Gå til innhold
Hundesonen.no

Ut på tur med Tøfflus

Margrete

Recommended Posts

Skrevet

page.jpg

Jeg bør kanskje trene på å gå pent i bånd på ett tidspunkt?

MaridalenmedKristin046.jpg

Den kan fly!

Taler for seg selv:

MaridalenmedKristin253.jpg

MaridalenmedKristin240.jpg

MaridalenmedKristin235.jpg

MaridalenmedKristin211.jpg

MaridalenmedKristin206.jpg

MaridalenmedKristin205.jpg

MaridalenmedKristin197.jpg

MaridalenmedKristin047.jpg

MaridalenmedKristin370.jpg

Vakre lukiser :D

MaridalenmedKristin333.jpg

Jepp, den kan fly, tror jeg

MaridalenmedKristin315.jpg

...

MaridalenmedKristin286.jpg

Jepp, dette er en av de sjeldene flying salukies

MaridalenmedKristin284.jpg

Leke med barnet :D

*dele opp*

Skrevet

MaridalenmedKristin348.jpg

:D

MaridalenmedKristin191.jpg

:D :D

MaridalenmedKristin178.jpg

"hva gjør barnet???"

MaridalenmedKristin382.jpg

:D:P (jaja vi er da litt elskelige å da)

MaridalenmedKristin438.jpg

NÅ får du ta deg sammen!

MaridalenmedKristin458.jpg

Han er altså så vakker!

MaridalenmedKristin390.jpg

Denne er å vakker, bare så synd at det skjærer seg med jevne mellomrom og at verdigheten er totalt fraværende *ler*

MaridalenmedKristin501.jpg

Mos en valp... :s

MaridalenmedKristin688.jpg

:D

MaridalenmedKristin592.jpg

På vei tilbake til bilen

Og med dette tar vi farvel

MaridalenmedKristin713.jpg

Skrevet

Haha där fick jag mig ett gott skratt :D och det med en stor hoppsi valp som hoppar så fint i bånd känner jag igen någonstans ifrån :D

Fina var dem allihop :D

Guest Belgerpia
Skrevet

*latterkrampe*

Hærrrrrlig

...og jeg skjønner jo at jeg kanskje har tolket hæfer'n som litt tammere enn den her ha ha ha ha - ubetalelig der Helle går i front og Margrete kommer laaangt bak med en hæfer fyllt med helium.

Skrevet

Vakringene med en flyvende Mocca i spissen.Hun er ikke liten lenger jooo :D

Mangler forresten et par vakre gutter der..

Skrevet

*latterkrampe*

Hærrrrrlig

...og jeg skjønner jo at jeg kanskje har tolket hæfer'n som litt tammere enn den her ha ha ha ha - ubetalelig der Helle går i front og Margrete kommer laaangt bak med en hæfer fyllt med helium.

Jepp, så feil kan du ta! Denna ække tam!

Skrevet

:D Herlige bilder! Jeg digger den flyvende saluki-klumpen! :D

page.jpg

Jeg bør kanskje trene på å gå pent i bånd på ett tidspunkt?

Jeg ser feil når jeg lurer på om han har på seg grime på disse bildene? Hvis ikke så er han kanskje ikke helt grime materiale enda, ikke bra for nakken hans når han er slik ei hoppsasa gås. :D Ikke meningen å være Debbie Downer altså, det er iallfall ikke intensjonen... :D Og det var en særdeles komisk bildemedley! :P

edit: fjerne ot.

edit 2: legge tilbake ot. lol

Skrevet

Åå herlig! Vet tre stk her som ville vært med på den turen der altså! :D Og en liten langbein som ønsker å løpe om kapp med Moccabønna.

Flinke sønnen som tar så bra bilder!

Skrevet

Jeg ser feil når jeg lurer på om han har på seg grime på disse bildene? Hvis ikke så er han kanskje ikke helt grime materiale enda, ikke bra for nakken hans når han er slik ei hoppsasa gås. :D Ikke meningen å være Debbie Downer altså, det er iallfall ikke intensjonen... :D Og det var en særdeles komisk bildemedley! :D

Neida, du ser riktig du. Han drar ikke frem og hopper altså, han hopper opp og ned han. Er kanskje ikke så bra det heller? Forslag til løsning på den greia der? to bånd?

Skrevet

Neida, du ser riktig du. Han drar ikke frem og hopper altså, han hopper opp og ned han. Er kanskje ikke så bra det heller? Forslag til løsning på den greia der? to bånd?

Nei, det er ikke helt optimalt det heller. Det er best å ikke bruke grima når han er røskete i bevegelsene, men heller når han er i trekke jevnt modus. To bånd er en god løsning for hoppsasa gjess. :D

Og sorry for at jeg gikk off topic. :D

Skrevet

Nei, det er ikke helt optimalt det heller. Det er best å ikke bruke grima når han er røskete i bevegelsene, men heller når han er i trekke jevnt modus. To bånd er en god løsning for hoppsasa gjess. :D

Og sorry for at jeg gikk off topic. :D

Ok, da skal jeg prøve det. Problemet mitt er at jeg er ikke sterk nok i kroppen når han holder på slik. Han er litt enklere å holde igjen med den grima på. Vi får trøste oss med at han kan gå normalt med grima uten kompiser i følge :D

Fysj og skam på deg! OT og greier!

Skrevet

Ok, da skal jeg prøve det. Problemet mitt er at jeg er ikke sterk nok i kroppen når han holder på slik. Han er litt enklere å holde igjen med den grima på. Vi får trøste oss med at han kan gå normalt med grima uten kompiser i følge :D

Har du prøvd med et kobbel med strikk i? Det er for noen lettere å holde igjen når trykket øker jevnt og man slipper de sterke røkkene. Man rekker å fordelt kroppstyngden om du skjønner? Det kan hende at det funker med en sånn anti trekk sele også? Det er mulig det gjør litt vondt for ham om han røkker i, men han vil jo ikke få noen skade av det.

Det er helt drøyt hvor mye styrke det er i disse gutta altså. Den sterkeste hunden jeg noen gang har kjent var Golden' til Anebanana, han slo Töddel en lang gang. :D

Fysj og skam på deg! OT og greier!

Jeg har visst dagen... :D *klaske lanke*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...