Krilo Skrevet 26. Desember 2014 Rapporter Skrevet 26. Desember 2014 Kalkun på juaften, kalvestek i går. I dag har vi null planer så vi har tenkt å kose oss med Chilli con carne i dag, blir nok det i morgen også og på søndag blir det lammestek Siter
Mollymor Skrevet 26. Desember 2014 Rapporter Skrevet 26. Desember 2014 Julaften: pinnekjøtt 1.juledag: kalkun i dag: kalkun igjen Siter
Siri Skrevet 26. Desember 2014 Rapporter Skrevet 26. Desember 2014 Skulle egentlig på ribbemiddag til oppdretter'n i dag, men så gadd jeg ikke å ta på meg finklærne igjen og dra ut i kulde etter å ha vært på tur tidligere i dag, så da ble jeg hjemme i stedet. Og her serverte kokken stekt medisterpølse med rosenkålstuing til. Det var helt innafor. Nå står desserten for tur. Varm honningeplesmuldrekake med is . Siter
SiriEveline Skrevet 26. Desember 2014 Rapporter Skrevet 26. Desember 2014 Hjemmelaget pizza Samme her! Prøver en tacovariant med hjemmelaget tacokrydder i kjøttdeigeb sammen med tomatsaus, samt løk, paprika, mais, ost og nachochips. Alt dette på ferdig fullkornsbunn da jeg ikke lenger gidder bunn fra "bunnen" av Siter
Siri Skrevet 26. Desember 2014 Rapporter Skrevet 26. Desember 2014 Du, det er så koselig å lese om kokkeleringen din og livet på "Det stedet." Du er liksom sånn "ordentlig husmor og nå skal vi kose oss skikkelig, dere" selv om du lager mat til kun Siri. Skikkelig middag, dessert, snadder og greier. Herlig! Hjemmekoselig. Vi har det jo så fint på "Det stedet" vøtt, er jo sånn at man ikke føler det minste behov for verken å dra hit eller dit . Men da må man jo kokkelere litt for seg selv da Siter
Guest Yellow Skrevet 26. Desember 2014 Rapporter Skrevet 26. Desember 2014 Spist hos familie 3 dager på rad og skal det også i morgen: Julemiddag: Ribbe, hjemmelagde kjøttkaker, vossakorv pluss tilbehør. Middag hos pappa: Lasagne. Hos bestemor og -far: Skinkestek, flere hjemmelagde kjøttkaker pluss tilbehør. Hos "svigers" i morgen får vi svinebiff +. Siter
Caroline Skrevet 26. Desember 2014 Rapporter Skrevet 26. Desember 2014 Hatt ribbe to dager på rad og fyrer løs på pinnekjøtt idag. Siter
Mardina Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 Hamburgere her i dag Fiskepudding m/poteter og grønnsaker i morgen Siter
Betty Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 Indrefilet av elg (i strimler), rotgrønnsaker, røstipoteter og peppersaus. Snaddermat! Siter
Turb Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 Fiskekaker og ris (magen er litt teit enda...) Men for dere som bor i Mjøsområdet så kan jeg anbefale fiskekaker fra Knudstad og Holen (eller hvordan det nå skrives). Veldig gode. Før jeg var dårlig spiste jeg dem med råkostsalat og tynne agurkskiver som hadde ligget litt i sitron og sukker.. mmm... Siter
xxx12345 Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 Squash-lasagne, rester fra i går Siter
Monab88 Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 Tandoori! Fra Toro.. En av favorittene mine! Siter
Pringlen Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 I dag faktisk.... En salat Er alene hjemme, gadd ikke mer. Men har en flaske ok zinfandel, teller det? I morgen blir det stek av fjellgris. Tilbehør er tenkt til stekt østerssopp, aubergine og eplebåter + små hjemmeavlede poteter, krydret og stekt i ovn. Siter
Lillekrapyl Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 Vi hadde kyllingform med ris. Denne oppskriften: http://www.frumaela.no/2012/01/31/nydelig-kyllingform-litt-til/ Siter
Symra&Pippin Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 Lammegryte her. En lårskive av lam skåret i litt store biter ble stekt på stekepanne og lagt over i en gryte med en boks hakkete tomater og litt vann. Så stekte jeg løk og gulrotskiver og puttet i gryta. Lot det stå og putre i en times tid. Jevnet med mel og hadde oppi en real skvett fløte, salt, pepper og basilikum. Kokte poteter til. Nok til i morgen også = tid til søndagstur. 2 Siter
Siri Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 Som jeg skrev i AN-tråden, så ble det jo en klassisk viltmiddag i dag, men den var super enkel da. Jeg stekte et godt stykke hjortekjøtt, også tok jeg opp både viltsaus og hjemmelaget potetmos fra fryseren, stekte litt sopp og hadde rå grønnsaker til. Og tyttebær... rørte tyttebær. Hjemmelaget seff . Siter
Stine Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 Lasagn med salat og hvitløksbaguette Siter
xxx12345 Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 I morgen skal jeg lage kjøttboller av elg. Blander med svinekjøttdeig da, for å få litt rundere smak og litt fetere konsistens. Så tenker jeg å lage pastinakk/sellerirotpurè og dampet brokkoli Siter
WelshenNemi Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 Vegetartaco. I morgen blir det enten rester eller stekt ris med frossen grønnsaksblanding og soyasaus med sopp. Siter
Siri Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 ... og sånn egentlig, så kunne jeg helt klart greid meg fint uten den kjøttbiten... soppen er jo egentlig mye bedre I morgen tror jeg det blir noe så enkelt som spaghetti med smør og smeltet ost... evt uten ost... eller burde jeg lage noe med fisk? Siter
Pixie Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 Nachostallerken. Stek opp kjøttdeig/karbonadedeig/vegetar"deig", tilsett tacokrydder. Legg nachoschips langs sidene og i bunn av en ildfast form, gjerne porsjonsstørrelse. Fyll på tacosaus, kjøtt og grønt etter ønske, topp med ost. Stek i ovn til osten er slik du vil ha den. Server med rømme, salsa, guacamole, salat eller hva det nå er du liker best! Siter
WelshenNemi Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 1 time siden, Pixie skrev: Nachostallerken. Stek opp kjøttdeig/karbonadedeig/vegetar"deig", tilsett tacokrydder. Legg nachoschips langs sidene og i bunn av en ildfast form, gjerne porsjonsstørrelse. Fyll på tacosaus, kjøtt og grønt etter ønske, topp med ost. Stek i ovn til osten er slik du vil ha den. Server med rømme, salsa, guacamole, salat eller hva det nå er du liker best! Blir også bra med bønner i stedet for kjøtt/kjøtterstatning 1 Siter
TonjeM Skrevet 16. September 2017 Rapporter Skrevet 16. September 2017 Ørret stek i ovn på sitronskiver ( da blir de ikke svidde i bunnen, fint triks for grill også), poteter, agurksalat (vel hjemmedyrket agurk i hvert fall, og så bruker vi sånn fransk dressing pulver som man blander med vann og olje oppå), og litt lettrømme med litt sitronsaft+ krydder (timian tror jeg.. gubben som lager maten her). I morgen er det en av ukas 2 rødtkjøtt middager - kotletter. Siter
Recommended Posts