Gå til innhold
Hundesonen.no

Romjulsutstillingen 2010


Guest Jonna

Recommended Posts

Willy er bedre enn den tjukke han da,vi har en for hanner og en for tisper vi,og det var flere høyere poengsummer enn Tjukkågo hvis vi blander inn damene :)

Mulig OT, men det blir feil å sammenligne briard- og bernerlista, fordi de har ulik poengutregning. Og det blir feil å sammenligne hannhund- og tispelista på berner, fordi poeng er basert på antall påmeldte, og det er nesten alltid flest tisper. Altså vil beste tispe få flere poeng enn beste hannhund. Derfor har vi to separate lister, ellers ville det trolig vært tispe som mestvinnende hvert eneste år. Du behøver ikke å ha en dårligere hannhund, bare fordi det er tisper med flere poeng. I en BIR og BIM-konkurranse kunne du slått alle tispene, og likevel fått færre poeng fordi det er færre hannhunder påmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Willy er bedre enn den tjukke han da,vi har en for hanner og en for tisper vi,og det var flere høyere poengsummer enn Tjukkågo hvis vi blander inn damene :P

Nåvel - nå er det vel LITT flere hannhunder å konkurrere mot i rasen hos dere da, enn hos oss, så jeg vil vel enkelt og greit påstå at Tjukkågo gjorde det mye bedre enn Willersen sånn sett :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig OT, men det blir feil å sammenligne briard- og bernerlista, fordi de har ulik poengutregning. Og det blir feil å sammenligne hannhund- og tispelista på berner, fordi poeng er basert på antall påmeldte, og det er nesten alltid flest tisper. Altså vil beste tispe få flere poeng enn beste hannhund. Derfor har vi to separate lister, ellers ville det trolig vært tispe som mestvinnende hvert eneste år. Du behøver ikke å ha en dårligere hannhund, bare fordi det er tisper med flere poeng. I en BIR og BIM-konkurranse kunne du slått alle tispene, og likevel fått færre poeng fordi det er færre hannhunder påmeldt.

Tenkte ikke sånn jeg :)

Nåvel - nå er det vel LITT flere hannhunder å konkurrere mot i rasen hos dere da, enn hos oss, så jeg vil vel enkelt og greit påstå at Tjukkågo gjorde det mye bedre enn Willersen sånn sett :lol:.

Og ikke tenkte jeg sånn heller :P

Men grådig fine gutter har vi uansett :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow caroline! Grattis!

Og Willy! Og herlige tjukkågo! og resten. :P

Jeg klarer IKKE å holde tett lenger!

Lupin til Anette ble andre beste hann-valp i dag! :)

Og Kasko fikk Cert og BIM. :P (debuten hans)

Gratulerer til Oppdrettere Tøfflus og Yodel, og grattis til Anette!

:P :P

Gratulerer alle med fantastiske resultater!

Men mest av alt til Anette og Lupin :) Kasko, Yodel og Tøfflus :P

Gratulerer til alle de pene sonenhundene (og eierne selvfølgelig)! :P Spesielt til Caroline, utrolig gøy :P

Og så klart en ekstra gratulerer til kaosgjengen :P

Edit: Også lurer jeg veldig, hvem ble BIR av AK-valpene? (Kjedelig å sjekke selv jo..)

Weeeee.. Tjukkågå og Willersen havna på samme plass på mestvinnerlista da :P. Willersen ble også nr 3, etter pappa Boss som selvsagt vant, og halvsøster Mysti som ble en meget god nummer to. Også fjerdeplassen ble besatt av ei tispe fra samme oppdrett :P.

Og ikke minst - hun handlet Lupinen SELV hørte jeg rykter om! Supergrattis Anette - knallings altså :P. Noen som er bitt av basillen nå eller? :P

Hun gjorde det ser du! :D Hun kommer vel på til slutt, for å fortelle om hun har blitt bitt, og kjefte på meg for at jeg sladra :P

Ja og gratulerer til alle andre :D

Gratulerer også masse til Raksha med Kasko og Lupin :D

Signerer!!

Det gjorde hun ja,og det så ut som om de hadde vært i ringen mange,mange ganger før.

Veldig bra av begge to :P

Det var som en penny historie - de kom ut fra 'intet' kastet seg i det, og vant! :D

Og Certet glemte du å nevne Anette *ler* Gratulerer!

Oi! Haha sorry!

Søtinger! Tusen takk! :D :D Jeg hadde med meg verdens fineste gutter, og gikk hjem med verdens fineste gutter + sløyfer og premie. :lol: Jeg er kjempestolt! :D

Jeg hadde verdens beste reservemammaer og støttekontakter da - er dritsliten - det samme er gutta, men veldig glad vi dro! :D Vet ikke om det frister så innmari til gjentakelse - ikke akkurt nå hvertfall, men var utrolig moro. :P Og veldig glad for at tøffelhelten er fornøyd med utviklingen til langbeinen, og at yodel ville stille sinnavepsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Daladins be a baroness :)

Sakset fra face:

Res Dobberman klubben, Letohallen 18 påmeldte Dommer Per-Harald Nymark

BIR;BIG N UCH Daladin's Be A Baroness

2 BTK,CERT og Champion Perdita's Addicted To Love "Nugatti"

3 BTK Ch Dalmo's Campari

4 BTK Ch Dalmo's Contessa

BIM Ch Lovinda's Fabian

2 BHK Ch Solbo's Kayo

3 BHK Ch Dalmo's Joker

4 BHK N UCH Napori's Exotic Edition "Leo"

Cert Napori's Charm Collector "Timian"

CK til Napori's Ever Lasting Love "Nivea"

Ck Dalnews Diadal Debbie

Ck Napori's Flower Flirt "Mynte"

Oppdretterkl m/hp nr 1 Kennel Napori BIS 2

Nr 2 m/hp Kennel Dalmo

Edit; ser du har kommentert der inne, så da vet du det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig mye,til en skjønn hund :) .Flott film og musikken var perfekt :P

Jeg er veldig glad Jeanette satte musikk til, for jeg var en ganske god kommentator/dommeraspirant/skravlekjerring der ringside... :P

Jeg var slave jeg,for verdens fineste Peggy :lol::P

Jeg liker at du ikke følte deg som slave for Imouto. :P

DSC_1412.jpg

Imouto deburterte som maskot, og jeg trur ca 60% av alle i hallen kommenterte henne, og noen utvalgte fikk ta på, holde og hilse. :P Hun synes jo alle er kule, og at det å sitte på armen er superstas. En dommer stoppa oss og utbrøyt begeistra hvor søt hun er, så jeg noterte meg navnet og venter i spenning til lille knertis er 4 mnd... :)

Ellers var det fantastisk å følge Tíbrá helt til tops, spesielt med tanke på at jeg møtte henne (og Caroline og Jeanette) der sammen med Emma på min første utstilling i november i fjor, og i tida etterpå skrøyt av at jeg hadde møtt verdens vakreste hund. :P Tida flyr når man har det morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er riktig tråd å poste i, men her er noen bilder fra den 30., tatt mest utenfor ringene. Er plasseringen feil håper jeg noen snille moderatorer legger innlegget der det hører hjemme :)

Flotte bilder :P. Også må jeg le litt av Jeanette og Caroline som står og pelsstellnerder litt *fnis*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle sammen med flotte resultater, og spesielt Caroline som gikk hele veien med Tiberten! Vanvittig bra! :)

For oss gikk det sådär, Cane fikk flat rød og ble nr. 2 i championklassen. Meeen jeg er fornøyd, for jeg hadde på følelsen at vi skulle få vår første blå i dag, men det slapp vi heldigvis. :lol: Tusen takk til Jeanette for excellent handling! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har gjort det bra i dag, og spesielt til Caroline med BIS på Tibrà! Det var morsomt :) Belgerpia hilser også og gratulerer :P

Og siden hun ikke har nett, så kan jo jeg fortelle at Noah-lille ble BIR i dag, men han plasserte seg ikke i gruppa. På valp ble Harley, en sønn av Noah, BIR, og om jeg ikke husker skikkelig feil, så ble han vel BIG.3 også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke engang overrasket, Caroline! Super hund og super handler kan bare gå en vei! Og den pokalen altså, den må du plassere midt i stuen!

Gratulerer til alle andre også, og Maria: Ida er visst vår kommende konkurranse :P

Å nei, enda mer konkurranse? Tenk så mye koseligere det hadde vært om det bare hadde vært oss to? Jaja, på tide å snike litt på konkurrentene :) Men godt hun snart er junior, så jeg kan få litt fine sløyfer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er riktig tråd å poste i, men her er noen bilder fra den 30., tatt mest utenfor ringene. Er plasseringen feil håper jeg noen snille moderatorer legger innlegget der det hører hjemme :P

Bilde av oss jo! Var det du som snik fotograferte misshandlingen av Blaze :)

Jeg er veldig glad Jeanette satte musikk til, for jeg var en ganske god kommentator/dommeraspirant/skravlekjerring der ringside... :P

:lol: Tror ikke jeg hadde så mye valg!

Imouto er jo bare til å spise opp. Godt barbermaskinen var stilt inn på Teddy-Bjørn på den der :P

Flotte bilder :D. Også må jeg le litt av Jeanette og Caroline som står og pelsstellnerder litt *fnis*.

Whaaaaat? :P

Du som til og med tok tiden på hvor lenge jeg sto der. Det værste er at så mye underpels jeg tok av henne så ser jeg ingen forsjell. Den hunden der er syk.. Tror den drømmer om å være en Husky.

Gratulerer så mye til alle sammen med flotte resultater, og spesielt Caroline som gikk hele veien med Tiberten! Vanvittig bra! :P

For oss gikk det sådär, Cane fikk flat rød og ble nr. 2 i championklassen. Meeen jeg er fornøyd, for jeg hadde på følelsen at vi skulle få vår første blå i dag, men det slapp vi heldigvis. :D Tusen takk til Jeanette for excellent handling! :)

Takk :P

Gratulerer til alle som har gjort det bra i dag, og spesielt til Caroline med BIS på Tibrà! Det var morsomt :P Belgerpia hilser også og gratulerer :D

Og siden hun ikke har nett, så kan jo jeg fortelle at Noah-lille ble BIR i dag, men han plasserte seg ikke i gruppa. På valp ble Harley, en sønn av Noah, BIR, og om jeg ikke husker skikkelig feil, så ble han vel BIG.3 også :D

Tror det er endel Noah Sønn på den filmen også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gratulerert Caroline skikkelig: Gratulerer så masse med BIS!

Gratulerer til BP med BIR og vakker valp!

Imouto deburterte som maskot, og jeg trur ca 60% av alle i hallen kommenterte henne, og noen utvalgte fikk ta på, holde og hilse. :P Hun synes jo alle er kule, og at det å sitte på armen er superstas. En dommer stoppa oss og utbrøyt begeistra hvor søt hun er, så jeg noterte meg navnet og venter i spenning til lille knertis er 4 mnd... :)

Jeanette og jeg fant en ny klipp på maskinen, 1mm, 2mm, 3mm, 4mm og teddybjørn som lille Imuto har blitt klippet med. Skjønningen

Soppen, jeg har fått hilse på lille marsipangrisen, eller hun hadde slettes ikke tid, for hun skremte mynder, men jeg så henne! Søt var hun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Ja, idag ble jeg både skjelven og litt våt i øyekroken skal jeg innrømme. Vi har vært nære på før, men dette er aller første gang min egen hund vinner BIS! Det er ekstra spesielt :D

Jeg hadde hylt, skreket, grått, kastet meg rundt halsen på dommer og og og jeg, så litt vått i øyekroken er da så lite. Grattis så mye, Caroline, for en avslutning på utstillingsåret og det med egen hund :P

Jeg klarer IKKE å holde tett lenger!

Lupin til Anette ble andre beste hann-valp i dag! :)

Og Kasko fikk Cert og BIM. :D (debuten hans)

Gratulerer til Oppdrettere Tøfflus og Yodel, og grattis til Anette!

Jeg er så stolt :D Tusen takk :P

Men mest av alt til Anette og Lupin :) Kasko, Yodel og Tøfflus :P

Tusen takk :P

Og ikke minst - hun handlet Lupinen SELV hørte jeg rykter om! Supergrattis Anette - knallings altså :P. Noen som er bitt av basillen nå eller? :P

Tenk det, og ikke var det så vanskelig heller å få henne inn dit. Bare laget en pen flette i håret og pyntet med Marie's rosestrikk og vips, klar var hun. Og så flink, de gikk som et drømmepar de to der. Så hun må nok selv neste gang også :P

Søtinger! Tusen takk! :P:D Jeg hadde med meg verdens fineste gutter, og gikk hjem med verdens fineste gutter + sløyfer og premie. :lol: Jeg er kjempestolt! :D

Jeg også :D

Jeg hadde verdens beste reservemammaer og støttekontakter da - er dritsliten - det samme er gutta, men veldig glad vi dro! :D Vet ikke om det frister så innmari til gjentakelse - ikke akkurt nå hvertfall, men var utrolig moro. :D Og veldig glad for at tøffelhelten er fornøyd med utviklingen til langbeinen, og at yodel ville stille sinnavepsen.

Joooo, det frister, det har vi bestemt, Liv Irene, jeg, resten av fan-gjengen, støttekontakter og reservemamma'er :P

Og tøffelhelt faktisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk det, og ikke var det så vanskelig heller å få henne inn dit. Bare laget en pen flette i håret og pyntet med Marie's rosestrikk og vips, klar var hun. Og så flink, de gikk som et drømmepar de to der. Så hun må nok selv neste gang også :P

*fnis* Du har beleilig glemt "jeg hater deg litt akkurat nå, du vet det?" kommentaren min? :) Eller "ikke dill!!" fra margrete :lol:

Neida, det gikk så fint så - men skal vi på utstilling igjen så skal jeg i det minste være litt mere kledd for anledningen. :)

Joooo, det frister, det har vi bestemt, Liv Irene, jeg, resten av fan-gjengen, støttekontakter og reservemamma'er :P

Og tøffelhelt faktisk :P

:P Ja, det har dere vel...

Tøffelhelter er også helter - så det så. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så moro med disse utstillingstrådene - det ergret meg til døde igår at jeg måtte jobbe - skulle så inderlig gjerne vært der og deltatt i de ulike heia-gjengene (stemmen min bærer langt og med tydelig diksjon)!

Gratulerer for så enorme resultater - jeg synes det var ekstra moro med Rakshas debut og BISen til Caroline!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! En kjempegratulasjon sendes Caroline!! Det er virkerlig en fantastisk følelse... Keep it with you!

Også må jeg takke for gratulasjoner, og ikke minst Raksha og Tøfflus som kom med verdens søteste Kasko!

Han var utrolig søt og snill (selvom han prøvde å psyke ut noen av sine hannhundkonkurrenter med intens stirring og mumling av banneord)

Han syntes dommer'n var innmari kul, men gav ham "hva pokkern ærre ru driver med blikket" når dommern prøvde å flytte på beina hans på bordet og fortet seg å flytte de tilbake til foretrukne posisjon med et MEGET bekymret blikk.

Det Rak har glemt å nevne var at det var hele 11 basenjier påmeldt- hvorav 5 andre junior hanner. Alle andre gikk ut med blå (!). Men Kaskon fikk ck *gliser*

Han danka t.o.m. ut årets basenji hannhund 2010 (fra championklasse)- selv ikke han fikk ck, så Kasko var eneste guttebass i BHK!

I BIR/BIM saboterte jeg nesten for han med vilje, for om tispa vant ble hun årets basenji 2010 og det ble hn- VEL FORTJENT!

Kaskos mamma Mille ble 2 btk (Jeg prøvde ¨å sabotere for henne i btk også *flirer* og KAskos søster Krona ble 3 btk.

Det var kun 4 av 11 basenjier med CK, og ALLE disse var avkom etter Sunny (Afrikenji Hot Sumaknight) som jeg importetre sperm fra for noen år siden (og også er far til årets kull). Det var jo litt moro. Han var veldig klar på foretrukket type.

Ellers ble vi BIR oppdretter med finfin kritikk, men stilte ikke i BIS da mange måtte dra. En oppdrettervenn av meg stilte Kasko i oppdrettergruppen, og ble også sjarmert av søtnosen og sa han hadde et meget godt hode- både inn og utapå :P

SÅ ja, Anette vi må få deg med på dette igjen synes jeg altså!

Og takk igjen til Tøfflusen for sine overtalelsesevner :)

Har masse bilder. Lagt de ut på FB, kan se om jeg ikke får gjort det her også etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg fikk ikke med meg alt det. :) Dommern likte kassebassen min han. :P Fikk nemlig ikke sett alt, var plutselig noen som sa at Kasko var i ringen, så da var det bare å grabbe lukisen med seg og flytte seg over gangen og titte på. :P Stod å prata med eiern av Oliver - for jeg husker jo ikke noenting av reglene. :)

Tusen takk for gratulasjoner av begge gutta. Og masse gratulerer med flotte resultater til resten. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som gjorde det knallbra :) Også BIS da, for en følelse det må være :P

Vi trakk begge våre pga dommerbytte, og det blei som forventa. Kun to CK på hannhundene, og et par ekstra rød. De fleste røyk ut på blå eller gul :lol: Og det var 70 hunder påmeldt, men ca 50 stilte kan jeg tenke meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...