Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du hjemmeside?


Superbikkja

Recommended Posts

Wordpress drevet hjemmeside bruker jeg. Begynte med frontpage og freewebs men etter jeg oppdaget wordpress(i fullversjon) så har jeg aldri sett meg tilbake.. Nå bygger jeg egne temaer og layouts selv, men før brukte jeg bare ferdiglagde themes som jeg forandret litt på så de ble litt personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi de er bygget slik...

wordpress har alltid vært en bloggtjeneste med mulighet for "faste sider"...

Det har aldri vært ment som en komplett hjemmeside..

En Blogg er en blogg, er det en blogg man vil ha så er wordpress ol supert..

Vil man ha en hjemmeside er ikke wordpress egnet til jobben...

Der bruker vi joomla, som er et komplett verktøy for jobben (om noe omfattende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi de er bygget slik...

wordpress har alltid vært en bloggtjeneste med mulighet for "faste sider"...

Det har aldri vært ment som en komplett hjemmeside..

En Blogg er en blogg, er det en blogg man vil ha så er wordpress ol supert..

Vil man ha en hjemmeside er ikke wordpress egnet til jobben...

Der bruker vi joomla, som er et komplett verktøy for jobben (om noe omfattende)

Så alle disse sidene burde bare konvertere til jomla...? Fordi at?

Wordpress fungerer supert til hjemmesider, man kan få til alt i wordpress som man gjør med alt annet. Php, html, CSS + muligheten til plugins gjør det til en perfekt hjemmeside-løsning, eller CMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått over til å bruke joomla etter jeg gikk lei av å kode sidene selv, var innom wordpress men det mangler masse funksjonalitet for akkurat som Tore sier er det en blogg, det er ikke et komplett hjemmesideverktøy. Du har mye mer funksjonalitet i joomla enn wordpress. F.ex drupal er også et godt alternativ til joomla (det kan være litt komplisert første gangene men gud og lett etterhvert...).

Frontpage skal jeg la være å ytre min mening om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaok, men ingen som kan fortelle meg HVA wordpress mangler for å fungere som ent komplett hjemmeside-"program" ? Jeg ser det nemlig ikke, men så føler jeg også at jeg har blitt mer eller mindre wordpress-ekspert iløped av det siste året.. Er liksom ingenting som IKKE lar seg gjøre, føler jeg. :) For meg har Wordpress ALL funksjonalitet man noen gang kan trenge for å drive en vanlig hjemmeside og mer til. Kommer ikke på noen feiler eller mangler what so ever, bare fordeler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare prøve joomla da...

Bare fordi jeg kjører Suzuki så er ikke Suzuki bedre en Dodge-Ram... (sett at begge kostet det samme i tillegg)

Det bare er sånn, wordpress er ikke laget som en hjemmesideløsning, det er en bloggløsning...

Joomla er ikke laget som en bloggløsning heller, derfor bruker jeg både joomla og wordpress, de er best til det de er laget for begge to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...