i søpla :) )

Da synes jeg du heller skulle gjøre som flere jeg vet om. Når hundene til de vinner rosetter som eieren ikke kommer til å ta vare på, så går de til sekretariatet og leverer tilbake rosetten, så kan heller arrangøren spare de kronene med å heller gi rosettene til den angitte plassering ved neste arrangement.

Og de virker heller ikke utakknemlige, er bare hyggelige og sier ærlig at de ikke trenger rosetten(e ) de har vunnet.

Skrevet

Hei.

Jeg har skjønt at det er egen rosett for reserve cert, men er det virkelig nødvendig ??

Hva mener du ? Er det en "fin" rosett og en du vil ha ( alle vil ha cert så klart, men vil du ha en fysisk rosett for denne plassen eller hadde det holdt med sløyfe)

På NKK i helgen kunne en kjøpe rosetten, men fikk den ikkje i ringen. Kun BIR/BIM som ble delt ut. Mulig det er sånn på vanlige utstillinger også?

Skrevet

Vi har rosett for reserve-CACIB, hvorfor skulle det ikke være rosett for reserve-certet også? Selv om begge bekrefter den sure plassen bak det gjeve, er det likevel i mange raser såpass stor konkurranse at det faktisk gøy å kunne vise at en var høyt oppe i kampen om heder og ære (i mine øyne er disse en del av hederen og æren på min rase - med vanligvis 40 påmeldte tisper skal i hvert fall ikke jeg klage over å bli tredje beste tispe med reserve-cert, for eksempel).

Jeg kjøper CK-rosetten, HP når vi hadde det, og jeg kommer selvfølgelig til å kjøpe reserve-certet også - jeg liker rosetter på veggen, jeg :lol:

Senest i går sa jeg til en bekjent at jeg nesten håper jeg får reserve-cert en dag, for det er en rosett jeg ikke har, og det er morsomt med mange forskjellige på tavla :ahappy:

Skrevet

De eneste rosettene man får i dag (uansett utstilling nesten) er jo BIR/BIM og championatrosetten. Resten kjøper man jo - og da får jo folk avgjøre selv om de vil bruke penger på det eller ikke :)

Skrevet

Jeg blir glad for alle rosetter, hadde blitt glad for reserveCERT rosett og, stas det da :D

Om Nico får res-cert så tror jeg faktisk jeg vil ha EN sløyfe med det også :) Jeg kjøpte jo CK-sløyfa når han fikk CK, selv om den ikke er av så veldig betydning. Men tror ikke jeg kommer til å kjøpe flere CK-sløyfer da, men en ville jeg jo ha når jeg ikke fikk noe annet i boks. Så vil jeg nok ha en res-cert sløyfe også :) Så håper jeg cert-sløyfa kommer også, men det er jeg mer lysten på! :D

Skrevet

Hei.

Jeg kjøpte rosetten første gang vi fikk res.cert, bare fordi det var moro med noe nytt :aww: Men nå ligger den bare slengt i ei skuffe en plass, så så spennende var den liksom.. Andre gangen kjøpte jeg ikke, selv om det var på en NKK utstilling, og kommer ikke til å kjøpe den i framtiden heller.

Jeg er så sær og kravstor at jeg synes HP er skikkelig dritt, så den rosetten kjøper jeg aldri, og det er lenge siden jeg sluttet å kjøpe CK rosetter(bortsett fra på MyDog, for de var så store og fine :P). Certsløyfene kjøper jeg derimot enda. Foreløpig iallefall. :)

Jeg kommer også til å kjøpe res.CACIB og CACIB rosetter, om vi skulle få det noen gang.

Skrevet

Kjøper alt som kan kjøpes jeg :icon_redface: Kjøper fortsatt CK sløyfer og Res cert sløyfer (har bare fått en hitill da :lol: ) På My dog kjøpte jeg tilogmed plasseringssløyfer og rødsløyfer siden jeg trodde jeg ikke kom til å dra med meg fler hjem :icon_redface: Men dagen etter fikk vi nå kjøpt ei HP, en CK, et CERT og BIM sløyfe :lol: (fikk de to siste da vel og merke :lol: ) Jeg synes det er stas med slufser, men har slutta med å kjøpe rødsløyfa da :lol:

Skrevet

Kjøper alt som kan kjøpes jeg :icon_redface: Kjøper fortsatt CK sløyfer og Res cert sløyfer (har bare fått en hitill da :lol: ) På My dog kjøpte jeg tilogmed plasseringssløyfer og rødsløyfer siden jeg trodde jeg ikke kom til å dra med meg fler hjem :icon_redface: Men dagen etter fikk vi nå kjøpt ei HP, en CK, et CERT og BIM sløyfe :lol: (fikk de to siste da vel og merke :lol: ) Jeg synes det er stas med slufser, men har slutta med å kjøpe rødsløyfa da :lol:

Får man kjøpt rødsløyfa også?? :)

Skrevet

Får man kjøpt rødsløyfa også?? :)

På noen utstillinger, men det er ikke alle som har det.

Og folkens, kan vi ikke være enig om at det smale båndet en får utdelt av ringsekretær i ringen heter sløyfe, mens den runde saken med cirka tre lange og brede bånd på seg heter rosett? :aww:

Rosett:

1001var.jpg

Skrevet

Jeg kjøpte rosetten første gang vi fikk res.cert, bare fordi det var moro med noe nytt :aww: Men nå ligger den bare slengt i ei skuffe en plass, så så spennende var den liksom.. Andre gangen kjøpte jeg ikke, selv om det var på en NKK utstilling, og kommer ikke til å kjøpe den i framtiden heller.

Jeg er så sær og kravstor at jeg synes HP er skikkelig dritt, så den rosetten kjøper jeg aldri, og det er lenge siden jeg sluttet å kjøpe CK rosetter(bortsett fra på MyDog, for de var så store og fine :P). Certsløyfene kjøper jeg derimot enda. Foreløpig iallefall. :)

Jeg kommer også til å kjøpe res.CACIB og CACIB rosetter, om vi skulle få det noen gang.

Nå er det jo bare avl og oppdrett som tildeles HP, så da slipper du å tenke mer på det :P Får jeg HP igjen i avl eller oppdrett skal jeg absolutt ha HP-rosett altså, den er mye mer stas enn den gamle, vanlige HP'en.

Skrevet

hadde jeg noen gang fått res cert på Maja, så hadde jeg selvfølgelig kjøpt den!

Hadde kjøpt CK om vi fikk det også jeg. Men jeg er litt sånn rosett-freak da... :wub:

Skrevet

Har ett reserve-cert på Eikou fra Helsinki i 2006... Den skiller seg ut, den ene lyseblåe rosetten på veggen.

Akkurat dette reserve certet var morsomt å få siden det sa noe om kvaliteten på min hund ift til andre. Det var Eurovinner, så det var ikke BTK/BHK.

Får se om det blir noen flere reserve-cert etterhvert. OG så får jeg vurdere fra gang til gang om jeg kjøper rosetten.

Skrevet

Endelig skal jeg somle meg til å svare, MonicaT, med tanke på at det er jakthundutstillinger (regner med at det gjelder alle?) så er faktisk et CERT, og da også et reserveCERT endel verdt, for det sier også at hunden har jaktpremie og er pen :)

Og er det en spesial, f.eks. Breton-spesial, så er det jo faktisk storCERTET vi snakker om, og det henger jo egentlig litt høyere enn det småcertene. Det jeg prøver å si, er ihvertfall at om jeg skulle få reserveCERT på Yaris, hadde jeg skaffet rosettene. Og mange med jakthund stiller ikke så mye hund, så da er det jo litt morro å spare de rosettene man faktisk får.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...