Gå til innhold
Hundesonen.no

My Dog 6.-9. januar 2011

MonicaT

Recommended Posts

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Noen som skal på svenske My Dogs ?

Jeg vurderer dette og har aldri meldt på hund bortsett fra i Norge

Noe spesielt jeg må huske på ?

Ettersom jeg forstod så gjelder de gamle utstillings reglene her forsatt.

Jeg skal! Torsdag og fredag med Amiga! :whistle:

Også vet jeg søstrene GD skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal dit, hadde egentlig planer om å debutere med Nanti i juniorklassen her, men da blei det en siste valpeklasse isteden, selv om hun vil være 9mnd og en dag den 9. januar :blink:

Etter litt mailing viser det seg at hunden må ha fylt 9mnd før første utstillingsdag... Noen jeg syntes er litt tragisk da hun er over 9mnd den siste utstillingsdagen.

Men vi får se på det som god trening og at hun har fordelen av å være mer utviklet og eldre enn mange av de andre.

Kita skal for andre gang (tror jeg det blir) gå i åpenklasse! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal dit, hadde egentlig planer om å debutere med Nanti i juniorklassen her, men da blei det en siste valpeklasse isteden, selv om hun vil være 9mnd og en dag den 9. januar :blink:

Etter litt mailing viser det seg at hunden må ha fylt 9mnd før første utstillingsdag... Noen jeg syntes er litt tragisk da hun er over 9mnd den siste utstillingsdagen.

Men vi får se på det som god trening og at hun har fordelen av å være mer utviklet og eldre enn mange av de andre.

Kita skal for andre gang (tror jeg det blir) gå i åpenklasse! :)

what?! er Amiga eldre? :whistle:

Hun blir jo 9mnd 30 desember, kjempemyeldre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli er påmeldt torsdag og fredag, vi jakter nå Cacib. Hun går i Champ. Er nok redd for at det ikke blir like "lett" å få det Cacibet på henne som på Blaze :whistle:

Siden hun er nedrøytet nå så forventer jeg full pels til den tid.

Om jeg stiller fredagen er litt usikkert pga jobb. Da må vi være ferdig i ringen til kl.11 så jeg rekker jobb. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som skal på svenske My Dogs ?

Jeg vurderer dette og har aldri meldt på hund bortsett fra i Norge

Noe spesielt jeg må huske på ?

Ettersom jeg forstod så gjelder de gamle utstillings reglene her forsatt.

Det som er viktig er at du får hunden registrert i SKK, du får IKKE meldt på om hunden ikke er reg der. Send enten: en mail til SKK med stamtavlen som vedlegg, der su skriver at du ønsker å reg hunden da du skal melde på til utstilling, du kan også gjøre alt i et, at du melder på manuelt, da legger du ved stamtavlen som vedlegg, skriver så at du ønsker å melde på til den å den utstillingen, med klasse, alder og hvilken dag (div info). Eller så sender du kopi av stamtavlen i posten til dem, med et skriv. Du kan jo også ta en telefon å høre hva du skal gjøre, eller hva dem foretrekker at du gjør.

Så fort hunden blir reg i SKK, så går du inn på skk.se og melde på til utstillingene, akkurat som her i Norge :whistle:

Husk vaksinasjonskort, det er en inne utstilling, så man må gjennom vetriner besiktelsen for å komme inn, i motsettning til enkelte utstillinger i Norge, som er ute, er ikke alltid de sjekker om hunden er vaksinert. Du kan fritt reise mellom Norge og Sverige med hund, du trenger ikke rabies. Da tror jeg ikke det er noe annet spesielt du trenger å tenke på.

Jeg har vært på MyDog tidligere, og det er en kjempe stor og fin utstilling med masse aktiviterer man kan delta på, mye oppvisning, så det er virkelig verdt å ta turen! Lykke til med registreringen og utstillingen om du velger å dra :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte epost med stamtavlen, og dagene etterpå var jeg registrert og meldte meg på som utenlandsk utstiller (med mitt norske reg nummer som da var registrert i sverige) på: Skk sin anmalen skjema

Frågor och svar

Kan man anmälan en icke svensk-registrerad hund?

Det går bra att anmäla en utländsk hund förutsatt att hundens registreringsnummer finns i SKKs hund-dataregister, annars kan du tyvärr ej använda dig av denna tjänst.

Finns inte hunden med i vårt hundregister kommer ett felmeddelande om detta upp och du kan ej slutföra din anmälan.

Önskar du att SKKs registreringsavdelning lägger in din hund/hundar i SKKs hund-databas måste du ta kontakt med avdelningen för att höra när dom kan göra detta. Vi lägger in utländska hundar då det finns tid ledigt för detta, du måste därför vara ute i god tid om du önskar att din hunds uppgifter ska finnas i registret inför utställningen. SKKs registreringsavdelning går att nå via e-post: reg@skk.se

För importerad hund med svensk ägare måste hunden registreras med ett svenskt reg.nr innan anmälan till utställning kan ske. För ytterligare information läs SKKs Utställnings- och championatbestämmelser.

För samägda hundar gäller:

Enligt tävlingsbestämmelserna måste en samägd (av en svensk) hund få ett svensk registreringsnummer innan hunden kan anmälas till utställning i Sverige. D.v.s du kan ej anmäla hunden med en svensk ägare och ett utländskt reg.nr. För ytterligare information läs SKKs Utställnings- och championatbestämmelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vimsan sa akkurat det samme :lol:

Jeg kjører ned onsdag og opp igjen fredag med mindre et mirakel skjer og hun blir BIR og sånt :lol:

*vinkar* :D

Glemte hele tråden jeg! :lol: Sånn som det ser ut nå skal jeg antageligvis reise med en venninne og har bare to seter i bilen. :lol: Men håper du også kommer, hadde vært kjekt å hilse på deg og Spöket. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte hele tråden jeg! :lol: Sånn som det ser ut nå skal jeg antageligvis reise med en venninne og har bare to seter i bilen. :D Men håper du også kommer, hadde vært kjekt å hilse på deg og Spöket. :lol:

Ok :lol:

Hmmm...jag får se om vi får det till alltså... är inte så enkelt när man inte har bil :lol: men kanske det hade ordnat sig om någon bara kunde hämtat mig och spöket från tågstationen i göteborg?

Hade vart kul att hälsa på er ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :lol:

Hmmm...jag får se om vi får det till alltså... är inte så enkelt när man inte har bil :lol: men kanske det hade ordnat sig om någon bara kunde hämtat mig och spöket från tågstationen i göteborg?

Hade vart kul att hälsa på er ja :lol:

Om jeg får meldt meg på så sent som nå, så drar jeg. Ihvertfall 6. januar og evt. hjem på dagen. Skulle sikkert gå an å sitte på med meg ned isåfall fra Oslo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...