Cams Skrevet 21. Februar 2011 Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Alle forums trenger litt corgi-spam. Sånn er det bare. Denne tråden skal jeg da fullstendig fylle med Dakota og Montana bilder. Og hva er vel morsommere enn å se utviklingsbilder i tillegg fra da de var små frø. ^_^ Starter med Dakota "Imme's Delicious Surprise", siden det var henne vi fikk først. Desember 2007 ble hun født, så hun er i dag litt over 3 år. Blitt en nokså maskulin tispe, som kunne brukt en hel dag bare på å ligge i sofaen og dullekose med hvem enn som tilfeldigvis gadd å klø på magen og bak øret akkurat da. Som liten var hun som en liten bamse med krutt på lur. Her med mamma Angel og søskenflokken, Dakota er den lille bolla som sitter der midt på gulvet vendt mot kamera. Var tidlig ute med å herse rundt med de andre. Og så stoppe opp i melkebaren for mer påfyll.. Dakota vokste litt, og her er hun ca 5-6 uker gammel. Teddybjørn! Siter
Cams Skrevet 21. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Dagen vi skulle hente henne kom, og det er alltid litt hjertekjærende å kjøre vekk fra alt og alle hun kjenner for å bli med disse nesten vilt fremmede menneskene hjem. Men hun roet seg fort i bilen, og plutselig ble det nye eventyret spennende. Her sitter hun forøvrig i hjørnet og lurer på hva i all verden det er som foregår. Alt kan dog bestikkes med de riktige midler. Lambi-bamsen gikk det hardt utover. Sko er også fantastiske hodeputer. Burtrening gikk som en drøm. Og innimellom er man bare så sliten at man ikke bryr seg om man sover i kurven eller utenfor. Siter
Cams Skrevet 21. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Ordentlig rampejente! Leiligheten vår var fyllt med mye rart. Hva ER det der?! Penelope var en av 5 rotter som var tålmodige nok til å bli satt på prøve med Dakota. Denne rotta kunne man tygge og rive og slite i (satt på spissen så klart, lot de aldri leke røft), hun ville aldri bite tilbake. Penelope gjorde så mye rart... Og fortjener litt nuss for strevet. Eldre og tøffere, her er hun rundt 4 måneder og på besøk hos mine foreldre. Siter
Cams Skrevet 21. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Halvsøstera mi hadde kjøpt seg en fransk bulldog, og Dakota visste ikke helt hva dette snøftete gryntedyret var for noe. Men guri, så moro å leke med! Dakota har to "onkler", 14 år gamle Buster (Finsk Lapphund) og 11 år gamle Aristo (Jack Russell terrier). Onkel Buster er ikke alltid like morsom, fordi han vil bare gå for seg selv og snuse og sjeldent leke. Men den spretne terrieren som tror fortsatt han er tennåring var festelig! Aristo har egentlig ingenting å si, for jeg husker godt en liten valp for mange år tilbake som var minst, om ikke mer, like "pain in the ass" rampeunge.. Siter
Cams Skrevet 21. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Dakota vokser til, og har begynt på valpekurs ( i litt for sen alder, 5 måneder... ) Beste med valpekurset var vel å få leke etterpå! Fornøyd Corgi! Siter
Cams Skrevet 21. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Dakota har også en onkel til, han heter Alex og er en helkupert Doberman. Ser ut som fanden selv, men er en eneste stor musj av koseklump-vofse. Alex har denne snodige vanen med å tygge på andre hunder... Så Dakota bestemmer seg for å tygge litt tilbake! 8 måneder gammel Eierne har en litt snodig sans for humor, syns hundene. Siter
Kristiin Skrevet 21. Februar 2011 Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Hun ser skikkelig herlig ut Siter
Cams Skrevet 21. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Får aldri nok av øynene til Dakota, vakker! Hjem til Imme's Gård for å treffe mamma og resten av corgi-gjengen der. Var nok veldig stas å komme hjem til fødselsstedet, hun kjente seg garantert igjen! Og viser pent og tydelig frem at hun vet hvor plassen sin er henn her i gården. Corgi-butts! Dakota er en nokså...eh... lesehund? Og er flink på på lage fjes Vi var også en tur på utstilling like før Dakota rundet av 1 år. Her er vi klar for avgang. Utstillingen gikk så-der. 3 plass og HP, men hele eventen var bare stressende og lite moro for både eier og hund. Så "far" og bikkje døde i sofaen de neste timene da vi kom hjem. Vi var også barnepasser for en liten kanin i en uke. Han fikk gå fritt i stua, og Dakota var flink med å passe på ham. Siter
Cams Skrevet 21. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Takk Kristiin, det er hun også! neste runde blir nå når Montana kom inn i bildet.. får se om jeg får tid til å snike inn litt bilder av det før jeg legger meg.. Siter
Anette Skrevet 21. Februar 2011 Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Så flotte bilder, ser akkurat som Amiga i alt fanteri rampette, nysgjerrig og livsglade Hadde vært gøy å møtt deg en dag og latt de leke, Amiga blir helt i ekstase hver gang vi er på corgi treff for da er det sjelefrender som er der Mer bilder *klappe masse* Siter
Cams Skrevet 21. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 I Desember 2008 ble en liten bolle til født, "Imme's Every Little Thing". En liten tricolor tispe som hadde utstillingsfeil i fjeset og så helt merkelig ut i ansiktet. Hun måtte vi ha, og fikk navnet Montana. Noen uker gammel, her sammen med søskenflokken. Det lille skeptiske trollet! Dakota var mer opptatt med å bølle med husets tennåring enn å hilse på sin nye lillesøster. (vel, halv-lillesøster.) Og så få litt bank tilbake av husets hersker, Gillis. "Du må hilse på valpene da, Dakota!" sier vi. "Mjaa...." sier Dakota. "Han lukter så rart. " Etter en hel dag med fokus på valpen, så dro vi hjem for litt lek og moro i snøen. Og så kom dagen til det lille trollet kom hjem. Hun syns hele "bli tatt fra familien og alt kjent og kjært" var en helt forferdelig opplevelse. Siter
Cams Skrevet 21. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Rottene var skumle, de! Faktisk så skumle at vi måtte bjeffe litt på dem! Lille bolla syns det var svært så fortvilende å være på et helt nytt sted. ...Men ballen var fin, da. Og snø var lykke! Så vips, så hadde vi to små boller som forguder snøen. Dakota var ikke så ille hun heller, så fort hun lærte seg å leke litt forsiktigere. O, den store verden! Godt vi har en kurv å ligge i... eller... ja. Eventuelt duo'en her som lærer av hverandre. Herregud. Jeg ler meg skakk av dette bildet her! Litt modigere ble vi ettersom dagene gikk, Dakota gikk litt inn i morsrollen og passet på det lille rare trollet. Den lille bolla kunne plutselig løpe veldig fort! Skjønt, det er ikke lett å ha så korte bein i snø. Dakota viser hvordan det skal gjøres! Siter
Cams Skrevet 21. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Som liten, som stor! Den lille bolla blir litt snerpete, og må settes på plass! Før de så går tom for corgi-batterier og søvnen inntar. Uheldig hodeplassering for Montana sin del, dog... Men ærlig talt da, dere har jo hver deres myke kurv å ligge i. :/ En kompis av oss har en søster som fikk seg en myk liten fluffy spisshund, så vi måtte jo arrangere lekedate. Spisshunden var dog ikke så enig i det i starten. D: Montana titter helt rådvill på oss og lurer på hva i all verden det er hun gjør galt! Den hårete hvite tingen vil jo ikke ha noe med henne å gjøre! Etter litt mer overtalelse, så prøver vi igjen. Så går det mot lek. Tror jeg? For å så bli respektløst dyttet overende i det man prøver å tisse! Den hvite fluffy tingen går jo i ett med snøen! "Det er moro med besøk altså, men det er godt når besøket drar også..." Dakota derimot, syns ungene var noen fordømte masakråker. Siter
Cams Skrevet 21. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Dakota og Montana leker forsåvidt veldig godt sammen, og har funnet et visst partnerskap i draleker. Dakota løper og henter, Montana kommer etter og henger seg på og knurrer lekende høylytt. Dette er dog en teknikk de utviklet så fort Montana grodde noen lengre ben. Dakota skal derimot filleriste og vise leken hvem som er sjefen. Vi ble så barnepassere en uke for en nydelig liten chihuahua som "lød" navnet Victor. Et utrolig sjarmtroll! Dakota var derimot ikke helt sikker på hva hun syntes om denne lille herremannen. Montana syns han var fantastisk! Victor hadde nok aldri sett rotter i sitt liv, og syns nok de var utrolig artige. Jeg syns det var artig at det nesten ikke var noen størrelseforskjell på dem. Vi tok med Victor til et av favorittstedene til hundene. Åmmotdammen har mange gode minner bak seg, og vi ser frem til mange nye. Victor visste ikke helt om frossent vann var så fantastisk, da... Men han var dog den eneste som turte å begi seg ut på isen. Montana, som fremdeles den dag i dag ikke setter pris på vann på kropp, syns det var mye mer behagelig å steike seg i solen. Kveldene var det hundekos, og alle hundene måtte jo ligge i samme stol, samtidig som samboer også satt der. Den lille chihuahua'en fant seg fort et hjem i flokken. "Blunka jeg nå??" Siter
Cams Skrevet 21. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Her deler vi seng, tilogmed Victor måtte omsider hjem til sine som kom hjem fra ferie. Det var Mars 2009, og vi skulle opp på fjellet i bryllup. Dakota var jo stor nok til å bo hos et vennepar av oss, men siden Montana fortsatt var et lite frø og trengte mer sosialisering, så dro vi henne med oss på en weekend på Grotli, like ved Geiranger. Hjemme igjen, og etter mye øvelse er teknikken inne. Montana har offisielt blitt Dakotas "drahjelp", kommer litt ann på hvordan man ser på det. Furby-Montana Siter
Cams Skrevet 21. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Hvem enn som ikke tror at korte bein kan løpe fort, har ikke opplevd Corgi på spurt! Og med dette Snutebilde så sier jeg herved natta, og poster mer en annen dag. Håper dere liker bildene hittil. Siter
Anette Skrevet 21. Februar 2011 Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Herlige bilder, både jeg og sambo tittet og vi ser jo corgi galskapen hele veien Siter
Cams Skrevet 21. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2011 Så flotte bilder, ser akkurat som Amiga i alt fanteri rampette, nysgjerrig og livsglade Hadde vært gøy å møtt deg en dag og latt de leke, Amiga blir helt i ekstase hver gang vi er på corgi treff for da er det sjelefrender som er der Mer bilder *klappe masse* Hihi, ja, jeg så mye likheter mellom Amiga og Dakota. Tispene våres er dog litt rare. Montana har arvet "vettaskremt" genet som tricolor-corgier kan ha, og syns nye hunder er fryktelig skummelt. Innimellom finner hun seg en hund hun vil leke med, men hun er veldig selektiv. Og så har man Dakota som egentlig gir litt beng i andre hunder og finner sin glede i å leke med enten oss eller seg selv så lenge hun har en ball eller leke å bite i. Men så klart, det er verdt et forsøk om du har lyst, hundene våres har godt av å møte litt nye hunder igjen. Siter
Toril Skrevet 22. Februar 2011 Rapporter Skrevet 22. Februar 2011 Flotte bilder av et herlig par Siter
Guest Michellus Skrevet 22. Februar 2011 Rapporter Skrevet 22. Februar 2011 Montana er så nydelig Corgi worgies Siter
Lola Pagola Skrevet 22. Februar 2011 Rapporter Skrevet 22. Februar 2011 diggbar tråd Veldig morsom! Også søte de er! Siter
Anette Skrevet 22. Februar 2011 Rapporter Skrevet 22. Februar 2011 Hvilken kløv bruker du på Dakota? Tenkte å skaffe en til Amiga men å finne corgi størrelse er noenganger litt Siter
Cams Skrevet 22. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Februar 2011 Tusen takk! Hm, kløv-merket er jeg litt usikker på, jeg skal titte i dag når jeg kommer hjem. Kjenner til smerten å finne kløv til corgier, vi har vel prøvd ut 2 stk før vi fant denne her som ser ut til å fungere best. Men Montana er litt mindre og mer feminin enn Dakota, så henne har vi ikke funnet noen kløv som passer. Siter
Synnikken Skrevet 22. Februar 2011 Rapporter Skrevet 22. Februar 2011 Herlig tråd og herlige bilder med kommentarer! Siter
Anette Skrevet 22. Februar 2011 Rapporter Skrevet 22. Februar 2011 Tusen takk! Hm, kløv-merket er jeg litt usikker på, jeg skal titte i dag når jeg kommer hjem. Kjenner til smerten å finne kløv til corgier, vi har vel prøvd ut 2 stk før vi fant denne her som ser ut til å fungere best. Men Montana er litt mindre og mer feminin enn Dakota, så henne har vi ikke funnet noen kløv som passer. hehe alt er vanskelig å få i corgi størrelse. Hurrta har en regndress til pembroke, den var 10 cm for kort på Amiga Hurrta damen beklaget seg og skulle sende inn info til Hurrta om at det var for smått til normale corgier Siter
Recommended Posts