Gå til innhold
Hundesonen.no

Harly & Lykke

mokken
 Share

Recommended Posts

Jeg har nå blitt den stolte eier av en herlig liten kelpiegutt, Harly.

Han kom til Bergen torsdag, etter en lang og spennende periode med venting og kanskje kanskje...?

Det var mye som måtte klaffe for at vi skulle få valp i hus nå i høst, og gleden var veldig stor når Talli fikk 5! velskapete gutter i

begynnelsen av august :ahappy:

Planene for mini-terroristen er i hovedsak agility og utstilling, litt lydighet og kanskje noe spor. Vi får se når den tid kommer.

Han er en herlig liten ramp, sjarmerende, leken og kvikk :wub:

012-1.jpg

015.jpg

013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 781
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lille gærningen! Vi har enda langt igjen, men det går sakte fremover. Takk til @MegaMarie for trening og filming

Først; Harly er påmeldt til agility 1 og hopp 2 (debut) på Voss i begynnelsen av april, gleder meg! På tirsdag var Lykke 10 uker, vi skal prøve å få tatt oppstillingsbilde i løpet av helgen. På o

Helsestatus på Lykke: HD: A AD: A Patella: u.a Rygg: u.a :jump:

Posted Images

Kjempesupernydelig er han! Åh, heldiggris ;) Lykke til! Håper du oppdaterer oss ofte!

Takk takk :rolleyes2:

I`ll do my very best! ;)

Brorsan jo! Sover han på natten?

Ja nå har han jo kun vært 2 netter foreløpig, så det meste er jo rimelig nytt for han.

Den første natten våknet han i 2 tiden, litt tvangskos også sov han til 6.15 ca. Den andre natten sov han helt til litt over 7.

Synes han er flink jeg :lol:

Når det er tid for å legge seg på kveldingen derimot, da våkner sinnavalpen. Skal ta alt fra nakne tær, dyner som sklir ned fra sengen, den andre valpen i speilet til grinden som stenger av kjøkkenet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :rolleyes2:

I`ll do my very best! ;)

Ja nå har han jo kun vært 2 netter foreløpig, så det meste er jo rimelig nytt for han.

Den første natten våknet han i 2 tiden, litt tvangskos også sov han til 6.15 ca. Den andre natten sov han helt til litt over 7.

Synes han er flink jeg :lol:

Når det er tid for å legge seg på kveldingen derimot, da våkner sinnavalpen. Skal ta alt fra nakne tær, dyner som sklir ned fra sengen, den andre valpen i speilet til grinden som stenger av kjøkkenet ;)

Hihi, høres ut som en morsom fyr :lol: Når kan jeg få møte han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, høres ut som en morsom fyr ;) Når kan jeg få møte han?

Hehe, han er bare sånn når han er overtrøtt altså. Han er kvikk og leken, men egentlig en litt tenkende fyr. Kan godt sitte seg ned å se på andre hunder i noen minutter før han finner ut at de kan herjes med. :rolleyes2:

Skal du trene fredag så kommer jeg kanskje bortom en tur ;)

Gratulerer med lille vakre! :lol:

Gleder meg til å møte han! :lol: Håper han vil leke litt med Caius. :D

Takk takk!

Det vil han helt sikkert :D

Disse nydelige dyrene altså! Misunner dere bare liiiiitt :)

Han er virkelig skjønn altså ;)

Jeg vet.... ;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, han er bare sånn når han er overtrøtt altså. Han er kvikk og leken, men egentlig en litt tenkende fyr. Kan godt sitte seg ned å se på andre hunder i noen minutter før han finner ut at de kan herjes med. :)

Skal du trene fredag så kommer jeg kanskje bortom en tur ;)

Hehe ;) Jeg vet ikke helt om jeg kommer på fredag. Men om jeg kommer, når tenker du å være der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Jeg vet ikke helt om jeg kommer på fredag. Men om jeg kommer, når tenker du å være der da?

Kommer helt an på Harly, døgnrytme er det dårlig med om dagen ;)

Har fri nå, så vi kan gjerne ta det på formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja nå har Harly vært i hus i 2 uker og er selvfølgelig verdens herligste valp :whistle:

Han er en ukomplisert sjel som liker lek, drakamp, mat/godbiter og ikke minst bar hud :ahappy:

Han er omgjengelig ovenfor folk, litt forsiktig ovenfor fremmede hunder men det er nå ingen dum egenskap.

Prøver å holde litt oversikt på vekten og fikk litt av et sjokk når jeg veide han v/10 uker....

Måtte spørre vet. om den virkelig virket som den skulle, ettersom jeg synes det var rimelig stor vektøkning på 1 uke :wub:

Ikke rart selen som var innstilt på alt av minimumsmål for 2 uker siden snart er for liten!

9 uker: 4,80 kg

10 uker: 5,95 kg

Litt bilder fra den siste uken:

034.jpg

020.jpg

069.jpg

103.jpg

117.jpg

140.jpg

Edit: Vi har forøvrig kommet litt i gang med trening, klikkeren tok han rimelig kjapt og nå løper han bort til alle som viser håndflaten. Kan være noe digg der faktisk *ler*

Vi har jobbet litt med kontakt, burlek, trykk (nesedytt mot håndflate) og bakpartskontroll (stå på skål).

Treningen har gått som en lek, kjempemorro å se hvor gøy han synes det er med "jobb".

Leken er veldig bra inne, men vi må jobbe mer med den i forskjellige miljøer.

Vi har også vært noen ganger på treningsbanen og hatt litt jobbe-tid der med forstyrrelser, noe som har gått over all forventning :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en vakker gutt han der! :)

Hvordan har rødfargen blitt? Strider bytter pels nå og har blitt enda rødere.

Javisst! :)

Mesteparten er sjokoladebrun. Han har et lite felt i nakken som fortsatt er rødt, men der har han ikke fått ny pels foeløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bytter pels og blir mer sjokolade :)

Awww, men det er jo så nydelig! :)

Edit: Harly har forøvrig lært at den korteste veien fra sofaen og ned på gulvet er via stuebordet!

Og der er det jo kjempegøy, spankulerer stolt med halen rett til værs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

I dag har Harly vært på 12 ukerskontroll med helsesjekk og vaksine. Alt var i sjønneste orden og vaksinen tror jeg ikke han registrerte i det hele tatt. Alle på vår vei skulle klines med, og vetrinærdamen var superkul.

I motsetning til hjemme i stuen var det lov til å gå på bordet og man fikk faktisk godis. *O`lykke!* :ahappy:

Ser ut til at han vokser jevnt og fint, var i dag 7,5 kg.

Han hadde en liten runde diarè etter ormekuren fredag men nå ser magen ut til å være bra igjen.

Nå venter jeg i spenning på den nye turnusen min, satser på å stille på valpeshow i Ølen og på Manger (februar).

Så da har vi god tid til å lære å stå pent (hjeeeelp!) og trave sånn noenlunde. :)

Edit: etter nøye telling ser det ut til at Ølen kræsjer med jobbehelg. :)

Håper annonsen kommer snart sånn at jeg får byttet vakt den dagen gr 1 skal være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det der med forsjellen på rød/sjokolade i valpekassen er NESTEN umulig. Man vet egentlig ikke helt før de bytter pels.

Så det er ganske mange "feil" registrerte der ute :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...