Gå til innhold
Hundesonen.no

vask av store hunder..

jma

Recommended Posts

Hva gjør dere med store hunder, som ikke får plass i dusjkabinettet, når dere skal vaske hunden, når det er for kaldt til å gjøre det ute?

kanskje teit spørsmål, men har en vovve her, som har vokst fra dusjkabinettet, som begynner å lukte vondt :icon_confused: blir liksom ikke det samme og vaske over med vann og klut.... hjelper vel litt men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere med store hunder, som ikke får plass i dusjkabinettet, når dere skal vaske hunden, når det er for kaldt til å gjøre det ute?

kanskje teit spørsmål, men har en vovve her, som har vokst fra dusjkabinettet, som begynner å lukte vondt :) blir liksom ikke det samme og vaske over med vann og klut.... hjelper vel litt men..

Nå har jeg ikke så stor hund, men kjenner en som har det, og hun vasker den i vaskespiltet på stallen der hun har hesten.. :icon_confused: Der er det varmt vann, og han blir tørka godt, pakka inn i tepper og lempa rett i en varm bil etter vask :icon_redface:

Så.. Kjenner du noen som har hest, så spør de om de har vaskespilt med varmtvann :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner folk som vasker GD'er i dusjkabinett, veit ikke hvor stor dusj de har da... Foreldrene dine har ikke badekar de da?? Eller noen andre du kjenner??

nei, har alltid pleid å bruke dusjkabinettet, og det har gått akkurat med de andre hundene og han her frem til nå. kan nok hende jeg hadde fått stappa han inn i kabinettet, men hadde nok ikke fått vaska og skylt hele hunden ordentlig da. får prøve enten å stappe han inn, eller en halvdel av gangen :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, har alltid pleid å bruke dusjkabinettet, og det har gått akkurat med de andre hundene og han her frem til nå. kan nok hende jeg hadde fått stappa han inn i kabinettet, men hadde nok ikke fått vaska og skylt hele hunden ordentlig da. får prøve enten å stappe han inn, eller en halvdel av gangen :)

Går det hvis du stiller han diagonalt da?? Tilsier at dusjen din er kvadratisk :icon_confused: Eller blir det dusj av baken først og hodet etterpå :icon_redface:

Lykket til :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å stå inni dusjen sammen med den lille aussien min, men det er vel uaktuelt her :icon_confused: Men jeg bruker også å be henne om å sitte en del i dusjen, for da får jeg bedre plass selv inni der (liiten dusj)... Kanskje det kan være en mulighet?

Har man litt størrelse på gulvet og MÅ ha en halv hund utenfor dusjen mens man holder på, kanskje man kunne kjøpt gummi-lister til å legge på gulvet som kan stenge for litt av vannflommen? Kanskje et (mobilt) dusj-forheng FORAN dusjen igjen kan være en idè? Noe man kan ta opp og ned enkelt. *tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :icon_confused:

vanligvis pleier jeg og stå inni dusjen sammen med hunden og hunden pleier å måtte sitte i dusjen for å få plass. nei, vi har ikke så veldig stor dusj :icon_redface: liten dusj og lite bad. får legge ut litt håndkler på gulvet. det største problemet blir vel å få bikkja til å stå i ro. haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke Casper like stor som en presa, men han får ikke hode og hals inn i kabinettet, så da drøsser jeg på med håndklær på gulvet, og lar det stå til når hals og front skal vaskes :icon_confused: Kunne ønske vi hadde varmtvann i springen ute, hadde blitt så mye enklere på mange måter, bortsett fra om vinteren da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... vi har brukt badekar, men hvis du ikke har det så er det litt verre :)

Og lite bad... kanskje ikke plass til et babybadekar...? Men det er vel kanskje for lite det også :icon_confused:

Får investere i badestamp ute da, og ta bikkja rett inn etterpå :D

nei, en halvpart om gangen er vel det som kan fungere best tror jeg. Lykke til! :icon_redface::no::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke Casper like stor som en presa, men han får ikke hode og hals inn i kabinettet, så da drøsser jeg på med håndklær på gulvet, og lar det stå til når hals og front skal vaskes :icon_redface: Kunne ønske vi hadde varmtvann i springen ute, hadde blitt så mye enklere på mange måter, bortsett fra om vinteren da.

Samme med dalmisen jeg passet, men jeg får samme problemet med min lille My på 16kg også - men det er bare fordi hun prøver å være snikende ullteppe å ååååle seg ut av dusjen uten at jeg merker det (enda jeg sitter i dusjåpningen og dusjer henne, og dvs. ser jeg alt hun gjør, haha)

Ber jeg henne om å sitte derimot, så kan jeg skylle hals, bryst og hode uten at det blir klissvått utenfor dusjen.. Tipper det går med en dalmis også :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vasker hunden i to omganger da? En del av gangen inne i dusjkabinettet :icon_confused: Hihi.. :icon_redface:

Først så tar du bakparten inn i dusjen, vasker og skylder godt, så tar du framparten i dusjen. Vann overalt, men jeg har i hvertfall ingen bedre måte å vaske min...

En halvdel om gangen. Bada leonberger i liten dusj, da ble det slik:

134840073_88f733aa45.jpg

134840075_003fade88e.jpg

134840077_aaf5e94c9f.jpg

Yep! Hele meg, gulv, vegger, tak og i det heletatt - ALT var dekket av pels og vann. :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bikkja sitter pent inne i dusjkabinettet, skal den vel være bra mye større enn en DC (Presa da :icon_redface: ) for å ikke få plass??

ja han får nok plass hvis han sitter, men da kommer man jo ikke så lett til overalt. men vi får prøve og se. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg komprimerte sankten med sine 90 cm over bakken og 70 kg på vekten, sånn at han akkurat fikk plass i det lille dusjkabinettet i sittende stilling. Da vi flyttet nylig fikk vi betydelig større dusj, så da var det både plass til ham og meg oppreist - problem solved :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitro har ganske dårlig plass i kabinettet, han står som en banan for å få plass :ahappy: Jeg foretrekker hageslangen hos foreldrene mine, for de har varmvann. Kjempekjekk måte. Men om vinteren er det jo litt værre. Går det, og slangen ikke er bunnfrossen, kan vi dusje raskt og så rett inn. Ellers klarer jeg å presse han inn i kabinettet hvis jeg absolutt må. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...