Gå til innhold
Hundesonen.no

Å gå fra brunt til blondt hår


MegaMarie

Recommended Posts

Ja, nå har min minicollor ikke gått ut, slik det ofte gjør med folk, og jeg sitter her med en minst 3 cm lang ettervekst og et brunt hår som ligner mer orange :P Ettersom at Synnøve var bedre til å forutsi hva som kom til å skje med håret mitt når jeg klippet det forrige gang enn frisøren, tenkte jeg at en av sonens medlemmer kanskje hadde mer erfaring med denne problemstillingen også enn frisørene :) Var innom og pratet med frisørene på onsdag, men følte ikke det hjalp mye. Bare blablabla om hva man kunne gjøre, men alt var opp til meg, jeg kom likevel til å ende opp der jeg var i dag vist nok. Jeg vil ha det tilbake til mest mulig slik det var før :) Er det kanskje noen her som har erfaring med å ha naturlig blondt hår, gå til brunt, og deretter tilbake til blondt? Hva gjorde dere og følte dere at resultatet ble bra?

Her kommer litt bilder, så det blir lettere å gi tips. Nå vet jeg ikke om disse er helt realistiske. Vanskelig å si hvilken farge håret er når det er så forskjellig i ulike lys, men de fleste sier det er orange nå ihvertfall :P

Før:

36807_423144940613_534440613_5285686_6590638_n.jpg

Like etter farging:

5323575673_e755c61c11_z.jpg

I dag: (måtte rable over trynet mitt for jeg så mongiss ut :P )

Marie-har2.jpg?t=1301669744

Mariehar.jpg?t=1301670442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja det var orange!

Beste er avfarging, for å så farge det/stripe det så likt som mulig.

Jeg går fram og tilbake hele tiden (er jo et under at håret mitt fortsatt sitter fast).

Jeg gjør det hjemme selv, men da med varierende resultater, men så kalrer jeg fint å leve med om det slår helt feil å.

Frisørene vil nok kanskje klare å få det så naturlig likt som mulig, men selvsakt, helt likt vil det ikke bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja. Jeg vet ikke hvor representative de bildene er for hårfargen da. De fleste sier det er orange, men ser mer brunt ut lengre nede.

Jeg heller mest mot avfarging også farge det etterpå, begge hos frisøren. Også eventuelt stripe det hjemme om jeg ønsker det lysere, eller merker at jeg får ettervekst :) Har en pakke liggende. Men jeg leser mye skremmende om avfarging akkurat nå på nett, og blir litt vinglepetter av og til :P

Hva er din naturlige hårfarge? Jeg hadde sikkert overlevd med å la det vokse ut, eventuelt bare bli lysere på egenhånd (det har jo gått fra ganske mørkt til veldig lyst allerede) om det ikke var for at jeg skal være russ i år :P Orker ikke masse russebilder fra avganshåret mitt med en ettervekst og resten er orange :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med rett og slett bare og stripe det? Altså ta den boksen du har stående hjemme?

Et godt tips er dog å ta plastfolie (vanlig glad-pak) over hodet når blekingen virker i håret, da blir det kaldest farge, ellers har det lett for å bare bli lyseoransj om du skjønner.

Om du ikke er fornøyd etter å ha gjort det hjemme en gang, kan du jo gå til frisøren og fikse det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med rett og slett bare og stripe det? Altså ta den boksen du har stående hjemme?

Et godt tips er dog å ta plastfolie (vanlig glad-pak) over hodet når blekingen virker i håret, da blir det kaldest farge, ellers har det lett for å bare bli lyseoransj om du skjønner.

Om du ikke er fornøyd etter å ha gjort det hjemme en gang, kan du jo gå til frisøren og fikse det der?

Men det vil jo ikke bli helt blondt etter bare en pakke med striper.

Heller veldig mot avfarging nå. Men jeg lurer på en ting. Jeg leser at avfarging fjerner all farge i håret. Hva skjer med håret som vokser ut igjen da?

Og om man skader håret mye med farging, bleking osv osv, er det nye håret som kommer ut like skadet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det vil jo ikke bli helt blondt etter bare en pakke med striper.

Nei det er svært usannsynlig, men du vil se hvor mye bedre det blir, kanskje du bare trenger en pakke til før du er fornøyd, for du vil uansett ikke få nøyaktig den samme fargen før håret ditt har vokst helt ut.

Tenkte bare økonomisk jeg ;)

Uansett ville jeg tatt med bilde fra tidligere til frisøren :)

Heller veldig mot avfarging nå. Men jeg lurer på en ting. Jeg leser at avfarging fjerner all farge i håret. Hva skjer med håret som vokser ut igjen da?

Og om man skader håret mye med farging, bleking osv osv, er det nye håret som kommer ut like skadet?

Det nye håret som kommer er helt ubehandlet, altså det er sånn som din genetikk har fortalt det at det skal være.

Problemet er jo det med ettervekst, for det vil sannsynligvis være forskjell på den fargen du får til nå som du skal tilnærme deg originalfargen, som gjør da at man kan merke etterveksten. Dog blir denne sannsynligvis så lik at man ikke kan se det med det blotte øyet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er solblond (komunegrått på vinteren og helt hvit på sommern).

Går det dårlig med mine farginger lar jeg det ikke vokse ut, men venter til jeg har råd til å fikse det hos frisøren, eller bare la det gå seg til.

Slik som f.eks da typen stripa håret mitt sist (hadde mørkebrunt) så ble det veldig orange, og mye lysere på ene siden. Nå ca en mnd etterpå er det blitt mye jevnere og fått vekk det orange (blåshampo <3)Har ikke noen fin farge akkurat, men gidder ikke fikse det akkurat nå ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig mer bekymret for den svarte utveksten i ansiktet ditt :(

Ja, det kom etter hårfargen. Jeg tror det har noe med selvtilliten min etter at fargen datt ut av håret :(

Jeg så helt retarded ut på bildene altså :P Måtte gjøre noe XD

Leste forøvrig først "Jeg er egentlig mer bekymret for den svarte utveksten i toppen av hodet ditt" :lol: Var redd det var noe alvorlig gale med meg nå :P Skulle til å sjekke bildet full panikk.

Nei det er svært usannsynlig, men du vil se hvor mye bedre det blir, kanskje du bare trenger en pakke til før du er fornøyd, for du vil uansett ikke få nøyaktig den samme fargen før håret ditt har vokst helt ut.

Tenkte bare økonomisk jeg ;)

Uansett ville jeg tatt med bilde fra tidligere til frisøren :)

Det nye håret som kommer er helt ubehandlet, altså det er sånn som din genetikk har fortalt det at det skal være.

Problemet er jo det med ettervekst, for det vil sannsynligvis være forskjell på den fargen du får til nå som du skal tilnærme deg originalfargen, som gjør da at man kan merke etterveksten. Dog blir denne sannsynligvis så lik at man ikke kan se det med det blotte øyet :)

Det er jo en ting å vurdere. Men jeg er villig til å spytte inn en god del kroner i det hos frisøren og heller få det mest mulig vellykket enn å sitte å eksperimentere med det selv. Jeg er redd stripene blir veldig gule om jeg gjør det selv.

Bilder skal bli tatt med :ahappy: Mange! Bilder kan jo være veldig misvisende angående farge :P

Flott å høre at håret som kommer ut er uskadet. Blir bare litt redd når jeg leser slikt.

Når de tar avfarging, hva skjer med etterveksten min egentlig? Hvordan vil den bli seendes ut liksom :P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er naturlig blond (veldig blond, hehe), og jeg farget håret mitt mørkebrunt for noen år siden. Jeg hadde denne fargen i 2 år sånn ca. før jeg fant ut at jeg ville tilbake til min naturlige hårfarge. Det jeg gjorde da, var å begynne med å stripe det. Stripet det såppas mye at man ikke kunne se om jeg hadde brunt eller blondt hår, en veldig blanding liksom :P Også stripet jeg det enda engang etter en stund, og idag er jeg tilbake til normalt :) Alt gjorde jeg hjemme, og det funket veldig fint for min del ihvertfall.

Kan legge ved noen bilder: (det tar 3 min, må bytte data først ) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en ting å vurdere. Men jeg er villig til å spytte inn en god del kroner i det hos frisøren og heller få det mest mulig vellykket enn å sitte å eksperimentere med det selv. Jeg er redd stripene blir veldig gule om jeg gjør det selv.

De kan bli gule ja, men som sagt, plastfolie oppå håret mens fargen virker, og det og faktisk tørre å vente ut, gjerne så nære makstiden som mulig (som forøvrig er satt lavt, håret detter ikke av om man lar det virke en halvtime/time for mye, med mindre det er noe feil med håret).

Det er jo sånn at når hår blekes så går det igjennom faser. Hadde hårbevis på det før, startet nemlig med å farge toppen, også gradvis utover, brukte veldig lang tid på å få det ut i hele håret. Men da jeg så hvor blondt det var blitt på toppen og at tuppene ble oransje fikk jeg panikk og vasket ut, hadde jeg ventet ut lenger så hadde det blitt blondt hele veien, ihvertfall mye mindre oransj, dvs. det var rødt ytterst!

Flott å høre at håret som kommer ut er uskadet. Blir bare litt redd når jeg leser slikt.

Når de tar avfarging, hva skjer med etterveksten min egentlig? Hvordan vil den bli seendes ut liksom :P ?

Etterveksten din er den samme uansett, klart forandrer hårpigmentet seg med alderen, men jeg ville blitt veldig bekymret om du ble grå i håret så ung!

Altså vil den kun syntes som forskjellen fra nytt hår + gammelt/farget, så jo nærmere de kommer den naturlige hårfargen din, jo mindre vil etterveksten syntes. Ettervekst er jo bare håret som kommer etter du har farget eller gjort noe med håret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er naturlig blond (veldig blond, hehe), og jeg farget håret mitt mørkebrunt for noen år siden. Jeg hadde denne fargen i 2 år sånn ca. før jeg fant ut at jeg ville tilbake til min naturlige hårfarge. Det jeg gjorde da, var å begynne med å stripe det. Stripet det såppas mye at man ikke kunne se om jeg hadde brunt eller blondt hår, en veldig blanding liksom :P Også stripet jeg det enda engang etter en stund, og idag er jeg tilbake til normalt :) Alt gjorde jeg hjemme, og det funket veldig fint for min del ihvertfall.

Kan legge ved noen bilder: (det tar 3 min, må bytte data først ) hehe.

Bra noen har fått tilbake sin naturlige hårfarge :ahappy: Angrer så bittert når jeg leser og hører om folk som ikke får det til. Jeg fikk så mange kommentarer på at blondfargen min var så nydelig, og jeg var selv utrolig fornøyd med den :D Dette skulle jo liksom bare være for gøy, og skulle jo gå ut igjen av håret, trodde jeg..

Vil gjerne se bilder :)

Etterveksten din er den samme uansett, klart forandrer hårpigmentet seg med alderen, men jeg ville blitt veldig bekymret om du ble grå i håret så ung!

Altså vil den kun syntes som forskjellen fra nytt hår + gammelt/farget, så jo nærmere de kommer den naturlige hårfargen din, jo mindre vil etterveksten syntes. Ettervekst er jo bare håret som kommer etter du har farget eller gjort noe med håret ditt.

Haha, jeg tenkte liksom på om den ble påvirket av avfargingen, at fargen der også endret seg på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg tenkte liksom på om den ble påvirket av avfargingen, at fargen der også endret seg på en måte.

Vil ikke tro det altså, det ville vært rart i mine øyne, men så har jeg faktisk ikke erfaring med avfarging da!

Helt enig at du hadde kjempeflott farge forresten! Og skjønner at du angrer litt nå, søsteren min har veldig lik fargetype som deg (muligens litt mørkere blond bare) og hun har holdt seg unna all farging, utenom et par ganger med striping.

Selv har jeg jo bare kommunegrått og kjedelig hår, derfor jeg styrer sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder :P

Åå, så jo kjempe bra ut! Men jeg er super redd for at jeg ikke får det like bra til altså :P Tror det blir dyre bøter til frisøren på meg. Men de er jo profesjonelle, tipper de fikser det på en eller annen måte.

Helt enig at du hadde kjempeflott farge forresten! Og skjønner at du angrer litt nå, søsteren min har veldig lik fargetype som deg (muligens litt mørkere blond bare) og hun har holdt seg unna all farging, utenom et par ganger med striping.

Selv har jeg jo bare kommunegrått og kjedelig hår, derfor jeg styrer sånn :P

Ja, jeg har stripet det på vinteren 3 ganger. Syns det blir kjedelig farge på vinteren om ikke. Men merker ikke skade og overhode ikke ettervekst av det. Har også tatt brun glansfarge to ganger. Den ene gangen ble det blondt med rødskjær i, den andre gangen var det brunt en dag, og deretter mørkt blondt/kommune grått :P Derfor jeg ville prøve det skikkelig en gang.

En ting jeg også lurer på. Jeg leste at det var lurt å klippe det før man tok avfarging og farget håret hos frisøren, for da ble det bedre visst nok. Jeg skal jo uansett klippe det. Bør jeg gjøre det nå da? Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, fører jeg må svare her x) har nettopp hjemmebleika håre mitt, bleiket 2 farget 1 gang på sammedag, dagen etter farget jeg det igjen. å uka etter farget jeg det enda en gang

første bleikinga mi va håret orange gullerot! sååå etter engang bleiking sååå blei det gult, så da farget jeg det med en blond farge. håret var enda gult! så dagen etter var jeg snar å dra å få kjøpt en farge med steeerk ask farge i, håret blei mindre gult enda en goood del igjen, så dagen etter kjøpte jeg spray som skulle trekke ut det gule, funket veldig bra med tok joo sååå lang tid, siden jeg var sååååå himmla sår i hodebunnen. så måtte jeg vente.... da farget jeg det med enda en askfarge, ja håret mitt blei ok, men enda er det gulskjær i det. såå jeg bruker loreal ekspert silvershampoo dagli nu før å få vekk det gule, nesten alt er borte nå og håret mitt er blondt, nesten sånn jeg ville ha det. men så klart er det slitt. så har sovet flere netter med hårkur... men det er ikke tyggis akktig og håret mitt var nesten sort, tidligere farget rødt.... kan legge bilder senere vist du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, fører jeg må svare her x) har nettopp hjemmebleika håre mitt, bleiket 2 farget 1 gang på sammedag, dagen etter farget jeg det igjen. å uka etter farget jeg det enda en gang

første bleikinga mi va håret orange gullerot! sååå etter engang bleiking sååå blei det gult, så da farget jeg det med en blond farge. håret var enda gult! så dagen etter var jeg snar å dra å få kjøpt en farge med steeerk ask farge i, håret blei mindre gult enda en goood del igjen, så dagen etter kjøpte jeg spray som skulle trekke ut det gule, funket veldig bra med tok joo sååå lang tid, siden jeg var sååååå himmla sår i hodebunnen. så måtte jeg vente.... da farget jeg det med enda en askfarge, ja håret mitt blei ok, men enda er det gulskjær i det. såå jeg bruker loreal ekspert silvershampoo dagli nu før å få vekk det gule, nesten alt er borte nå og håret mitt er blondt, nesten sånn jeg ville ha det. men så klart er det slitt. så har sovet flere netter med hårkur... men det er ikke tyggis akktig og håret mitt var nesten sort, tidligere farget rødt.... kan legge bilder senere vist du vil?

Legg gjerne ved bilde! Nå hørtes dette veldig stress ut med mange farginger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt noen profesjonelle tatt seg av det. Selv om det koster, så føler jeg det er tryggere enn å prøve ut hjemme. Jeg har selv blondt hår og har farget det mørkt brunt (nesten sort). Jeg vil sikkert gå tilbake til blondt etterhvert, og vil da dra til frisøren (jeg stoler på) og mest sannsynlig satset på striping i flere omganger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mitt i prossen "bli blond" igjen. Jeg vet ike helt hvilken farge jeg naturlig har på håret, men er vel lys brunt kanskje. Jeg hadde ganske mørk hår når jeg gikk til frisøren nå, og det er mye farge oppå hverandre om du skjønner, men ikke noe hjemmefarge, kun frisør farge. Det frisøren min gjorde var å først kjøre på med en avfarging med mild bleking. deretter la hun inn noen striper, så farget hun håret i hodebunnen og lengene(altså dette hun ikke hadde i striper i. Jeg er kjempe fornøyd foreløpig, men skal tilbake å lysne det litt mer. Tok ikke alt på en gang fordi jeg var såpass mørk, og ville ikke drepe håret mitt. I forhold til avfarging så kommer det veldig ann på om den fargen du har nå er hjemme farget eller fra frisøren. Fargen på håret mitt slapp veldig lett fordi jeg ikke farger det hjemme. Jeg ville hvertfall gått til frisøren. Når det gjelder håret mitt tar jeg ingen sjanser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta det hos frisør, den saken er sikker :) Flott å høre fra noen som har tatt avfarging også :ahappy: Nå har jeg farget det hjemme, men det var bare en minicollor, så fargen sitter jo ikke så godt i. For meg virker det som at håret mitt stadig blir lysere og lysere, men det går mye tregere nå enn til å begynne med, og det vil nok gå igjennom mange rare nyanser på egenhånd om jeg ikke gjør noe med det. Pluss at etterveksten begynner å bli lovlig lang syns jeg :P

Da blir det mest sannsynlig avfarging og farging hos frisør. Kanskje hun foreslår striper også, slik som Victoria fikk. Hadde helst håpet på å få gjort dette hjemme, siden jeg har en pakke liggende :P Haha :lol: Vil bruke den opp! Om mitt også trenger enda en lysning, så kan jeg jo bruke den :ahappy: Men hvor mye kostet det når du tok avfarging, striping og farging?

Tenkte forøvrig å la en lærling farge det så det ble billigere :) Noen som har erfaring med dette? De får jo mye hjelp fra frisøren, så det virker jo ikke noe mer farlig, men likevel litt skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta det hos frisør, den saken er sikker :) Flott å høre fra noen som har tatt avfarging også :ahappy: Nå har jeg farget det hjemme, men det var bare en minicollor, så fargen sitter jo ikke så godt i. For meg virker det som at håret mitt stadig blir lysere og lysere, men det går mye tregere nå enn til å begynne med, og det vil nok gå igjennom mange rare nyanser på egenhånd om jeg ikke gjør noe med det. Pluss at etterveksten begynner å bli lovlig lang syns jeg :P

Da blir det mest sannsynlig avfarging og farging hos frisør. Kanskje hun foreslår striper også, slik som Victoria fikk. Hadde helst håpet på å få gjort dette hjemme, siden jeg har en pakke liggende :P Haha :lol: Vil bruke den opp! Om mitt også trenger enda en lysning, så kan jeg jo bruke den :ahappy: Men hvor mye kostet det når du tok avfarging, striping og farging?

Tenkte forøvrig å la en lærling farge det så det ble billigere :) Noen som har erfaring med dette? De får jo mye hjelp fra frisøren, så det virker jo ikke noe mer farlig, men likevel litt skeptisk.

Jeg gjorde det hos en vennine som trengte fargemodeller. De hadde oppfølging av fargeekspert fra redken, og hun har jobbet noen år som frisør, men er ikke helt ferdig med lærling tiden sin. derfor betalte jeg kun 400,-. Veldgi fornøyd med det igrunn :) Og jeg skal som sagt tilbake å stripe det litt mer, så det kan jo være du får bruk for den pakken din etter du har vært hos frisøren, evnt. bruke den hvis du får litt ettervekst(men du er jo naturlig blond såå..)det var hvertfall hun fargeeksperten som rådet til å kjøre på med avfarging med mild bleking først. Men det er sikkert individuelt både på hvordan håret er, og på frisører.. jeg hadde jo som sagt møørkt hår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...