Kaja Skrevet 14. Mars 2012 Rapporter Skrevet 14. Mars 2012 Gruppe 1, Bruks-, hyrde og gjeterhunder: Schipperke. Gruppe 2, Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder: Dobermann. Gruppe 3, Terriere: Bedlington Terrier og Miniatyr Bull Terrier. Gruppe 5, Spisshunder: Xoloitzcuintle. Gruppe 6/4, Dachs-, drivende- og sporhunder: Blodhund. Gruppe 7, Stående fuglehunder: Gordon Setter. Gruppe 8, Apporterende hunder: Flat Coated Retriever. Gruppe 9, Selskapshunder: Bichon Havanais. Gruppe10, Mynder: Elsker mynder generelt, men må vel bli Borzoi. Hoho, morsomt å se det ikke bare er jeg som liker disse nakne mexicanerene Siter
Monica123 Skrevet 14. Mars 2012 Rapporter Skrevet 14. Mars 2012 Er ikke dalmis i gruppe 6 da? ____________________ En rase pr gruppe klarer jeg ikke, helt uaktuelt faktisk Den står i gruppe 6/4 på Nkk sikkert det som gjorde meg forvirret Siter
Artemis Skrevet 14. Mars 2012 Rapporter Skrevet 14. Mars 2012 Gruppe 1: Schäferhund Gruppe 2: Pyreneerhund Gruppe 3: Ingen Gruppe 4: Ingen Gruppe 5: Norsk lundehund Gruppe 6: Dalmatiner Gruppe 7: Irsk rød og hvit setter Gruppe 8: Ingen Gruppe 9: Ingen Gruppe 10: Irsk ulvehund Siter
Bergenslabb Skrevet 16. Mars 2012 Rapporter Skrevet 16. Mars 2012 Gruppe 1: Bearded Collie (krever vel mye pelsstell, men ellers en hund jeg gjerne ville hatt) Gruppe 2: Dvergschnauzer (forelsket meg i en for mange år siden) Gruppe 3: Norfolk Terrier (skjønne bustetroll, men jeg tror ikke jeg ville hatt en selv) Gruppe 4: Strihåret Dachs (for meg er den verdens herligste rase) Gruppe 5: Japansk Spisshund (har aldri møtt en, men på papiret virker den som en perfekt hund) Gruppe 6: Petit Basset Griffon Vendeen (vet lite om dem, men de er skjønne) Gruppe 7: ? Gruppe 8: Golden Retriever (ble veldig glad i samboeren min sin gamle golden) Gruppe 9: Fransk Bulldog (hvis jeg måtte velge...) Gruppe 10: ? Siter
WheatenMali Skrevet 16. Mars 2012 Rapporter Skrevet 16. Mars 2012 Gruppe 1, Bruks-, hyrde og gjeterhunder: Australian Cattledog Gruppe 2, Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder:Affenpincher eller Dvergshcnauzer Gruppe 3, Terriere: Ehm-- wheaten terrier, kerry blue terrier, welsh terrier, lakeland terrier, skotsk terrier, west higland white terrier, fox terrier ruhåret.. jeg er glad i terrierne mine! Gruppe 5, Spisshunder:Pomeranian Gruppe 6/4, Dachs-, drivende- og sporhunder: Kanin dachs Gruppe 7, Stående fuglehunder: Weimaraner korthået (en real show-amerikaner isåfall) Gruppe 8, Apporterende hunder: Amerikansk Cocker spaniel Gruppe 9, Selskapshunder: Japanese chin eller malteser Gruppe10, Mynder: Azawakh Siter
Rødhette&Ulven Skrevet 17. Mars 2012 Rapporter Skrevet 17. Mars 2012 Gruppe 1, Bruks-, hyrde og gjeterhunder: Dette er jo en umulig jobb! ...Ååååååh..! ...Hah! Jeg svarer Welsh corgi cardigan! Bare elsker de ansiktene. Gruppe 2, Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder: Kan vel ikke svare noe annet enn dobermann her vel? Vakreste hunden med det største hjertet! Gruppe 3, Terriere: Å, den som fikk ha en amstaff... Akkurat nok av absolutt alt av egenskaper. Måtte lovgiverne ta til vett! Gruppe 5, Spisshunder: Her er det mye fint! Å jøjemeg! Ettersom jeg får samme trøbbel her som i gr 1 svarer jeg uttafor boksen: Podenco ibicenco strihåret! Utrolig flotte å se på. Gruppe 6/4, Dachs-, drivende- og sporhunder: Her måtte jeg scrolle langt ned på lista gitt... Men så dukket jo den gamle flammen opp: Rhodesian ridgeback! Har mange fine minner fra en gammel kjærlighet av rasen. RIP Cimmie! Gruppe 7, Stående fuglehunder: Weimaraner korthåret! *dååååååån* Spøkelseshunden... Gruppe 8, Apporterende hunder: Bortsett fra labben, synes jeg chesapeake bay retriever høres ut som en bra rase. Hakket hvassere? Gruppe 9, Selskapshunder: Fransk bulldog. På grunn av ørene. Liker sånne rundede ører altså. Gruppe10, Mynder Irsk ulvehund. Fiiiiiiin! Siter
Mollymor Skrevet 2. Mai 2012 Rapporter Skrevet 2. Mai 2012 På grunnlag av utseende, har ikke tenkt på om rasen passer i vår familie... Gruppe 1, Bruks-, hyrde og gjeterhunder: Border Collie min første kjærlighet! (sort/hvit) Gruppe 2, Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder:Boxer (tigret/hvit) Gruppe 3, Terriere: Manchester Terrier Gruppe 5, Spisshunder: Alaskan Malamute (blå øyne!) Gruppe 6/4, Dachs-, drivende- og sporhunder: Dalmatiner og korthåret Dachs (to grupper, to hunder ;-)) Gruppe 7, Stående fuglehunder: Weimaraner (med blågrå øyne, suuukk) Gruppe 8, Apporterende hunder: Nova Scotia Duck Tolling Retriever Gruppe 9, Selskapshunder: Boston Terrier (Brindle/hvit) Gruppe10, Mynder: Afgansk mynde (tricolour) Siter
ToneS Skrevet 2. Mai 2012 Rapporter Skrevet 2. Mai 2012 Veeeeldig vanskelig og hadde jeg måtte svart på det i morgen, hadde svaret vært annerledes Gruppe 1: Pyreneisk gjeterhund m/korth.hode Gruppe 2: Hovawart Gruppe 3: Staffordshire bull terrier Gruppe 5: Alaskan Malamute Gruppe 6/4: Dalmatiner Gruppe 7: Ungarsk Vizsla korthåret Gruppe 8: Golden retriever Gruppe 9: Tibetansk Spaniel Gruppe 10: Saluki Siter
SaraS Skrevet 2. Mai 2012 Rapporter Skrevet 2. Mai 2012 Gruppe 1, Bruks-, hyrde og gjeterhunder Bearded collie Gruppe 2, Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder Berner sennenhund Gruppe 3, Terriere Parson russell terrier (gruppa med de flotteste hundene) Gruppe 5, Spisshunder Lundehund Gruppe 6/4, Dachs-, drivende- og sporhunder Otterhound Gruppe 7, Stående fuglehunder Italiensk spinone Gruppe 8, Apporterende hunder Amerikansk cocker spaniel Gruppe 9, Selskapshunder Kromfohrländer Gruppe10, Mynder Saluki Siter
HHC Skrevet 3. Mai 2012 Rapporter Skrevet 3. Mai 2012 Rent på utseende Gruppe 1: Australian Shepherd Gruppe 2: Berner Sennen Gruppe 3: West Highland White Terrier Gruppe 4: Dachs korthår Gruppe 5: Basenji Gruppe 6: Petit basset griffon vendeen Gruppe 7: Vorsethhund korthår Gruppe 8: Alle utenom: Perro, Lagotto, am og irsk vannspaniel, Wetterhoun, Wachtelhund. Gruppe 9: Stor eller mellompuddel Gruppe 10: Afghaner eller Whippet Det er forøvrig veldig gledelig å se at mange har Curly og Ches som sine raser i gruppe 8 - særlig med tanke på at det er litt negative tall registreringsmessig på disse rasene 1 Siter
shira Skrevet 7. Mai 2012 Rapporter Skrevet 7. Mai 2012 Gruppe 1: Beauceron Gruppe 2:Riesenschnauzer Gruppe 3: Irish softcoated wheaten terrier og Airedale terrier Gruppe4/6: Otterhound Gruppe 5: Podenco ibicenco strihåret Gruppe 7: Ungarsk vizsla strihåret Gruppe 8: Irsk vannspaniel Gruppe 9: Boston terrier Gruppe10: Skotsk hjortehund Siter
SaraSL Skrevet 26. Februar 2013 Rapporter Skrevet 26. Februar 2013 Gruppe 1:Schæferhund Gruppe 2: Pinscher Gruppe 3: Tysk jaktterrier Gruppe 5: Siberian husky Gruppe 6/4: Beagle Gruppe 7: Fransk spaniel Gruppe 8: Kooikerhund Gruppe 9: Phalene eller Papillon Gruppe 10: Saluki Siter
Malamuten Skrevet 26. Februar 2013 Rapporter Skrevet 26. Februar 2013 En er jo alt for lite Gruppe 1: Malinois Gruppe 2: Riesen Schnauser Gruppe 3: Miniatyr Bull terrier Gruppe 5: Malamute (oog Basenji ) Gruppe 6/4: Dalmantiner Gruppe 7: Korthåret Vorsteh Gruppe 8: Toller Gruppe 9: Stor puddel Gruppe 10: Greyhound Ikke så mye som har forandret seg på nesten et år, men har fått øynene opp for springer spaniel så den tar over for Toller, ellers får resten stå tror jeg selv om greyhound begynner og får konkurranse fra skotsk hjortehund Siter
Red Merle Skrevet 26. Februar 2013 Rapporter Skrevet 26. Februar 2013 Gruppe 1: Australian Shepherd Gruppe 2: Boxer Gruppe 3: Parson Russel Terrier Gruppe 4: Langhåret Dverg Dachs Gruppe 5: Siberian Huksy Gruppe 6: Dalmatiner Gruppe 7: Vorstehhund korthåret Gruppe 8: Labrador Retriever Gruppe 9: Bichon Frisè Gruppe 10: Whippet Basert på utseende, og på egenskaper. Siter
ipadda Skrevet 26. Februar 2013 Rapporter Skrevet 26. Februar 2013 Gruppe 1: Briard Gruppe 2: Dansk/Svensk Gårdshund (hehe, kom vel ikke som en bombe, men jeg liker hundene i gruppe to sånn generelt) Gruppe 3: Yorkshire terrier Gruppe 5: Show Show Gruppe4/6: Rhodesian Ridgeback Gruppe 7: Breton Gruppe 8: Sussex Spaniel Gruppe 9: Boston Terrier Gruppe 10: Afhgansk Mynde Siter
Justisia Skrevet 26. Februar 2013 Rapporter Skrevet 26. Februar 2013 Gruppe 1: Lancashire Heeler Gruppe 2: Vrien, men en sunn god gammel dags Rottweiler Gruppe 3: Bedlington Terrier Gruppe 4: Standard om jeg måtte valgt noe Gruppe 5: Norsk buhund Gruppe 6: Dunker Gruppe 7: Vorstehhund, korthåret Gruppe 8: Curly Coated Retriever Gruppe 9: Dvergpuddel Gruppe 10: Whippet Siter
Sunnivamb Skrevet 26. Februar 2013 Rapporter Skrevet 26. Februar 2013 Gruppe 1: Old English Sheepdog (såååååå fiiiiiiin labbetuss) Gruppe 2: St. Bernard (drømmerasen over alle raser, og noe jeg kommer til å skaffe meg en dag) Gruppe 3: Cairn Terrier (søt, gøyal og energisk hund jeg også kunne tenkt meg) Gruppe 5: Siberian Husky (alt for aktiv og krevende for mitt bruk, men utrolig fin hund om den er oppdratt riktig) Gruppe 6/4: Beagle (hadde jeg bare drevet med jakt...) Gruppe 7: Drentsche Patrijshond (etter å ha fulgt litt med på lille Nora her på sonen ) Gruppe 8: Labrador Retriever (har en hjertevenn av denne rasen, leo<3) Gruppe 9: Boston Terrier (gøyale hunder med mindre helseproblem enn bla mops) Gruppe10: Irsk Ulvehund eller Saluki (majestetiske hunder..) 1 Siter
Elisabeth00 Skrevet 26. Februar 2013 Rapporter Skrevet 26. Februar 2013 Om jeg må velge en fra alle gruppene Gruppe 1: Border Collie Gruppe 2: Dvergpinscher Gruppe 3: Engelsk Toy Terrier Gruppe 4: Kanindachs korthår Gruppe 5: Basenji Gruppe 6: Dalmatiner Gruppe 7: Drentsche Patrijshond Gruppe 8: Kooikerhund Gruppe 9: Chinese Crested Gruppe 10: Whippet Siter
Sbtlita Skrevet 26. Februar 2013 Rapporter Skrevet 26. Februar 2013 Gruppe 1: welsh corgi cardigan, skal en dag ha en blue merle corgi. Gruppe 2: Grand Danois, finnes ikke bedre kjempe <3 Gruppe 3: engelsk staffordshire bull terrier, ingen over og ingen ved siden av <3 Gruppe 4: kanindachshund Gruppe 5: Thai Ridgeback, ser kul ut. Gruppe 6: R. Ridgeback, nydelige hunder <3 Gruppe 7: engelsk setter, sort og hvit Gruppe 8: Toller Gruppe 9: Fransk bulldog eller Chihuahua, hvis jeg må velge Gruppe10: Helt klart Irsk ulvehund <3 Siter
Irenen Skrevet 27. Februar 2013 Rapporter Skrevet 27. Februar 2013 Gruppe 1: Old English Sheepdog (såååååå fiiiiiiin labbetuss) Gruppe 2: St. Bernard (drømmerasen over alle raser, og noe jeg kommer til å skaffe meg en dag) Gruppe 3: Cairn Terrier (søt, gøyal og energisk hund jeg også kunne tenkt meg) Gruppe 5: Siberian Husky (alt for aktiv og krevende for mitt bruk, men utrolig fin hund om den er oppdratt riktig) Gruppe 6/4: Beagle (hadde jeg bare drevet med jakt...)Gruppe 7: Drentsche Patrijshond (etter å ha fulgt litt med på lille Nora her på sonen ) Gruppe 8: Labrador Retriever (har en hjertevenn av denne rasen, leo<3) Gruppe 9: Boston Terrier (gøyale hunder med mindre helseproblem enn bla mops) Gruppe10: Irsk Ulvehund eller Saluki (majestetiske hunder..) Nå ble jeg oppriktig glad altså Om jeg må velge en fra alle gruppene Gruppe 1: Border Collie Gruppe 2: Dvergpinscher Gruppe 3: Engelsk Toy Terrier Gruppe 4: Kanindachs korthår Gruppe 5: Basenji Gruppe 6: DalmatinerGruppe 7: Drentsche Patrijshond Gruppe 8: Kooikerhund Gruppe 9: Chinese Crested Gruppe 10: Whippet Ooooh, dette likte jeg Min liste: Gruppe 1: Australian shepherd Gruppe 2: Pinscher Gruppe 3: Parson jack russel terrier Gruppe 5: Shiba Gruppe 6/4: Dunker Gruppe 7: Drentsche patrijshond Gruppe 8: Engelsk springer spaniel / kooiker (de må dele ) Gruppe 9: Storpuddel Gruppe 10: Whippet Siter
Nirm Skrevet 27. Februar 2013 Rapporter Skrevet 27. Februar 2013 Gruppe 1: Schäferhund (overraska? ) Gruppe 2: Aidi Gruppe 3: Border terrier Gruppe 5: Canaanhund Gruppe 6/4: Erdelyi kopo Gruppe 7: Pointer Gruppe 8: Chesapeak bay retriever Gruppe 9: Fransk bulldog Gruppe 10: Magyar agár Siter
SiriEveline Skrevet 27. Februar 2013 Rapporter Skrevet 27. Februar 2013 Gruppe 1 - A. kelpie eller korthåret collie, men nå føler ikke jeg at jeg kan gi et ekorn nok Gruppe 2 - Grand danois, som var drømmehunden en god stund Gruppe 3 - lite tiltalende gruppe for meg, men miniature bull terrier er virkelig kule Gruppe 5 - Podenco ibicenco, nydelige hunder som virkelig står på ønskelisten Gruppe 6/4 - Mange fine kanskje dunker eller porcelaine Gruppe 7 - Kleiner münsterländer, ingen over, men tja er vel noen ved siden (KV f.eks) Gruppe 8 - Toller eller portugisisk vannhund Gruppe 9 - Phalene, sier jeg litt selv Gruppe 10 - Saluki eller whippet, begge er utrolig flotte, Saluki er jo så grasiøse atte! Virker ikke som så mye har endret seg på 2 år nei. Annet enn at jeg kanskje må legge til sheltie i gruppe 1. Men har fortsatt en liten drøm om podenco ibicenco Siter
Guest 2ne Skrevet 27. Februar 2013 Rapporter Skrevet 27. Februar 2013 Gruppe 1: Belgisk fårehund - og siden det er EN rase med fire varianter, presiserer jeg at jeg mener langhårsvariantene groenendael og tervueren Gruppe 2: Dvergschnauzer, og kanskje rottweiler.Gruppe 3: Staffordshire bullterrier, border terrier eller norfolk terrier.Gruppe 4: Kanindachs, korthåret, bare fordi det er kjempemorsomt å se de få sånn valpekule *ler*Gruppe 5: Shiba og Siberian Husky, og muligens kanskje mittelspitz.Gruppe 6: Dalmatiner, selvsagt. Og hadde jeg jakta, dunker eller beagle.Gruppe 7: Vel, jeg jakter jo ikke, men pointer Nesten verdt å begynne å jakte for å kunne ha en pointer, egentlig.. heheGruppe 8: Cocker spaniel eller labrador Gruppe 9: Puddel er også en rase med fire varianter Men jeg kunne tenkt meg mellom og toy.Gruppe 10: Hmm.. Whippet og korthåret saluki, tror jeg Snart to år gammel liste, så jeg justerer litt Gruppe 1: Belgisk fårehund, groenendael Gruppe 2: Boxer Gruppe 3: Staffordshire Bullterrier Gruppe 4: Kanindachs, korthåret Gruppe 5: Etnahund Gruppe 6: Dalmatiner (evt Dunker, om jeg hadde jakta ) Gruppe 7: Pointer Gruppe 8: Labrador Retriever Gruppe 9: Mellompuddel (men jeg er svak for Chinese Crested og Boston Terrier også ) Gruppe 10: Whippet Siter
Stine Skrevet 27. Februar 2013 Rapporter Skrevet 27. Februar 2013 Gruppe 1: Lancashire Heeler Gruppe 2: Bullmastiff Gruppe 3: Staffordshire Bull Terrier, Dandie Dinmont Terrier, Irish Glen Of Imaal Terrier, Norfolk/Norwich Terrier (mange spennede terriere!) Gruppe 4: Kanin Dachs Strihåret Gruppe 5: Shiba, Jämthund, Västgøtaspets, Siberian Husky, Alaskan Malamute. Gruppe 6: Dunker Gruppe 7: Bracco Italiano Gruppe 8: Ingen Gruppe 9: Fransk Bulldog Gruppe 10: Saluki, Irsk Ulvehund, Skotsk Hjortehund. Siter
Maria Skrevet 27. Februar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 27. Februar 2013 Min egen liste:Gruppe 1, Bruks-, hyrde og gjeterhunder Det må bli shapendoes. De har noe veldig sjarmerende over seg og er i passende størrelse etter mitt skjønn. Men bearded collie og briard er også høyt oppe på lista her. Tror allikevel ikke det blir noen gruppe 1 hund her med det første.Gruppe 2, Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder Jeg kommer alltid til å ha en liten drøm om en gang å få eie en dobermann. Vakre, vakre vesner! Hovawart er og en flott rase. Men dobermann er bare så utrolig flott!Gruppe 3, Terriere Wheaten terrier! Selv om jeg ikke liker barter sånn i utgangspunktet synes jeg wheaten har en sjarmerende klovnehumor, som jeg digger!Gruppe 5, Spisshunder En liten pomme, kanskje? Skal jeg ha en liten maskothund en gang er pomme virkelig en god kandidat! Stor hund i liten kropp.Gruppe 6/4, Dachs-, drivende- og sporhunder Her går jeg kun etter utseende, for egenskapsmessig er det ingen av hundene i denne gruppen jeg kunne tenke meg. Så da skriver jeg dvergdachs langhåret, på grunn av deres vakre ansikt.Gruppe 7, Stående fuglehunder Heller ikke gruppen for meg. Men her må det bli kleiner münsterländer.Gruppe 8, Apporterende hunder Obvious! Portugisisk vannhund for alle penga. Foreløpig den eneste rasen jeg vil ha, sånn helt på ordentlig.Gruppe 9, Selskapshunder Liker fakrisk flere av hundene i denne gruppa. Men det må bli storpuddel, bichon havanais eller löwchen. Klarer ikke bestemme hvem jeg liker best. Selv om en staselig storpuddel er noe av det vakreste man kan se i mine øyne.Gruppe10, Mynder Afghansk mynde, uten tvil. Denne villkosten av en hund har alltid fascinert meg. At det kommer en i hus er nok heller usannsynlig, men jeg har bare en "ting" for denne rasen altså... Som det fremkommer av lista mi er jeg veldig glad i hunder med lang pels! http://hundesonen.no/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/icon_confused.gif Har noen ting som har forandret seg.. I gruppe 1 ville jeg valgt bearded collie i stedet for. I gruppe 5 kan nok finsk lapphund få være med pommen. I gruppe 7 tror jeg kanskje jeg måtte sagt Irsk setteri stedet for, kun pga utseendet. De er vakre! I gruppe 9 er papillon såklart førsteplass nå. Siter
Recommended Posts