Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpelykke ganger 18 :)


Happyface

Recommended Posts

Er ikke så fryktelig imponert, da. Jeg så en gang en film om en dalmatiner som fikk 99 valper, liksom. Slå den, du!

:)

Jeg vil og se et bilde av henne dagen før fødselen, finner ikke det på hjemmesiden jeg, hun så ikke så stor ut der.

Ser ut som alle lever opp da, de er jo ganske store nå, supert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Men jo, litt koselig er det sikkert, sånn innimellom. :) ).

Det tviler jeg sterkt på, 18 valper produserer ganske mye tiss og bæsj i løpet av et døgn, og så får de tenner og begynner å løpe rundt og skal miljøtrenes osv.. Hørtes ikke koselig ut i det hele tatt, spør du meg..

Mulig jeg er en pyse, men jeg tror jeg hadde satt meg i en krok og hylt hvis jeg fikk 18 valper. :)

Da er vi i såfall to pyser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri kan vel kanskje si litt om akkurat hvor morsomt det er med så store kull ...

*Nikker*. 14 valper var mer enn nok til å skremme meg vekk fra videre oppdretterkarriere iallefall *ler*.

Det er sikkert fint og flott og alt det der å få store kull, men det er et helsikkes pes både for mor, oppdretter og valper. Det blir fort stress i valpekassen fordi mor ikke har nok melk til de små, man må da gå inn og tilleggsfôre, passe på at alle får nok, og at alle får en omgang ved pattene hos mor. Tiss og bæsj er jo et eget kapittel, men også når alle valpene skal sosialiseres og preges (men jeg tipper at folk som har så mange valper samtidig ikke legger stort arbeid i slike "bagateller") krever det mer enn en kvinne til for å få gjort alt som skal gjøres.

Nei - kull over 10-12 valper er virkelig ikke å anbefale for noen av de involverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn må man jo nesten regne med som oppdretter, slik er det, noen hunder får store kull, og da må man jo bare takle det, er vel en del av gamet det.

Ehhhh, nei ? Det er særdeles uvanlig å få større kull en 12-13 iallefall (selv det er i overkant av normalen for de fleste raser), så selvsagt må man ikke regne med det ? Men når det så skjer, så får man vel takle det som best man kan (alt er visst veldig enkelt når man ikke selv er oppdretter, har jeg forstått).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så fryktelig imponert, da. Jeg så en gang en film om en dalmatiner som fikk 99 valper, liksom. Slå den, du!

:)

Imponerende kullstørrelse, men for både oppdretters, hundens og valpenes del må det jo være mer fordelaktig med et mindre kull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...