Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er de ekle klumpene i huden?


SoppenCamilla

Recommended Posts

Bare for å gi et cirka hendelsesforløp til Raksha, da, så du kan sammenligne..

Jeg laget startinnlegget 10:59. Si at jeg merket klumpene en halvtime før det, og sjekket de, og tok bilder, og la ut. Jeg skulle se det ann til den ene sjefen kom på jobb på ettermiddagen/kvelden, så vidt jeg husker. Da sjef 1 dro, og sjef 2 kom, så ba jeg sjef 1 gå inn og se på Nemi igjen (han så på henne da det var som verst), og han bekreftet at klumpene allerede hadde begynt å bli mindre. Det kan ikke ha vært mer enn fire-fem-seks timer etter at jeg merket det, og dagen etter var det helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Her kommer det mere byller. :whistle: Er ikke mer enn tre timer siden jeg oppdaget dem da, og nå har han fått en dusj sånn tilfelle det er noe han har på seg han reagerer på, for da jeg var borte en times tid hadde han fått byller på toppen av ryggen også. Ringer vet. i morra om det fortsetter å spre seg - sånn jeg ser det nå så er det ikke noe akutt som MÅ behandles i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vel ikke umiddelbart det ligner på neslefeber (elveblest) det Kasko har fått. Men det er mulig. En allergisk reaksjon er det ensten helt sikkert uansett. Faren med slike opphovnede kuler er at de kan få de i halsområdet og kan få problemer med å puste. Tror jeg ville ringt veterinæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har masse på halsen, men foreløpig ingen problemer med pusten. Merker jeg noe sånt så er det rett til vet. med han. Koste hva det koste vil. Virker som hevelsene sitter lokalt i huden, men han ser virkelig ikke ut. Han er mye verre enn på bildene. Så om det ikke er betraktelig bedre i morgen så drar vi til vet.

Nå virker kortisonen, ser hele han slapper av. :whistle: Men blir nok ikke veldig mye søvn på Hønemor meg i natt. :ahappy: Passe på Jodlern min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoey fikk noe lignende som Nemi sommeren for to år siden.. Plutselig ble hun nuppete, klødde, ble slapp og fikk feber.. Dette var etter en utstilling hvor hun hadde vært mye i sola med kjølende vått håndkle over seg.. Vet ikke om det har noe å si.. Hun var slapp hele dagen, men jeg trodde det var varmen, men utover kvelden fikk hun vabler og kuler og ble betydelig dårligere.. Hysteriske mor ringte selvfølgelig vet som sa det sikkert ikke var noa farlig, men at vi kunne komme inn hvis hun ikke var bedre dagen etter.. Er vel unødvendig å si at voffa var inne samme kvelden (Hører klukkinga til Hønemor helt hit) og fikk konstatert kraftig allergisk reaksjon, og fikk en god dose kortison.. Feberen ga seg nesten umiddelbart, og klumpene gikk ned i løpet av dagen. Men de ble til små sår og skorper som klødde litt..

Men jeg skulle også likt å vist hva det kom av.. har også sett hester med det samme, men ingen som vet hva det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkar Zoey også.

Nå har kortison og homeopati kicket inn her, så nå sover han godt og jeg formelig ser hevelsen gå ned. Håper vi slipper flere slike opplevelser, for jeg aner ikke hva det kom av. Luping henger somregel sammen med Kasko, og Lup har ingenting på slikt på seg. Merkelig.

Hadde det vært på dagtid hadde jeg og dratt inn. :whistle: Men er innmari mye styr å organisere transport til vaktvet. på kveldstid, så bør liksom være livstruende da. Og det var det ikke så lenge han pustet fint, og jeg snakket jo med vakt vet. før jeg gav han kortison og spurte om dosering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det virkelig noe som ikke stemmer, så venter bare på at vet. skal åpne så vi får dratt inn. Syns liksom han ble bedre, og la oss til å sove, så våkner jeg av at han driver å rister seg og ikke klarer å ligge rolig, kjenner på han og kjenner at noe er gæernt. Så på med lyset og da henger det høyre øret hans, det er hovent og står ikke lenger skikkelig, det venstre er også hovent, men ikke så ille som det høyre, og han er hoven rundt øya. :) Han er riktignok byllefri da... Men. :) Skjønner ikke hva som er galt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns han er mindre hoven rundt øya nå, men spesielt ene øret er hovent og han rister på hodet så han blir tullete og prøver å sove stående. Skal ringe og spørre om en halvtime, klarte ikke vente så ringte vakta nå - og hun mente at mest sansynlig kan jeg gi han mer kortison og avvente - men hun ville gjerne at jeg skulle snakke med hun som har vakt i helga, sånn at hun er informert hele veien, så da venter vi en veldig lang halvtime til før jeg ringer igjen.

Han er helt utslitt og frenetisk. Han går rundt og rundt og rundt seg selv, rister på hodet og prøver å sove i den stillingen han måtte befinne seg i når det gjør mindre vondt eller klør mindreeller hva det nå er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da hoppet vi bukk over hele ventetiden og ringte akutttelefonen igjen. De hadde snakket om Kasko så de hadde en plan klar alt, han fikk nå 20mg til, og så skal de ringe meg i løpet av dagen for å høre om han skal ha mer av samme dose hvis han fremdeles er hoven, og om han eventuelt skal trappes ned av kortison nå. Nå håper jeg han får sove litt. Stakkars gutten er helt utslitt.

Håper virkelig det holder nå, for liker ikke å dytte piller i en så liten kropp. Men han har også fått båndtvang, så han ikke skal rote seg borti hvadetnåenner han reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, det der ser virkelig ikke godt ut!

Jeg har ikke sett noe av den skalaen tidligere. Håper dere finner ut av hva det er!

Jeg har dog sett et par basenjier som har fått "ungdomskviser"/Matallergi som kan minne litt om de røde nuppene en annen med boer hadde lagt ut bilde på.

Echo fikk bl.a. det år han var rundt 9-10 mnd. -vi byttet för fra Eukanuba til proplan med laks og har aldri sett det siden. Men dette ser ut som noe helt annet.

Klem til gutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...