Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Izziebelle

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

NKK'en til neste år i Tromsø blir å gå siste helga i august (om jeg ikke husker feil) i Tromsdalen, hvor flere av banene blir brukt, blant annet er det snakk om å bruke grusbanen ved campingen (for de som er kjente) til ag/lp slik at de ringene ikke "tar plassen" til utstillingsringene. Det er vel en 100m unna utstillingsringene eller så, så man trenger ikke gå langt alikavel :-)

Flere bekjente som har hanka inn BIR i de ulike gruppene, gleder meg til å se finaleresultater! Kjempe fint at NKK kan oppdatere slik på annet enn vinnerutstillinger! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen :)

18 basenjier påmeldt.

Tara debuterte i junior, og vant jr. klasse med CK og ble tilslutt 2. beste tispe med Cert!

Hun er den andre fra det kullet til å ta stor-cert, og de er ikke 10 mnd. engang!

Jeg løp med henne i ringen selv. NOT A GOOD IDEA. Bekkenet mitt har kollapset totalt. Kan ikke gå, og det gjør t.o.m. vondt å sitte.... Mannen måtte bære meg opp trappa hjemme. Hva man ikke ofrer for utstilling...

Ellers var det moro at Echo sin sønn vant jr. hannklassen og ble BIM med Cert!

Fogo (Taras bror ) ble 4 i juniorklassen med Ck, og Elvis fikk en 2. premie da han ikke hadde så lyst til at dommeren skulle inn i munnen hans og trakk seg/ var usikker. Synd, for han fikk en super kritikk, og Maren var velig flink med han i ringen!

Men alt i alt er jeg superduperfornøyd!

OOOOOOOOOOOOHh, ja- også kom Pippin& Symra med noen NYDELIGE strikkede bukser til Mini og Mikro. Tusen takk! Gleder meg virkerlig til å begynne å bruke dem! Også fikk jeg KOSEMOST Salukibaby :wub:

Nydelig var hun, Tøfflus! Også såååå myk pels, da! *Smelte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også fikk jeg KOSEMOST Salukibaby :)

Nydelig var hun, Tøfflus! Også såååå myk pels, da! *Smelte*

Grattis med flotte Kingwanas resultater :)

Takk :D

Mocca STORkoste seg med et bein i hvert hjørne og en baby på innsiden av Yodel-maven hun :wub: Tror egentlig ikke hun hadde lyst gå ned derfra faktisk...

Og hun "debuterte" både på innendørsutstilling og i ringen idag, ikke i konkurranse seff, hun er jo bare baby. Men hun ble behørig vist frem i en ledig ring og jeg ble såååå glad da jeg fikk flere reaksjoner utenfor: lekker, super, velbalansert, for noen steg og riktig et sukkertøy :) Så uten å egentlig stille hund idag er jeg riktig så fornøyd med resultatet jeg :)

Nå gleder jeg meg til å høre om flere flotte sonen-priser og tar en KJEMPEgrattis på forskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempestolt av mammaen til Amigo - C.I.E. N DK UCH NV-09 VWW-10 Allgrippas Alfirin - som ble BIR og BIG 1 i gruppe 7 i dag :) Det er veldig sjelden at en stabijhoun blir BIG her til lands.

Hun ble også BIR vet og blandt de 6 beste i BIS vet.

Krysser fingrene for henne i BIS i morgen.

Grattis til alle andre som også er fornøyde :)

EDIT: Det er første gang en norskeid stabijhoun har blitt BIG 1 på en NKK-utstilling så enda større grunn til å være stolt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke soniser! Kjipt at debuten til Elvis skulle gå slik, han er jo virkelig helt nydelig.

Og gratuler med gruppeseier!

Var der som publikum i dag jeg, og har sett mye lapphund :wub: begynner jo faktisk å se pittelitt forskjell på de og nå :) Fikk hilst på Tøfflus og SandyEyeCandy, det var koselig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOOOOOOOOOOOHh, ja- også kom Pippin& Symra med noen NYDELIGE strikkede bukser til Mini og Mikro. Tusen takk! Gleder meg virkerlig til å begynne å bruke dem!

Grattis med resultatene!

Snakket nettopp med mamsen i telefonen og hun var kjempeglad for gavene hun hadde fått av deg! Blant annet en vinstopp med beardis på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en flott dag for mange Sonenhunder gitt ! Grattis til alle som har fått supre resultater :wub:.

Vi bidro dessverre ikke videre til suksessen. Willersen ble 3. beste hannhund - og vi samler jo ikke på 3. plasser, så jeg er vel ikke sånn kjempefornøyd, men sånn er det :). Pappa Boss ble beste hannhund og BIM, mens halvsøster Mysti trakk det laaaange strået og ble BIR (med meg som handler i BIR og BIM - så jeg kan kanskje sole meg litt i glansen fra henne i stedet *flir*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempestolt av mammaen til Amigo - C.I.E. N DK UCH NV-09 VWW-10 Allgrippas Alfirin - som ble BIR og BIG 1 i gruppe 7 i dag :wub: Det er veldig sjelden at en stabijhoun blir BIG her til lands.

Hun ble også BIR vet og blandt de 6 beste i BIS vet.

Krysser fingrene for henne i BIS i morgen.

Grattis til alle andre som også er fornøyde :)

Det var såååå morsomt å gå inn på NKK å lese.. Både for rasen og Britt! Skal heie på i BIS i morgen! :)

Hvis noen sitter på katalog kan de sende meg en PM? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flat rød på Felix i dag. Etter en hendelse for et par uker siden er alt som har med bord,utstilling,dommer og veldig nervøs matmor å gjøre ikke noe gøy mer,så jeg har plutselig en hel masse å trene på for å få en trygg hund i ringen igjen. Pokkern så synd også for dommern likte han :)

Gratulerer til alle som er fornøyde! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Nyss hjemkommen etter det som for min del har vært en aldeles strålende dag selv om den startet noe it tidligste laget sånn egentlig.

N Uch Woodshine's Mr. Big aka Noah - CK, 1BHK, CACIB, BIR, BIG4

N Uch Imagecopy Flying Finish - CK, 1BTK, CACIB og BIM

Fine små hundene mine :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyss hjemkommen etter det som for min del har vært en aldeles strålende dag selv om den startet noe it tidligste laget sånn egentlig.

N Uch Woodshine's Mr. Big aka Noah - CK, 1BHK, CACIB, BIR, BIG4

N Uch Imagecopy Flying Finish - CK, 1BTK, CACIB og BIM

Fine små hundene mine :wub:

Så gruppeplasseringen på nkk, men gratulerer så mye med BIR OG BIM! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis alle!

Heller "tja"dag for oss - 3 beste hann (fornøyd med det - to pene hanner foran) og så BIM veteran (skuffet, ja). Men en koselig avlutning på campingsesongen, men er nå kald inn til knoklene, ar fortsatt strømpebukse på (noen timer etter hjemkomst), og fleece morgenkåpe tullet rundt meg...

Leto neste!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har egentlig hatt en kjempedag! 13 aussier påmeldt og 55 sheltier, jeg stilte bare Saeta og Tíbrá idag av mine. Begynte med LP med Saeta i full fart, men overgira hund og mye støy ble det litt slurv og noen unødvendige dobbeltkommandoer, men Saeta STORkoste seg i ringen og vi fikk karakter i alle øvelser og 9 i helhet, og gikk vårt livs beste fvf. :) Endte på 155 p, men er så fornøyd med innsatsen hennes. Har ikke gått innendørsstevne på nesten 2 år!

Løp videre til aussieringen der de bare hadde igjen beste hannhund, og hun skulle inn etter 3 juniortisper... Glad jeg gikk LP i utstillingsklærne mine, ellers hadde det blitt stress! Fikk børstet over, og hun fikk jo sin CK, og ble nok en gang beste tispe med det som medfølger. il slutt endte hun nok en gang som BIR, BIM var en finsk hannhund.

Over til sheltieringen, og fikk endelig puste litt før jeg skulle inn igjen. Det var bare 2 championtisper, men den andre er en av våre store konkurrenter i konkurransen om årets tispe, så det var kjekt å vinne den klassen der :) Og jammen fikk vi fortsette å stå først, det ble nok en gang beste tispe og Cacib! Rebus var jo selvsagt beste hannhund, så det ble noen runder mot ham igjen, og Rebus trakk det lengste strået og ble BIR, og Saeta BIM. Rebus stilte også med avlsgruppe med en unghund hann, to juniorhanner og en juniortispe fra 4 forskjellige kombinasjoner. De fikk flott kritikk og HP, så det ble store ringen for oss. Der handlet jeg alle 4 avkom alene mens eieren til Rebus gikk med ham foran. Hadde bare trent ca. 10 min. før vi gikk inn, men tror det gikk tålig greit. De endte som nr. 4 i dagens beste avlsgruppe :wub: I gr.1 ble Tib plukka inn blandt 6 (av 22 møtte), men ikke plassert. Rebus ble nr. 3!

Nå er det dags for å pønte på Bertil før morgendagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har egentlig hatt en kjempedag! 13 aussier påmeldt og 55 sheltier, jeg stilte bare Saeta og Tíbrá idag av mine. Begynte med LP med Saeta i full fart, men overgira hund og mye støy ble det litt slurv og noen unødvendige dobbeltkommandoer, men Saeta STORkoste seg i ringen og vi fikk karakter i alle øvelser og 9 i helhet, og gikk vårt livs beste fvf. :) Endte på 155 p, men er så fornøyd med innsatsen hennes. Har ikke gått innendørsstevne på nesten 2 år!

Løp videre til aussieringen der de bare hadde igjen beste hannhund, og hun skulle inn etter 3 juniortisper... Glad jeg gikk LP i utstillingsklærne mine, ellers hadde det blitt stress! Fikk børstet over, og hun fikk jo sin CK, og ble nok en gang beste tispe med det som medfølger. il slutt endte hun nok en gang som BIR, BIM var en finsk hannhund.

Over til sheltieringen, og fikk endelig puste litt før jeg skulle inn igjen. Det var bare 2 championtisper, men den andre er en av våre store konkurrenter i konkurransen om årets tispe, så det var kjekt å vinne den klassen der :) Og jammen fikk vi fortsette å stå først, det ble nok en gang beste tispe og Cacib! Rebus var jo selvsagt beste hannhund, så det ble noen runder mot ham igjen, og Rebus trakk det lengste strået og ble BIR, og Saeta BIM. Rebus stilte også med avlsgruppe med en unghund hann, to juniorhanner og en juniortispe fra 4 forskjellige kombinasjoner. De fikk flott kritikk og HP, så det ble store ringen for oss. Der handlet jeg alle 4 avkom alene mens eieren til Rebus gikk med ham foran. Hadde bare trent ca. 10 min. før vi gikk inn, men tror det gikk tålig greit. De endte som nr. 4 i dagens beste avlsgruppe :wub: I gr.1 ble Tib plukka inn blandt 6 (av 22 møtte), men ikke plassert. Rebus ble nr. 3!

Nå er det dags for å pønte på Bertil før morgendagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen :)

Ellers var det moro at Echo sin sønn vant jr. hannklassen og ble BIM med Cert!

Fogo (Taras bror ) ble 4 i juniorklassen med Ck, og Elvis fikk en 2. premie da han ikke hadde så lyst til at dommeren skulle inn i munnen hans og trakk seg/ var usikker. Synd, for han fikk en super kritikk, og Maren var velig flink med han i ringen!

OOOOOOOOOOOOHh, ja- også kom Pippin& Symra med noen NYDELIGE strikkede bukser til Mini og Mikro. Tusen takk! Gleder meg virkerlig til å begynne å bruke dem! Også fikk jeg KOSEMOST Salukibaby :wub:

Nydelig var hun, Tøfflus! Også såååå myk pels, da! *Smelte*

Skikkelig synd med Elvis, for jeg fikk en veldig god følelse når jeg stod i ringen, men vi får bare fortsette å trene.

De buksene var bare nydelige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bajazen ble nr 2 i klassen med ck og super kritikk, er veldig fornøyd mht at bittet fortsatt ikke er perfekt og han slo en av sine største konkurrenter som går i samme klasse! Bare det var stort for meg, og ikke minst hadde han visst oppført seg helt supert som virkelig er det viktigste :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...