Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens oppgulp


SandyEyeCandy

Recommended Posts

Folk jeg får lyst til å smække i bakhuet til tider:



  • De som står med kastearm og pælmer baller til hundene sine på et frislippsområde.
  • De som sier "åh, det har aldri skjedd før, altså!" idet staffen deres for ørtende gang står over en mindre hund og røsker og river i magen på den.
  • De som sier "nei, han liker ikke valper han", og bare drar lett i båndet når shibaen deres har tenna på tørk og hyler fordi han så gjerne vil drepe valpen som går forbi.
  • De som lar schæferen sin krype langs bakken med full ståpels idet de møter en annen hund, fordi "han vil bare hilse".
  • De som driver og serverer godbiter til hunden sin i nærheten av mange andre hunder, bare fordi den er så flink og står og glor.
  • De som slipper hunden sin på friområder, for deretter å legge den rett i bakkken så den skal "lære seg underkastelse".
  • De som synes det er greit at en hel mobb får gå løs på 4 mnd gamle valper, "for da lærer de hundespråk".
  • De som synes at det å ha border collie i by er dyreplageri, mens det å ha samojed i by som sofahund er helt urpoblematisk.
  • De som unnlater å trene med shibaen sin fordi den er en urhund som jo må få beholde det "opprinnelige" i seg.
  • De som kjøper seg chihuahua og finner ut at sjøl om hunden er liten, så får man fortsatt ikke ha den med seg overalt, og ender dermed opp med å plassere valpen hos alle andre fordi man lever et så "spennende og aktivt" liv sjøl.
  • De som synes det er "kult med selvstendige hunder", og derfor lar jaktbikkja si reke rundt aleine i skauen i timesvis før den forhåpentligvis kommer hjem igjen.
  • De som riktignok er flinke fordi de klarer å gjenkjenne graverende feil og mangler ved egen hund, men som likevel velger å avle på den ved å finne en partner som "veier opp for feilene".
  • De som synes det er helt greit at bikkja deres bæsjer 8 ganger om dagen uten å vurdere å bytte fôr, "fordi hun har så blank pels".
  • Voksne menn som kan alt som alle raser de møter over alt til enhver tid.
  • Folk som lar hundene sine sove i bur hele natta og hele dagen, for at de ikke skal tisse inne.
  • Folk som har hundene sine løse, og som idet hunden oppdager en potensiell kompis og stikker for å hilse, kjefter og røsker i nakken idet hunden faktisk kommer på innkalling.
  • Folk som pælmer kobbelet etter hunden som ikke vil komme når eier roper.
  • Folk som tar fra valper maten deres, for at de skal "lære seg at det kan skje", og på den måten liksom forhindre utvikling av matforsvar.

Guri, jeg er virkelig en peach i dag! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Vel,mange av de der tørr jeg påstå at man stort sett vil unngå dersom man lar vær å dra på typiske frislippsteder... På et sånt sted vil det alltid være noen raringer,både når det kommer til to og firbente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* De som tror de er så forbaska feilfrie at de tillater seg å kritisere andre hundeeiere for den minste lille ting, inkludert ting de hverken har noe med eller går ut over dem på noe slags vis.

Hvem bryr seg om hvor mange ganger bikkja til naboen driter egentlig? Dyret har ikke problemer av den grunn, og det er da ikke du som skal plukke opp etter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nok oppgulp for resten av året, spør du meg. Kunne sikkert passet inn på ett av de punktene selv, både på en god eller en dårlig dag :rolleyes2: Kjipt at det gir folk lysten til å smekke meg i bakhodet for det, men men, finnes masse rare folk der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Hundefolk som ikke eier ett snev av selvironi og kan le av egne teite feil eller av andre som påpeker dem

Jeg er skyldig i en av dem! *kaster meg på bakken og trygler om tilgivelse og lover at jeg aldre aldri aldri mer skal gjøre det, med jugekors på ryggen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* De som tror de er så forbaska feilfrie at de tillater seg å kritisere andre hundeeiere for den minste lille ting, inkludert ting de hverken har noe med eller går ut over dem på noe slags vis.

Hvem bryr seg om hvor mange ganger bikkja til naboen driter egentlig? Dyret har ikke problemer av den grunn, og det er da ikke du som skal plukke opp etter den?

Hear hear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk jeg får lyst til å smække i bakhuet til tider:



  • De som står med kastearm og pælmer baller til hundene sine på et frislippsområde.
  • De som sier "åh, det har aldri skjedd før, altså!" idet staffen deres for ørtende gang står over en mindre hund og røsker og river i magen på den.
  • De som sier "nei, han liker ikke valper han", og bare drar lett i båndet når shibaen deres har tenna på tørk og hyler fordi han så gjerne vil drepe valpen som går forbi.

Guri, jeg er virkelig en peach i dag! :lol:

Hakke noe imot oppgulpet ditt, men kan du forklare meg problemet ditt med nr. 1?

Hvis det er ørt og førti hunder så ja da forstår jeg.. men en 3-5 hunder på ett friområde for hund så ser jeg ikke problemet?

2. Hvorfor staffen? Er ikke akkurat den eneste rasen som står sånn, er ikke mye jeg har hørt om staffer som står sånn heller.. det ligger en god del andre raser over den der..

3. Øh.. Forstod ikke den helt jeg :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punktene med godteri, ballkasting og bustende schäfer tilhører våre ukentlige frislipp av beardiser.. Greier ikke å irritere meg over noe av det, jeg - hundene løper og den raskeste får ballen, de mest matglade holder seg i nærheten av godis-utdeleren og schäferen reiser seg opp på bena og feller ned busten etterhvert, da.

Likevel har vi det ganske hyggelig!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å slutte å irritere meg over folk som er mer opptatt av rase enn individ, slik som trådstarter her tydeligvis er.

Gjør en hund noe jeg ikke liker holder det for meg å poengtere at det er en hund, jeg har null behov for å få frem rasen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg synes den var morsom jeg! Selvironi, folkens! Er nok skyldig i ett eller flere av punktene selv, iallefall innimellom, men jeg er helt enig når det gjelder et par punkter og! Derfor er jeg ALDRI på frislippområder ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*De som driver og serverer godbiter til hunden sin i nærheten av mange andre hunder, bare fordi den er så flink og står og glor.

Unnskyld? Håper du aldri får en hund som trenger å belønnes i nærheten av mange andre hunder, kun fordi den er rolig og bare står å glor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[*]Voksne menn som kan alt som alle raser de møter over alt til enhver tid.

Mens jeg sikkert er enig med alt det andre over der, så må det der være det mest patetiske jeg har sett skrevet av noen individ her på forumet. Siste gang jeg leser et innlegg fra deg med hvilken som helst form for seriøsitet.

Usmakelig og grensende til patetisk feminisme da det utsagnet der gjelder jenter minst like mye som menn, om ikke mer da det er et høyere antall prosent jenter (les: kvinner, for de eldre) med hunder. Jeg skal dog IKKE gå ut og si det samme, med bytte i ordet "menn" til "kvinner".

Ta deg en kaffe, ta et halsbånd på humøret ditt og gå en tur.

EDIT ADD: Legger til her at jeg ikke har noe i mot TS, kun mot det utsagnet der. Overdriver litt ved å si at det er siste gang jeg leser et innlegg fra deg - du har shiba så jeg er ståfestet til å lese ethvert innlegg av deg (i hvert fall ang. hunden din :lol: ) med et smil om munnen. Misforstå meg rett. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe riot, det er jo faktisk litt sant hva du sier. Før var det (gjerne typisk glad i jakt) menn som kunne alt om bikker - nå er det gjerne we ladies som har tatt over den. Good shot, I like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ettersom hva man har opplevd, og hvem man har snakket med. Jeg har da vitterlig kjent et par bedrevitere i form av menn, men samtidig så har jeg min urgamle mor som absolutt skal vite alt (i hvert fall ang. små hunder).

PS: Man har jo sjåvinistene som ikke kan innse feil (les: stahet) ovenfor ei jente, men samme gjelder andre veien også. Alt går i ett. Umulig å si at et individ gjør noe et annet individ ikke gjør, for så å dra fram en konklusjon som gjelder alle, uten omfattende forskning.

Tenker jeg kommer over som en litt for seriøs onkel, men det får bare være - har nettopp våknet og ikke fullt stått opp enda. Her må det mer lesing til av rasen jeg vil ha, før jeg tar meg en bit frokost og kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider




  • De som unnlater å trene med shibaen sin fordi den er en urhund som jo må få beholde det "opprinnelige" i seg.

Guilty! Bortsett fra at jeg har basenji og ikke shiba. Og grunnen til at jeg ikke gidder å trene dem, er at jeg synes det er møkkjedelig. Men jeg skylder på at de er de som synes det er kjedelig fordi de er urhunder :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære soniser, både de blide og de sure! :lol:

Definisjonene på oppgulp er mange: Sure oppstøt, utrivelighet, bitre utsagn, osv. Jeg var i et ufint, grinete og dust humør etter morgenturen i går, og det skreiv jeg om her. Da er jeg selvsagt drittlei av voldsomme staffer, usosialiserte schæfere osv, og gidder selvsagt ikke å være individfokusert heller enn rasefokusert! Ingen mennesker har et perfekt hundehold, i alle fall ikke jeg, og jeg hadde regna med at flere tok saken litt mer med humor enn det som her blei vist, og kanskje tilogm fylte på lista, hehe. Ser at de fleste av dere heva dere elegant over den muligheten utover å kommentere meg, så da hadde jo tråden resonnans hos småligheten hos dere også... :rolleyes2:

Som Emilie sa, dette var nok oppgulp for resten av året. Der var gårsdagens oppgulp, og jeg er ferdig med det! Det regner jeg med at dere er også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt fylle på en ting, selv om jeg ikke husker alt du har skrevet akkurat nå.

*Mennesker som mener du ikke kan hund fordi du har en liten hund, og som mener at den bjeffer fordi det er "mye hund i liten kropp" som må bevise noe. Når sannheten i situasjonen(e) har vært at andre hunder har vært innpåslitne. :)

Det spesielle er jo at hun ellers kommer overens med alle hunder - store som små, men at andre unghunder som er større enn henne ikke tar de mange kroppslige signalene hun gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt fylle på en ting, selv om jeg ikke husker alt du har skrevet akkurat nå.

*Mennesker som mener du ikke kan hund fordi du har en liten hund, og som mener at den bjeffer fordi det er "mye hund i liten kropp" som må bevise noe. Når sannheten i situasjonen(e) har vært at andre hunder har vært innpåslitne. :)

Det spesielle er jo at hun ellers kommer overens med alle hunder - store som små, men at andre unghunder som er større enn henne ikke tar de mange kroppslige signalene hun gir.

Det høres kjent ut. Min elsklingsbolle er rimelig rund i kantene, men liker ikke at små/yngre hunder hopper på fjeset hennes eller gutter som strener rett bak og lukter i rompa uten å se henne i øynene først (jeg trur hun er litt romantisk av seg). Og Aiko er også rimelig tydelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...