Jump to content
Hundesonen.no

Wordpress spørsmål

MonicaT

Recommended Posts

Jeg har et spørsmål ang Wordpress.

Har lagt bloggen min inn på hjemmesiden min, men når jeg eks. skriver kommentarer i andres blogger og de trykker på mitt navn kommer de rett inn i bloggen - jeg vil gjerne at de kommer på hjemmesiden min. Noen som vet hvordan jeg løser det ?

• 2 weeks later...

Jeg har et spørsmål ang Wordpress.

Har lagt bloggen min inn på hjemmesiden min, men når jeg eks. skriver kommentarer i andres blogger og de trykker på mitt navn kommer de rett inn i bloggen - jeg vil gjerne at de kommer på hjemmesiden min. Noen som vet hvordan jeg løser det ?

Bruker du wordpress på hjemmesiden?

• 1 month later...

Hvordan kan man endre rekkefølgene på sidene? Hos meg står det nå om Balrog før Velkommen, og det er litt rart.

Velge hvem som er startside/hovedside. Kanke si deg innstillingene akkurat nå for jeg står på farta :(

• 2 weeks later...

Skikkelig blondt spørsmål kommer her, jeg tenkte å starte en helt ny blogg, har hatt 123hjemmeside frem til nå. Men vil gjerne ha noe som ikke koster penger.

Er det mulig med wordpress?

Og isåfall, hvordan i alle dager starter man??

Hos wordpress.com kan du lage blogg/hjemmeside uten å betale noe. :icon_confused:

Guest Michellus

Og nå så jeg hvor enkelt det var, jeg var visst inne på wordpress.org.. som var noe helt annet ;)

Takk for svar :)

Du aner ikke hvor mange ganger jeg har gjort det samme :)

Da har jeg fått opprettet bloggen min, og er veldig fornøyd.

Men det er én ting jeg ikke får til.. når jeg skal skrive på en ny linje, og trykker enter, så hopper den over en linje, så det alltid blir et nytt avsnitt.

Hvordan får jeg den til å bare hoppe ned en linje?

Formatet jeg bruker er avsnitt.

PS: Hvis jeg går inn på html-modus, og redigerer der, så funker det fint. Men litt tungvint, og hvis noen vet hvordan jeg får det til i den vanlige editoren så hadde jeg blitt glad :)

• 4 weeks later...

Jeg prøver igjen jeg. Noen som har funnet ut om det er mulig å linke til en hjemmeside og ikke wordpress bloggen ?

Jeg har hjemmesiden min: www.jakthund.net

Og blogg på wordpress som ligger inne i hjemmesiden ( jakthund.net/A_blogg ). Når jeg skriver kommentarer hos andre så kommer de direkte til bloggen - jeg vil jo gjerne ha de via hjemmesiden min.

Anyone ?

Jeg prøver igjen jeg. Noen som har funnet ut om det er mulig å linke til en hjemmeside og ikke wordpress bloggen ?

Jeg har hjemmesiden min: www.jakthund.net

Og blogg på wordpress som ligger inne i hjemmesiden ( jakthund.net/A_blogg ). Når jeg skriver kommentarer hos andre så kommer de direkte til bloggen - jeg vil jo gjerne ha de via hjemmesiden min.

Anyone ?

Når du kommenterer, har du ikke mulighet til å velge "profil"? Når du kommenterer andre wordpressblogger, står det nok på automatisk at det skal linkes til din wordpressblogg, men har du ikke mulighet til å angi nettadresse selv?

Og skjer dette kun når du kommenterer andre wordpressblogger, eller også når du kommenterer blogger fra f.eks. blogspot eller blogg.no?

Guest Belgerpia

Kan vi bare fortsette her kanskje? Jeg har også spørsmål om worpress og hjemmeside.

Jeg tenkte at jeg skulle overta hjemmesiden min og få litt fres på den, men jeg suger på html og sånne greier og har dermed tenkt at wordpress passer meg ypperlig for der kan jeg både blogge og lage hjemmeside. MEN - jeg vil at den skal hete www.kennel-imagecopy.com som er domenenavnet mitt - ikke den teite wordpressadressen. Jeg ser jo at andre får det til så jeg antar det går, men aner ikke hvordan og jeg er så kørka på sånne ting at å få en bruksanvisning på engelsk å skulle skjønne hvordan er laaaaaaaaaaangt over min fatteevne. Kan noen hjelpe?

Kan vi bare fortsette her kanskje? Jeg har også spørsmål om worpress og hjemmeside.

Jeg tenkte at jeg skulle overta hjemmesiden min og få litt fres på den, men jeg suger på html og sånne greier og har dermed tenkt at wordpress passer meg ypperlig for der kan jeg både blogge og lage hjemmeside. MEN - jeg vil at den skal hete www.kennel-imagecopy.com som er domenenavnet mitt - ikke den teite wordpressadressen. Jeg ser jo at andre får det til så jeg antar det går, men aner ikke hvordan og jeg er så kørka på sånne ting at å få en bruksanvisning på engelsk å skulle skjønne hvordan er laaaaaaaaaaangt over min fatteevne. Kan noen hjelpe?

Jeg kan godt hjelpe deg.

Det du trenger er et shell/webhost/server som du har domenet på. Også pakker man ut filene du laster ned fra wordpress.com og setter opp med å fylle inn database info, domene info ol. som f.ex hos meg http://www.fjordglott.org/ så er wordpress rett på domenet, blogg og undersider og sånt.

vet ikke hvordan du har det jeg, webhost, server, databasetilgang etc.

• 2 weeks later...

Dilemmma!

Jeg skiftet tema, fra det standard man begynner med til det jeg har nå (bare å gå inn på bloggen min for å se).

Bildene som jeg hadde lagt inn når jeg hadde det andre temaet ligger der fremdeles, men nå får jeg ikke lagt til bilder lenger. Den boksen er ikke der lenger når jeg lager et innlegg... hva kan ha skjedd? Og hvordan fikser jeg det?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

• Create New...