Gå til innhold
Hundesonen.no

Båndtvang

Anette

113 stemmer

1. 1.

• Ja - slipper aldri hunden i båndtvangtiden utenom trening - friareal
      12
    • Nei - slipper den som jeg vil
      4
    • Nja- tar hensyn til omverden før jeg slipper
      97

Recommended Posts

skjønner ikke hvorfor du og flere andre er så oppsatt på denne loven, jeg er dog vokst opp med helårs, her slipper alle hundene sine på jorder og oversiktlige steder. Altså, når tilogmed politimannen lar bikkja gå løs, så er oddsen lav det håndheves veldig bra.

Og i mine øyne er ikke hunden mye i bånd om en langline henger etter :rolleyes2:

Jeg og Papillon er ganske like gitt :wub:

Enig! Naboen min er også politi, den bikkja hans går også løs :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Vel, de aller aller fleste jeg kjenner slipper hundene, så det er nok ikke bare meg som bryter loven der gitt.

Det er ikke problemet, problemet er at du argumenterer for ditt lovbrudd med at "det blir for dumt å ha dem i bånd hele tiden" / "det ikke går an å gi hundene et godt hundeliv uten å ha dem løs". Det er for dårlige argumenter, da det hverken er dumt eller umulig å ha hunden i bånd hele tiden :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke problemet, problemet er at du argumenterer for ditt lovbrudd med at "det blir for dumt å ha dem i bånd hele tiden" / "det ikke går an å gi hundene et godt hundeliv uten å ha dem løs". Det er for dårlige argumenter, da det hverken er dumt eller umulig å ha hunden i bånd hele tiden :rolleyes2:

Det er kanskje verken dumt eller umulig å ha hunden i bånd hele tiden, men i mine øyne er det ikke tvil om det IKKE er et fullverdig hundeliv, det ser jeg lett hver gang vi går tur og hundene mine løper løse og leker ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at det er dumt eller hva du nå enn prøver å sikte til. Men det er loven, du syntes kanskje det er dumt at du ikke kan kjøre i 120 på motorveier i Norge.. derfor så gjør du det? Ser du litt mer av poenget nå.

Syntes du det er dumt at kjolen du ville ha ikke var på halv pris, så du tok den bare med deg "gratis"? En lov er en lov.

Signerer!

Jeg hadde aldri brutt fartsgrensen eller stjålet noe. Ikke en fordømt ting har jeg stjålet (vel, en kjærlighet sammen med noen andre barn på en bensinstasjon når jeg var 6-7 år har jeg vel stjelt :rolleyes2: ). Ærlig talt...

Så lenge det ikke er noen til å håndheve loven kommer jeg til å ha hundene løs i skogen og på jordene.

Kangerlussuaq: For meg og mine hadde det ikke vært noe godt hundehold om de konstant skulle vært i bånd, nei. Sorry. Men jeg har ingen problemer med at andre har det, men det funker bare ikke for meg. Det er argument nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje verken dumt eller umulig å ha hunden i bånd hele tiden, men i mine øyne er det ikke tvil om det IKKE er et fullverdig hundeliv, det ser jeg lett hver gang vi går tur og hundene mine løper løse og leker ute.

Hundene klarer da fint 4,5 mnd i året hvor de må gå en del i bånd, og kun kan slippes f.eks. en gang i uken og på treninger.

Og det blir litt dumt å påstå at vi som overholder båndtvangen ikke klarer å gi hundene et fullverdig liv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene klarer da fint 4,5 mnd i året hvor de må gå en del i bånd, og kun kan slippes f.eks. en gang i uken og på treninger.

Og det blir litt dumt å påstå at vi som overholder båndtvangen ikke klarer å gi hundene et fullverdig liv..

Jeg påstår ikke at dere ikke gir hundene et fullverdig liv, det er forskjellig fra hver enkelt person og hundehold. Men i mitt hundehold, til mine hunder er det ikke fullverdig å løpe løs en gang i uken, nei. Det har ikke noe med å slite dem ut, for det klarer jeg fint å gjøre uten å slippe dem løs... Men har mye mer med gleden jeg ser de har av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påstår ikke at dere ikke gir hundene et fullverdig liv, det er forskjellig fra hver enkelt person og hundehold. Men i mitt hundehold, til mine hunder er det ikke fullverdig å løpe løs en gang i uken, nei. Det har ikke noe med å slite dem ut, for det klarer jeg fint å gjøre uten å slippe dem løs... Men har mye mer med gleden jeg ser de har av det.

Enig :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså er dette noe som går på eieren, ikke på hundene. Da skjønner jeg :lol: Hehe nå tuller jeg litt med deg altså.

Men istedenfor å bruke energi på å bryte loven så er det mulig å ha hundene i bånd, få igang et engasjement for å fjerne evt. helårsbåndtvanger, og skaff inngjerdede plasser hvor hundene kan løpe løse :rolleyes2:

Evt. arranger treff på åpne plasser der det er forsvarlig å la en liten gjeng løpe løse å kose seg :whistle:

Eller gjør som meg, dra på fotballbanen el.lig. og slipp hundene løse der :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså er dette noe som går på eieren, ikke på hundene. Da skjønner jeg :P Hehe nå tuller jeg litt med deg altså.

Men istedenfor å bruke energi på å bryte loven så er det mulig å ha hundene i bånd, få igang et engasjement for å fjerne evt. helårsbåndtvanger, og skaff inngjerdede plasser hvor hundene kan løpe løse :rolleyes2:

Evt. arranger treff på åpne plasser der det er forsvarlig å la en liten gjeng løpe løse å kose seg :whistle:

Eller gjør som meg, dra på fotballbanen el.lig. og slipp hundene løse der :wub:

Ja, selfølgelig går det på eierne og ikke på hundene, det er jo jeg som ser at de får glede av det- Og velger å gi dem den gleden :P

Men nei. Jeg har ikke energi til kunne engasjere meg til å fjerne helårsbåndtvang- Men jeg har fint energi til å slippe hundene mine her hjemme som jeg gjør. Jeg synes det er helt supert at andre engasjerer seg, og skriver gjerne under på ting, men der er også grensen min for hva jeg kan sette av til denne saken.

Og nei, jeg liker ikke å slippe hundene mine på fotballbane og lignende.. Unger leker og spiller fotball der, gjerne barbeint og ruller rundt i gresset og selv om man plukker opp etter hunden sin så synes jeg fortsatt ikke det er greit å la hundene løpe på et slikt sted :lol: For ja, selv om man lufter hunden sin først, så kan det skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså er dette noe som går på eieren, ikke på hundene. Da skjønner jeg :lol: Hehe nå tuller jeg litt med deg altså.

Men istedenfor å bruke energi på å bryte loven så er det mulig å ha hundene i bånd, få igang et engasjement for å fjerne evt. helårsbåndtvanger, og skaff inngjerdede plasser hvor hundene kan løpe løse :whistle:

Evt. arranger treff på åpne plasser der det er forsvarlig å la en liten gjeng løpe løse å kose seg :wub:

Eller gjør som meg, dra på fotballbanen el.lig. og slipp hundene løse der :)

Det er vel ikke lov,så da bryter du også loven da :rolleyes2:

Friområde, så flott da. må jeg dele det med espen pål og onkelen som er drittsekker og ikke har dressert bikkja si så den angriper og generelt er ekkel. Da går jeg heller et sted det er tomt (f.ex jordet jeg går på hver dag med de løs) og lar de få løpe og nyte livet der.

Jeg kan f.ex ikke slippe Foxi p noe treff,men med hunder hun kjenner ol og jeg kan stole på henne med.

Også sammenligne at vi lar hundene våre løpe løs under kontrollerte former med å stjele, herregud er min kommentar :P

edit:

hvorfor slippe hund på fotballbane som lill sa,der er det unger og alt som ferdes. Mine løper på jorder og steder hvor ikke det er folk andre enn hundefolk som går.

og som sagt, slipper heller mine på jordet bare de to eller noen fler vi kjenner enn å gå på noe fellesområde med masse rare hundeeiere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor slippe hund på fotballbane som lill sa,der er det unger og alt som ferdes. Mine løper på jorder og steder hvor ikke det er folk andre enn hundefolk som går.

og som sagt, slipper heller mine på jordet bare de to eller noen fler vi kjenner enn å gå på noe fellesområde med masse rare hundeeiere

Du har tydeligvis hengt deg opp i at båndtvangen er til for mennesker.

Og du fortsetter å bryte loven.. det er ikke greit bare fordi du ikke blir tatt altså :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du fortsetter å bryte loven.. det er ikke greit bare fordi du ikke blir tatt altså :rolleyes2:

Nei, båndtvangen er ikke for mennesker- Men medmenneskelighet og hensyn går det ann å ta uansett, spesielt siden det er mennesker som lager loven :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, båndtvangen er ikke for mennesker- Men medmenneskelighet og hensyn går det ann å ta uansett, spesielt siden det er mennesker som lager loven :whistle:

Men man tar jo hensyn ved å følge hundeloven (altså ha hunden under kontroll til enhver tid), og ved å plukke opp etter seg :wub: Men viltet er en helt annen historie :P

Dog er det helt tydelig at det ikke er noe støtte å få fra flere hundeeiere, og det er synd, for det gjør at engasjement som mitt eget blir litt bortkastet. Fint at man signerer på ting og slikt, men det er liksom ikke verdt så mye når man ikke står 100% for hva man skriver under på :rolleyes2:

Dessverre ser jeg at dere er kjørt fast i et spor der dere tillatter dere å la hundene gå løse i båndtvangsperioden. Og etter å ha gjort det en stund er det kanskje blitt så naturlig at dere ikke innser at det faktisk er en lov, på lik linje som fartsgrenser, stjeling osv.

Det som jeg dog reagerer mest på, er reaksjonen jeg får for å ønske å gjøre noe med båndtvangssituasjonen i Bærum. Kommentarer som drit i det, bare la hunden gå løs, hun lille der gjør vel ikke noe skade osv. og det er ikke bare fra forumet men også forbigående, bæringer bl.a.

Så jeg støtter rett og slett Gråtass, i at hundeeiere er hundeeieres verste fiende. Og med det avslutter jeg mitt engasjement i denne tråden, da jeg tror energien har mye mer sjanse rettet mot kommunen, samlet med masser av folk som støtter mitt synspunkt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at det er dumt eller hva du nå enn prøver å sikte til. Men det er loven, du syntes kanskje det er dumt at du ikke kan kjøre i 120 på motorveier i Norge.. derfor så gjør du det? Ser du litt mer av poenget nå?

Det blir for dumt å sammenligne dette, selv om de begge to er lover. Det er mye farligere å kjøre 120km på motorveier og kan skade mange flere enn det gjør å ha en hund løs.

Og om sommeren og våren er jo den årstiden det er kjekkest å ha hunden sin løs. Ellers signerer jeg Anette sin kommentar om frislipp områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du fortsetter å bryte loven.. det er ikke greit bare fordi du ikke blir tatt altså :whistle:

Herregud, jeg tar hennsyn til mennesker også jeg nemlig. Fordi jeg vil ikke at unger og familier skal falle i drit etter andre hunder (selvom du tar opp så ligger det fort bakterier igjen) og dermed ødelegge. Jeg vet at loven er for viltet, og som jeg sier, ser jeg de 3 rådyrene våre på jordet eller rundtom huset når jeg går slepper jeg de jo ikke løs, jeg er ikke tett i hodet. Jeg finner det dermed verre at du sammenligner oss med stjeling på lik linje som å sleppe hundene. Jeg finner det faktisk helt utrolig.

Nei, båndtvangen er ikke for mennesker- Men medmenneskelighet og hensyn går det ann å ta uansett, spesielt siden det er mennesker som lager loven :wub:

mhmmm

Men man tar jo hensyn ved å følge hundeloven (altså ha hunden under kontroll til enhver tid), og ved å plukke opp etter seg :lol: Men viltet er en helt annen historie :P

Hjelper veldig lite at du plukker opp etter hunden din om den er litt løs i magen og det ligger igjen litt i gresset + bakterier. Jeg finner det "verre" at du slipper hunden på områder hvor barn leker og er som fotballbane enn at jeg slipper den på et øde jorde hvor det faktisk bare går hunder og eiere.

Dog er det helt tydelig at det ikke er noe støtte å få fra flere hundeeiere, og det er synd, for det gjør at engasjement som mitt eget blir litt bortkastet. Fint at man signerer på ting og slikt, men det er liksom ikke verdt så mye når man ikke står 100% for hva man skriver under på :rolleyes2:

Dessverre ser jeg at dere er kjørt fast i et spor der dere tillatter dere å la hundene gå løse i båndtvangsperioden. Og etter å ha gjort det en stund er det kanskje blitt så naturlig at dere ikke innser at det faktisk er en lov, på lik linje som fartsgrenser, stjeling osv.

Jeg klarer ikke med hele meg å se likheten mellom stjeling og la hunden være løs, det er så totalt vidt fra hverandre. Men du har vel aldri kjørt over fartsgrensa du da siri, siden du følger loven så bra, er jo det du sier.

Det som jeg dog reagerer mest på, er reaksjonen jeg får for å ønske å gjøre noe med båndtvangssituasjonen i Bærum. Kommentarer som drit i det, bare la hunden gå løs, hun lille der gjør vel ikke noe skade osv. og det er ikke bare fra forumet men også forbigående, bæringer bl.a.

Lykke til, får håpe du kommer noen vei da, så du kan ha det bedre i ditt hundehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hundene løse i fjæra her daglig.

Hele året.

Her er hverken fugl eller annet vilt å ta hensyn til, for etter at det ble slutt på å brenne søppel i fjæra for x antall år siden, flytta måsen til sentrum og ble et stort problem der... :rolleyes2:

Ellers har vi et par tre steder til vi slipper Hampus, mens shibaen er i bånd.

Vi slipper ingen av hundene på steder der det ferdes mye folk som turkøyper og friområder.

Det har ingenting med båndtvang å gjøre, men hensyn til folk generelt.

De er neppe der for å treffe hundene våre liksom.

Vi har stor inngjerda hage, vi sparker, sykler, går og jogger med hundene våre,

Men likevel, det er noe annet for dem å gå løse uten mor eller far hengende i båndet.

Jeg er dessverre ikke så flink og prektig at jeg følger alle Norges lover.

Hender faktisk jeg kjører for fort også...

Men det stopper der, det er mine 2 synder, løse hunder og litt kjøring over fartsgrensa.

Så jeg er muligens et dårligere menneske enn enkelte andre her.

Lever fint med det. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har ingen problemer med at andre har det, men det funker bare ikke for meg. Det er argument nok for meg.

Det funker bare ikke for meg... Så da kan jeg si at jeg driter i f.eks røykeloven og røyker på flyet/toget/bussen/restauranten, for det funker bare ikke for meg å ikke røyke på endel timer?? :rolleyes2:

Det samme gjelder gjerde med port, porten kan stå åpen så lenge hundene ikke er i hagen slik at deres (to+) biler kan kjøre fritt ut og inn. Lukk porten den stunda du har bikkjene i hagen, og åpne den igjen etterpå. Voila, problem solved. Og jo, det finnes masse flotte gjerder på 150 cm. Men trenger du så høye gjerder da, siden dine ikke jager vilt, og derfor ikke vil hoppe over? Hmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte at jeg ser ann omgivelsene før jeg slipper. Under båndtvangsperioden unngår jeg helt å ferdes i fjæreområder med løs hund, og jeg holder meg til de største stiene i skogen. Foreløbig har jeg en hund som ikke forlater stien så lenge jeg ikke gjør det, kommer på innkalling og som holder seg nært meg, og da annser jeg han ikke som en trussel mot viltet og ungene deres. Jeg kommer selvsagt til å se an om dette vil gjelde også når båndtvangsperioden kommer. Viser det seg at han tar opp spor eller løper for vidt, så blir han båndhund. For meg er det viktigere å ta hensyn til viltet, enn at hunden min skal få løpe løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er løs flere ganger for dagen hele året.Men,så går vi ikke nå særlig ofte i skogen da gjør vi det på sommeren er hu såklart i bånd pga dyrene.Til vanlig går vi mest på en tursti langs sjøen.På sommeren er det kun en del av stien hun er løs da det er masse fugler på resten av stien.Da er hun i bånd på "fugle delen"Rådyr er hun tydligvis redd kommer løpende mot meg om de kommer(har sett det 2 ganger)

Ellers er hun nå løs på tur plasser i nærområdet.Tar hensyn til folk/hunder og har veldig godt kontroll på hun.Så som sagt er hun i bånd der det er masse fugler på sommeren så synes nå jeg tar hensyn til båndtvangen :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er løs flere ganger for dagen hele året.Men,så går vi ikke nå særlig ofte i skogen da gjør vi det på sommeren er hu såklart i bånd pga dyrene.Til vanlig går vi mest på en tursti langs sjøen.På sommeren er det kun en del av stien hun er løs da det er masse fugler på resten av stien.Da er hun i bånd på "fugle delen"Rådyr er hun tydligvis redd kommer løpende mot meg om de kommer(har sett det 2 ganger)

Ellers er hun nå løs på tur plasser i nærområdet.Tar hensyn til folk/hunder og har veldig godt kontroll på hun.Så som sagt er hun i bånd der det er masse fugler på sommeren så synes nå jeg tar hensyn til båndtvangen :rolleyes2:

Beklager men det gjør du jo faktisk ikke.

Enten tar man hensy til båndtvangen og har hundene i bånd på tur, ALLTID, mens båndtvangen pågår.

Eller så gjør man det jo ikke, slik som du ( og jeg og mange andre )som slipper hunden din på enkelte steder.

Veldig fint at du tar hensyn til fuglelivet i den tiden de trenger det mest, men du bryter jo uansett båndtvangen... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om sommeren og våren er jo den årstiden det er kjekkest å ha hunden sin løs. Ellers signerer jeg Anette sin kommentar om frislipp områder.

Ja, når naturen er på sitt mest sårbare, og det er masse nyfødte unger bikkjene kan jage og skade, da er det kjekkest å ha hunden sin løs. Kjempelurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hampus;Hehe joda er helt klar over jeg bryter båndtvangen ja,er jo helårs her også...Men,måtte bare få fram at lar hun jo ikke gå løs der det er masse fugler/dyreliv.Men,der det ikke er det ser jeg ikke på det som noe problem.Har møtt politi med hun løs flere ganger ingen som sier nå når ser har så bra kontroll eller.Er jo klar over kan få bot men,den tid den sorg :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende at de som velger å ha hunden løs blir stemplet som late og dårlige hundeeiere, mens de som bruker bånd året rundt er lovlydige borgere og dyktige hundeeiere.

Jeg bruker ganske mye energi på å dra til steder der vi kan gå fritt. Jeg bruker også mye energi på å trene kontakt og innkalling. Dessuten er jeg kjappere enn hunden (foreløpig) og klarer å ta den igjen. Jeg er veldig klar over at noen raser er verre enn andre, men jeg ville aldri hatt hund hvis jeg ikke kunne ha den løs så mye som mulig. Den eneste naturkatastrofen hunden min står for, er å tygge på døde pinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende at de som velger å ha hunden løs blir stemplet som late og dårlige hundeeiere, mens de som bruker bånd året rundt er lovlydige borgere og dyktige hundeeiere.

Jeg bruker ganske mye energi på å dra til steder der vi kan gå fritt. Jeg bruker også mye energi på å trene kontakt og innkalling. Dessuten er jeg kjappere enn hunden (foreløpig) og klarer å ta den igjen. Jeg er veldig klar over at noen raser er verre enn andre, men jeg ville aldri hatt hund hvis jeg ikke kunne ha den løs så mye som mulig. Den eneste naturkatastrofen hunden min står for, er å tygge på døde pinner.

Hunden min er løs utenom båndtvang, sånn at det er sagt.

Jeg bruker masse energi må å dra på treninger (omtrent 1-3 ganger i uken) pluss at jeg som regel treffer en eller flere hundeeiere i helgene og går tur med dem. Nå som det er innført ekstraordinær båndtvang her jeg bor, kommer jeg til å bruke mine ledige helger (som ikke går til utstillinger eller konkurranser) til å dra steder der det fremdeles ikke er båndtvang.

EDIT:

Dessuten så bruker jeg sommertiden til å sykle, jogge og gå lange turer. Samt trene masse. Hunden skal være i fysisk form, samt at mentaltrening sliter henne godt ut :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ? Hva slags spesielle behov har akkurat dine hunder ?

Ja, selfølgelig går det på eierne og ikke på hundene, det er jo jeg som ser at de får glede av det- Og velger å gi dem den gleden :P

Men nei. Jeg har ikke energi til kunne engasjere meg til å fjerne helårsbåndtvang- Men jeg har fint energi til å slippe hundene mine her hjemme som jeg gjør. Jeg synes det er helt supert at andre engasjerer seg, og skriver gjerne under på ting, men der er også grensen min for hva jeg kan sette av til denne saken.

Og nei, jeg liker ikke å slippe hundene mine på fotballbane og lignende.. Unger leker og spiller fotball der, gjerne barbeint og ruller rundt i gresset og selv om man plukker opp etter hunden sin så synes jeg fortsatt ikke det er greit å la hundene løpe på et slikt sted :) For ja, selv om man lufter hunden sin først, så kan det skje.

Fantastisk .... :whistle:

Er du selv klar over hvor teit det du sier der er ? Du vil ikke at unger/barn skal tråkke i bæsj ( fordi ting kan skje ), men at hunden din kan drepe/jage vilt i naturen det bryr du deg ikke om. Om du ikke ser at bikkja driter i kanten av fotball banen hvordan ser du at den jager en kaninunge i skogen da ???? Du sier jo nettopp selv at ting kan skje men det gjelder bare på fotballbanen det da ?

*rister på hode*

*klippe bort noe*

Så jeg støtter rett og slett Gråtass, i at hundeeiere er hundeeieres verste fiende. Og med det avslutter jeg mitt engasjement i denne tråden,

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...