Gå til innhold
Hundesonen.no

Chewie (Berger la Motte's Marie Antoinette)


Morgaine

Recommended Posts

Navn: Berger la Motte's Marie Antoinette aka Chewie.

Født: 31.12.10 - Så hun kommer selvsagt aldri til å reagere på nyttårsraketter :ahappy:

Hun flytter til Bergen fra Svergie den 24 februar :D

Mor: KORAD SE LCH SE UCH LP ELIT Goblinwalley Nirvana "Bella"

bella.jpg"

Far: IPI 1 Multi CH INT. C.I.B C.I.E CH Ivanhoe "Hocky" Enfant par la Garrigue

Hockysitt.jpg

Planen er at lille Chewie blir å treffe både i utstilling- og lydighetsringen etter hvert, men nå skal det først og fremst bare nytes å få henne i hus for dette har vi ventet lenge på. :D

168364_1873774729759_1402910959_32211924_2672390_n.jpg

182785_1871271627183_1402910959_32207161_1918216_n.jpg

182265_1871271987192_1402910959_32207163_242930_n.jpg

166859_1863356429308_1402910959_32192647_3433322_n.jpg

168663_1859345409035_1402910959_32184800_6399232_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Takker for gratulasjonene. :ahappy:

Vi får bare vente og se hvilket av navnene sine hun kommer til å leve opp til.:) Bare så lenge hun ikke bestemmer seg for å tolke navnet sitt bokstavlig talt så er jeg fornøyd. Vil gjerne ha noen få møbler igjen når valpetiden er over :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

168364_1873774729759_1402910959_32211924_2672390_n.jpg

*Fniser hysterisk*.

Gleder meg til å se elleWilly bilder av henne når hun vokser til, for Babsen er jo dronning og ser sånn ut på bilder også *ler*

Babsen ER Dronning - sånn er det bare. Hun oppfører seg stort sett sånn også, så vi ser fram til å få en arvtaker etter Willersen vi :ahappy:.

Vi får bare vente og se hvilket av navnene sine hun kommer til å leve opp til.:D Bare så lenge hun ikke bestemmer seg for å tolke navnet sitt bokstavlig talt så er jeg fornøyd. Vil gjerne ha noen få møbler igjen når valpetiden er over :D:D

Ingen av mine briarder har vært spesielt opptatt av å demontere møbler og andre ting - bare sånn småsvinn innimellom, og jeg har ikke hørt av andre at det har vært noe stort problem heller heldigvis!

Grattis med valp - håper du blir superfornøyd med henne, og at vi sees en og annen gang på utstillinger :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fniser hysterisk*.

Ja det har komt en del kommentarer på det bilde på facebook ser jeg :D

Er fremdeles overbevist om at det ikke skal bli noe problem å lære henne å stå fint. Hun neier jo bare fint til fotografen som den lille damen hun er :ahappy::D

Ingen av mine briarder har vært spesielt opptatt av å demontere møbler og andre ting - bare sånn småsvinn innimellom, og jeg har ikke hørt av andre at det har vært noe stort problem heller heldigvis!

Nei har heller ikke hørt om noen som er så store på demontering men føler vi utfordrer sjebnen litt ved å kalle henne Chewie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig en briard med passende navn :P Gratulerer, og lykke til med henne! Kult at moren er LP-champion, det er jo ikke hver dag man ser briarder i LP-ringen :D

Ja jeg tror det er mer vanlig i Svergie men her i Norge vet jeg kun om en briard som konkurrerer i lydighet. Men i teorien burde datteren klare det samme, men vi gjør det nok mye mye mye saktere :)

Nå er det kun to dager igjen til Chewie kommer hjem. Taxien til flyplassen plukker meg opp kl 4 om natten noe som ikke burde være et problem siden jeg tviler på jeg får sove noe særlig :P Så spent! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det min første morgen med Chewie. Det hele føles surrealistisk. Har ventet så lenge på å få henne så nå er det en liten følelse av "men hva nå?" :ahappy: Tror ikke den føleksen varer så lenge riktignok. Hver gang jeg ser på henne blir det mer og mer virkelig. Jeg har faktisk en valp her ved siden av meg. :P Hun er bare en kjempe søt og flink liten valp som tok reisingen og bytte av hjem med en ro jeg ikke hadde turt å håpe på. Hun syns det er litt kjipt at katten ikke vil leke men hun bare tussler videre. I dag hadde hun et forsøk på å dele tyggebeinet sitt med pus...det var bare så søtt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror det er mer vanlig i Svergie men her i Norge vet jeg kun om en briard som konkurrerer i lydighet. Men i teorien burde datteren klare det samme, men vi gjør det nok mye mye mye saktere ;)

Det er dessverre ikke mange som gidder å konkurrere med sine briarder i verken lp eller bruks. Det har vel vært noe sånt som 3 LP-champions her til lands (to av dem eid av samme person), de andre har stort sett surret rundt i de lavere klassene. Innen bruks er det vel EN briard som har startet i A.

Da var det min første morgen med Chewie. Det hele føles surrealistisk. Har ventet så lenge på å få henne så nå er det en liten følelse av "men hva nå?" :ahappy: Tror ikke den føleksen varer så lenge riktignok. Hver gang jeg ser på henne blir det mer og mer virkelig. Jeg har faktisk en valp her ved siden av meg. :P Hun er bare en kjempe søt og flink liten valp som tok reisingen og bytte av hjem med en ro jeg ikke hadde turt å håpe på. Hun syns det er litt kjipt at katten ikke vil leke men hun bare tussler videre. I dag hadde hun et forsøk på å dele tyggebeinet sitt med pus...det var bare så søtt :P

Gratulerer så mye med valpen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...