Gå til innhold
Hundesonen.no

Corgi-bildespam, Dakota & Montana


Cams
 Share

Recommended Posts

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oi, snart 9 år siden jeg oppdaterte den her...  Skjedd litt siden den tida, ny samboer og en hund mindre (Montana flyttet inn med eksen), men Dakota har jeg fremdeles, og hun er nå knapt to måned

Ja, corgier skal ikke være hvit over øynene. Hvis noen har noen god forklaring på hvorfor så setter jeg pris på det. :)

Ok, takk for svar :)

Måtte inn og sjekke rasestandarden, der stod det jo at de skulle ha mørke øyelokksrender. Så de kan tydligvis ha hvitt i ansiktet sålenge de har pigmenterte øyelokksrender...? Og så lenge hvitt ikke er dominerende farge.

Stilige tegninger på Montana uansett synes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar ;)

Måtte inn og sjekke rasestandarden, der stod det jo at de skulle ha mørke øyelokksrender. Så de kan tydligvis ha hvitt i ansiktet sålenge de har pigmenterte øyelokksrender...? Og så lenge hvitt ikke er dominerende farge.

Stilige tegninger på Montana uansett synes nå jeg :ahappy:

Tror ikke hvitt over øyet er veldig ønskelig heller. Er iallefall det inntrykket jeg har fått. :P

Montana egner seg ikke til avl uansett pga dårlige nerver som er arvelig.

Og Anette, jeg fant et bilde i samletråden til vofsen din som var veldig likt et jeg har tatt av Dakota. :P

03.jpg

02.jpg

Ellers, her i gården deler vi visst kurv, uansett hvor liten den måtte være.. o_o

01.jpg

Eller PC-stolen.

Dakota01.jpg

Dette trynet er helt uforglemmelig.

Dakota02.jpg

Ellers, sommeren 2 år tilbake drev vi med flytting. Hundene var redd for å bli glemt i farta, så..

Randomstuff058.jpg

Ellers en tilfeldig dag på besøk hos onkel Alex.

Randomstuff009.jpg

Dakota er tøs og går rett på rygg for disse mørke og høye kjekkisene.

Randomstuff016.jpg

og så fant hun ut at han var kastrert. :P For en skuffelse!

Randomstuff024.jpg

Alex blir litt ivrig, og gjør sinne bunny-hops fra side til side. Raring..

Randomstuff032.jpg

Alex har også denne vanen med å tvinge andre med i lek. Så hvilket valg har man.. :P

Randomstuff035.jpg

Randomstuff043.jpg

Flott herremann, da. :P

Randomstuff044.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også helgepass for en uheldig liten drever. Mener å huske at forrige eiere ikke hadde behandlet henne noe spesielt bra, og hun bodde hos søstera til typen til hun klarte å finne et nytt hjem til henne. Hun bor forøvrig nå hos nye eiere som har drever fra før av som driver med jakt, så tror nok hun har det veldig bra nå. :P

Besk039.jpg

Hun fant iallefall fint tonen med våre to frøkner.

Besk041.jpg

Besk042.jpg

Sjekk blikket, a, hva i all verden!

Besk043.jpg

Besk047.jpg

Besk051.jpg

Besk053.jpg

Man glemmer fort hvor ofte en valp sover og hvor lite som skal til før de er utslitt. Montana venter tålmodig på sin tur med lek til valpen har hvilt.

Besk036.jpg

Besk001.jpg

Valpen gruser Montana nedi bakken. o_O

Besk009.jpg

Er jo litt morsomt å se hvor mye disse to egentlig likner på hverandre.

Besk010.jpg

Besk020.jpg

Wææææ!

Besk026.jpg

Ellers, Alex som viser sin overbegeistring over Dakota.

Alexergal.jpg

Og Montana som får bryne seg på en 9-10 uker gammel Rhodesian Ridgeback valp.

diverse024.jpg

Hva skjer under boret da, turtelduer? ;)

diverse039.jpg

Var som sagt en periode hvor vi hadde mye rotter, og Blomst og Sprettball var vel kanskje de rottene som jeg stolte mest på rundt hundene. De brydde seg nada om hundene, og jeg husker godt første dagen Montana fikk hilse på Sprettball.. Plukket henne opp i kjeften og bærte rundt på rotta mens hun bare hang der. :P

rotter01.jpg

Rotter04.jpg

Og vi må jo ha noen liksom-treningsbilder av vofsene også. :P Det ser proffere ut enn hva det er, hahaha :ahappy: Men jeg er rimelig sikker på at Montana kunne vært super på lydighet om vi bare trente mer med henne.. prosjekt så snart det blir litt varmere ute..

bikkjer132.jpg

bikkjer040.jpg

Ellers er det mye lek og moro, da..

bikkjer046.jpg

Montana-drahjelp i aksjon

bikkjer047.jpg

Corgi-agility. Man hopper OVER corgier i denne sporten. Vanskeligste graden er med corgier i bevegelse.

bikkjer054.jpg

bikkjer056.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mynde akkurat, men finnes da et snev av grasiøse bevegelser her også... Eeeller kanskje ikke..

bikkjer060.jpg

bikkjer104.jpg

bikkjer106.jpg

Hund bjeffer i distansen, her må bust reises og hale bustes til! BARSKE-KOTA SLÅR TIL!

bikkjer108.jpg

Tror egentlig det er ganske mange som undervurderer farten til corgier.. Korte bein løper overraskende veldig fort i riktig spurt.

bikkjer115.jpg

bikkjer116.jpg

Danielkamera224.jpg

Montana syns det er stas å lokke med leker for å se hvem tulling som biter på. Stort sett Dakota.

Danielkamera188.jpg

Uskyldige øyne som gjemmer ei rampejente..

Danielkamera059.jpg

Danielkamera053.jpg

Aristo på ferie hos oss, som viser tricolor både foran og bak.

Danielkamera050.jpg

Aristo begynner forøvrig å bli en gammel mann, og vil ikke ha så mye lek og moro med jentene å gjøre.. (virket egentlig som han mistet helt flørtelysten da han måtte kastreres i fjor pga kreft.)

Danielkamera043.jpg

SJOKKERT! HVA ER DET DU SIER?!

Danielkamera035.jpg

Når kurven er opptatt, så bruker vi åte for å lokke den feite bolla ut av kurven.. :ahappy:

alwxpbesk018.jpg

alwxpbesk005.jpg

Montana har en skepsis ovenfor store svarte hunder, og det sitter dypt. Alex var hos oss en helg, og Montana brukte vel ihvertfall en dag på å varme opp til han igjen.

alwxpbesk015.jpg

Dakota er forøvrig tøs igjen og ligger bare å gulvet og ruller

alexpbesk005.jpg

Montana sender Alex et grellt blikk og lurer på når den ekle bikkja drar hjem igjen.

alexpbesk084.jpg

Syns dette bildet her egentlig beskriver bra forholdet mellom de tre. ;)

alexpbesk081.jpg

alexpbesk074.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniffing av tåfis må til når droget ligger i sofaen..

alexpbesk069.jpg

Montana tørr også å nærme seg litt da...

alexpbesk066.jpg

"...Hei."

alexpbesk062.jpg

Dakota er så kjedelig når hun ikke vil dele leke...

alexpbesk059.jpg

Hersketeknikken til Montana. Stirre intenst, så kanskje de føler seg truet tilslutt og gir opp.

alexpbesk055.jpg

"Hodet ditt lukter rart, søss."

alexpbesk053.jpg

"ligge pent nå, jenter!"

alexpbesk043.jpg

"Guri, dette var kjedelig, søss."

alexpbesk045.jpg

La oss RULLE over på Dakota istedet!

alexpbesk046.jpg

Dakota var sterkt uenig i den avgjørelsen.

alexpbesk048.jpg

"hihi, se hva jeg haaar!"

alexpbesk027.jpg

alexpbesk035.jpg

Dakota syns det er underlig at jeg liggger paddeflat på gulvet og knipser bilder..

alexpbesk018.jpg

"Skal du ligge paddeflat, så vil jeg også.."

alexpbesk015.jpg

Montana derimot, har dødd i sin frelsers armer.

sleepypuppy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd !

Og det var deg ja ;P Hilsen Miroxx!

Mjau! :)

Åååå herregud nå fikk jeg Corgi abstinenser! Lyser Corgi galskap av dem :ahappy:

(er oppvokst med mange Corgier)

Haha, corgi-galskap. ^^ Corgi pembroke eller cardigan? :)

Litt mer bildespam!

Vi er jo så heldige og bor rett ved en stor åker/slette/halvveis skog her og der hvor de kan få løpe løs med lite forstyrrelser. Så denne bruker vi flittig.

Dette var fra i tidlig høst.

hund011of1.jpg

hund021of1.jpg

2 corgier på eventyr!

hund031of1.jpg

"Se så teit hun er når hun ruller seg!" lo vi til hverandre. Helt til vi kom bort til dem og fant hva de faktisk rullet seg i.. En død spissmus. -_- Ikke så morsomt da lenger.

hund041of1.jpg

Korte corgiben + ujevn åker med mye sølepytter i hver nedgang = awesomeness.

hund051of1.jpg

Montana er fryktelig attpåklatt. Dakota er den som er flink med å hente pinner, og så hekter den lille bolla seg på etter Dakota har apportert tilbake. "Se, så flinke vi er!"

Montana smacker seg selv i fjeset med en pinne.

hund071of1.jpg

hund081of1.jpg

hund091of1.jpg

Barske-Kota

hund101of1.jpg

hund111of1.jpg

hund121of1.jpg

Eneste som betyr noe her i verden er leker og mat.

hund131of1.jpg

Montana fanger gress som fyker opp i det hun løper av gårde.

hund141of1.jpg

hund151of1.jpg

Lykke er å løpe løs!

hund161of1.jpg

Og småkrangle litt med innpåsliten lillesøster.

hund171of1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hund191of1.jpg

"Han har ryggen til! LA OSS TA'N!"

hund201of1.jpg

hund211of1.jpg

Og så litt bilder fra nå ganske nylig, rundt Januar. Iskalde Januar...brrrr

hund211of1-1.jpg

hund211of1-10.jpg

Bråke-Kota.

hund211of1-11.jpg

"Nei, Dakota!"

"...Hæ?"

hund211of1-12.jpg

Alltid like herlig å rope inn hundene, og dette er ansiktet de har idet de løper mot deg..

hund211of1-13.jpg

Korte corgiben + veldig dyp snø = ikke fullt så gøy. Slitsomt, faktisk. Gøy for eierne etterpå når hundene ligger som utslitte slakt etterpå, med andre ord.

hund211of1-14.jpg

hund211of1-3.jpg

Montana er nesten så lett at hun kan løpe oppå den harde snøen.

hund211of1-5.jpg

hund211of1-8.jpg

"Mooonty!"

"..Hæ?"

hund211of1-6.jpg

hund211of1-9.jpg

Og så en liten uheldig Kota-pota, som på et veldig mystisk vis klarte å få en infeksjon BAK øyet av ingenting. Bare plutselig en dag syns jeg øyet hennes hadde vokst litt, og det gikk vel kanskje en dag eller to før det så ut som dette her. Aldri sett på makan! Rett på akutten på en fredagskveld og Dakota måtte på antibiotikakur i 3 uker. Det gikk vel ca 1 uke, så var hun helt fin på øyet igjen.

Og så er eierne så hyggelige at vi tar bilde av sjuklingen som ser ut som en komplett tulling og poster det på Internett. :ahappy: (stakkars da, hun hadde jo veldig vondt. *kose på vovva*)

hund211of1-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

auu det øyet så vondt ut! :ahappy:

Ja, hun hadde det ikke godt de dagene der. Selv det å tygge hundemat var vondt, fordi det presset sånn i ganen hennes. :/ Jeg spurte veterinæren hvordan noe sånt kunne oppstå, og hun var egentlig ikke helt sikker selv engang. Skumle greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo helt nydelige, og herlige bilder :)

Synes det er helt greit å "oute" jentene dine, jeg gjør også det med mine.. Sttakkar jo teitere de ser ut jo gøyere er det liksom :ahappy:

Takk! Men jeg er ikke helt sikker på at jeg skjønte helt hva du mente med det siste der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ny bildespam er sin rette tur, syns jeg!

Tok en del fine bilder fra ren sommerglede i skogen.

Shake-shake!

5803799334_bfd7e2a198_o.jpg

5803799632_8868dd560e_o.jpg

5803799922_04bafea79e_o.jpg

Var ikke før etter bildene var tatt at jeg forsto hva det var hun gnidde seg i... en død og rotten padde. -_-

5803800248_320886e1e1_o.jpg

Ja guri, nå lukter du sikkert godt, frøken. Fornøyd?

5803244267_727ea08770_o.jpg

Bekymret uttrykk fra de begge, egentlig. :P

5803244507_0e928a20b2_o.jpg

Det skal være en corgi inni der et sted!

5803801068_9dbd1efb7c_o.jpg

Splosh!

5803801426_8e2192e390_o.jpg

Denne var jo fin å gå på, eller hva?

5803801708_c5676f6b31_o.jpg

Oops!

5803245649_ccef7b9175_o.jpg

Det gikk bra! Bare halen var nedi!

5803802262_86fcf631f3_o.jpg

Corgi på nye eventyr

5803802622_962b0c1349_o.jpg

5803802912_e14c967464_o.jpg

Endelig kunne Montana finne ut hva vannliljer smakte.

5803803130_060623d9aa_o.jpg

Dakota gjør jo de kuleste stupene ever, da. :wub:

5803803590_147e7e3d7f_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...