Gå til innhold
Hundesonen.no

Høsttreff med sonenfolk og hunder!


Midas

Recommended Posts

Hvis jeg klarer å mobilisere krefter til å møte ukjente folk OG gå tur, så skal jeg si fra... :wub: Jeg håper dere uansett får en nydelig dag oppe ved øyungen.

Marit, vi er da alle venner? :aww: Om du makter det fysisk, så skal vi nok sørge for en kjempedag, sjøl om du i utgangspunktet blir litt matt og overvelda av nye folk. :o

Jeg kommer også! :P Hopper på Maridalsbussen på Skibakken. Eier ikke ved, ikke har jeg bikkje å trene heller og mesteparten av de ordentlige turklærne mine ligger i Trondheim, men jeg tar med kamera, termos og godt humør, som vanlig. :lol:

Hurra! :(

Å, nå har jeg en kjempegod ide. Du har ikke lyst til å hjelpe meg litt på starten av turen med å ta Opsis, så frøken Ella kanskje får avreagert litt? Hadde vært supersnilt, så får jeg trimmet begge to uten at jeg trenger å stresse med at Ella skal skape fullstendig kaos :wub: (Hun er litt nervøs for andre hunder, og trenger litt tid på å gå av seg det værste stresset. Så da hadde det vært supert om du ville være litt valpepasser :wub: ) *håpefull*

Jeg tenker at Aiko kan være øremerka Ella-støttekontakt den dagen. Da blir hun jo vanligvis ganske så lite vokal i alle fall. :P

Lure meg på om ikke vi skal joine dere :P Mocca er jo grei, lille valpen, men går det greit å ta med de andre også eller blir det for mye? De går i bånd og kan "brumle" litt om det blir mye styr akkurat rundt dem, men ellers greie. Ella har de jo vært på tur med før så det vet jeg går greit. Men hva med resten av gjengen, går det greit med to "sure, gamle" damer i bånd og Qui?

Klart dere skal være med! Tipper Aiko blir lykkelig for å løpe litt med Qui, altså. :P Hadde tenkt at hun skulle få gå løs ganske mye, men hvis du er redd damene dine skal bli irriterte på henne (hun hadde garantert gått bort, slengt seg på rygg, og blitt der til de var ferdige med å buldre over henne), så tar jeg henne selvsagt i bånd.

Hmm, kanskje vi skal slenge oss på også? Jeg har foreløpig ingen planer på lørdag, og tur med andre er alltid koselig :P

Kjempeidé, Anette! Du tar med begge da? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Jeg vil! :wub: Da kommer jeg i så fall med to eller tre hunder, spørs hvordan formen til gamlefar er (han har kreft :wub: ). Regner med at kjæresten min blir med, og da kjører vi. Kan evt plukke opp flere på veien! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marit, vi er da alle venner? :wub: Om du makter det fysisk, så skal vi nok sørge for en kjempedag, sjøl om du i utgangspunktet blir litt matt og overvelda av nye folk. :wub:

Hurra! :(

Jeg tenker at Aiko kan være øremerka Ella-støttekontakt den dagen. Da blir hun jo vanligvis ganske så lite vokal i alle fall. :(

Klart dere skal være med! Tipper Aiko blir lykkelig for å løpe litt med Qui, altså. :wub: Hadde tenkt at hun skulle få gå løs ganske mye, men hvis du er redd damene dine skal bli irriterte på henne (hun hadde garantert gått bort, slengt seg på rygg, og blitt der til de var ferdige med å buldre over henne), så tar jeg henne selvsagt i bånd.

Kjempeidé, Anette! Du tar med begge da? :aww:

Jeg skal stå opp klokken halv ti, og prøve så godt jeg kan å komme. Er dere på Skar kvart over elve?

Jeg kommer til å ta med begge hundene. Dina er litt sur og sær, men hun er snill og har litt godt av å treffe andre hunder. Jeg har så veldig veldig lyst, så jeg får bare dame meg opp og prøve :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stå opp klokken halv ti, og prøve så godt jeg kan å komme. Er dere på Skar kvart over elve?

Jeg kommer til å ta med begge hundene. Dina er litt sur og sær, men hun er snill og har litt godt av å treffe andre hunder. Jeg har så veldig veldig lyst, så jeg får bare dame meg opp og prøve :wub:

Jepp. Håper du kommer! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dessverre droppe tur i morgen! :wub: Ligger her på sofaen under pledd med te i ene hånda og kleenex i den andre mens Mikke sender meg stygge blikk.

Dere får ha en god tur! Og så håper jeg dere tar en hel masse bilder så man får være med sånn bittelitt likevel! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer hvis jeg ikke tør å kjøre alene til Rena imorgen :wub:

Aner ikke hvor Skar er, kanskje jeg finner det ut ved å lese meg tilbake i tråden?

Du kjører opp til Maridalen, og følger bare Maridalsveien innover til du kommer til en smal bru. Der skal du fortsette rett frem, ikke opp til hønefoten. Så følger du bare den veien (det står skiltet til Skar). Du får to store parkeringsplasser på hver side av veien når du kommer til Skar. Hvis du ikke finner det kan du ringe meg, så kan jeg forklare deg. Men det er bare å følge maridalsveien innover til du kommer til Skar. Det er ca 5km fra Avkjøring til Hønefoten, frem til Skar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Gratulerer så mye @Debbie😍 Dette blir bra! 
    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...