Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er ditt "yrke"?

Mirai

Yrke  

101 stemmer

1. 1.

• Student/elev
      21
    • Student/elev og jobber ved siden av
      15
    • Arbeidsledig
      5
    • Arbeidsledig med dagpenger
      3
    • Uføretrygdet
      11
    • Jobber deltid
      14
    • Jobber heltid
      32

Recommended Posts

Etter tråden om den gode fe ble jeg litt nysgjerrig på hvor mange som studerer/jobber/ikke jobber, i og med at såpass mange ville velge kontanter i hånda fremfor en bedre jobb. :( I utgangspunktet tenkte jeg jo da jeg skrev "ny og bedre jobb" at man KUNNE jobbe, men det gjelder jo ikke alle (eks. de som studerer fulltid eller har fysiske/psykiske årsaker).

Fant forresten ikke noe godt ord på det! Det er jo ikke et yrke å være arbeidsledig eller ufør? :P kan endre om noen kommer med bedre forslag, eller flere punkter i undersøkelsen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte student og jobber ved siden av, men jeg jobber ikke ved siden av hele studieåret akkurat nå. I år jobbet jeg fra mai til oktober, men tidligere har jeg jobbet opp i mot 30% ved siden av å være fulltidsstudent. Det er slitsomt :( Forøvrig valgte jeg ny og bedre jobb av feen, for det er klart at drømmejobben venter på meg til jeg er ferdig med å være student om halvannet år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber deltid, prøvde meg som student i tilegg men det ble for vanskelig og for å få det itl å gå rundt må jeg jobbe. Satser på å finne en ny jobb (heltid) rundt nyttår som jeg kan beholde til sambo er ferdig med lærlingstia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uføretrygdet.

Men som uføre trygdet har man mulighet til å tjene 1G, så jeg jobber ca 3 timer i uka i vårt eget firma når formen tilsier det.

Stemte uføretrygdet, men er jo da også i deltidsjobb selv om den er bitteliten stillingen min... :(

Rik blir jeg ikke, men det føles godt å kunne si man har en jobb og få LØNN ikke bare TRYGD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer for å bli landskapsarkitekt og jobber ved siden av (ca. 20 timer i uka). :(

Skulle gjerne viet all min tid, også i helgene, til studiene. Men det lar seg ikke gjøre med alle utgifter som skal dekkes ila en mnd. Så da blir det litt dyrebutikkjobbing ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fulltid egentlig, men er nå hjemme i barselpermisjon frem til mai 2011. Da kommer jeg til å ta noen år permisjon uten lønn for å være hjemme med barna, i steden for å putte minsten i barnehagen. Jeg trives veldig godt i jobben min og er glad for at den venter på meg til jeg er ferdig med å være småbarnsmor :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber heltid i drømmejobben min :aww: Trives utrolig godt og er storfornøyd. Det er en veldig god følelse. Fikk den jobben for 1 år siden og det var bare sååååå deilig. Eneste minus er reiseveien, men en får ikke pose og sekk.

Kan jeg spørre hva du jobber med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg er noe som heter "tidsbegrenset ufør" pga immunsviktsykdom, dessverre ser det ikke ut til å bli bedre, så regner med at jeg blir helt ufør.

Samme her; "tidsbegrenset ufør", har en genetisk arvelig sykdom som jeg aldri kommer til å bli bedre av (selv om NAV påstår noe annet :aww: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...