Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem er bikkja di?


madam mim

Recommended Posts

Med fare for å være frekk og anmeldt for tyveri. ;)

Bastian her inne starta en tråd på et annet forum for noen år siden.

Hvem er bikkja di?

Det sies at man ikke skal menneskeliggjøre hunder, men jeg tror vi alle gjør det til en viss grad.

Hvis man skal dra tanken helt ut, hvordan ville hundene deres vært som mennesker?? Og hvem ville du vært i forhold til det menneske? (bestekompis, tjener, mor, streng sjef?)

Den ble en jæ*** artig tråd. Raksha, IW og Mari her på Hundesonen bidro også med beskrivelse av bikkjene sine som var helt herlige. :)

Kåmm ån, fortell a! :)

Edit: den "underoverskriften" min var jo bare helt tragisk, da. :) Den eksisterer ikke, sier vi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Trym ville vært en middels aldrende mann med ølvom som er uføretrygda, som egentlig ikke gjør noe annet enn å ligge på sofaen og glo på tv`en mens han tar seg et par halvlitere. Han hadde ikke hatt noe særlig drag på kvinnfolk, tror kanskje han hadde vært mer opptatt av mannfolk. Men han hadde vært en veldig snill og problemløsende stats snylter. Jeg tror jeg egentlig hadde vært en venn av han som syntes en smule synd på han, men jeg hadde vært veldig glad i han og kanskje litt forelsket :)

Tuva hadde vært en storrøykende diva som gikk på valium pga stress. En tynn blond frøken som jobbet som sekretær for et eller annet stort firma. Hun hadde vært veldig glad i å by seg frem, og hadde ikke takket nei til en fest. Hun hadde vært en dame som ikke kunne ha sittet i sofaen i mer enn 10 min om gangen. Jeg tror jeg egentlig ikke hadde hatt noe bekjentskap med hun, muligens hun hadde vært min nevrotiske kusine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som menneske ville Asti ha vært bajasen i klassen, den som alltid hadde venner og som alltid kom opp i trøbbel. Som eldre ville han ha vært den som var på byen hver eneste helg, kjempemorsom i små doser! Han ville vært damenes jens og damene ville synes han var en tosk. Ingen vil ha fjåsehuer! Sånn utseendemessig ser jeg han for meg som en gutt som har alt for lange armer og bein, hodet er for stort til resten av kroppen og han er full av kviser. Han har ett stort potensiale for å bli en kjekk mann, må bare vokse litt...

Han er mors elskling, men også mors lille mareritt. Superavhengig av mor, samtidig som utforskertrangen bare mååå testes litt.

Som voksen mann ser jeg han for meg i ett service yrke, han er stor, kraftig og en riktig mann, men har beholdt "barnet" i seg, og er fortsatt en del av utelivet og går aldri av veien for litt moro på andres vegne. Han vil være en elendig far som surrer rundt med unga og ikke bidrar en dritt til oppdragelsen, alt er moro og ingenting er kjedelig og både mor og svigerdatter lurer på hvorfor hun gjorde dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som menneske ville Selma vært en 14 år gammel bortskjemt jente. Den typen som alltid får viljen sin (fordi foreldrene ikke gidder alt maset hennes ;) ), og som lager masse drama om ikke ting blir akkurat som hun vil. Hun er også den typen som hyler kjempehøyt om noen så vidt er borti henne, og som synes uhorvelig synd på seg selv om ikke alle gir henne maksimal oppmerkomhet. Hun vil ikke gå ut om det regner, for da kan sveisen bli ødelagt, og snø er alt for kaldt. En strand på Grand Canaria hadde passet Selma fint, selv om hun ikke hadde giddet å nedverge seg til å bade. Parasolldrink og solseng hadde vært helt riktig :) Også tror jeg hun hadde brukt ordet "Pøh!" veldig ofte. Hun hadde nok også sagt "serr?" og "seff!" for annenhver setning. En ekte fjortis med andre ord :)

Selmasommenneske.jpg

Men hun er mammas lille gullklump likevel :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka hadde vært en litt merkelig blanding av denne sofagrisen:

Forchino%20-%20Couch%20Potato%201000X1000%20web.jpg

og Snusmumriken:

Snufkin_by_meago.jpg

Hadde hun vært menneske, hadde hun vært veldig lat, og veldig uinteressert i å engasjere seg i ting som ikke angår henne, og hun hadde ikke giddet å gjøre særlig mye for andre. Hun hadde ikke vært særlig høflig for eksempel, og hun hadde neppe hatt særlig mange venner, for hun hadde ikke orket å gjøre noen innsats for å opprettholde vennskapsbånd. Hun hadde neppe engasjert seg i politikk og nyheter, ikke fordi hun er dum, men fordi hun ikke hadde sett poenget i å bry seg om noe som ikke gir henne direkte goder. Men dette giddalause og selvopptatte droget er også et nysgjerrig, søkende og smart vesen, og hun hadde sannsynligvis tilbrakt mange timer med praktiske oppgaver som krever kløkt, fordi hun hadde sett på det som en form for egen vinning - hun vil gjerne lære, så lenge hun kan bestemme selv hva hun vil lære, for hun er glad i litt intellektuelle utfordringer og syns det er tilfredsstillende å løse slike oppgaver. Jeg tror egentlig at hvis Tinka hadde vært menneske og skulle hatt en jobb, hadde hun blitt elektriker. Da kunne hun fått hatt det gøy på jobb, men samtidig hatt fritiden helt for seg selv (og tilbrakt den på sofaen med tv-en på eller en interessant bok i hånden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahhahaa, herlige hunder altså *ler*.

Babs ville definitivt vært hun langhåra blåndina som tygger tyggis på hjørnet og vurderer alle som går forbi opp og ned med et foraktelig blikk. Det er under hennes verdighet å ha mange venninner, de andre jentene er rett og slett uhyre teite og uinteressante, men hun går ikke av vegen for å mobbe de samme jentene nettopp fordi de er så teite lizzåm. Hun forelsker seg i de gutta som helst ikke ofrer henne et blikk, gjerne drittsekkene og sjarlatanene, mens de skikkelige gutta ikke ofres et blikk. Krig og fred og sånt har hun overhodet ingen formening om - det er kun interessant å engasjere seg i de nære ting, som trening, hvilken Hubbabubba som er best og hvilken gutt på skolen som er kulest. Egentlig har hun veldig dårlig selvtillit og er tøffest i trynet - og må tråkke på andre for å hevde seg. Sjarmtrollet, det. Jeg er nok mamma'n til dette krapylet - og mammaer er jo forpliktet til å elske sine barn...

Willy er klovnen i klassen, han som sitter på bakerste rad og alltid har en artig kommentar på lur og som får de andre til å le. Samtidig er han flink i det meste, men er ikke alltid så interessert i å vise det fram. Jentene dåner av ham (ja, bortsett fra dem som har litt integritet og selvtillit og vet hva de vil), og han er en riktig sjarlatan som oftest får det som han vil. Han er en snill sjel, men greier liksom ikke helt å temme klovnen i seg, så den stikker fram rett som det er - både i passende og upassende situasjoner. I forhold til ham er nok jeg den litt sjenerte jenta som sitter på første rad og er litt forelsket i ham, men som han egentlig aldri har sett :).

EDIT: For Willy er livet en lek, ingenting trenger å tas alvorlig faktisk. Jeg tror han og jeg egentlig er sjelefrender :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy er klovnen i klassen, han som sitter på bakerste rad og alltid har en artig kommentar på lur og som får de andre til å le. Samtidig er han flink i det meste, men er ikke alltid så interessert i å vise det fram. Jentene dåner av ham (ja, bortsett fra dem som har litt integritet og selvtillit og vet hva de vil), og han er en riktig sjarlatan som oftest får det som han vil. Han er en snill sjel, men greier liksom ikke helt å temme klovnen i seg, så den stikker fram rett som det er - både i passende og upassende situasjoner. I forhold til ham er nok jeg den litt sjenerte jenta som sitter på første rad og er litt forelsket i ham, men som han egentlig aldri har sett :).

Ser for meg at A og han hadde hatt det dritmorsomt på bakerste rad, men kaste tyggis på jentene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial tråd :)

Frost hadde vært drittungen på 9 år, som skal ha viljen sin. Med et snev av ADHD og syk humor. Hun ville nok ha vært klassens klovn, og den som skapte liv og røre og som aldri hørte på hva lærern sa. Men samtdilig vil hun nok vært MEGET yskyldig og ikke påtatt seg skylden når noe skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chivas hadde nok vært sånn ;) type som skryter på seg en drøss med venner. 1378 nære venner og mottoet: Kjenner alle og har jeg hilst på´n én gang så er´n kameraten min, skjønneru.a106.gif

Også er jeg ikke sikker på om han hadde hatt pedofile tendenser eller bare vært i kategorien "Den Selvfølgelige Trenern For Småguttelaget i Fotball. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betty hadde vært en selvopptatt berte, kanskje ikke blandt de peneste, men pen nok, liksom. Hun hadde neppe brydd seg om ting utenfor hennes egen nesetipp, samtidig så ville hun tatt godt vare på sine nærmeste. Hun ville vært av den mer usosiale typen som ikke nødvendigvis trengte å være sammen med noen alltid, men hun hadde hatt det morsomt de gangene hun var sosial. Mest sannsynlig ville hun vært av den sorten som aller helst vil ligge på sofaen, se tv, og spise god mat. Hun ville nok hatt et kilo eller tre for mye, uten at det hadde brydd henne noe særlig. Hun hadde ikke drukket særlig, men kunne nok godt prøvd andre ting, ikke brukt, men prøvd. Hun hadde skaffet seg en mann, bare for å slippe å gjøre noe selv, men han ville neppe fått "noe" fra henne, sånn er hun ikke. Så hun ville nok neppe vært kjærestepotensial med mindre hun fant en hjernedød desperat mann.

Mest sannsynlig, ville hun vært ****** utspekulert, å funnet måter å gjøre hennes eget liv enklere på ved å bruke andre.

---

Bella Vita ville vært den dumme blonde - ville jenta som jobbet på kondomeriet. Hun ville neppe har særlig terskler for hvordan man kan oppføre seg, ei heller vært direkte frekk. Hun ville gitt inntrykk av å være veldig søt, snill og god, men hadde fjernet den barrieren så fort hun ble bedre kjennt med personen(e). Hun ville hatt gigantiske pupper hun briefet med, og hun ville fortalt alle rundt seg med holdningen sin at "jeg er sexy, men ikke tilsalgs". Hun ville neppe slitt med å få seg kjæreste, hun kunne muligens klart å holdt på en også.

Hun ville vært lett å ha med å gjøre, å hun hadde ikke gidda å krangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balrog er nok ca 5 år og går i barnehagen. Han er sånn veldig grei som tantene liker ekstra godt. Men hvis de må være strenge blir han lei seg. Og han vil leke med alle barna, men noen av de andre syntes kanskje han er litt irriterende? Også syntes han det er gøy med lego og puslespill tror jeg :)

*tenke mer på Ellie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at A og han hadde hatt det dritmorsomt på bakerste rad, men kaste tyggis på jentene...

Det slo meg også ;):)

Chivas hadde nok vært sånn ;) type som skryter på seg en drøss med venner. 1378 nære venner og mottoet: Kjenner alle og har jeg hilst på´n én gang så er´n kameraten min, skjønneru.a106.gif

Også er jeg ikke sikker på om han hadde hatt pedofile tendenser eller bare vært i kategorien "Den Selvfølgelige Trenern For Småguttelaget i Fotball. :) :)

:);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin er en barnslig, rødhåret mann på rundt førti. Ganske snill og godt likt, han har nemlig sjarm så det rekker. Men rett under den gutteaktige sjarmen skjuler det seg en hissigpropp som kan skremme vannet av folk. Burde gått kurs i sinnemestring, men hver gang noen nevner det tar han en kollbøtte i sofaen eller noe sånt, så folk griner av latter! Selv om han har kort lunte er han ikke voldelig på noen måte, men det er det jo ikke alle som vet.

Pipsemannmann.jpg

Symra er i tjueårene, men alle rundt henne behandler henne som et barn, så det er det hun tror hun er. Bittelitt vanskelig å komme innpå, litt preget av mangelfull oppdragelse men enkel å ha med å gjøre likevel. Virker litt alvorlig, men de som kjenner henne vet at hun har masse humor. Alltid snill og vennlig. Veldig stolt av det flotte håret sitt.

Symradame.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baghera ville vært den gamle mannen som sitter på en benk i parken og mater duene med brød, som han også tygger litt fraværende på selv (brødet altså). Han ville mer enn gjerne slått av en prat med de som gikk forbi, enten de ville det eller ikke. Han ville tatt livet helt med ro, og middagshvilen på sofaen ville vært hellig for ham. Han ville vært nøye på å lage ordentlige måltider hver dag, og han ville vært en einstøing, kanskje en enkemann, som kjenner seg litt ensom noen ganger, når han betrakter verden. Han ville hatt humor, og et lekent blikk. Noen ganger ville han jobbet med å legge små, uskyldige feller for de som gikk forbi han i parken, slik at han kunne sitte på benken sin og humre for seg selv, eller så ville han laget små barkbåter som han sendte ned bekken sammen med barna som var på vei hjem fra skolen.

Nemi ville vært en sånn person som man kanskje ikke legger direkte merke til, men som man vet er der. Hun ville jobbet for å bli lagt minst mulig merke til, og vært veldig hensynsfull. Hun ville hatt enormt mye kjærlighet og omsorg for de rundt seg, og vært nesten i overkant beskyttende og skeptisk til sine nærmestes omgangskrets utenom henne. Hun ville tatt på seg mye ansvar for andre, og jobbet hardt for å gjøre de glade. Hun ville hatt en jobb som assistent eller sekretær eller noe sånt, hvor hun jobbet direkte for andre. Hun ville styrt og ordna og de hun var glad i ville blitt bortskjemt, men hun ville ikke hatt noe imot det så lenge de satt pris på henne og viste henne det.

Peggy ville vært den lille drittungen i barnehagen som ingen vil leke med. Den som syns det er gøy å lekesloss og kaste stein på lekekameratene sine. Den som på utsiden ser ut som en snill og rolig unge, men som man overraskende nok oppdager at man skulle ønske ble hjemmeskolert. Hun ville skreket seg blå og hes dersom hun ikke fikk leke med nøyaktig det hun ville leke med. Hun ville samtidig vært så søt at hun ikke var til å motstå, og hun var en sånn som alle stoppet og tittet ned i vogna til mens hun sov, bare for å dikke-dikke litt ekstra mye. Hun ville vært en sånn man ikke vil være rundt når hun er overtrøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpis er den snille jenta som alle liker, og som liker alle.Hun blir veldig overrasket om noen ikke liker henne eller skjeller henne ut, men hun rister det av seg og går videre til neste bestevenn. Gutter er greie kamerater, men litt for innpåslitne innimellom, hun ser ikke sin egen skjønnhet. Hun er blid, vennlig, barnslig, men samtidig en moden konfliktløser, hun liker ikke bråk, vil at alle skal være venner. Hun har ikke lang konsentrasjonsevne, så hun kan fade ut midt i en samtale, men hiver seg inn med liv og lyst når hun bare "snapper" tilbake til virkeligheten. Hun er sedat av natur, men overrasker med energikick og smidighet når det passer henne. Glad i mat og godteri, men småspiser ikke, og holder seg slank uansett. Jeg er vel den elskede grandtanta som tilfeldigvis bor i samme hus som hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kahlo er guttejenta som henger med Asti og Willy, banker gutta lett som en plett, og har et språk som en bryggesjauer. Blir dødelig fornærma om noen sier hun er jente, og banker dem. Egentlig er hun en engstelig liten sjel, skarp som en kniv i hodet, men gjemmer seg bak et bråkete, tøft, yttre.

Kasko er en gammel klok mann, han mumler om "ungdommen nå til dags" og deres manglende respekt og oppdragelse. Han har uendelig mye visdom inni hodet sitt, glimt i øyet, og masse masse humor. Men kan være en skikkelig hissigpropp om han ikke får respekten han mener han fortjener.

Lupin er litt Emil han. Guttungen som mener alt godt, men så ender det likevel opp med at han er en ekte ramp. Han går ikke av veien for å finne på egne ting, er streetsmart til tusan, men ikke spesielt boklærd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora er den irriterende snørrungen som løper i ræva på deg hele tiden samme pokker hvor mye du prøver å bli kvitt henne, mens hun spør "Hva gjør du? Hva har du? Hva skal du?". Ikke så innmari smart, og lar seg lett overtale til å gjøre idiotiske ting fordi hun ikke har all verdens av impulskontroll.

Dina er en frøken som har hatt det litt for lett fordi hun er pen og sjarmerende, så det er det hun er - pen og sjarmerende. Hun syns ikke hun trenger å være noe mer, fordi det får henne akkurat så langt som hun vil komme. Hun spiller litt dum når hun tror at det gir henne noe, men hun er egentlig ganske utspekulert og manipulerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baghera ville vært den gamle mannen som sitter på en benk i parken og mater duene med brød, som han også tygger litt fraværende på selv (brødet altså). Han ville mer enn gjerne slått av en prat med de som gikk forbi, enten de ville det eller ikke. Han ville tatt livet helt med ro, og middagshvilen på sofaen ville vært hellig for ham. Han ville vært nøye på å lage ordentlige måltider hver dag, og han ville vært en einstøing, kanskje en enkemann, som kjenner seg litt ensom noen ganger, når han betrakter verden. Han ville hatt humor, og et lekent blikk. Noen ganger ville han jobbet med å legge små, uskyldige feller for de som gikk forbi han i parken, slik at han kunne sitte på benken sin og humre for seg selv, eller så ville han laget små barkbåter som han sendte ned bekken sammen med barna som var på vei hjem fra skolen.

Å, han ser har jeg møtt!! Definitivt! Den koselige gamle mannen i parken liksom (håper bare han ikke er en sånn pedofil ekling).

Kahlo er guttejenta som henger med Asti og Willy, banker gutta lett som en plett, og har et språk som en bryggesjauer. Blir dødelig fornærma om noen sier hun er jente, og banker dem. Egentlig er hun en engstelig liten sjel, skarp som en kniv i hodet, men gjemmer seg bak et bråkete, tøft, yttre.

:) Trekløveret det tenker jeg !! Og når Kahlo blir sint fordi Willy er litt voldsom, så ser han bare forundret ut og sier: "Jøss, ble du sint nå 'a???"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...