Gå til innhold
Hundesonen.no

Wordpress spørsmål

MonicaT

Recommended Posts

Jeg har et spørsmål ang Wordpress.

Har lagt bloggen min inn på hjemmesiden min, men når jeg eks. skriver kommentarer i andres blogger og de trykker på mitt navn kommer de rett inn i bloggen - jeg vil gjerne at de kommer på hjemmesiden min. Noen som vet hvordan jeg løser det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har et spørsmål ang Wordpress.

Har lagt bloggen min inn på hjemmesiden min, men når jeg eks. skriver kommentarer i andres blogger og de trykker på mitt navn kommer de rett inn i bloggen - jeg vil gjerne at de kommer på hjemmesiden min. Noen som vet hvordan jeg løser det ?

Bruker du wordpress på hjemmesiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Skikkelig blondt spørsmål kommer her, jeg tenkte å starte en helt ny blogg, har hatt 123hjemmeside frem til nå. Men vil gjerne ha noe som ikke koster penger.

Er det mulig med wordpress?

Og isåfall, hvordan i alle dager starter man??

Hos wordpress.com kan du lage blogg/hjemmeside uten å betale noe. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått opprettet bloggen min, og er veldig fornøyd.

Men det er én ting jeg ikke får til.. når jeg skal skrive på en ny linje, og trykker enter, så hopper den over en linje, så det alltid blir et nytt avsnitt.

Hvordan får jeg den til å bare hoppe ned en linje?

Formatet jeg bruker er avsnitt.

PS: Hvis jeg går inn på html-modus, og redigerer der, så funker det fint. Men litt tungvint, og hvis noen vet hvordan jeg får det til i den vanlige editoren så hadde jeg blitt glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg prøver igjen jeg. Noen som har funnet ut om det er mulig å linke til en hjemmeside og ikke wordpress bloggen ?

Jeg har hjemmesiden min: www.jakthund.net

Og blogg på wordpress som ligger inne i hjemmesiden ( jakthund.net/A_blogg ). Når jeg skriver kommentarer hos andre så kommer de direkte til bloggen - jeg vil jo gjerne ha de via hjemmesiden min.

Anyone ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver igjen jeg. Noen som har funnet ut om det er mulig å linke til en hjemmeside og ikke wordpress bloggen ?

Jeg har hjemmesiden min: www.jakthund.net

Og blogg på wordpress som ligger inne i hjemmesiden ( jakthund.net/A_blogg ). Når jeg skriver kommentarer hos andre så kommer de direkte til bloggen - jeg vil jo gjerne ha de via hjemmesiden min.

Anyone ?

Når du kommenterer, har du ikke mulighet til å velge "profil"? Når du kommenterer andre wordpressblogger, står det nok på automatisk at det skal linkes til din wordpressblogg, men har du ikke mulighet til å angi nettadresse selv?

Og skjer dette kun når du kommenterer andre wordpressblogger, eller også når du kommenterer blogger fra f.eks. blogspot eller blogg.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Kan vi bare fortsette her kanskje? Jeg har også spørsmål om worpress og hjemmeside.

Jeg tenkte at jeg skulle overta hjemmesiden min og få litt fres på den, men jeg suger på html og sånne greier og har dermed tenkt at wordpress passer meg ypperlig for der kan jeg både blogge og lage hjemmeside. MEN - jeg vil at den skal hete www.kennel-imagecopy.com som er domenenavnet mitt - ikke den teite wordpressadressen. Jeg ser jo at andre får det til så jeg antar det går, men aner ikke hvordan og jeg er så kørka på sånne ting at å få en bruksanvisning på engelsk å skulle skjønne hvordan er laaaaaaaaaaangt over min fatteevne. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi bare fortsette her kanskje? Jeg har også spørsmål om worpress og hjemmeside.

Jeg tenkte at jeg skulle overta hjemmesiden min og få litt fres på den, men jeg suger på html og sånne greier og har dermed tenkt at wordpress passer meg ypperlig for der kan jeg både blogge og lage hjemmeside. MEN - jeg vil at den skal hete www.kennel-imagecopy.com som er domenenavnet mitt - ikke den teite wordpressadressen. Jeg ser jo at andre får det til så jeg antar det går, men aner ikke hvordan og jeg er så kørka på sånne ting at å få en bruksanvisning på engelsk å skulle skjønne hvordan er laaaaaaaaaaangt over min fatteevne. Kan noen hjelpe?

Jeg kan godt hjelpe deg.

Det du trenger er et shell/webhost/server som du har domenet på. Også pakker man ut filene du laster ned fra wordpress.com og setter opp med å fylle inn database info, domene info ol. som f.ex hos meg http://www.fjordglott.org/ så er wordpress rett på domenet, blogg og undersider og sånt.

vet ikke hvordan du har det jeg, webhost, server, databasetilgang etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Dilemmma!

Jeg skiftet tema, fra det standard man begynner med til det jeg har nå (bare å gå inn på bloggen min for å se).

Bildene som jeg hadde lagt inn når jeg hadde det andre temaet ligger der fremdeles, men nå får jeg ikke lagt til bilder lenger. Den boksen er ikke der lenger når jeg lager et innlegg... hva kan ha skjedd? Og hvordan fikser jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...