Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Nye bilder

Amigo og Dirk

skitur%252028jan%2520002.jpg

Utrolig deilig at gutta går så fint sammen. Synes dette bilde er så søtt av de sammen.

To slitne hunder som deler kurv etter en 3 timers skitur

skitur%252028jan%2520050.jpg

Vinter trening - Dirk

div%2520jan%2520og%2520hyttetur%2520079.jpg

Og Amigo

div%2520jan%2520og%2520hyttetur%2520081.jpg

Litt snø og svømmeføre. Så Toya fikk være på hytta mens vi trente. Amigo hadde et komplett fuglearbeid :)

• Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Liten oppdatering her Etter fasanjakten var vi på klubbmesterskap hvor Lio fikk 3 plass i Unghundklassen Jeg og Kristine var med noen timer før vi dro hjem Dirk vil veldig gjerne vaske f

Lio 8 uker. Til lørdag henter vi han

Treningssamling på Arnøya (4timer utenfor Tromsø) Vakkert Hvilken retning skal vi velge mon tro. Må alltid vurdere hvordan vi skal gripe ann terrenget med tanke på terreng, vind og sånt

Posted Images

Skrevet

Jeg liker vinter, men gleder meg til sommeren

Her er noen bilder fra fjellturen vår i sommer

Nytt telt og Amigo sin første natt i telt (kun lavo tidligere)

Vassfaret%25202011%2520307.JPG

Ut på tur

Vassfaret%25202011%2520314.JPG

Toya

Vassfaret%25202011%2520390.JPG

Amigo

Vassfaret%25202011%2520416.JPG

Sammen

Vassfaret%25202011%2520399.JPG

Herlig å være på tur

Vassfaret%25202011%2520466.JPG

*dele opp*

Skrevet

Breton er nydelige :) Husker det var en rase jeg skulle ha da jeg var liten! Husker jeg pekte på Bretonbildet i hundeboka og sa "Slik SKAL jeg ha!" :)

Nydelig ;)

Skrevet

Nydelige hunder du har, og heldige som får være med på jakt!

Synes det alltid er sjarmerende med eldre hunder, de har så snilt og "klokt" uttrykk, og viser preg av å hatt livserfaring og forstår så mye.

Skrevet

Ufattelig vakre hunder! Og akkurat som Havanaislove skulle jeg også kommentere hvor vakre eldre hunder er, på en helt spesiell måte! Men alle tre er bare nydelige altså! :wub:

Skrevet

Jeg synes det lyser verdighet og sansa fuglebikkje av Toya, hun er SÅ flott! I tillegg er det utrolig skjønt å se at Amigo og Dirk har det så bra sammen, du var jo litt betenkt for dette i begynnelsen, husker jeg. Fine gutta! :wub:

Skrevet

ÅÅÅÅÅ så koselig med skryt av Toya. Hun kommer fort i skyggen andre steder, men hun er en herlig hund. God jenta mi :wub:

Hun har vært med på mye :wub:

Er utrolig deilig med gutta boyz. Amigo var litt stiv, høy hale og knurring i starten, men det har de løst fint.

Det er veldig deilig å se. Da kan man senke skuldrene og slappe av selv også.

• Like 1
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 8 months later...
Skrevet

Får oppdatere litt her igjen.

Ser at en del av bildene er blitt borte.

Du finner flere bilder på hjemmesiden min.

Vi har flyttet sammen og flokken består av Dirk (4år), Toya( 11år) og Amigo (4år)

tur%25209okt%2520032-2.jpg

Om to uker heter vi sønnen til Dirk, som skal hete Lio.

Både Dirk og Lio er oppkalt etter fotballspillere da gubben er fotballfan. Lio er etter Lionell Messi. Dirk er tidligere Liverpool spiller.

Lionel-001-225x300.jpg

I høst har vi flyttet sammen, pusset opp hus og jaktet.

Oktober stilte jeg Dirk på NKK Hamar og det gikk strålende. Vi fikk storcertet, ble BIR og 4 BIG

Ikke så ofte Breton blir plassert i BIG, så det var gøy

Dirk%25204BIG.jpg

Nå er det vinter og masse trening mot vinter prøvene/konkurransene. Her er Amigo

Hytta%252016-17feb%2520024-3.jpg

Toya er blitt 11,5 år men holder seg bra.

Tur%25201jan2013%2520010.jpg

• Like 4

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...