Gå til innhold
Hundesonen.no

My Dog 6.-9. januar 2011


MonicaT

Recommended Posts

Ok :lol:

Hmmm...jag får se om vi får det till alltså... är inte så enkelt när man inte har bil :lol: men kanske det hade ordnat sig om någon bara kunde hämtat mig och spöket från tågstationen i göteborg?

Hade vart kul att hälsa på er ja :lol:

Hmm, når jeg tenker meg om så håper jeg jo egentlig at du kommer uten å stille ut Casper. :D :D

Edit: Eller, juniorer kan kanskje ikke få CACIB i Sverige heller? Om vi skulle være så heldige liksom. :lol:

Om jeg får meldt meg på så sent som nå, så drar jeg. Ihvertfall 6. januar og evt. hjem på dagen. Skulle sikkert gå an å sitte på med meg ned isåfall fra Oslo :lol:

Du kan fortsatt melde deg på, hvis han ikke er registrert i SKK, så sender du bare mail til dem med kopi av stamtavlen og sier at du har lyst til å melde på MyDog og om de kan være raske. Det tok bare noen få dager før Cane kom inn på hunddata. Og når han ligger der, så er det kjempelett å melde på elektronisk etter hva jeg har forstått det. Veldig likt som når man melder på NKK. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Om jeg får meldt meg på så sent som nå, så drar jeg. Ihvertfall 6. januar og evt. hjem på dagen. Skulle sikkert gå an å sitte på med meg ned isåfall fra Oslo :lol:

Oh det hade vart supert då :lol: jag har inte heller meldt mig på än...

Hmm, når jeg tenker meg om så håper jeg jo egentlig at du kommer uten å stille ut Casper. :lol: :lol:

Edit: Eller, juniorer kan kanskje ikke få CACIB i Sverige heller? Om vi skulle være så heldige liksom. :D

:D du alltså!! du kan bara slappa heeelt av för juniorer kan inte få CACIB i Sverige heller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fortsatt melde deg på, hvis han ikke er registrert i SKK, så sender du bare mail til dem med kopi av stamtavlen og sier at du har lyst til å melde på MyDog og om de kan være raske. Det tok bare noen få dager før Cane kom inn på hunddata. Og når han ligger der, så er det kjempelett å melde på elektronisk etter hva jeg har forstått det. Veldig likt som når man melder på NKK. :lol:

Såpass enkelt ja, da regner jeg med at det er stamtavlen fra NKK jeg leverer inn og ikke original stamtavlen fra USA. Bikkja er nemlig født i USA, vokst opp i Mexico og reg.nr er fra FCM (Federacion Canofila de Mexico).

Tusen takk for forklaringen :lol:

Oh det hade vart supert då :lol: jag har inte heller meldt mig på än...

Da har Caranthir oppklart det for meg, og jeg begynner da å melde meg på. Men jeg skal da bare ned den 6. januar tror jeg, og opp igjen samme dag, vet ikke om du planlegger å bli noen dager eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opp og ned til gøteborg samme dag? Du vet at det er dobbeltutstilling? Jeg tsiller torsdag og fredag, også går de resterende rasene lørdag og søndag :lol:

Jupp, men jeg vet også at vi har fått blå fra ene dommeren :lol: Så jeg vet ikke om mamma gidder å betale for begge dager (og for to bikkjer). Men det skal sies at bikkja var klipt skikkelig stygt den gangen, så det er verdt å stille for henne igjen.

Uansett så tror jeg at det koster meg like mye å bli over natten på hotell, som å kjøre frem og tilbake, men vurderer selvsagt å bli over natten om jeg deltar begge dager. (Vi er også torsdag fredag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :lol:

Hmmm...jag får se om vi får det till alltså... är inte så enkelt när man inte har bil :hmm: men kanske det hade ordnat sig om någon bara kunde hämtat mig och spöket från tågstationen i göteborg?

Det är jättelätt att ta sig till Svenska Mässan utan bil. Från centralstationen i Göteborg går det pendeltåg till Liseberg (tar bara några minuter, en station) och från den stationen går det lätt och snabbt att ta sig till mässan.

Jag ska förresten också dit och tävla agility.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Caranthir oppklart det for meg, og jeg begynner da å melde meg på. Men jeg skal da bare ned den 6. januar tror jeg, og opp igjen samme dag, vet ikke om du planlegger å bli noen dager eller hva?

Okej, jag hade i så fall ochså tänkt å ställa bara den 6, har inte råd att ställa båda dagarna :hmm:

Men reser du så att du är i göteborg på morgonen liksom? och skulle vi kunnat bli med dig tillbaks igen?

Det är jättelätt att ta sig till Svenska Mässan utan bil. Från centralstationen i Göteborg går det pendeltåg till Liseberg (tar bara några minuter, en station) och från den stationen går det lätt och snabbt att ta sig till mässan.

Jag ska förresten också dit och tävla agility.

Ah okej, jag har aldrig vart i göteborg så jag har ingen aning om hur det är och vart mässan ligger. Hur kommer du dig dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej, jag hade i så fall ochså tänkt å ställa bara den 6, har inte råd att ställa båda dagarna :hmm:

Men reser du så att du är i göteborg på morgonen liksom? och skulle vi kunnat bli med dig tillbaks igen?

Ah okej, jag har aldrig vart i göteborg så jag har ingen aning om hur det är och vart mässan ligger. Hur kommer du dig dit?

Jeg reiser så jeg er der på morgenen ja, så evt. kan du komme deg til meg så du er her på kvelden, og sove over. Også drar vi fra meg på morgenen, vi bør jo være der i 8-tiden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser så jeg er der på morgenen ja, så evt. kan du komme deg til meg så du er her på kvelden, og sove over. Også drar vi fra meg på morgenen, vi bør jo være der i 8-tiden :lol:

Det hade vart väldi fint :) ska checka nu om jag får scannat stamtavlan (har aldrig användt scannaren och har rotat bort bruksanvisningen) :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hade vart väldi fint :lol: ska checka nu om jag får scannat stamtavlan (har aldrig användt scannaren och har rotat bort bruksanvisningen) :hmm:

Jeg tok bare screenshot fra dogweb jeg da. print screen og pastet inn i paint. Istedenfor å scanne ;-)

Forøvrig Siri, så bor vimsan på veien til gøteborg da, å dra til deg kveldne før er skikkelig omvei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bare screenshot fra dogweb jeg da. print screen og pastet inn i paint. Istedenfor å scanne ;-)

Forøvrig Siri, så bor vimsan på veien til gøteborg da, å dra til deg kveldne før er skikkelig omvei :lol:

Tack! ska se om jag får det till :hmm: pc ting och tang är inte min starkaste sida för att säga det så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bare screenshot fra dogweb jeg da. print screen og pastet inn i paint. Istedenfor å scanne ;-)

Forøvrig Siri, så bor vimsan på veien til gøteborg da, å dra til deg kveldne før er skikkelig omvei :lol:

Smart med screenshot, synd at ikke stamtavlene dukker opp når jeg går inn på Dogweb, du har ikke lyst å sjekke om du kan finne noen stamtavle til Riverhills Angie's Alfred FCM 0928 (det finnes to av ham på dogweb, den andre er 2809 el.no. men er ikke den originale). Mailen min er forresten sirila89@gmail.com

Og Bevind's Mac Iver, om du hadde giddet :hmm: Hadde blitt veldig takknemlig!

Hvis vimsan bor på veien dit gjør jeg heller det ja :) Jeg får avtale med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fakset inn reg.beviset til min lille frøken i dag, så snart den er registrert melder jeg på.

Får bare finne noen overnatting også nå, så... Ser jo ut som om det fremdeles er mulig å bo på hotellet PÅ selve området.. Dyrt ja, men veldig praktisk vil jeg tro...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke deltatt, men har en venninne som er hundløs da pga tispa hennes er drektig, så hun tar med seg Yoshi :hmm:.

SusanneL: vi bodde på hotellet vegg i vegg med messen og det var superpraktisk. Var også bra restaurant der og frokosten var bra. Det eneste vi ikke likte var at det ikke var varme på det flisbelagte baderomsgulvet og generelt var det flere som vi overhørte klagde på at det var litt kjølig på rommene. Men vi liker det kaldt på rommet, så for vår del var det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en dumt spørsmål, men spør likevel

Jeg har jakthund og der har vi krav for å få cert. Amigo oppfyller ikke dette kravet

Så da måtte man gått for CACIB, men er dette hvilende eller hvordan fungrer det egentlig ?

Jeg kan ingenting om sånt.

Cabin deles ut til både BIR og BIM ?

Noen som kan opplyse meg ? Har litt lyst til å dra, men vet liksom ikke helt om det er noe vits når han ikke oppfyller jakt kravet til Cert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en dumt spørsmål, men spør likevel

Jeg har jakthund og der har vi krav for å få cert. Amigo oppfyller ikke dette kravet

Så da måtte man gått for CACIB, men er dette hvilende eller hvordan fungrer det egentlig ?

Jeg kan ingenting om sånt.

Cabin deles ut til både BIR og BIM ?

Noen som kan opplyse meg ? Har litt lyst til å dra, men vet liksom ikke helt om det er noe vits når han ikke oppfyller jakt kravet til Cert.

Chico er også jakthund, med samme krav som breton vil jeg tro? Han har nå 5 CACIB, og mangler 1 til i et annet land enn Norge og Mexico. Når han så har fått dette, skal han få tittelen Int UCH, dog må han være champion i rasens hjemland eller eiers bosted. Altså Norge, men vi håper at det holder at han var meksikansk champion når vi bodde der.

CACIB deles ut til hannhund og tispe, i deres konkurranseklasse. Selvfølgelig kan dommeren velge å ikke dele ut dette, selvom hunden har oppnådd CK, om jeg ikke tar helt feil her. Det deles ikke ut til juniorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeeelp! Må valper også være registrert i SKK for å kunne delta på valpeshow på MyDog?

Ja de må det. Men du rekker fortsatt å sende inn stamtavlen til SKK så de rekker å legge inn valpen i systemet, og det før fristen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de må det. Men du rekker fortsatt å sende inn stamtavlen til SKK så de rekker å legge inn valpen i systemet, og det før fristen :lol:

Tusen takk for svar, får se om jeg ikke får fikset det. :wub: Har ikke stamtavlen her, men forsto at man også kunne sende printscreen fra dogweb. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...