Gå til innhold
Hundesonen.no

Wordpress spørsmål

MonicaT

Recommended Posts

Jeg har et spørsmål ang Wordpress.

Har lagt bloggen min inn på hjemmesiden min, men når jeg eks. skriver kommentarer i andres blogger og de trykker på mitt navn kommer de rett inn i bloggen - jeg vil gjerne at de kommer på hjemmesiden min. Noen som vet hvordan jeg løser det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har et spørsmål ang Wordpress.

Har lagt bloggen min inn på hjemmesiden min, men når jeg eks. skriver kommentarer i andres blogger og de trykker på mitt navn kommer de rett inn i bloggen - jeg vil gjerne at de kommer på hjemmesiden min. Noen som vet hvordan jeg løser det ?

Bruker du wordpress på hjemmesiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Skikkelig blondt spørsmål kommer her, jeg tenkte å starte en helt ny blogg, har hatt 123hjemmeside frem til nå. Men vil gjerne ha noe som ikke koster penger.

Er det mulig med wordpress?

Og isåfall, hvordan i alle dager starter man??

Hos wordpress.com kan du lage blogg/hjemmeside uten å betale noe. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått opprettet bloggen min, og er veldig fornøyd.

Men det er én ting jeg ikke får til.. når jeg skal skrive på en ny linje, og trykker enter, så hopper den over en linje, så det alltid blir et nytt avsnitt.

Hvordan får jeg den til å bare hoppe ned en linje?

Formatet jeg bruker er avsnitt.

PS: Hvis jeg går inn på html-modus, og redigerer der, så funker det fint. Men litt tungvint, og hvis noen vet hvordan jeg får det til i den vanlige editoren så hadde jeg blitt glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg prøver igjen jeg. Noen som har funnet ut om det er mulig å linke til en hjemmeside og ikke wordpress bloggen ?

Jeg har hjemmesiden min: www.jakthund.net

Og blogg på wordpress som ligger inne i hjemmesiden ( jakthund.net/A_blogg ). Når jeg skriver kommentarer hos andre så kommer de direkte til bloggen - jeg vil jo gjerne ha de via hjemmesiden min.

Anyone ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver igjen jeg. Noen som har funnet ut om det er mulig å linke til en hjemmeside og ikke wordpress bloggen ?

Jeg har hjemmesiden min: www.jakthund.net

Og blogg på wordpress som ligger inne i hjemmesiden ( jakthund.net/A_blogg ). Når jeg skriver kommentarer hos andre så kommer de direkte til bloggen - jeg vil jo gjerne ha de via hjemmesiden min.

Anyone ?

Når du kommenterer, har du ikke mulighet til å velge "profil"? Når du kommenterer andre wordpressblogger, står det nok på automatisk at det skal linkes til din wordpressblogg, men har du ikke mulighet til å angi nettadresse selv?

Og skjer dette kun når du kommenterer andre wordpressblogger, eller også når du kommenterer blogger fra f.eks. blogspot eller blogg.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Kan vi bare fortsette her kanskje? Jeg har også spørsmål om worpress og hjemmeside.

Jeg tenkte at jeg skulle overta hjemmesiden min og få litt fres på den, men jeg suger på html og sånne greier og har dermed tenkt at wordpress passer meg ypperlig for der kan jeg både blogge og lage hjemmeside. MEN - jeg vil at den skal hete www.kennel-imagecopy.com som er domenenavnet mitt - ikke den teite wordpressadressen. Jeg ser jo at andre får det til så jeg antar det går, men aner ikke hvordan og jeg er så kørka på sånne ting at å få en bruksanvisning på engelsk å skulle skjønne hvordan er laaaaaaaaaaangt over min fatteevne. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi bare fortsette her kanskje? Jeg har også spørsmål om worpress og hjemmeside.

Jeg tenkte at jeg skulle overta hjemmesiden min og få litt fres på den, men jeg suger på html og sånne greier og har dermed tenkt at wordpress passer meg ypperlig for der kan jeg både blogge og lage hjemmeside. MEN - jeg vil at den skal hete www.kennel-imagecopy.com som er domenenavnet mitt - ikke den teite wordpressadressen. Jeg ser jo at andre får det til så jeg antar det går, men aner ikke hvordan og jeg er så kørka på sånne ting at å få en bruksanvisning på engelsk å skulle skjønne hvordan er laaaaaaaaaaangt over min fatteevne. Kan noen hjelpe?

Jeg kan godt hjelpe deg.

Det du trenger er et shell/webhost/server som du har domenet på. Også pakker man ut filene du laster ned fra wordpress.com og setter opp med å fylle inn database info, domene info ol. som f.ex hos meg http://www.fjordglott.org/ så er wordpress rett på domenet, blogg og undersider og sånt.

vet ikke hvordan du har det jeg, webhost, server, databasetilgang etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Dilemmma!

Jeg skiftet tema, fra det standard man begynner med til det jeg har nå (bare å gå inn på bloggen min for å se).

Bildene som jeg hadde lagt inn når jeg hadde det andre temaet ligger der fremdeles, men nå får jeg ikke lagt til bilder lenger. Den boksen er ikke der lenger når jeg lager et innlegg... hva kan ha skjedd? Og hvordan fikser jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...