Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er ditt "yrke"?

Mirai

Yrke  

101 stemmer

1. 1.

• Student/elev
      21
    • Student/elev og jobber ved siden av
      15
    • Arbeidsledig
      5
    • Arbeidsledig med dagpenger
      3
    • Uføretrygdet
      11
    • Jobber deltid
      14
    • Jobber heltid
      32

Recommended Posts

Skrevet

Etter tråden om den gode fe ble jeg litt nysgjerrig på hvor mange som studerer/jobber/ikke jobber, i og med at såpass mange ville velge kontanter i hånda fremfor en bedre jobb. :( I utgangspunktet tenkte jeg jo da jeg skrev "ny og bedre jobb" at man KUNNE jobbe, men det gjelder jo ikke alle (eks. de som studerer fulltid eller har fysiske/psykiske årsaker).

Fant forresten ikke noe godt ord på det! Det er jo ikke et yrke å være arbeidsledig eller ufør? :P kan endre om noen kommer med bedre forslag, eller flere punkter i undersøkelsen :P

Skrevet

Jeg både studerer og jobber, grunnen til at jeg ikke valgte jobb i den gode fe er rett og slett fordi jeg ikke er klar for å jobbe fulltid enda, hehe... lenge leve studentlivet :(

Skrevet

Jeg er noe som heter "tidsbegrenset ufør" pga immunsviktsykdom, dessverre ser det ikke ut til å bli bedre, så regner med at jeg blir helt ufør.

Skrevet

Jeg valgte student og jobber ved siden av, men jeg jobber ikke ved siden av hele studieåret akkurat nå. I år jobbet jeg fra mai til oktober, men tidligere har jeg jobbet opp i mot 30% ved siden av å være fulltidsstudent. Det er slitsomt :( Forøvrig valgte jeg ny og bedre jobb av feen, for det er klart at drømmejobben venter på meg til jeg er ferdig med å være student om halvannet år!

Skrevet

Jobber heltid i drømmejobben min :( Trives utrolig godt og er storfornøyd. Det er en veldig god følelse. Fikk den jobben for 1 år siden og det var bare sååååå deilig. Eneste minus er reiseveien, men en får ikke pose og sekk.

Skrevet

Jobber deltid, prøvde meg som student i tilegg men det ble for vanskelig og for å få det itl å gå rundt må jeg jobbe. Satser på å finne en ny jobb (heltid) rundt nyttår som jeg kan beholde til sambo er ferdig med lærlingstia

Skrevet

Jeg er uføretrygdet.

Men som uføre trygdet har man mulighet til å tjene 1G, så jeg jobber ca 3 timer i uka i vårt eget firma når formen tilsier det.

Stemte uføretrygdet, men er jo da også i deltidsjobb selv om den er bitteliten stillingen min... :(

Rik blir jeg ikke, men det føles godt å kunne si man har en jobb og få LØNN ikke bare TRYGD.

Skrevet

Studerer for å bli landskapsarkitekt og jobber ved siden av (ca. 20 timer i uka). :(

Skulle gjerne viet all min tid, også i helgene, til studiene. Men det lar seg ikke gjøre med alle utgifter som skal dekkes ila en mnd. Så da blir det litt dyrebutikkjobbing ved siden av.

Skrevet

Du har glemt Lærling, for det går ikke helt under Student og jobber ved siden av :aww:

Ja! Kan du ikke legge til det :hmm:

Vi jobber jo 100% og har skolearbeid ved siden av (hvertfall noen).

Skrevet

Jeg er selvstendig næringsdrivende, og det blir hverken heltid eller deltid, egentlig. Av og til jobber jeg 80 timer i uken, andre ganger jobber jeg 10 timer i uken. :aww:

Skrevet

Jeg jobber fulltid egentlig, men er nå hjemme i barselpermisjon frem til mai 2011. Da kommer jeg til å ta noen år permisjon uten lønn for å være hjemme med barna, i steden for å putte minsten i barnehagen. Jeg trives veldig godt i jobben min og er glad for at den venter på meg til jeg er ferdig med å være småbarnsmor :aww:

Skrevet

Jobber, jobber, jobber, jobber.... alt for mye etter min egen smak, men har en usedvanlig spennende jobb med masse muligheter for å være fleksibel. Skulle sikkert jobbet mye mer, men det har jeg ikke tid til, skal jo trene hund :aww: !

Skrevet

Jobber heltid i drømmejobben min :aww: Trives utrolig godt og er storfornøyd. Det er en veldig god følelse. Fikk den jobben for 1 år siden og det var bare sååååå deilig. Eneste minus er reiseveien, men en får ikke pose og sekk.

Kan jeg spørre hva du jobber med?

Guest Dratini
Skrevet

Jeg er noe som heter "tidsbegrenset ufør" pga immunsviktsykdom, dessverre ser det ikke ut til å bli bedre, så regner med at jeg blir helt ufør.

Samme her; "tidsbegrenset ufør", har en genetisk arvelig sykdom som jeg aldri kommer til å bli bedre av (selv om NAV påstår noe annet :aww: ).

Skrevet

Burde vært et alternativ for de av oss som er fulltidsstudenter og som jobber fulltid ved siden av også... :aww:

Det blir vel student og jobber ved siden av? :hmm:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...