Stine Skrevet 29. November 2017 Rapporter Skrevet 29. November 2017 Idag har det vært en spis det som er igjen i fryseren dag, så fiskegrateng og fiskeburgere med Amerikansk blanding og brokkoli blanding. Siter
Symra&Pippin Skrevet 29. November 2017 Rapporter Skrevet 29. November 2017 Thaisuppe fra Rema1000 med rundstykke til, og til dessert: tiramisu! På en vanlig hverdag! Jeg fant en pakke med to porsjoner til nedsatt pris i går. En til dessert i går og en i dag. Siter
Siri Skrevet 29. November 2017 Rapporter Skrevet 29. November 2017 Akkurat nå, Symra&Pippin skrev: Thaisuppe fra Rema1000 med rundstykke til, og til dessert: tiramisu! På en vanlig hverdag! Jeg fant en pakke med to porsjoner til nedsatt pris i går. En til dessert i går og en i dag. Jeg var vill og gæern og hadde varme brownies med is og rørte tyttebær til dessert i går... på en tirsdag 1 Siter
Perfect Image Skrevet 29. November 2017 Rapporter Skrevet 29. November 2017 Svigermor ordnet lasagne. Mindre oppvask på meg ! Siter
Lillekrapyl Skrevet 29. November 2017 Rapporter Skrevet 29. November 2017 Panert torsk, båtpoteter, brokkoli og remulade. Siter
TonjeM Skrevet 7. Desember 2017 Rapporter Skrevet 7. Desember 2017 Fortsetter vårt litt forsiktige korstog for å redusere kjøttforbruk.. rødt kjøtt i første omgang, maks 2 ganger i uka. Gubben fikk Jamie Olivers bok med middager på 30 min, gubben elsker Jamie Oliver til tross for at stortsett synes vi ikke at det er godt.. Men nå har vi kjøpt Trines matblogg-bok og den er i flittig bruk. Det er blitt lettere og lettere å finne på middager. Siden vi handler mat kun en gang i uka, må innkjøp planlegges nøye uansett, så inngår middagsplanlegging der (for har man 3 mil til nærmeste butikk, så er det ikke slik at man bare stikker innom butikken skulle man ha glemt noe. Eller kunne kanskje det i prinsippet siden gubben drar til og fra Oslo hver dag, men han er dødssliten når han går av toget, så enhver handling blir ekstra slitsomt for han). Så neste ukes middager er som følger (planlegging på onsdag, handling på torsdag, så starter uka på fredag): Fredag: Pizza (alltid pizza på fredager.. ingen høydare men sånn er det, regnes som en av kjøttdagene som oftest) Lørdag: Oksestek ("Sunday roast med Yorkshire oudding, Jamie Oliver oppskrift) Søndag: Ovnsbakt laks med sitronsaus (fra Trines Matblogg) Så i vilkårlig rekkefølge: Ovnsbakt falalafler (vegetarbloggen) Rester av ovnsbakt Stangekylling (fine kyllingene, gir 3 middager alt i alt for oss 2) Ovnsbakt torskepakke med bønner eller noe slikt (Trines matblogg) Kyllingpølsegryte med rotfrukter (Trines matblogg) Og vips så var det en hel uke med middager! edit: ryddet opp en formulering 1 Siter
Symra&Pippin Skrevet 9. Desember 2017 Rapporter Skrevet 9. Desember 2017 Hjemmelaget lasagnegreie med pølser, sopp, tomatsaus og bechamelsaus. Pluss grønn salat. Dæven den ble god. Nok til minst tre middager til, tror jeg skal fryse ned en porsjon. 1 Siter
Lillekrapyl Skrevet 9. Desember 2017 Rapporter Skrevet 9. Desember 2017 Kyllingfilet med pesto og parmesan surret inn i bacon servert med brokkoli, potetbåter og bearnaisesaus. 1 Siter
Stine Skrevet 9. Desember 2017 Rapporter Skrevet 9. Desember 2017 Pizza med hvitløkskylling, tomat og mozarella Siter
Siri Skrevet 9. Desember 2017 Rapporter Skrevet 9. Desember 2017 En ovnsgrillet maiskolbe med smør og salt - og 5 kyllingvinger. Og et glass cola... nei, to glass cola. Også ble det en bitteliten epleterte og et par biter kolakake m kaffe til dessert 1 Siter
Mardina Skrevet 9. Desember 2017 Rapporter Skrevet 9. Desember 2017 Kjøttpudding med hjemmelaget potetstappe og purre-og soppstuing Siter
Guest Yellow Skrevet 9. Desember 2017 Rapporter Skrevet 9. Desember 2017 Kebab ?? Med salat, grove pitabrød og hjemmelaget hvitløksdressing. Siter
WelshenNemi Skrevet 10. Desember 2017 Rapporter Skrevet 10. Desember 2017 I dag har vi hatt denne med brun saus, rosenkål og potetbåter http://www.veganmisjonen.com/2014/12/oppskrift-nyttarsstek-vegansk-festmiddag.html?m=1 Siter
Lillekrapyl Skrevet 10. Desember 2017 Rapporter Skrevet 10. Desember 2017 Fant en kalkunfilet i -50% disken, så i dag blir det det, servert med poteter, saus og soppstuing tror jeg. Siter
Siljus Skrevet 11. Desember 2017 Rapporter Skrevet 11. Desember 2017 "Man tager det man haver"-middag i dag! Kjøttdeig, paprika, vårløk, agurk, chili, og ris med tacokrydder Siter
Siri Skrevet 11. Desember 2017 Rapporter Skrevet 11. Desember 2017 Stakk hodet i fryseren og fant en boks med hjortegryte - og hadde noe ris i kjøleskapet. Kjapt å varme i mikro'n Siter
Betty Skrevet 11. Desember 2017 Rapporter Skrevet 11. Desember 2017 Ytrefilet av elg, peppersaus, mandelpotet og stekte rotgrønnsaker. Hadde noe god multegele ved siden av også. Siter
Guest Mira2.0 Skrevet 11. Desember 2017 Rapporter Skrevet 11. Desember 2017 Fikk middag av papsen i dag: svineknoke med grønnsaker og ertesuppe. Siter
Lillekrapyl Skrevet 12. Desember 2017 Rapporter Skrevet 12. Desember 2017 Var ute med noen fra jobb idag og spiste tapas Siter
Betty Skrevet 12. Desember 2017 Rapporter Skrevet 12. Desember 2017 Jegergryte med elgkjøtt, fullkornsris ved siden av. Siter
Kaisen Skrevet 13. Desember 2017 Rapporter Skrevet 13. Desember 2017 I dag blir det pølselapskaus Siter
Mardina Skrevet 13. Desember 2017 Rapporter Skrevet 13. Desember 2017 Laks og ovnsbakte grønnsaker(fennikel, potet, cherrytomat, paprika, løk og andre ting jeg måtte finne i kjøleskapet Siter
Lillekrapyl Skrevet 13. Desember 2017 Rapporter Skrevet 13. Desember 2017 Kremet pasta med strimlet svin, paprika, sopp og peperoni. 1 Siter
Recommended Posts