Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Izziebelle

Recommended Posts

*klippe*

Av private årsaker var jeg veldig, veldig nærme å bli hjemme, og selv om jeg ikke samler på blå, er jeg glad for at vi dro og fikk denne LP-oppturen. Synd det ikke er flere aktuelle stevner i år, men vi får lagre godfølelsen til 2011-sesongen :)

Jeg er veldig glad for at du dro! Jeg skulle SÅ ønske at jeg hadde fått sett dere i LP... Gratulerer så mye med den prestasjonen og takk for turen! :)

Chili ble 2. beste tispe med cert i går. Siden det var det siste certet hun manglet, ble hun norsk utstillingschampion! :wub: Jeg kunne ikke vært mer fornøyd! :)

Gratulerer! :)

Jeg mistet quoten om Oliver, men gratulerer så mye til dere også! :)

Vi har hatt en veldig fin dag- stas å treffe "nye" soniser, det er alltid hyggelig! Resultatmessig er jeg fornøyd; Orry 4. plass med i 1. premie i LP1 og HP i veteran, mens Norma ble nr 4 i en ganske stor åpenklasse hvor det ble delt ut både blått og gult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer til alle kjente med store og litt mindre bragder i både LP og uts. ring! Sonen har så mange pene og dyktige hunder! :)

Jeg vurderte å droppe denne utstillingen da jeg egentlig hadde meldt på i åpen i et evig håp om stor-cert. Men ettersom vi fikk det sist var jeg i tvil om jeg skulle stille. Aris skulle jeg begynne champ. karrieren på små-utstillinger han... :) Jaja, pengene var allerede brukt, og vi hadde tatt for oss halve reiseveien så vi dro. 5 stk i championklassen - målsetting: ikke komme sist. Men Arisen VANT championklassen han, ikke nok med det - beste hannhund, med cacib! Og ikke nok med det - BIR, av 61 påmeldte! :):):D

"Utmerket type, herlig kvalitets hann, full av fortjenester, utmerkede linjer og proposjoner, god kondisjon, vakkert velformet hode, herlig utrykk, velansatt hals, god skulderplassering, flott rygglinje, utmerket brystkasse, eksemplarisk bakstell, vakker pels, beveger seg med herlig steglengde og spenst - trivelig temperament" sa dommer Kjell Svensson - og vi takker og bukker.

I gruppefinalen var vi blandt de 6 som ble plukket ut, men ikke plassert. Som eneste retriever videre får vi si oss fornøyd med det :wub:

Takk for gratulasjoner og heiagjeng i storeringen :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Rebus stilte også med avlsgruppe med en unghund hann, to juniorhanner og en juniortispe fra 4 forskjellige kombinasjoner. De fikk flott kritikk og HP, så det ble store ringen for oss. Der handlet jeg alle 4 avkom alene mens eieren til Rebus gikk med ham foran. Hadde bare trent ca. 10 min. før vi gikk inn, men tror det gikk tålig greit. De endte som nr. 4 i dagens beste avlsgruppe ;)

Det var fantastisk å se deg handle fire hunder på en gang. Du fikk dem til og med til å stå pent ved siden av hverandre!

Noen dommere vet bare ikke å verdsette kvalitet altså *ler*. Nei, du får nok komme deg ut i skoge og mark og klatre i trærne og slenge deg fra tre til halv fire *fnis*.

Jeg slenger meg helt til kvart på fire jeg, hvis det er det beste for snuppeluppene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye jeg bare kan,fantastisk plassering,det er som å vinne det. Også med en baby på 10 mnd.... kjempe resultat ;)

Og skjønn er han ;) Blir kjempe artig å følge ham framover ;)

Også en kjempegrattis til Caroline, Belgerpia, MonaB og alle andre med SUPRE resultater! Det er bare å ta av seg hatten.

Så kuuuuuuult! :P;);) Grattis til Olivergutten!

Gratulerer med Oliver!

Wow - gratulerer så mye ;)

Symra og jeg må nok glede oss over andres resultater denne gangen. Grattis til alle som fikk cert, ck eller plasseringer, som gjorde det godt i lydighet eller som ganske enkelt gjorde det bedre enn forventet, uansett resultat. Spesielt gleder vi oss sammen Mona og Oliver, det var jo helt knall! Angrer veldig på at jeg ikke gikk inn i hallen og fikk det med meg, i stedet var vi på parkeringen og sleit med innparkert campingvogn og grusom ulyd i bilmotoren, begge deler gikk seg til til slutt).

Jeg mistet quoten om Oliver, men gratulerer så mye til dere også! ;)

;):P Tuuuusen takk! ;)

Jeg svever litt enda jeg, tenk at lille Ollebollen min gjorde det så bra ;)

Han danket til og med ut 5 championer, hvorav 3 var nordisk champion og en international samt leder mestvinnendelista med blandt annet BIR fra hovedspesialen og Trønderspesialen og beste hannhund på Buskerudspesialen med over 100 bernere. Nei, jeg har ikke landet helt enda! ;)

Her er en film fra plasseringen av de 4 beste hannene :P

http://www.facebook.com/video/video.php?v=499212870224&ref=notif&notif_t=like

"Utmerket type, herlig kvalitets hann, full av fortjenester, utmerkede linjer og proposjoner, god kondisjon, vakkert velformet hode, herlig utrykk, velansatt hals, god skulderplassering, flott rygglinje, utmerket brystkasse, eksemplarisk bakstell, vakker pels, beveger seg med herlig steglengde og spenst - trivelig temperament" sa dommer Kjell Svensson - og vi takker og bukker.

For en fantastisk kritikk!

GRATULERER så mye til alle med flotte resultater, både med fine lydighetsprestasjoner, ck'er, cert, cacib, BIM, BIR og gruppeplasseringer - flott! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk med oss storcert på den ene tispen vår, ikke akkurat den hunden vi forventet skulle få noe en sin blå for å bli avlsgodkjent, så det var super morro, da må vi jo nesten prøve å få championatet, er liksom ikke like vanskelig når det kun er småcertene som mangler. Denne tispen ble også 2btk, og Betty ble 4 btk, så vi er fornøyde vi. Tjalfe fikk nok engang blå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger det noen resulater noe sted ?

Jeg stilte ikke selv, men var på jaktprøve denne helgen, på Hamar. Dessverre røyk vi ut tidlig på lørdag så jeg tok derfor en tur innom utstillingen. Kom vel dit i 14 tiden og på vei inn slenger en person slengbemerkning " nå passer det å komme og se ja, nå som parkering og inngang er gratis" :wub: Skjønte ikke at det var til meg med engang. Jeg og Amigo bare ruslet inn uansett vi og tittet. Fikk handlet noen ting og bra trening for Amigo, som bare engang tidligere har vært inne i en stor hall. Om vi skal stille på Dogs4all er det greit at han har sett innsiden av en hall før :)

Gratulerer til alle sammen med gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Ligger det noen resulater noe sted ?

Jeg stilte ikke selv, men var på jaktprøve denne helgen, på Hamar. Dessverre røyk vi ut tidlig på lørdag så jeg tok derfor en tur innom utstillingen. Kom vel dit i 14 tiden og på vei inn slenger en person slengbemerkning " nå passer det å komme og se ja, nå som parkering og inngang er gratis" :wub: Skjønte ikke at det var til meg med engang. Jeg og Amigo bare ruslet inn uansett vi og tittet. Fikk handlet noen ting og bra trening for Amigo, som bare engang tidligere har vært inne i en stor hall. Om vi skal stille på Dogs4all er det greit at han har sett innsiden av en hall før :)

Gratulerer til alle sammen med gode resultater.

NKK har jo begynt med "live"-resultater de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er "han Bertil" så håper jeg at dere lar ørene hans være denne gangen... :whistle:Og Tvi-Tvi i ringen :)

Unnskyld meg altså, men kan ikke folk få bestemme slikt selv? Det er ikke noe som er feil i henhold til standarden liksom.. Det er forskjell på grooming på aussie også, men jeg går da ikke og roper om det til de som f.eks. ikke vil klippe haler eller ører, selv om JEG synes det er penest? :wub:

Stilte forøvrig Bertil jeg, men nynappede ører (noe oppdretteren hans gjorde!), pene poter (som ble bemerket på kritikken), og han ble beste unghund med HP, noe jeg tror alle involverte var fornøyde med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi gikk LP, og klarte å prestere bedre enn noen gang - både poengmessig og min egen følelse av stevnet. Vi landet på 154.5 poeng, som var en deilig, deilig opptur etter flere stevner på rett under og rett over 100 poeng. Noen har fått litt mer kontroll på nervene sine... Pittelittegranne surt å være så nærme opprykket, men jeg har det ikke travelt, vi har ikke vært bedre før, og jeg gir oss selv tid til å bli en trygg konkurranseekvipasje. Om vi så hadde fått 160 poeng i dag, hadde jeg ikke hoppet rett i klasse 2 neste gang, vi trenger fremdeles rutine og erfaring. Jeg er veldig fornøyd med hvordan X'en fungerte i ringen, i en bråkete båt med mange forstyrrelser, jeg er veldig fornøyd med vårt samspill, og jeg er veldig fornøyd med at jeg husket å puste innimellom ;)

Tusen takk! Det var en personlig seier at vi kunne gå såpass bra i dag - særlig i en vanskelig ring (bråkete AG ved en langside, mennesker som vaset i ringen med hunder fordi de skulle fram selv om tribunetrappa var sperret med lydighetsringens ringbånd, må vite, ekkel akustikk som gjorde at kommandoer ikke ble hørt av hunden, også videre). Og jeg må jo få skryte litt til og si at vi fikk 9.5 i helhetsinntrykk av dommer, som så at vi virkelig jobbet sammen og at jeg gjorde vårt beste. En opptur jeg trengte sårt nå. Fineste X'en min :wub:

Åå nå ble jeg glad, det er jo kjempebra ;):) Du er virkelig flink til å stå på og jobbe, gleder meg til å se dere i klasse to (etterhvert da!)

Chili ble 2. beste tispe med cert i går. Siden det var det siste certet hun manglet, ble hun norsk utstillingschampion! :) Jeg kunne ikke vært mer fornøyd! :)

Grattis!

Jeg vurderte å droppe denne utstillingen da jeg egentlig hadde meldt på i åpen i et evig håp om stor-cert. Men ettersom vi fikk det sist var jeg i tvil om jeg skulle stille. Aris skulle jeg begynne champ. karrieren på små-utstillinger han... :) Jaja, pengene var allerede brukt, og vi hadde tatt for oss halve reiseveien så vi dro. 5 stk i championklassen - målsetting: ikke komme sist. Men Arisen VANT championklassen han, ikke nok med det - beste hannhund, med cacib! Og ikke nok med det - BIR, av 61 påmeldte! :):);)

Så utrolig morsomt, gratulerer :D

Og nok en gang gratulerer med storcertet til flinke vakre Oliver :)

Og de andre som er fornøyd, glemte sikkert noen quoter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyss hjemkommen etter det som for min del har vært en aldeles strålende dag selv om den startet noe it tidligste laget sånn egentlig.

N Uch Woodshine's Mr. Big aka Noah - CK, 1BHK, CACIB, BIR, BIG4

N Uch Imagecopy Flying Finish - CK, 1BTK, CACIB og BIM

Fine små hundene mine :P

Gratulerer så masse :) :) :) Det kunne liksom ikke gått bedre :wub:

Chili ble 2. beste tispe med cert i går. Siden det var det siste certet hun manglet, ble hun norsk utstillingschampion! :) Jeg kunne ikke vært mer fornøyd! :)

Gratulerer så masse med championatet :)

Tusen takk! Det var en personlig seier at vi kunne gå såpass bra i dag - særlig i en vanskelig ring (bråkete AG ved en langside, mennesker som vaset i ringen med hunder fordi de skulle fram selv om tribunetrappa var sperret med lydighetsringens ringbånd, må vite, ekkel akustikk som gjorde at kommandoer ikke ble hørt av hunden, også videre). Og jeg må jo få skryte litt til og si at vi fikk 9.5 i helhetsinntrykk av dommer, som så at vi virkelig jobbet sammen og at jeg gjorde vårt beste. En opptur jeg trengte sårt nå. Fineste X'en min ;)

Så utrolig flinke dere er :D Jeg er sikker på at det ikke er lenge til dere er i klasse II :)

Gratulerer så masse til dere andre også ;) Sonehundene er, igjen, både flinke og fine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis så mye :).

Gratulerer så mye Marie - veldig veldig gøy, og det va'kke vanskelig å få noen til handle Chilli *ler* - det var jo ett par stykker som gjerne ville så det løste seg jo greit. Fine Chillien.

Gratulerer! :)

Grattis!

Gratulerer så masse med championatet :)

Tusen, tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...