Jump to content
Hundesonen.no

My Dog 6.-9. januar 2011

MonicaT

Recommended Posts

• Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Noen som skal på svenske My Dogs ?

Jeg vurderer dette og har aldri meldt på hund bortsett fra i Norge

Noe spesielt jeg må huske på ?

Ettersom jeg forstod så gjelder de gamle utstillings reglene her forsatt.

Jeg skal! Torsdag og fredag med Amiga! :whistle:

Også vet jeg søstrene GD skal.

Vi skal dit, hadde egentlig planer om å debutere med Nanti i juniorklassen her, men da blei det en siste valpeklasse isteden, selv om hun vil være 9mnd og en dag den 9. januar :blink:

Etter litt mailing viser det seg at hunden må ha fylt 9mnd før første utstillingsdag... Noen jeg syntes er litt tragisk da hun er over 9mnd den siste utstillingsdagen.

Men vi får se på det som god trening og at hun har fordelen av å være mer utviklet og eldre enn mange av de andre.

Kita skal for andre gang (tror jeg det blir) gå i åpenklasse! :whistle:

Vi skal dit, hadde egentlig planer om å debutere med Nanti i juniorklassen her, men da blei det en siste valpeklasse isteden, selv om hun vil være 9mnd og en dag den 9. januar :blink:

Etter litt mailing viser det seg at hunden må ha fylt 9mnd før første utstillingsdag... Noen jeg syntes er litt tragisk da hun er over 9mnd den siste utstillingsdagen.

Men vi får se på det som god trening og at hun har fordelen av å være mer utviklet og eldre enn mange av de andre.

Kita skal for andre gang (tror jeg det blir) gå i åpenklasse! :)

what?! er Amiga eldre? :whistle:

Hun blir jo 9mnd 30 desember, kjempemyeldre!! :)

Talli er påmeldt torsdag og fredag, vi jakter nå Cacib. Hun går i Champ. Er nok redd for at det ikke blir like "lett" å få det Cacibet på henne som på Blaze :whistle:

Siden hun er nedrøytet nå så forventer jeg full pels til den tid.

Om jeg stiller fredagen er litt usikkert pga jobb. Da må vi være ferdig i ringen til kl.11 så jeg rekker jobb. :blink:

Noen som skal på svenske My Dogs ?

Jeg vurderer dette og har aldri meldt på hund bortsett fra i Norge

Noe spesielt jeg må huske på ?

Ettersom jeg forstod så gjelder de gamle utstillings reglene her forsatt.

Det som er viktig er at du får hunden registrert i SKK, du får IKKE meldt på om hunden ikke er reg der. Send enten: en mail til SKK med stamtavlen som vedlegg, der su skriver at du ønsker å reg hunden da du skal melde på til utstilling, du kan også gjøre alt i et, at du melder på manuelt, da legger du ved stamtavlen som vedlegg, skriver så at du ønsker å melde på til den å den utstillingen, med klasse, alder og hvilken dag (div info). Eller så sender du kopi av stamtavlen i posten til dem, med et skriv. Du kan jo også ta en telefon å høre hva du skal gjøre, eller hva dem foretrekker at du gjør.

Så fort hunden blir reg i SKK, så går du inn på skk.se og melde på til utstillingene, akkurat som her i Norge :whistle:

Husk vaksinasjonskort, det er en inne utstilling, så man må gjennom vetriner besiktelsen for å komme inn, i motsettning til enkelte utstillinger i Norge, som er ute, er ikke alltid de sjekker om hunden er vaksinert. Du kan fritt reise mellom Norge og Sverige med hund, du trenger ikke rabies. Da tror jeg ikke det er noe annet spesielt du trenger å tenke på.

Jeg har vært på MyDog tidligere, og det er en kjempe stor og fin utstilling med masse aktiviterer man kan delta på, mye oppvisning, så det er virkelig verdt å ta turen! Lykke til med registreringen og utstillingen om du velger å dra :blink:

Jeg sendte epost med stamtavlen, og dagene etterpå var jeg registrert og meldte meg på som utenlandsk utstiller (med mitt norske reg nummer som da var registrert i sverige) på: Skk sin anmalen skjema

Frågor och svar

Kan man anmälan en icke svensk-registrerad hund?

Det går bra att anmäla en utländsk hund förutsatt att hundens registreringsnummer finns i SKKs hund-dataregister, annars kan du tyvärr ej använda dig av denna tjänst.

Finns inte hunden med i vårt hundregister kommer ett felmeddelande om detta upp och du kan ej slutföra din anmälan.

Önskar du att SKKs registreringsavdelning lägger in din hund/hundar i SKKs hund-databas måste du ta kontakt med avdelningen för att höra när dom kan göra detta. Vi lägger in utländska hundar då det finns tid ledigt för detta, du måste därför vara ute i god tid om du önskar att din hunds uppgifter ska finnas i registret inför utställningen. SKKs registreringsavdelning går att nå via e-post: reg@skk.se

För importerad hund med svensk ägare måste hunden registreras med ett svenskt reg.nr innan anmälan till utställning kan ske. För ytterligare information läs SKKs Utställnings- och championatbestämmelser.

För samägda hundar gäller:

Enligt tävlingsbestämmelserna måste en samägd (av en svensk) hund få ett svensk registreringsnummer innan hunden kan anmälas till utställning i Sverige. D.v.s du kan ej anmäla hunden med en svensk ägare och ett utländskt reg.nr. För ytterligare information läs SKKs Utställnings- och championatbestämmelser.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vimsan sa akkurat det samme :lol:

Jeg kjører ned onsdag og opp igjen fredag med mindre et mirakel skjer og hun blir BIR og sånt :lol:

*vinkar* :D

Glemte hele tråden jeg! :lol: Sånn som det ser ut nå skal jeg antageligvis reise med en venninne og har bare to seter i bilen. :lol: Men håper du også kommer, hadde vært kjekt å hilse på deg og Spöket. :D

Glemte hele tråden jeg! :lol: Sånn som det ser ut nå skal jeg antageligvis reise med en venninne og har bare to seter i bilen. :D Men håper du også kommer, hadde vært kjekt å hilse på deg og Spöket. :lol:

Ok :lol:

Hmmm...jag får se om vi får det till alltså... är inte så enkelt när man inte har bil :lol: men kanske det hade ordnat sig om någon bara kunde hämtat mig och spöket från tågstationen i göteborg?

Hade vart kul att hälsa på er ja :D

Ok :lol:

Hmmm...jag får se om vi får det till alltså... är inte så enkelt när man inte har bil :lol: men kanske det hade ordnat sig om någon bara kunde hämtat mig och spöket från tågstationen i göteborg?

Hade vart kul att hälsa på er ja :lol:

Om jeg får meldt meg på så sent som nå, så drar jeg. Ihvertfall 6. januar og evt. hjem på dagen. Skulle sikkert gå an å sitte på med meg ned isåfall fra Oslo :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg tenker det er viktig at du tar dette på alvor. Hun signaliserer at hun ønsker avstand, og om det ikke respekteres kan det eskalere. Jeg ville som det sies over fått henne grundig sjekket for om hun kan ha smerter. Ville også vurdert å lære inn en fast liggeplass som er litt unna folk, som du kan kommandere henne til når du tenker at det kan oppstå knurring.
    • Jeg hadde tatt henne til en kiropraktor/rehab og fått en skikkelig gjennomgang. Er hun røntget (hofter/albuer/rygg)? Det KAN være hun har vondt, og rett å slett knurrer fordi hun er redd folk skal komme for nærme. Knurring er jo ett signal på at hun ønsker å være i fred.
    • Dette står på DKK's sider: Visse kategorier af hunde kan ikke udstilles: Hunde, der mangler den ene eller begge testikler (kryptorchister) kan ikke udstilles. (Testikler skal være normale og på normal plads). Undtagelse: For hunde, som har fået fjernet den ene eller begge testikler på grund af en skade eller sygdom, er det muligt at søge dispensation hos DKK. Dette foregår ved at søge om dispensation fra dopingreglerne ved at udfylde en særskilt dispensa- tionsansøgning, som ligger på DKK’s hjemmeside – link: https://www.dkk.dk/alle-emner/sundhed- og-sygdom/doping Sammen med dispensationsansøgningen skal der indsendes dokumentation for, at hunden har haft ”normale testikler på normal plads” før operationen. Dette kan være i form af en dyrlægeer- klæring eller dokumentation fra tidligere deltagelse på udstillinger eller prøver, hvor hundens te- stikelstatus er blevet tjekket. Herudover skal der vedlægges dokumentation fra en dyrlæge, hvor den præcise årsag til fjernelsen af den ene eller begge testikler fremgår. Det er kun i tilfælde af tilskadekomst eller alvorlig sygdom (f.eks. kræft), at hunden kan opnå dispensation, og det altid er op til DKK at vurdere, om den bag- vedliggende årsag og/eller den indsendte dokumentation er tilstrækkelig. Den dispensation, DKK kan give, gælder alene hundens mulighed for at deltage på en udstilling el- ler en prøve. Det vil sige, at dommeren ikke kan undlade at bedømme hunden eller diskvalificere hunden pga. testikelmangel. Det vil dog stadig være op til den enkelte dommer at vurdere, om der f.eks. er fejl (ud over testi- kelmangel), som ikke længere kan konstateres grundet indgrebet, så DKK vil aldrig kunne forud- sige, hvordan en hund, der mangler den ene eller begge testikler, vil blive bedømt. Kopi af dispensationen skal vedhæftes hundens tilmelding eller indsendes til arrangøren inden til- meldingsfristens udløb - og medbringes på selve udstillingen.
    • Dette står på SKK's sider: Detta gäller vid kastrering Här finner du svar på frågor om kastrerade hundar och deras rätt att delta vid utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning. Nationella Dopingkommissionen berättar vad som gäller. Kastrerad hanhund Kirurgiskt kastrerad hanhund Hanhund som kastrerats kirurgiskt medges generell dispens att delta vid prov, tävling eller beskrivning. Detta innebär att ansökan om dispens inte behöver ske. Kemiskt (medicinskt) kastrerad hanhund Hanhund som kastrerats genom medicinsk behandling medges inte dispens för deltagande vid utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning, oavsett bakomliggande orsak till behandlingen. I begreppet beskrivning innefattas olika former av mentaltest/-beskrivningar. För hanhund som kastrerats via medicinsk behandling råder 6 månaders karenstid innan deltagande återigen kan ske vid någon form av utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning. Har den kemiska kastrationen skett med chipimplantatet Suprelorin gäller 6 månaders karenstid utöver angiven verkningstid enligt FASS vet. Vilket innebär för; Suprelorin 4,7 mg: Verkningstid enligt FASS vet 6 mån + 6 mån karenstid = 12 mån efter applicering innan deltagande återigen kan ske. Suprelorin 9,4 mg: Verkningstid enligt FASS vet 12 mån + 6 mån karenstid = 18 mån efter applicering innan deltagande återigen kan ske. Observera att verkningstid samt karenstid kvarstår oförändrat även om hanhunden under denna period blir kirurgiskt kastrerad. Veterinärintyg för kirurgiskt kastrerad hanhund När veterinärintyg åberopas för en kastrerad hanhund ska detta vara utfärdat på av SKK godkänd blankett (se exempelvis F145 Sveriges Veterinärförbund eller motsvarande). Uppgifter som ska finnas med för att intyget ska accepteras är: ras, registrerat namn, registreringsnummer, ID-nummer, vad ingreppet avser, åtgärd, anledning till åtgärd och kommentar om testiklarnas utseende och placering Hva andre land sier, vet jeg ikke. Vil tro det er likt DKK.
    • Hei! Jeg har verdens snilleste hund på 1,5 år. En labrador. Jeg har hatt veldig lite problemer med henne og hun er en veldig omgjengelig hund. Hun har derimot det siste halve året begynt å av og til knurre når folk kommer for nærme henne når hun slapper av. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg mistenker at dette skjer når hun er sliten og overstimulert. Skjønner at hun selvfølgelig skal få lov til å ligge i fred når hun er sliten, men dette er ikke alltid like lett i praksis når hun knurrer selv når vi går forbi flere meter ved siden av henne. Hun legger seg også gjerne der folk er som under spisebordet, og kan knurre om en person går fra bordet og så kommer tilbake for å sette seg. Forsøkt å få henne til å legge seg andre plasser, men da kommer hun tilbake ikke lenge etterpå. Dette kan også skje på utsiden når hun ligger en plass (er uten bånd) og folk kommer forbi flere meter ved siden av. Hun har aldri glefset men knurrer og kan av og til gi et bjeff. Selv om personen som går forbi ikke går direkte mot henne, men bare forbi. Dette skjer som sagt ikke ofte, men ønsker gjerne tips til hva som er best å gjøre slik at man kan få en god løsning før det evt blir verre. Hun er ellers veldig glad i folk, og liker best å være helt oppi folk. Hun har ikke noe fast plass hun legger seg (som hun vokter f.eks) men det kan være hvor som helst. Noen som har noen tips, og tanker om at det kan være som jeg tenker at hun er sliten og at hun knurrer for å forsikre seg om at hun blir værende i fred? Visst jeg roper på henne og får henne bort fra der hun ligger knurrer hun ikke lengre, og oppleves som glad. 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...