Gå til innhold
Hundesonen.no

Wordpress spørsmål

MonicaT

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har et spørsmål ang Wordpress.

Har lagt bloggen min inn på hjemmesiden min, men når jeg eks. skriver kommentarer i andres blogger og de trykker på mitt navn kommer de rett inn i bloggen - jeg vil gjerne at de kommer på hjemmesiden min. Noen som vet hvordan jeg løser det ?

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg har et spørsmål ang Wordpress.

Har lagt bloggen min inn på hjemmesiden min, men når jeg eks. skriver kommentarer i andres blogger og de trykker på mitt navn kommer de rett inn i bloggen - jeg vil gjerne at de kommer på hjemmesiden min. Noen som vet hvordan jeg løser det ?

Bruker du wordpress på hjemmesiden?

• 1 month later...
Skrevet

Hvordan kan man endre rekkefølgene på sidene? Hos meg står det nå om Balrog før Velkommen, og det er litt rart.

Skrevet

Bruker du wordpress på hjemmesiden?

Litt sent svar, da jeg først så denne nå

Jeg har wordpress som blogg på hjemmesiden min

www.jakthund.net - se på blogg.

Skrevet

Hvordan kan man endre rekkefølgene på sidene? Hos meg står det nå om Balrog før Velkommen, og det er litt rart.

Velge hvem som er startside/hovedside. Kanke si deg innstillingene akkurat nå for jeg står på farta :(

Skrevet

Litt sent svar, da jeg først så denne nå

Jeg har wordpress som blogg på hjemmesiden min

www.jakthund.net - se på blogg.

jeg kan hjelpe deg. kan ik du sende meg en privat melding med msn adr din? vist du har det da :blink:

Skrevet

Noen som vet hvordan jeg får stilt inn slik at man ikke kan trykke på bildene og få disse opp i stort ?

At bildene altså blir faste ...om noen skjønner hva jeg prøver å forklare :whistle:

• 2 weeks later...
Skrevet

Skikkelig blondt spørsmål kommer her, jeg tenkte å starte en helt ny blogg, har hatt 123hjemmeside frem til nå. Men vil gjerne ha noe som ikke koster penger.

Er det mulig med wordpress?

Og isåfall, hvordan i alle dager starter man??

Skrevet

Skikkelig blondt spørsmål kommer her, jeg tenkte å starte en helt ny blogg, har hatt 123hjemmeside frem til nå. Men vil gjerne ha noe som ikke koster penger.

Er det mulig med wordpress?

Og isåfall, hvordan i alle dager starter man??

Hos wordpress.com kan du lage blogg/hjemmeside uten å betale noe. :icon_confused:

Skrevet

Hos wordpress.com kan du lage blogg/hjemmeside uten å betale noe. :icon_confused:

Takk for svar.. da gjenstår bare en forklaring på hvordan jeg starter det opp. For jeg skjønte ingenting :S

Skrevet

Takk for svar.. da gjenstår bare en forklaring på hvordan jeg starter det opp. For jeg skjønte ingenting :S

Du registrerer deg der, logger inn i dashbordet, velger mal (layout) og begynner å lage sider og blogginnlegg :icon_confused:

Guest Michellus
Skrevet

Sniker inn et spm..

Er det veldig forskjellig og mye vanskeligere om man f.eks er vandt til blogspot? Har så lyst til å få en "fresh start" :)

Skrevet

Du registrerer deg der, logger inn i dashbordet, velger mal (layout) og begynner å lage sider og blogginnlegg :)

Og nå så jeg hvor enkelt det var, jeg var visst inne på wordpress.org.. som var noe helt annet ;)

Takk for svar :)

Guest Michellus
Skrevet

Og nå så jeg hvor enkelt det var, jeg var visst inne på wordpress.org.. som var noe helt annet ;)

Takk for svar :)

Du aner ikke hvor mange ganger jeg har gjort det samme :)

Skrevet

Da har jeg fått opprettet bloggen min, og er veldig fornøyd.

Men det er én ting jeg ikke får til.. når jeg skal skrive på en ny linje, og trykker enter, så hopper den over en linje, så det alltid blir et nytt avsnitt.

Hvordan får jeg den til å bare hoppe ned en linje?

Formatet jeg bruker er avsnitt.

PS: Hvis jeg går inn på html-modus, og redigerer der, så funker det fint. Men litt tungvint, og hvis noen vet hvordan jeg får det til i den vanlige editoren så hadde jeg blitt glad :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Jeg prøver igjen jeg. Noen som har funnet ut om det er mulig å linke til en hjemmeside og ikke wordpress bloggen ?

Jeg har hjemmesiden min: www.jakthund.net

Og blogg på wordpress som ligger inne i hjemmesiden ( jakthund.net/A_blogg ). Når jeg skriver kommentarer hos andre så kommer de direkte til bloggen - jeg vil jo gjerne ha de via hjemmesiden min.

Anyone ?

Skrevet

Jeg prøver igjen jeg. Noen som har funnet ut om det er mulig å linke til en hjemmeside og ikke wordpress bloggen ?

Jeg har hjemmesiden min: www.jakthund.net

Og blogg på wordpress som ligger inne i hjemmesiden ( jakthund.net/A_blogg ). Når jeg skriver kommentarer hos andre så kommer de direkte til bloggen - jeg vil jo gjerne ha de via hjemmesiden min.

Anyone ?

Når du kommenterer, har du ikke mulighet til å velge "profil"? Når du kommenterer andre wordpressblogger, står det nok på automatisk at det skal linkes til din wordpressblogg, men har du ikke mulighet til å angi nettadresse selv?

Og skjer dette kun når du kommenterer andre wordpressblogger, eller også når du kommenterer blogger fra f.eks. blogspot eller blogg.no?

Skrevet

Jeg fikk det til :lol: Tror jeg

La igjen en kommentar hos Siri Eveline og da kommer man til hjemmesiden min :lol::D:D Aner ikke hva jeg gjorde, men håper det funker fremover

Guest Belgerpia
Skrevet

Kan vi bare fortsette her kanskje? Jeg har også spørsmål om worpress og hjemmeside.

Jeg tenkte at jeg skulle overta hjemmesiden min og få litt fres på den, men jeg suger på html og sånne greier og har dermed tenkt at wordpress passer meg ypperlig for der kan jeg både blogge og lage hjemmeside. MEN - jeg vil at den skal hete www.kennel-imagecopy.com som er domenenavnet mitt - ikke den teite wordpressadressen. Jeg ser jo at andre får det til så jeg antar det går, men aner ikke hvordan og jeg er så kørka på sånne ting at å få en bruksanvisning på engelsk å skulle skjønne hvordan er laaaaaaaaaaangt over min fatteevne. Kan noen hjelpe?

Skrevet

Kan vi bare fortsette her kanskje? Jeg har også spørsmål om worpress og hjemmeside.

Jeg tenkte at jeg skulle overta hjemmesiden min og få litt fres på den, men jeg suger på html og sånne greier og har dermed tenkt at wordpress passer meg ypperlig for der kan jeg både blogge og lage hjemmeside. MEN - jeg vil at den skal hete www.kennel-imagecopy.com som er domenenavnet mitt - ikke den teite wordpressadressen. Jeg ser jo at andre får det til så jeg antar det går, men aner ikke hvordan og jeg er så kørka på sånne ting at å få en bruksanvisning på engelsk å skulle skjønne hvordan er laaaaaaaaaaangt over min fatteevne. Kan noen hjelpe?

Jeg kan godt hjelpe deg.

Det du trenger er et shell/webhost/server som du har domenet på. Også pakker man ut filene du laster ned fra wordpress.com og setter opp med å fylle inn database info, domene info ol. som f.ex hos meg http://www.fjordglott.org/ så er wordpress rett på domenet, blogg og undersider og sånt.

vet ikke hvordan du har det jeg, webhost, server, databasetilgang etc.

• 2 weeks later...
Skrevet

Dilemmma!

Jeg skiftet tema, fra det standard man begynner med til det jeg har nå (bare å gå inn på bloggen min for å se).

Bildene som jeg hadde lagt inn når jeg hadde det andre temaet ligger der fremdeles, men nå får jeg ikke lagt til bilder lenger. Den boksen er ikke der lenger når jeg lager et innlegg... hva kan ha skjedd? Og hvordan fikser jeg det?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...