Gå til innhold
Hundesonen.no

Solskinnstrening på Movatn

SandyEyeCandy

Recommended Posts

Noen av oss skal starte litt for raskt i klasse 1, andre bor der, og andre igjen er bare kule og sosiale. Så da møttes vi for grillings, lek, trening og skravling (og fregner på nesa!)

DSC_3044.jpgDSC_3061.jpgDSC_3064.jpgImouto og Tinka i full fart!

DSC_3102.jpgAiko soler seg.

DSC_3110.jpgDen vakreste shibaen på denne siden av Japan! :wub:

DSC_3120.jpgKnertis og Opsis er bestevenninner. :ahappy:

DSC_3124.jpgKnertmonsteret er klar for nye eventyr!

DSC_3129.jpgJej, ENDELIG fant Marianne fram!

DSC_3133.jpgElla, Maria og Opsis.

DSC_3137.jpgAiko i enkeltdekk.

DSC_3140.jpgGrand Old Ella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_3142.jpgSiri E og Tinka leker med hjemmelagd leke.

DSC_3146.jpgDSC_3151.jpgDSC_3152.jpgDet gjør fleeceløven og jeg også (bare at vår kosta 79kr på Canis...).

DSC_3164.jpg"IKKE snok i sekken vår!"

DSC_3182.jpgImouto, Tinka og Opsis tar seg en runde (eller nærmere sagt 67 eller så) på brøytekantene.

DSC_3184.jpgSiri E er avansert griller med rå løk.

DSC_3185.jpgPapirløs eller ikke, pen er'a!

DSC_3187.jpgMarvin pipemus.

DSC_3211.jpgMarianne og Villa kooser.

DSC_3220.jpgErtefrøken.

DSC_3233.jpgElla og Maria går fvf med knertmonsterforstyrrelser...

DSC_3235.jpgMarvin synes det er best å ha litt skikkelig klarning når man hopper over noe så hjemmelaga...

DSC_3236.jpgAiko har nok med å komme seg over, og er ikke så fin på det. :P

DSC_3238.jpg"Noen" har stikki av med sokkebelønninga til Marvin... :getlost:

DSC_3240.jpgBolletryne! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_1793.jpg

Etterfulgt av Kooiker og Kelpie jakt

IMG_1810.jpg

Maria prøver å belønne Ella

IMG_1814.jpg

Tinka drev sport i å få alle opp og ned brøytekantene

IMG_1833.jpg

Fine jenta mi

IMG_1837.jpg

Gilling på gang

IMG_1838.jpg

IMG_1839.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine hunder dere har alle sammen :ahappy:

Synes Ella er spesielt fin til å være blanding :wub:

Og Tinka da, den knøttlille hunden opp DEN brøytekanten *knis*

Du skulle sett Tinka, hun elsket å fyre opp hele gjengen og fikk alle etter seg. Og helst opp brøytekanten i rasende fart. Skjønner at hun blir kalt for kula med den farta der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine hunder dere har alle sammen :ahappy:

Synes Ella er spesielt fin til å være blanding :wub:

Og Tinka da, den knøttlille hunden opp DEN brøytekanten *knis*

Det synes jeg også :wub:

Og takk for en herlig trening! Sol, koselige treningsvenner, flinke hunder og til og med kort reisevei (for meg :whistle: )! Dette kan vi klare å leve med :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg også :wub:

Og takk for en herlig trening! Sol, koselige treningsvenner, flinke hunder og til og med kort reisevei (for meg :whistle: )! Dette kan vi klare å leve med :ahappy:

Vi var jo utrolig heldig med været da, det kunne ikke blitt bedre. Skikkelig påskevær.

Det var jo egentlig en veldig lett vei oppover til deg hvis man bare vet hvor man skal kjøre :lol: Kommer gjerne opp flere ganger. Koselig å se Ella igjen, har ikke sett henne på evigheter :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...