Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø


MegaMarie

Recommended Posts

Er det unormalt få påmeldte i år?

Bare 10 DSG og 8 Boston terriere er jo lite da...

Valgte å droppe Bø i år også til fordel for andre langturer til våern.

Nah, på berner er det i hvert fall et ganske så høyt antall, hadde forventet færre. Men dommeren har ikke dømt rasen før, som jeg vet, så det kan jo ha noe å si, en har ikke peiling på hva han vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Det er få påmeldte gronniser fordi jeg valgte å ikke reise :D

Ada skal vel med 4 stykker, om jeg ikke husker feil. Også er det Casper og Dina, Cane (?) og noen av Emte sine.

Lykke til, alle som skal! Jeg er litt misunnelig på dere :huh:

Veit du hvilke fire Ada kommer med og, eller? hehe - Cane skal også ja, også kommer det noen fra Emte om hun har funnet transport til de :P

Det jeg ikke huska når jeg meldte på, er at Nora var nedrøyta til Bø i fjor, og guess what? Hun er det i år og hun *flir* Hun trenger jo liksom ikke å være pelsløs i tillegg til alt annet hun mangler, liksom.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 shibaer, det er jo morro :D Er litt i tvil om begge mine ska være med. Kiri er i begynnelsen av løpetida nå, uten pels. Noe stusselig å stille en hårløs (vel.. noe dekkhår har hu da) shiba :P På Birk har det begynt å falle av litt pels, så jeg ber til gudene om at resten blir sittende på et par uker til... Dårlig planlagt, men de har ikke mistet pelsen så tidlig før :huh:

Blir gøy med en tur uansett, og vi har en herlig oppmøtetid, kl 11.00 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det unormalt få påmeldte i år?

Det tenker jeg å.

Hadde jeg visst det bare skulle være 14 japanere, ville jeg jaggu påmeldt tøtta her.

Men men lett og være etterpåklok, og det er sikkert mange som tenker det samme og da ville det blitt vesentlig mer enn 14 :huh:

Men 14 er jo like mange som på Ølen utstillingen til helgen liksom. Jøsses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du hvilke fire Ada kommer med og, eller? hehe - Cane skal også ja, også kommer det noen fra Emte om hun har funnet transport til de :D

Det jeg ikke huska når jeg meldte på, er at Nora var nedrøyta til Bø i fjor, og guess what? Hun er det i år og hun *flir* Hun trenger jo liksom ikke å være pelsløs i tillegg til alt annet hun mangler, liksom.. hehe

hahaha Casper är också helt nedrøyta ;) jag sa han skulle vänta med det men nope han skulle absolut släppa pälsen sin innan utställning han :P jaja sånn kan det gå och sånn gick det :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det var få påmeldte, kun 45 staffer på en NKK utstilling liksom :D Men griner ikke av den grunn *drømmer om stor CERTET* :huh: Dommeren likte tispa mi helt greit som valp, så får håpe hun liker hu enda bedre som voksen :P Hannen blir jeg bare glad for om han får en rød ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du hvilke fire Ada kommer med og, eller? hehe - Cane skal også ja, også kommer det noen fra Emte om hun har funnet transport til de :P

Det jeg ikke huska når jeg meldte på, er at Nora var nedrøyta til Bø i fjor, og guess what? Hun er det i år og hun *flir* Hun trenger jo liksom ikke å være pelsløs i tillegg til alt annet hun mangler, liksom.. hehe

Jeg regner med at Ada har med Dustin og Grace (Yatzie har jo akkurat fått bebiser), og kan tenke meg at de to andre er hannhunder (kanskje to av hannene fra D-kullet?). Men har ikke spurt henne da, bare så hun skrev at hun hadde meldt på 4 svarte til NKK Bø.

Også fniser jeg at pelsløs Nora. Eller, menst av deg. Det er jo helt likt meg jo. Å tenke over når hunden røyter er jo oppskrytt :D

Lykke til, pels eller ei, og jeg krysser fingrene ekstra for lydighetsbiten :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha Casper är också helt nedrøyta :D jag sa han skulle vänta med det men nope han skulle absolut släppa pälsen sin innan utställning han ;) jaja sånn kan det gå och sånn gick det :huh:

Sånt er veldig fort gjort! *ler*

Jeg regner med at Ada har med Dustin og Grace (Yatzie har jo akkurat fått bebiser), og kan tenke meg at de to andre er hannhunder (kanskje to av hannene fra D-kullet?). Men har ikke spurt henne da, bare så hun skrev at hun hadde meldt på 4 svarte til NKK Bø.

Yatzie viste jeg at ikke kom, og jeg regna med at hun hadde med seg Dustin, det var resten av de jeg lurte på, hvor mange tisper hun kom med, liksom *flir*

Også fniser jeg at pelsløs Nora. Eller, menst av deg. Det er jo helt likt meg jo. Å tenke over når hunden røyter er jo oppskrytt :D

Lykke til, pels eller ei, og jeg krysser fingrene ekstra for lydighetsbiten :D

Vi prioriterer LP, så får vi se, kanskje vi ikke rekker å gå i eksteriør engang :P Men det er ikke noe stress dette med eksteriør, sikkert derfor jeg aldri husker når sånn ca de røyter *ler* Dina begynner vel etter Bø engang, men med henne så er det ihvertfall ikke noe stress, hun har jo masse pels når hun er nedrøyta og hun :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yatzie viste jeg at ikke kom, og jeg regna med at hun hadde med seg Dustin, det var resten av de jeg lurte på, hvor mange tisper hun kom med, liksom *flir*

Ja, jeg kommer iallfall ikke på flere tisper enn Dustin og Grace, så tipper de to andre er hannhunder (det er jo oppskrytt å spørre henne :D )

Vi prioriterer LP, så får vi se, kanskje vi ikke rekker å gå i eksteriør engang :P Men det er ikke noe stress dette med eksteriør, sikkert derfor jeg aldri husker når sånn ca de røyter *ler* Dina begynner vel etter Bø engang, men med henne så er det ihvertfall ikke noe stress, hun har jo masse pels når hun er nedrøyta og hun ;)

Ja, det er nok derfor jeg også glemmer det med røytingen og mye annet som har med utstilling å gjøre. Lydighet er artigere :P Har feks prestert å komme på utstilling uten både utstillingsbånd og godbiter. Husket heldigvis hunden :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kommer iallfall ikke på flere tisper enn Dustin og Grace, så tipper de to andre er hannhunder (det er jo oppskrytt å spørre henne ;) )

Hun har et par tisper til som er brukbare å se på da, men jeg satser på at hun kommer med hannene sine jeg :D

Ja, det er nok derfor jeg også glemmer det med røytingen og mye annet som har med utstilling å gjøre. Lydighet er artigere :P Har feks prestert å komme på utstilling uten både utstillingsbånd og godbiter. Husket heldigvis hunden :huh:

Greit å huske bikkja ja *ler* Det er morsomt nok med utstilling, med Dina. Med Nora så er det ikke så nøye, rett og slett. Er ikke helt sikker på hvorfor, det bare er sånn.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har et par tisper til som er brukbare å se på da, men jeg satser på at hun kommer med hannene sine jeg :D

Ja, det har hun, men Dustin, Yatzie og Grace pleier hun å stille selv :huh:

Greit å huske bikkja ja *ler* Det er morsomt nok med utstilling, med Dina. Med Nora så er det ikke så nøye, rett og slett. Er ikke helt sikker på hvorfor, det bare er sånn.. hehe

Nei, jeg synes utstilling er gøy, det er jo derfor jeg stiller, og konkurranseinstinktet slår seg av og til på. Men sammenlignet med lydighet betyr ikke utstillingen noe. Å, jeg savner å gå lp-stevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har et par tisper til som er brukbare å se på da, men jeg satser på at hun kommer med hannene sine jeg :D

Og jeg satser på at det stortsett er tisper hun har med. :huh: Nå gjorde Cane det bedre enn Denzel Dean den ene gangen de har stilt på samme utstilling, men kan jo ikke regne med det hver gang akkurat. :P

Hvem var det forresten som egentlig var dommer på svart?

Edit: Fant ut, det var Gunilla Skallman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har hun, men Dustin, Yatzie og Grace pleier hun å stille selv :P

Åja, sånt følger ikke jeg med på.. hehe

Nei, jeg synes utstilling er gøy, det er jo derfor jeg stiller, og konkurranseinstinktet slår seg av og til på. Men sammenlignet med lydighet betyr ikke utstillingen noe. Å, jeg savner å gå lp-stevner.

Det er ikke noe morsomt å stille selv, det er bare morsomt å ha den peneste hunden - og det har jeg heldigvis uansett om dommeren er enig med meg eller ikke på sort ;) LP er for øyeblikket ikke spesielt morsomt, men jeg har jo noen mål, så da er det vel bare å hive seg i det og starte da?

Og jeg satser på at det stortsett er tisper hun har med. :huh: Nå gjorde Cane det bedre enn Denzel Dean den ene gangen de har stilt på samme utstilling, men kan jo ikke regne med det hver gang akkurat. :D

Egentlig burde det være bare Dina og Cane på sånne utstillinger :D

Hvem var det forresten som egentlig var dommer på svart?

Edit: Fant ut, det var Gunilla Skallman.

Nei, det er dommerbytte, så det er en George Kostopoulos som dømmer sort på Bø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde det være bare Dina og Cane på sånne utstillinger :huh:

Ja, egentlig. ;)

Nei, det er dommerbytte, så det er en George Kostopoulos som dømmer sort på Bø :D

Ja, det vet jeg jo, men jeg lurte altså på (som sagt) hvem som egentlig var dommer der. :P Kjenner du noe til han her da? Evt gjør noen andre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egentlig. :D

Ja, det vet jeg jo, men jeg lurte altså på (som sagt) hvem som egentlig var dommer der. ;) Kjenner du noe til han her da? Evt gjør noen andre det?

Ja, men ikke fra gr1 verdenen :P Han driver oppdrett av Afghanere og Whippet (veldig flotte hunder btw) i Hellas, snakket endel med han på myndespesial for noen år siden- Veldig hyggelig fyr! Hva han liker når det kommer til belger aner jeg ikke :huh:

http://www.gkostopoulos.gr/pages/en_main.html Siden hans:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke fra gr1 verdenen :D Han driver oppdrett av Afghanere og Whippet (veldig flotte hunder btw) i Hellas, snakket endel med han på myndespesial for noen år siden- Veldig hyggelig fyr! Hva han liker når det kommer til belger aner jeg ikke :huh:

http://www.gkostopoulos.gr/pages/en_main.html Siden hans:)

Får håpe han ikke mener briardene skal ligne afghanere - da kan iallefall VI pakke sakene... *ler*:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egentlig. :P

Men da er det vel egentlig ikke så morsomt å vinne? Om det ikke er noe særlig konkurranse, liksom? :P

Ja, det vet jeg jo, men jeg lurte altså på (som sagt) hvem som egentlig var dommer der. :D Kjenner du noe til han her da? Evt gjør noen andre det?

Åh, er det meningen at jeg skal lese ALLE ordene i setningene dine? :huh::D Nei, jeg kjenner ikke til denne dommeren heller jeg.. hehe

Får håpe han ikke mener briardene skal ligne afghanere - da kan iallefall VI pakke sakene... *ler*:

Han trenger ikke å mene at groenendael skal ligne afghanere heller, egentlig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er han fin å gå for? Husker ikke om jeg har gått for ham før... Nerver :D

Ja! Han elsker hvertfall Cita og hennes måte å gå LP på. Har fått to 1pr i kl3 for han tidligere og 3 førsteplasser, så da håper jeg ikke at den kjeden brytes :huh:

... ble skremt når jeg så at PM var ute allerede nå. Jeg har jo ikke trent Tia på år og dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...