Kaja Skrevet 7. April 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 7. April 2011 Jeg får oppdatere min egen da, iogmed at den er endret! Morsomt å se at så mange tar seg tid til å svare! Rase: Grand Danois Alder: 18 uker Kjønn: tispe Fores med: Royal Canine giant puppy + V&H Hvor ofte: 3 ganger om dagen Hvor mye: ca en pølse (de standard str) om dagen og 3 målebeger tørrfor (jesus:P) Tilskudd: Glucosamine, mangan, olje, PlaqueOff pluss egg 2 ganger i uka Hold: Ser veldig bra ut nå, ikke for tynn lenger! Pelskvalitet: Utrolig bra! Cosmo får det samme som før, pluss litt vom
Benedicte Skrevet 7. April 2011 Rapporter Skrevet 7. April 2011 *Marvin*: om du går på et kvalitetsfôr er tilskudd sjeldent nødvendig. Sliter du med pelskvalitet etc ville jeg heller ha byttet fôr enn å bare tilsette masse rart. Det skal være en balanse mellom omega 3 og omega 6 på 3:1 ca, og tilsetter du mer fiskeolje forstyrrer du ofte den balansen, og det får ingen effekt eller negativ effekt.
Guest LXT Skrevet 7. April 2011 Rapporter Skrevet 7. April 2011 *Marvin*: om du går på et kvalitetsfôr er tilskudd sjeldent nødvendig. Sliter du med pelskvalitet etc ville jeg heller ha byttet fôr enn å bare tilsette masse rart. Det skal være en balanse mellom omega 3 og omega 6 på 3:1 ca, og tilsetter du mer fiskeolje forstyrrer du ofte den balansen, og det får ingen effekt eller negativ effekt. Takk for nyttig info, det var greit å vite
SandyEyeCandy Skrevet 7. April 2011 Rapporter Skrevet 7. April 2011 Rase: Shiba Alder: 19 mnd Kjønn: Tispe Fores med: Egentlig ProPlan laks og ris, men nå som lillesøster vinner så mye tørrfôr på sine good looks, få hun servert litt av hvert. I tillegg får de V&H, og nå prøver jeg ut Norwegian Polar Hvor ofte: 1-2 ganger om dagen (må sulte henne ut litt innimellom for å få opp lysta på mat, fordi hun er en ekstremt svimete spiser. "Hvaaa? Spise? Åh, var det til meg, mamsen? Neida, det går bra, Imouto kan få min porsjon også, hun!") Hvor mye: En håndfull tørrfor og en håndfull vått blandes Tilskudd: Har en olje jeg tar oppi innimellom. I tillegg prøver jeg å huske på PlaqueOff, men etter at hun blei så svimete i matveien prøver jeg å holde maten mest mulig "rein" Hold: Litt tynn Pelskvalitet: Vanligvis helt fantastisk, akkurat nå ganske snål. På vei inn i bikinisesongen, og går for kelpie/coyotelooken Rase: Shiba Alder: 6.5 mnd Kjønn: tispe Fores med: Egentlig ProPlan Puppy laks og ris, men jobber oss gjennom fôrsekkene vunnet på utstilling. I tillegg får hun V&H og Norwegian Polar Hvor ofte: 3 ganger om dagen Hvor mye: Så mye hun orker (jeg skal ikke ha noen langstilka bengel-shiba, og med det aktivitetsnivået hennes brenner alt vekk likevel) Tilskudd: Litt olje om jeg synes det paser i "retten" Hold: Helt perfekt, gir et kraftfullt og sunt inntrykk Pelskvalitet: Hun blei ikke kalt fleeceløven for ingenting... Pelsen er fortsatt valpemjuk, men er tjukk og fyldig og i riktig lengde, og i tillegg har hun en helt eksepsjonell farge
Ingvild Skrevet 7. April 2011 Rapporter Skrevet 7. April 2011 Sandy: Hva er Nordic Power for noe? Tenker du på Norwegian Polar, eller har det kommet enda et våtfôr?
SandyEyeCandy Skrevet 7. April 2011 Rapporter Skrevet 7. April 2011 Sandy: Hva er Nordic Power for noe? Tenker du på Norwegian Polar, eller har det kommet enda et våtfôr? Haha, jeg skal rette det opp nå, for ja, det er Norwegian Polar jeg mener. Mvh Røde Sonja
Kaja Skrevet 7. April 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 7. April 2011 http://www.helsekostopplysningen.no/Innhold/Kost--Kosttilskudd/Vitamniner-og-mineraler/Mineraler-og-sporstoffer-/Mangan-Mn-/ her kan du lese om mangan
Gronnis Skrevet 8. April 2011 Rapporter Skrevet 8. April 2011 Rase: Groenendael Alder: 5 år Kjønn: Tispe Fores med: Olivers Max Energy (eller hva den heter, hehe) Hvor ofte: 1 gang om dagen Hvor mye: 2 kopper (vet ikke hvor mye en kopp er) Tilskudd: Ingenting Hold: Synes hun kunne lagt pittelitt på seg, men hun har ganske fin vekt Pelskvalitet: Veldig fin Får ofte kommentarer på at den er veldig myk og glinsende. Men akkurat nå har hun røytet en del så den ser ikke heeelt optimal ut
turbogutten Skrevet 18. April 2011 Rapporter Skrevet 18. April 2011 Rase: Boxer/Rottweiler Alder: 5 år Kjønn: Hannhund Fores med: Vom og Hundemat nr 25 og Brit light med kalkun og ris + diverse rått kjøtt Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: ca 500 - 1000 gram vom og hundemat pr måltid alt ettersom om han får tørrfor ved siden av eller ikke. Tilskudd: varierer men ingenting fast Hold: Synes han er ganske bra form for øyeblikket Pelskvalitet: Ok, kjempefin bortsett fra to flekker på ryggen som dyrlegene ikke finner ut av. Men de er det jo ikke så mye å gjøre med. Rase: Chihuahua Alder: 2 år Kjønn: Hannhund Fores med: Vom og Hundemat valp Hvor ofte: bytter på 1 og 2 ganger om dagen. Hvor mye: varierer på hvor mye jeg får i han, men så mye som mulig. Tilskudd: Ingenting Hold: Tynn. Må absolutt legge på seg men begynner å bli bedre. Pelskvalitet: Veldig bra
MiO Skrevet 8. Mai 2011 Rapporter Skrevet 8. Mai 2011 Rase: Shetland Sheepdog Alder: 11 uker Kjønn: Tispe Fores med: Hill's Science Plan Puppy, både våtfôr og tørrfôr Hvor ofte: 4 x daglig Hvor mye: passelig mengde på øyemål i skåla hver gang Tilskudd: Ingenting Hold: Fin vekt, ca 3,9 kg. Passe valperund å ta i nå, var litt for tynn da vi fikk henne Pelskvalitet: Veldig fin valpepels :-)
Guest janson Skrevet 8. Mai 2011 Rapporter Skrevet 8. Mai 2011 Rase: Kelpie Alder: 1år Kjønn: Hannhund Fores med: Tørrfôr (akkurat i ferd med å tømme posen med RC valpefôr) og V&H Hvor ofte: 2 ganger daglig Hvor mye: Varierer litt fra dag til dag; med tanke på hvordan han ser ut samt om vi skal trene (= mye godbiter). Tilskudd: Ingenting Hold: Bra! Han holder seg overraskende stabil vektmessig. Pelskvalitet: Bra, dog litt ekkel nå pga at jeg klarte å dynke han i vann og han hevnet det med rulling i sand.
Guest Belgerpia Skrevet 9. Mai 2011 Rapporter Skrevet 9. Mai 2011 Rase: Tervueren Alder: 3 år Kjønn: Hannhund Fores med: Royal Canine medium adult Ekstra: 1 griseøre pr. dag pluss 1 frossent margbein om dagen til frokost Hvor ofte: 1 gang for dagen Hvor mye: 5-6 dl - litt avhengig av hvor aktive vi er Tilskudd: Ingen Hold: Slik han skal være Pelskvalitet: veldig fin glans og fin pels Rase: Fransk Bulldog Alder: 6 mnd Kjønn: Tispe Fores med: Royal Canine junior medium + vom og hundemat innimellom når hun er matlei Hvor ofte: 1 gang om dagen Ekstra: Får 1 margbein, 1 griseøre og en dentastix til frokost Hvor mye: Nææææ - 3dl eller deromkring Tilskudd: Ingen Hold: Som hun skal være tror jeg (jeg aner ikke hvordan FB'er skal være "latter") Pelskvalitet: veldig fin glans og fin pels Jeg vet det ser drøyt ut og ikke gi en valp for om morgenen, men hun vil ikke ha - hun er glad for margbein og griseøre derimot (og dentastix), dermed blir det frokosten. Hun funker fint på det
trevi Skrevet 9. Mai 2011 Rapporter Skrevet 9. Mai 2011 Rase: Tervueren Alder: 5 år Kjønn: Tispe Fores med: Royal Canin medium light Ekstra: minst mulig Hun tenderer mot å være tjukk Hvor ofte: 2 x daglig Hvor mye: tilsammen 1 RC målebeger for dagen Tilskudd: Ingen, kanskje en skje BioVit i ny og ne. Hold: "Noe godt hold" - genetisk "rund"... Prøver alt jeg kan å holde henne slank, men hun blir bare spekket med muskler, men beholder baderingen Pelskvalitet: Tett og fin pels, med god glans. Rase: Tervueren Alder: 3 år Kjønn: Tispe Fores med: Royal Canin Maxi Adult Hvor ofte: 2 x daglig Ekstra: ikke noe særlig annet enn treningsgodis, og noen tørkede kyllingfiléter i ny og ne. Hvor mye: ca. 1,5 RC målebeger for dagen Tilskudd: Ingen, kanskje en skje BioVit i ny og ne. Hold: Normalt Pelskvalitet: Tett og fin pels, med god glans Rase: Tervueren Alder: 2 år Kjønn: Hannhund Fores med: Royal Canin Maxi Adult Hvor ofte: 2 x daglig Ekstra: ikke noe særlig annet enn treningsgodis, og noen tørkede kyllingfiléter i ny og ne. Hvor mye: ca. 2 RC målebeger for dagen (gjerne litt mer av og til) Tilskudd: Ingen, kanskje en skje BioVit i ny og ne. Hold: Litt på den slanke siden Pelskvalitet: Masse masse pels, med veldig god glans (det er så mye lettere å se og, for han er så mørk ) Rase: Tervueren Alder: snart 7 mnd Kjønn: Tispe Fores med: Royal Canin Medium Junior Hvor ofte: 2 x daglig Ekstra: ikke noe særlig annet enn treningsgodis, og noen tørkede kyllingfiléter i ny og ne. Hvor mye: ca. 2 RC målebeger for dagen (ikke alltid hun spiser alt) Tilskudd: Ingen, kanskje en skje BioVit i ny og ne. Hold: I vekst Pelskvalitet: Tett og fin pels som kommer mer og mer, med god glans
Bjørg Eva Skrevet 9. Mai 2011 Rapporter Skrevet 9. Mai 2011 Rase: Border Collie Alder: 5 år Kjønn: Hannhund Fores med: ProPlan Performance Hvor ofte: 1 - 2 ganger om dagen Hvor mye: ca 200 gr pr dag Tilskudd: Glukosamin, b-vitaminer, LupoDerm Hold: Slik han skal være Pelskvalitet: Fin glans og fin pels Rase: Border Collie Alder: 7 mnd Kjønn: Hannhund Fores med: ProPlan valpefôr Hvor ofte: 1 - 2 ganger om dagen Hvor mye: 500 - 750 gr pr dag Tilskudd: Ingen Hold: Slik han skal være Pelskvalitet: Fin glans og fin pels Rase: Flat coated retriever Alder: 2 år Kjønn: Hannhund Fores med: ProPlan Performance Hvor ofte: 1 - 2 ganger om dagen Hvor mye: ca 900 gr pr dag Tilskudd: Ingen Hold: For tynn, spiser dårlig for tiden Pelskvalitet: Fin glans og fin pels
Nirm Skrevet 9. Mai 2011 Rapporter Skrevet 9. Mai 2011 Rase: Schäferhund Alder: 7 år Kjønn: Tispe, kastrert Fores med: V&H vitaminisert kylling Hvor ofte: 2 ganger daglig Hvor mye: 100 g til frokost, 300 g til middag + 100 g grønnsaker til hvert måltid. I tillegg går det mye i snacks og godbiter. Tilskudd: Dr Baddakys Omega 3 olje. Egg og youghurt en gang i blant. Hold: Bra. Lett å holde i stabil vekt. Pelskvalitet: Blank og fin, ingen problemer med hud eller noe.
Guest Snusmumrikk Skrevet 11. Mai 2011 Rapporter Skrevet 11. Mai 2011 Rase: Tervueren Alder: 3 år Kjønn: Hannhund Fores med: V&H og RC 4800 (eller eukanuba working and enduance) Hvor ofte: 1 gang daglig Hvor mye: 500 g V&H og ca et målebeger med tørrfor. Iblandt bare tørrfor. Tilskudd: Ingen Hold: Bra. Har tidligere slitt med å få han opp i vekt, men nå er han bra Pelskvalitet: Blank og fin
Zitka Skrevet 11. Mai 2011 Rapporter Skrevet 11. Mai 2011 Rase: Rottweiler Alder: snart 6 år Kjønn: Tispe Fores med: Royal canin rottweiler adult Hvor ofte: 2 ganger daglig Hvor mye: et målebeger per måltid Tilskudd: Litt olje på en god dag, evt litt matrester og litt som passer meg Hold: Normal og fin Pelskvalitet: Blank og fin Rase: Rottweiler Alder: snart 6 mnd Kjønn: Tispe Fores med: Royal canin rottweiler junior Hvor ofte: 3 ganger daglig Hvor mye: et målebeger per måltid enda, men regner me det øker etterhvert som hun vokser Tilskudd: Litt olje på en god dag, evt litt matrester og litt som passer meg Hold: Normal og fin Pelskvalitet: Blank og fin
SiriEveline Skrevet 11. Mai 2011 Rapporter Skrevet 11. Mai 2011 Rase: Phalene-mix Alder: 2,5år Kjønn: Tispe Fores med: V&H nr 25 Hvor ofte: 1 gang om dagen Hvor mye: V&H-125g Tilskudd: Ingenting Hold: Slank Pelskvalitet: Blank og grei pels, syntes håret bak ørene er noe tørt/dødt, men mulig det er manglene pelsstell. Rase: Kleiner münsterländer Alder: 6,5år Kjønn: Hannhund Fores med: Royal Canine medium Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: et lag i bunn av skålen (vet ikke hvor mye det er) Tilskudd: Selolje iblant Hold: Akkurat der han skal være Pelskvalitet: Flott, men vi har erfaring med at den blir dårlige mot sommermånedene, men håper seloljen kan fikse det. Selv ville jeg nok råfóret ham. Rase: Kleiner münsterländer Alder: 12uker Kjønn: Hannhund Fores med: V&H valp Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: ca. 250g Tilskudd: Ingenting Hold: Passelig Pelskvalitet: Har jo valpepels, men syntes den er flott.
Guest Michellus Skrevet 11. Mai 2011 Rapporter Skrevet 11. Mai 2011 Dette blir vel hva jeg har planer om å fôre valpen på, så oppdaterer vi etterhvert Rase: Groenendael Alder: 9 uker Kjønn: Hannhund Fores med: Norwegian Polar Hvor ofte: 3 ganger om dagen Hvor mye: Alt ettersom Tilskudd: Godteri, ben, rester Hold: Godt Pelskvalitet: Valpepels, myk og god er den
SFX Skrevet 11. Mai 2011 Rapporter Skrevet 11. Mai 2011 Rase: Berner sennenhund Alder: I sitt fjerde år Kjønn: Tispe Fôres med: Cirka 75 prosent V&H og 25 prosent Pro Plan (varierer på type etter innfall når ny sekk kjøpes inn) - altså at hvert fjerde/femte måltid er tørrfôr. Hvor ofte: Morgen og kveld Hvor mye: Når hun får vom, får hun et halvt kilo per måltid. Når hun får tørrfôr, får hun i utgangspunktet drøye halvannet beger, men jeg justerer opp eller ned om det trengs. Tilskudd: Hun får tranebærtabletter fra oktober til vårløsningen er over, egg et par ganger i uka når jeg har det. Vanligvis en dæsj rapsolje, men akkurat nå tester jeg effekten av en lakseolje. Har jeg middagsrester som passer en hundemage, får hun det. Og hun får tyggesaker etter innfallsmetoden, samt hver gang hun skal være hjemme alene får hun slengt til seg noe godt når jeg går. Også blir det mye godbiter når vi er inne i en treningssteam, motivasjonen til det går i bølger for oss/meg. Hold: Akkurat passe fettmessig, men kunne hatt noe mer muskler. Pelskvalitet: Jeg er veldig fornøyd med pelskvaliteten, selv om kvantiteten kunne vært noe bedre. Jeg drømmer også om mirakler som forkorter tiden hun bruker fra hun starter å røyte til hun er i full pels igjen...
Renate A Skrevet 11. Mai 2011 Rapporter Skrevet 11. Mai 2011 Rase: Blanding (50% Flat, 25% BC og 25% Husky) Alder: 9 år Kjønn: Kasterert tispe Fores med: Robur light and sensitive Hvor ofte: 3 ganger om dagen Hvor mye: 210gr tilsammen om dagen Tilskudd: Cosequine, blåbærtabletter og omega 3 (mest om vinteren) Hold: Er vanskelig å holde i normalt hold, nå er un ca 1kg over idealvekten sin... Pelskvalitet: Myk og glansfull pels
Peers Skrevet 11. Mai 2011 Rapporter Skrevet 11. Mai 2011 Rase: Engelsk springer spaniel Alder: Snart 9 år Kjønn: Hannhund Fores med: Har gått på Eukanuba (Sensitive Joints og Senior) de siste 6 månedene Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: Jeg måler ikke opp nøye, men ca 250 gram om dagen kanskje? Tilskudd: PlaqueOff, selolje og glukosamin (sistnevnte når jeg har) Hold: Vi slet en periode med overvekt, nå er han i veldig fint hold Pelskvalitet: Flott og glansfull pels Rase: Engelsk springer spaniel Alder: 3 år Kjønn: Tispe Fores med: Vom og Hundemat (nr. 25 og Sprint) Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: 400-500 gram daglig Tilskudd: PlaqueOff Hold: Det er litt vanskelig å holde henne i passe vekt, hun svinger mellom perfekt og litt for tynn Pelskvalitet: Flott og glansfull pels på henne også Edit: de får forøvrig en del godbiter og tyggeting utenom. Endret siden innlegget ble skrevet: Orry har gått på Eukanuba Senior med lam og ris siden mars, foreløpig ser det ut til at dette fungerer bedre for ham. Det er ikke så greit med en hund som begynner å bli eldre herremann, er litt knirkete i ledd, noe sensitiv i magen og kastrert...
Mailin Skrevet 11. Mai 2011 Rapporter Skrevet 11. Mai 2011 Rase: 1) Australian shepherd 2)Alaska husky 3) Rhodesian ridgeback Alder: 1) 2år 2) 7år 3) 3,5år Kjønn: tisper Fores med: Troll Sport (Ekstrem i veldig aktive perioder), V&H + kjøttfulle bein. Det varierer veldig på hvor mye de får av hva og går i perioder. Hvor ofte: 1 gang om dagen i normal aktivitet, så øker det til opptil 3 ganger ved veldig mye aktivitet. Hvor mye: 1)ca 200gram troll, en "liten klump v&h" eller et bein 2)ca 250gram troll, en mellomklump v&h eller et bein 3) 350-400g troll, en stor-veldigstor klump v&h eller et bein.. alt etter hvor kaldt det er ute.. Tilskudd: I tillegg til godbiter og det over så får de av og til laks, rype eller annet godt. Hold: 1 og 2 er i fint hold; slanke og pene og lette å holde i vekt. Nr 3 er stortsett i fint hold, men det er vanskelig å holde henne i vekt på vinteren om det blir veldig mye trening og det er kaldt ute (-15/-16 og kaldere). Hun får selvfølgelig mye mer mat (og klær), men det er ikke bestandig det hjelper på. Pelskvalitet: Alle tre har blank og fin pels. Edit; endret hvor ofte.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar