Gå til innhold
Hundesonen.no

Jodlevalper født!


Yodel

Recommended Posts

Aaaw! Se på de godklumpene der da! Veldig kult at du ender opp med en av dem bananadama. Masse finurlige sprell i sånne basenjier har jeg hørt, så det blir megamatch. :)

Og Magnus... :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 361
  • Created
  • Siste svar

Fniser litt over at det ser ut som om Tispe 1 har furteleppe. :lol:

lv0drt3.jpg

:lol: :lol:

ække sååå moro å bli tatt bilde av når man er 9 dager, vel?

Gleder meg som en unge til nye bilder når de blir eldre. Henter du dem hjem til deg etterhvert yodel?

De kommer hit når de er ca 3 uker gamle- så skal de få boltre seg i hele hagen når været er enig. Det er deilig for basenji-valper i Juli det tenker jeg!

Aaaw! Se på de godklumpene der da! Veldig kult at du ender opp med en av dem bananadama. Masse finurlige sprell i sånne basenjier har jeg hørt, så det blir megamatch. :)

Og Magnus... :heart:

Ja, gleder meg til å bli bedre kjent med "bananadamen" ( :lol: ). Hun har blitt beordret på visitt. Hun hadde ikke så mye imot det, da... :whistle:

Skal bli spennende å se hvem hun ender opp med også. Det er flere alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, tispe 1 (og tri hann) har et lite favorittstempel hos meg også i øyeblikket, men jeg tror det har endel å gjøre med at iallefall tipse 1 er veldig fordelsaktig tegnet, og det har mye å si på dette stadet. Eksteriøret ellers er det jo ikke så lett å si noe om. SKal bli spennende å se om noen uker når de har kommet seg blitt bedre opp på beina :)

Ja, det tror jeg også. Prøvde å la vær å bli forelsket i henne bare pga tegningene, men jeg klarte ikke å la vær altså. Jeg syns jo at Bella fra deres første kull er kjempe søt, og hun har jo ikke et helt bles slik som tispe 1. Men jeg syns også jeg ser at tispe 1 har mer rynker enn de andre så langt, og det er jo ekstra nusselig :wub: Jeg liker hodet til Luna veldig godt, for hun har så mye rynker som gir henne det ekstra bekymringsfulle ansiktet :wub: Men nei, noe mer eksteriøret enn det kan man ikke si enda akkurat :P Hoho, joda, jeg ser lekre bevegelser der de åler seg frem i valpekassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer navnebryderi:

Hannhundeier (som er finsk, men klarer alikevel å smuglese her inne :wave: ) har kommet med et brilliant forslag:

I Mille sitt neste kull- som da er et J-kull kan jeg ha en "Just Wasn't Me"! Problem solved! Thanks H :heart:

Så dermed går vi for de fire elementer på dette kullet.

Vi har:

Into The Wind

Illusion Of Fire

vannelement er også bestemt nå. Det blir: Icicle Flower.

icicleIMG_0154.jpg

3017876232_54acb647cb_b.jpg

Jorda er vanskeligst, men tror jeg har bestemt meg for at det blir noe mer "Earth Song". Må bare finne et passende I ord jeg kan sette foran. Forslag?

Earth Song kommer jo fra Michael Jacksons album "Heal The World" og for meg er i tillegg verdens vakreste sang en basenji som jodler :heart:

Imaginary Earth Song kanskje? - Kom gjerne med andre forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Inherent Earth Song? (Iboende.. synes det passer til en basselusk jeg..), eller Indigenuous (? staves det slik mon tro) to Earth, for det synes jeg vektlegger at vi snakker om en opprinnelig hunderase her..

Og for å fabulere litt mer..Icicle Flower.. nja.. synes Flower ble liksom nedtur i forhold til de andre navnene som har med preposisjoner.. Icicle of/in Summer? (paradoksalt navn, men så er små basenjier ganske så paradoksale av seg også da) Eller Icicle in Spirit, Icicle of Wonder..

Nei, nå må jeg gi meg med å sikle og krummelure over små basser.. jobb-PC-en er ferdig med å regne for lengst og her sitter jeg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... takk for forslag. Må fabulere litt mer her skjønner jeg. Icicle Crystal da? Er det bedre? Eller kjedelig igjen? Hadde også "I love to Splash", men det passer egentlig ikke for en primadonna basenji *ler*.

Edit: Imprit in Icicles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det høres bedre ut med Ice Crystal enn Icicle Crystal.

:)

Ice Crystal! Den var fin :thumbsup:

Det er favoritten på vann-element so far tror jeg.

Hmm... Inheritance Of Earth/Inherit The Earth? Ingenious Earth Song/Singer? :P Liker Icicle, men synes også Flower ble litt merkelig bak... Hva med rett slett Icicle Of Water?

Ingenious Erath Song går jo. Men litt tungvindt?

Called back to Earth. :D

Move Heaven And Earth?

Fine, men de må jo starte med I først også. Tricky tricky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Jeg troor jeg heller til Ice Crystal av vannelement nå.

Når det gjelder "earth" temaet er jeg ikke sikker... har hørt mange fine, men vet ikke om "IT" navnet har kommet enda. *Fundere mer*

Keep 'em coming!

Liker egentlig "Earth Song"- men det var det I - ordet foran, da :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Jeg troor jeg heller til Ice Crystal av vannelement nå.

Når det gjelder "earth" temaet er jeg ikke sikker... har hørt mange fine, men vet ikke om "IT" navnet har kommet enda. *Fundere mer*

Keep 'em coming!

Liker egentlig "Earth Song"- men det var det I - ordet foran, da :icon_confused:

Jeg spurte pent om valp fra et kull som ville blitt I-kullet, om X'en gikk tom. Jeg tror jeg hadde kalt den valpen Irreplaceable. Valpen er uerstattelig, men skal også erstatte valpen jeg selv ikke klarte å få laget uten at det egentlig går an å erstatte en slik drøm om egenprodusert valp, det var min mening bak navnet. Men så gikk den tispa tom og X'en tok seg, så da trenger ikke jeg det navnet på en god del år, håper jeg.

For øvrig har Beyoncé en hit ved samme navn, som har et ganske kvinnesterkt budskap.

Så, konklusjonen min; Irreplaceable Earth Song.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Latin er jordkloden: Terra. På Swahili: Dunia. Kan jo kanskje bruke noe av det? Eller blir det rart når resten er på engelsk? At det skal være så vanskelig da? Noen fler forslag.

Ideal Earth Song

Idyllic Earth Song

Image Of (The?) Terra/Earth -kaanskje en favoritt?

Impeccable Terra

Impeccable Earth Song

Inspiering Earth

Intriguing Earth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes irreplaceable earth song var fint, ev i'm the earth song

Muligens også kanskje Ideal Dunia eller idyllic dunia

Også liker jeg Image of Terra / Image of the earth

Inspiring Dunia var også noe å tenke på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intrinsic Earth?

Nei uff, vanskelig å komme på noe på i! :P

Synes at "Irreplaceable Earth" er fint, men synes kanskje at det ble litt rart med "Song" bak?

"Irreplaceable Earth" betyr jo uerstattelig jord, mens "Irreplaceable Earth Song" blir jo en uerstattelig SANG om jord/jorden. I mine øyne i hvert fall. :P

Ellers så likte jeg Image of the Earth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...