Gå til innhold
Hundesonen.no

Trondheimstreff!

Kristiin

Recommended Posts

Skrevet

Flere som skal busse? Så kunne vi slått oss sammen å tatt bussen som går 11.40?

Eg tar buss! Går på bussen før sentrum, et stykk menneske kledd i blå kjeledress pluss hypersosial svart og hvit loff ;) så kan vi rote oss bort sammen :whistle:

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg hopper på bussen etter sentrum. Har med meg en labrador og en engelsk bulldog.

Tre hunder på en buss! (skulle ønske det var plass til Fredrik på fanget...)

Skrevet

Eg tar buss! Går på bussen før sentrum, et stykk menneske kledd i blå kjeledress pluss hypersosial svart og hvit loff ;) så kan vi rote oss bort sammen :whistle:

Jeg hopper på bussen etter sentrum. Har med meg en labrador og en engelsk bulldog.

OK! Jeg kommer vel i sorte uteklær.. Eller no, så glir vel litt inn i mengden :P Har med en tursekk med litt snacks i.

Hva heter du forresten Lompelus? :P Sånn på årntli liksom? Teit å rope Lompelus hvis jeg ser deg :lol:

Skrevet

OK! Jeg kommer vel i sorte uteklær.. Eller no, så glir vel litt inn i mengden :P Har med en tursekk med litt snacks i.

Hva heter du forresten Lompelus? :P Sånn på årntli liksom? Teit å rope Lompelus hvis jeg ser deg :lol:

Ser for meg svartkledd person løper ned munkegaten og roper: Lompelus!

Navnet er Stine ;)

Skrevet

Ser for meg svartkledd person løper ned munkegaten og roper: Lompelus!

Navnet er Stine ;)

Ja det var det jeg gjorde også :lol: Hadde ikke sett helt sane ut da.. :whistle:

Skrevet

hææææ :P

ekke første april idag vel! :P

Stod regng og 8 grader der jeg leste nemlig :P

Dette er Trondheim - været kan bli omtrent hva som helst, og sannsynligvis alt på en gang :aww::getlost:

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Dette er Trondheim - været kan bli omtrent hva som helst, og sannsynligvis alt på en gang :aww::getlost:

Hihi sant :lol:

Kanskje jeg også skal være med denne gangen. Hvor og når har dere tenkt å møtes? Eller er det avtalt lenger opp så jeg må gidde å lese en lang tråd for å finne ut av det :o

Guest Dratini
Skrevet

Har treffet vært? Evt når skal det være?

Mulig jeg tar med meg en stk Zumzum? Sambo og Junior skal visst på en eller annen butikk for å se på "leker" (fjærnstyrte biler/båter/fly osv.) Så da kan de evt ta med seg MiniTini i tillegg og jeg Zumzum...

Skrevet

Har treffet vært? Evt når skal det være?

Mulig jeg tar med meg en stk Zumzum? Sambo og Junior skal visst på en eller annen butikk for å se på "leker" (fjærnstyrte biler/båter/fly osv.) Så da kan de evt ta med seg MiniTini i tillegg og jeg Zumzum...

Lørdag 2. april! :)

kl something, på rotvoll mener jeg.

Skrevet

Ooo, det har vi lyst til også! Klokka hva?

Edit:

Nå finner jeg ikke informasjonen i tråden, men buss nr 6 fra Munkegata går til Rotvoll. Det er også parkering der.

Men vi trenger et slags klokkeslett ;)

Jeg var der nede i forigår, og det var fortsatt MYE snø, selv helt nede ved vannet.

Gangveien fra rundkjøringa ned til sjøen er blitt en relativt smal sti, og det så ut til å være tråkka opp en sti langsmed vannet. Selve Ladestien er antagelig stedvvis både glatt og sørpete, og ikke brøyta i hele vinter såvidt jeg vet.

Det kan alstå bli en skikkelig fuktig opplevelse :whistle:

Skrevet

Hvordan blir dette treffet? Frislipp eller tur i bånd?

Jeg tror det var planlagt Bånd, og evt slipp på slutten for de som ønsket det :)

Skrevet

Jeg tror det var planlagt Bånd, og evt slipp på slutten for de som ønsket det :)

Akkrobat. Kanskje jeg og Felixen kommer for en båndtur. Han er for brutal til at jeg lar han leke med hvem som helst.

Skrevet

Vi kommer mest sannsynlig også, hvis det er båndtur hvertfall.

Ellers er vi åpen for å ture når som helst ellers også med hvem det skulle være! Shensi har hvertfall ikke vondt av å sosialisere litt med vofser, både store og små :aww:

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Vi sier båndtur da. Så får evt de som vil bryte båndtvangen og har hunder som er snille og greie i møljeleking gjøre det etterpå :)

Det ble lørdag (2.april) på Rotvoll. Møtes vi på parkeringsplassen nede ved skjøen nedenfor HIST og Steinerskolen? Hva med klokka 11?

Skrevet

Vi sier båndtur da. Så får evt de som vil bryte båndtvangen og har hunder som er snille og greie i møljeleking gjøre det etterpå :)

Det ble lørdag (2.april) på Rotvoll. Møtes vi på parkeringsplassen nede ved skjøen nedenfor HIST og Steinerskolen? Hva med klokka 11?

Hvilken buss var det som gikk dit igjen? Hilsen oss som har vært her i 3 år og er fortsatt ganske ukjente.

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Hvilken buss var det som gikk dit igjen? Hilsen oss som har vært her i 3 år og er fortsatt ganske ukjente.

Hehe Buss 6 Munkegata - Værestrøa. Holdeplassen heter vel Rotvoll. Jeg hadde vel en mer eller mindre grei veibeskrivelse fra holdeplassen tidligere i tråden. Hvor kommer du fra?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...