Gå til innhold
Hundesonen.no

Ønskeliste 2010


Nirm

Recommended Posts

Jeg sliter med å finne ut dette selv. Så dette blir en fin tråd hvor jeg kan se og plukke opp tips til hva andre ønsker seg :P

Men det jeg har kommet opp med til nå er:

- Utstillingsklær

- Bodylotion, skrubb, såpe osv som er mild mot huden min (har eksem)

- Kamerabag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal være prektig og urealistisk, så ønsker jeg meg frisk mor og at mottak av ny nyre ikke bli forkastet av ett annet familliemedlem. Men så langt så pleier ikke julenissen fikse slike ting.

Innenfor dette havner vel også gratis snekker, murer og elektriker :P

Så mer realistisk:

Tørketrommel (for dyrt så det er heller ikke realistisk)

Sofa (ikke realistisk men fortsatt en ting)

Av alle ting så har jeg lyst på ett Chamilia armbånd (det er sååå ikke meg å ønske meg noe slikt *ler*)

Ny parkas.

Luer (elsker luer)

Ullfrotte i div former.

Ullvang sokker.

ny stekepanne

Dvd skap/hyller.

slipemaskin

kappesag :P

spikerpistol og kompressor.

også ønsker jeg meg egentlig div bilder o.l. for jeg har litt vegger å henge på nå, men jeg syns det er vanskelig å få slike ting. Tenk om jeg ikke liker det og ikke henger det på veggen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: :P til Jeanette

Jeg satt akkurat nhu å tenkte på at jeg ønsker meg slik en værstasjon. Jeg har en greie med å sjekke vær og jeg stoler da slettes ikke på yr.no eller storm.no. Jeg vil ha været hos meg NÅ! ikke kl 07 for tenk!

Ullundertøy, fra topp til tå.

Nips

Penger til å handle klær for

Urealistiske ønsker: nytt kjøkken, erstatningen for alt oppe kommer, så vi får pusset opp loftet til ungene.

+ at jeg ønsker meg at vi her på sonen ikke er så hårsåre og grinete som vi er om dagen (meg inkludert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år trodde jeg ikke at det var noe særlig jeg ønsket meg, men såmm plutselig dukket det opp en god del.

Årets dyre ønsker, og som jeg egentlig har satt av penger til å kjøpe to av er:

Dogwalker vinterstøvel

Ny regnkåpe som ser skikkelig ut, men som er like vanntett for det (vistnok umulig å finne :P )

Nydelig svart 50 tallskjole fra Naughty shadows

Wacom tegnebrett

Av andre mer realistiske ønsker går det stort sett i:

Nytt bakeutstyr

Penger til hundekontoen

Gavekort på klær

Brettspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal være prektig og urealistisk, så ønsker jeg meg frisk mor og at mottak av ny nyre ikke bli forkastet av ett annet familliemedlem. Men så langt så pleier ikke julenissen fikse slike ting.

Innenfor dette havner vel også gratis snekker, murer og elektriker :P

Så mer realistisk:

Tørketrommel (for dyrt så det er heller ikke realistisk)

Sofa (ikke realistisk men fortsatt en ting)

Av alle ting så har jeg lyst på ett Chamilia armbånd (det er sååå ikke meg å ønske meg noe slikt *ler*)

Ny parkas.

Luer (elsker luer)

Ullfrotte i div former.

Ullvang sokker.

ny stekepanne

Dvd skap/hyller.

slipemaskin

kappesag :P

spikerpistol og kompressor.

også ønsker jeg meg egentlig div bilder o.l. for jeg har litt vegger å henge på nå, men jeg syns det er vanskelig å få slike ting. Tenk om jeg ikke liker det og ikke henger det på veggen. :P

*Håpe på at førse ønske går i oppfyllelse*

Jeg har forøvrig en slags slipemaskin som du kan få låne om du vil? Jeg har aldri brukt den kan man si...

Og av ting JEG ønsker meg....

- musefritt hus *host*

- Devold ullklær i alle varianter

- Brødrister (den gamle gikk til gjenbruk her om dagen)

- Ny dyne og pute (men det har jeg jo allerede kjøpt selv)

- Gode vinterbukser

... tja... jeg har vel i grunnen det meste jeg trenger tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liksom alt jeg trenger, så jeg føler meg like slem hver gang jeg setter opp en ønskeliste, for da ber jeg folk bruke penger på meg som de strengt tatt ikke hadde trengt å bruke. :P Men så er det det at jeg har både jul og bursdag i desember, og jeg har en familie som tydeligvis er mer gavmild enn kreativ, så det hjelper ikke å si "kjøp noe du tror jeg kan like". I år har jeg disse ønskene på lista:

- En ordentlig ståltermos, 0,5 liter.

- Gavekort på Ikea (jeg flytter inn i umøblert hybel over jul, så det kan være kjekt å ha!)

- Rubiks kube

- Fotoalbum og dobbeltsidig teip

- Superlim så jeg kan lime stolen jeg kjøpte på loppemarked i høst

- Family Guy på DVD

- The Lionheart Brothers: Dizzy Kiss

- Grand Island: Songs from Östre Knoll 1:22

- Håkan Hellstrøm: 2 steg från paradise

- Og som vanlig: Penger til sparekontoen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan jeg bidra stort :P

  • tørketrommel med varmepumpeteknologi: lei av håndklær som tar laaang tid å tørke sånn halvveis på tørkeloftet, og så lukter surt så lenge du bruker det, og varmepumpeteknologi gir god karma og lavere strømregninger
  • Drøyt to meter med skinnbånd
  • Janus ullfrotté, for rumpa mi er kronisk kald
  • Pulk med drag - GØØØØØY!! :P
  • Altfor dyr espressomaskin, den bør helst være proff og knapt få plass inne i leiligheten
  • Telt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, den listen er potensiellt veldig lang den. :P

* Gavekort på Skeidar

* Div. lysestaker (helst til vegg eller som kan stå på gulvet) fra black design

* Ullundertøy i hauger og lass!

* Vann og vindtett jakke fra stormberg (sett meg ut et par der som er på ønskelista :P )

* "Læsta"/ullsokker - som helst går opp til knærne.

* Ny termos, helst grønn.

* Termoskoppting, eller termoskoppresskanne. En sånn en, bare i grønt.

* God ullgenser med høy hals

* Gamasjer

++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde faktisk litt kule ting på den butikken! Få se link til den kjolen du ville ha da :P Jeg vil se!

Vell slik ser kjolen ut.

Vet ikke helt hva jeg skal bruke den til ennå, men så er jo jeg typen som fint kan gå med kjole til hverdags også så de blir alltid brukt. :P Er nok litt for fancy for utstilling så det får bli til ikke hunderelaterte aktiviteter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg nesten bare dyre ting jeg (eller som er vanskelig å få tak i), fordi jeg ikke har råd til dem selv - hvis jeg hadde råd ville jeg jo kjøpt det. :P

Traktor med snøfreser (like realistisk som ønsket om masse penger og god helse for folk og dyr)

Vanlig snøfreser

Laptop

Varmelaken

Elektriske hansker

Gårdbrukerstøvler (sånne som går til kneet)

Oppvarmet vanndunk

Høner

Fisk

Og så kom jeg ikke på mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo kombi bursdags og juleliste for meg som er født i desember.

Brødrister

SKIKKELIGE kjøkkenkniver

Dynetrekk/laken

Ny sid kjole (høøh, jeg vet jeg får dette til bursdagen :P Mamma er sååå dårlig på å holde på hemmeligheter når hun gleeeder seg til å gi de)

Ny pc (urealistisk)

Gavekort på undertøy

Hushjelp (lov å håpe sant)

Store mengder nye labber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg ikke kommer til å få, men ønsker meg likevel:

- 3-roms leilighet på fastlandet (av alle ting...), fordi plutselig flytter mange jeg kjenner dit og der er hundeklubben :P

- Hundebil! Har en sedan nå, og buret til Frøya er festet i baksetet med sikkerhetssele.

- Ny, fast jobb. Heltidsstilling.

- En slave (har ikke råd til hushjelp)

- Valp, eller unghund, eller en voksen en. JEG TAR HVA SOM HELST! :P

- Ro i sjela.

Kanskje mer realistiske ting:

- Uteklær! Har markert av halve Stormberg-katalogen og gitt den til pappa :P

- Kompaktkamera (Canon, because you can!)

- http://www.amazon.co.uk/gp/registry/wishlist/ref=wish_list

- http://www.amazon.com/gp/registry/wishlist/1JWXN0QXQ9Z7N

- Egentlig alt mulig fra Dragens Hule

- Te fra Taras

- Sjokolade...mmm..

- Nyeste Nemi-boka

- Nemi-kalender

- Penger

- Flakslodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stellebord (får jeg av sambo når jeg kjøper det :P )

Sakser (får lage en tråd med hvem jeg skal ønske meg kollektivt :P )

Børster

Blåser

Bil (blir til neste jul)

Leilighet/hus (blir til sommeren)

Lottomilionær (da er jo ALT løst! )

Mer realistisk:

Gavekort på nettbutikker

Spor pinne start og slutt for bruk på jorder

Apport

Hurta lifeguard sele, bånd, halsbånd, skjerf til Amiga

(lite til meg selv gitt.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...