Gå til innhold
Hundesonen.no

Harly & Lykke


mokken
 Share

Recommended Posts

Varmen har kommet til Bergen, Harly trenger 1 ukes tid på tilvenning så det blir noen rolige dager med skogsturer å bading fremover nå. I dag har vi nytt finværet med Evelzz og fineste Em :wub:

461178_10200485088704372_923973906_o.jpg

474206_10200485091264436_440845119_o.jpg

981760_10200485092424465_1555682801_o.jp


980077_10200485093584494_1115540975_o.jp

679905_10200485096264561_459367835_o.jpg

923134_10200485099904652_718374924_n.jpg

964951_10200485096064556_1560009889_o.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 781
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lille gærningen! Vi har enda langt igjen, men det går sakte fremover. Takk til @MegaMarie for trening og filming

Først; Harly er påmeldt til agility 1 og hopp 2 (debut) på Voss i begynnelsen av april, gleder meg! På tirsdag var Lykke 10 uker, vi skal prøve å få tatt oppstillingsbilde i løpet av helgen. På o

Helsestatus på Lykke: HD: A AD: A Patella: u.a Rygg: u.a :jump:

Posted Images

De er så fine, de to! :wub: Og veldig misunnelig på bademulighetene! Her sitter man i en kjeller på en urgammel pc og prøver å jobbe litt. :P

Jobbpauser trengs innimellom ;)

Veldig fornøyd med at vi har bademuligheter rett i nærheten ja :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå så deilig det der ser ut - og så flink Harly er til å svømme! Vi hadde et sånt fint badested, men noen puttet sin campingvogn der og da føles det ikke like greit ut å komme med 2 stk elleville kelpier for bading 2 m unna forteltet.. og vedkommende er uføretrygdet og er der mye så det er liksom ikke slik man kan snike seg bort der i lunsjpausen når man har hjemmekontor heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå så deilig det der ser ut - og så flink Harly er til å svømme! Vi hadde et sånt fint badested, men noen puttet sin campingvogn der og da føles det ikke like greit ut å komme med 2 stk elleville kelpier for bading 2 m unna forteltet.. og vedkommende er uføretrygdet og er der mye så det er liksom ikke slik man kan snike seg bort der i lunsjpausen når man har hjemmekontor heller :(

Ja det er herlig, blir mye svømming fremover nå. Super sommertrening :ahappy:

Om dere går å bader der noen ganger, så kan det jo hende at vedkommende finner seg en annen plass å campe... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en hektisk jobb uke, men på torsdag fikk vi trent litt.

Harly fikk trene litt lydighet, planen er at han skal stille på NKKs Kåringsprøve i slutten av oktober.

Det blir litt sånn "prøvekanin" ift at det er en av brukskravene man kan velge for å få mulighet til å motta cert på utstilling.

Så kan jeg se hva det hele dreier seg om før evnt Lykke skal i ilden, 2014 -2015 kanskje?

Etterpå fikk Lykke gå spor, ca 180 m og 3 pinner + sluttgjenstand i skogen (underlag; lyng, gress, mose).

Frøkna går veldig pent alså, ut i fra min lille sporerfaring ihvertfall :P

Hun sporer i fornuftig tempo og en veldig nøye. Markerte nydelig på de to første pinnene, den tredje + sluttgjenstanden måtte hun jobbe litt mer med. Vindretningen som spilte henne et puss kanskje?

Fikk tips av en om å bruke litt tid på pinnene, å la hene markere samme pinne flere ganger for å gi de mer verdi. Veeel det prøvde vi, og når Lykke hadde markert 2-3 ganger ga hun tydelig uttrykk for at nå var det på tide å gå videre. Det var mer sporjobb å gjøre! :wub:

I juli er Harly påmeldt sporkurs, sitter nå å vurderer om jeg skal melde på Lykke på samme kurset. Hva tenker dere skogsfolk, blir det mye med en 2 dagers sporkurs for en 6 mnd gml valp, eller er det overkommelig? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

I juli er Harly påmeldt sporkurs, sitter nå å vurderer om jeg skal melde på Lykke på samme kurset. Hva tenker dere skogsfolk, blir det mye med en 2 dagers sporkurs for en 6 mnd gml valp, eller er det overkommelig? :icon_confused:

Blaze var 5 mnd og Talli 4 mnd sitt første ukeskurs med spor :P

Så det går nok meget bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amiga var 4 mnd på første kurs og tok det på strak labb :-)

Har jo gått på andre kurs med yngre valper, men ser jo noe forskjell på hvilke type trening vs. hvor sliten hun blir.

Etter lp trening er hun ikke så trøtt, men etter spotrening er hun mer sliten.

Har sendt avgårde påmelding, så da krysser jeg fingrene for at det er en ledig plass til frøkna :)

Edit; kurset var fullt nå, men om noen skulle melde seg av så får Lykke plassen.

Endret av *mokken*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det har vært en hektisk jobb uke, men på torsdag fikk vi trent litt.

Harly fikk trene litt lydighet, planen er at han skal stille på NKKs Kåringsprøve i slutten av oktober.

Det blir litt sånn "prøvekanin" ift at det er en av brukskravene man kan velge for å få mulighet til å motta cert på utstilling.

Så kan jeg se hva det hele dreier seg om før evnt Lykke skal i ilden, 2014 -2015 kanskje?

Etterpå fikk Lykke gå spor, ca 180 m og 3 pinner + sluttgjenstand i skogen (underlag; lyng, gress, mose).

Frøkna går veldig pent alså, ut i fra min lille sporerfaring ihvertfall :P

Hun sporer i fornuftig tempo og en veldig nøye. Markerte nydelig på de to første pinnene, den tredje + sluttgjenstanden måtte hun jobbe litt mer med. Vindretningen som spilte henne et puss kanskje?

Fikk tips av en om å bruke litt tid på pinnene, å la hene markere samme pinne flere ganger for å gi de mer verdi. Veeel det prøvde vi, og når Lykke hadde markert 2-3 ganger ga hun tydelig uttrykk for at nå var det på tide å gå videre. Det var mer sporjobb å gjøre! :wub:

I juli er Harly påmeldt sporkurs, sitter nå å vurderer om jeg skal melde på Lykke på samme kurset. Hva tenker dere skogsfolk, blir det mye med en 2 dagers sporkurs for en 6 mnd gml valp, eller er det overkommelig? :icon_confused:

Ymse er påmeldt sporkurs om halvannen uke. Da er han 5,5 mnd gammel :P Tror det går fint jeg. Han har aldri gått spor før, men det er jo bare å gi han mer pause om han skulle trenge det? Masse tid til å lade om natta hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Härliga bilder av dina små lyckotroll :D

Takk! :ahappy:

Ymse er påmeldt sporkurs om halvannen uke. Da er han 5,5 mnd gammel :P Tror det går fint jeg. Han har aldri gått spor før, men det er jo bare å gi han mer pause om han skulle trenge det? Masse tid til å lade om natta hehe

Ja jeg tror det skal gå fint altså! :)

Nå var det dessverre ikke plass igjen på kurset, men vi står først på venteliste dersom noen skulle trekke seg.

Og ja, hun er god på å lade... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig ut! Fine voffsene :)

Hvordan liker du den gule duroform ballen forresten? Kjøpte den nettopp til Luna, og den er jo ganske lett i forhold til en tennisball.

Duroform? Hmmm, er ganske sikker på at denne heter starmarks?

Den er jo litt "anderledes". Tåler ikke så altformye kamplek da den lett får tannmerker, men den er ypperlig som badeleke :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duroform? Hmmm, er ganske sikker på at denne heter starmarks?

Den er jo litt "anderledes". Tåler ikke så altformye kamplek da den lett får tannmerker, men den er ypperlig som badeleke :ahappy:

Hmm.. da husker jeg sikkert bare feil, men den er lik den jeg kjøpte ihvertfall. Og den er ment til badelek så da duger den sikkert, nå er jo ikke Luna en kamplek dame uansett :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder, får skikkelig sommerfølelse av de :D

Ja vi klager ikke! :D

Hmm.. da husker jeg sikkert bare feil, men den er lik den jeg kjøpte ihvertfall. Og den er ment til badelek så da duger den sikkert, nå er jo ikke Luna en kamplek dame uansett :P

De holder en stund da, de bare ser litt medtatt ut etter kort tid... Kjekt med ebay, billig å oppgradere :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super kurskveld (ag) i går med verdens beste Harly! :ahappy:

Tema var brifing/banevandring og hvordan løse utfordringene/ velge ut hvilke situasjoner man mått "ofre" for å være på rett sed i de vanskeligere kombinasjonene.

Og selv når jeg tar de feile valgene så gir lille elleville absolutt alt i varmen. Med gode og konstruktive tilbakemeldinger fra instruktøren klarte vi etterhvert å løse banene veldig greit. Deilig med en sånn motivasjonsboost rett før 2 stevnehelger! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...