Gå til innhold
Hundesonen.no

Høsttreff med sonenfolk og hunder!


Midas

Recommended Posts

Jeg har tenkt litt på at det var dumt vi ikke fikk til det sonentreffet i sommer. Kanskje vi kunne avtalt et treff en helgedag, hvor vi kan grille, trene hund, kanskje gå litt spor? Finne et sted som egner seg for dette. Det kan jo være et sted i marka, det er lov å brenne bål etter 20. September (?).

Folk fra hele landet får ikke kommet for en dag, men kanskje vi kan arragere i flere landsdeler, og ta bilder og fortelle om hva vi har gjort etterpå?

Vi gjør det enklest mulig ved at alle tar med egen mat og drikke, og utstyr til hundene. Hvis vi samsnakker oss om kjøring, så kan de uten bil også bli med.

Forslag til dato: lørdag 16. Oktober (kom gjerne med andre forslag) og forslag til sted kan jo flere komme med? Jeg tenker at det enkleste er å ha et forholdsvis sentralt sted, slik at folk kan komme seg til steder hvor noen kan plukke de opp.

Er det noen interesse for dette?

Det kokte opp i kål med sonentreffet, men dette krever ikke like mye planlegging og jobb, så da er det kanskje enklere å få det gjennomført?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Jeg tenker at stedet bør være sånn at det er plass til å kanskje trene litt lydighet, og gå spor. Det er jo endel som er flinke til å gå spor, og kanskje kan vise de som ikke har gått spor før. I tillegg bør vi ha mulighet til enten grill eller bål, så vi får grillet litt mat. Kjempefint om vi kan være på ei hytte da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja det er jo i Krokskogen, så det er endel skog der.. nå kan jeg ingenting om spor, så jeg vet ikke hva som egner seg. Ang. lydighet så er det liksom en stor gressoverflate (kort gress grunnet bufe) men det er liksom en bakke, så ikke akkura et flott flatt jordet.

Her ser man den såkalte vollen:

47150_10150256965910198_827190197_14775069_1646850_n.jpg

47150_10150256965935198_827190197_14775072_2901857_n.jpg

47150_10150256965940198_827190197_14775073_99036_n.jpg

Og her er hytta:

47889_10150253362645198_827190197_14690975_7348294_n.jpg

Bålplassen:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs217.ash2/47976_10150253363240198_827190197_14690991_2963369_n.jpg

Og tilslutt, beste bildet av type skog:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs622.snc4/58229_10150256964560198_827190197_14775000_4283648_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et kjempefint sted!

Jeg tenker at for min del er det greit at skogen ikke er helt tett når jeg skal gå spor. Ellers har jeg ikke spesielle preferanser utenom at det ikke bør ha gått folk der på en stund. Kan jo bare ta helt sånn intro til spor og da. Hvor vi starter med hunder som ikke har gått spor før, med korte næringsspor.

Det hadde vært så gøy å fått til! Tar det lang tid å kjøre opp dit fra Oslo?

Jeg har plass til tre i bilen fra Oslo, hvis de kan ha hundene i fanget eller i gulvet inni bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et kjempefint sted!

Jeg tenker at for min del er det greit at skogen ikke er helt tett når jeg skal gå spor. Ellers har jeg ikke spesielle preferanser utenom at det ikke bør ha gått folk der på en stund. Kan jo bare ta helt sånn intro til spor og da. Hvor vi starter med hunder som ikke har gått spor før, med korte næringsspor.

Det hadde vært så gøy å fått til! Tar det lang tid å kjøre opp dit fra Oslo?

Jeg har plass til tre i bilen fra Oslo, hvis de kan ha hundene i fanget eller i gulvet inni bilen :)

Tja.. kommer litt an på åssen man kjører, er et sted man kan kjøre inn ved Sollihøgda som tar kanskje halvtime trekvarter, men da må man gå to km til fots.

Ellers så kan man kjøre "rundt" altså til Sundvollen og opp der, og de tar vel en drøy time. Så mulig det blir for langt unna da.. kommer jo litt an på hvilken kant av Oslo og omegn folk kommer fra da.

Dette er altså i nærheten av Hønefoss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig hyggelig om de som kjører kan ta med seg folk som ikke har bil. Da kan de som ikke har bil reise kollektivt til Oslo (eller andre steder), så kan vi med bil hente de? For meg er det greit å kjøre opp til hytta selv om det blir litt lenger. Må jo ha med litt ved, mat utstyr til hundene og div. Kan jo gå opp med sekk da, så ingen stress om vi ikke kan kjøre helt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mulig å kjøre veldig nærme, helt inn på tomta om man har noe litt bedre enn en f.eks. Sköda Octavia (standard). En bil med litt høyde, gjerne 4wd klarer det lett.

Meeen det går an å kjøre oppom så man er 100m unna, lesse av og så parkere noen hundremeter nedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom gjerne med andre forslag til hvor vi kan ha det :) Jeg synes det er så hyggelig om vi kan få til dette! Enkelt og greit en hyggelig og sosial dag, hvor hunder og soniser kan kose seg!

Det er kanskje en fordel å ha det i Osloområdet, så det er enkelt å komme seg for de som ikke har bil. Det er kjipt hvis folk ikke får blitt med bare på grunn av det. Jeg er ikke så kjent i Sørkedalen jeg, men kanskje Marie kjenner til noen steder der vi kan ha det?

Gjør ingenting om det er lite stykke å gå så lenge det er merket så folk finner det :)

(Kanskje moderatorer kan slette sonentreff 2010 og klistre denne så flest mulig ser den?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tjukken vil gjerne også være med =) jeg har forsåvidt også hytte på krokskogen men den er ikke noe høydare. Jeg tenker kanskje at det er lettest at det er ett sted hvor man kan komme seg til med kollektiv transport så alle får muligheten til å være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt også bil, og plass til tre fra Oslo. Da blir det trangt, men det går fint så lenge vi ikke skal så langt. Jeg vet også om mange fine plasser i Maridalen, vi kunne jo eventuelt gått opp til Øyungen, ovenfor parkeringsplassen på Skar? Tror ikke det er veldig mye folk der, evt kan vi finne et sted rundt det vannet hvor det ikke er så mye folk?

Kanskje folk som har bil og kan kjøre og ta med noen kan skrive det, og hvor de kan hente folk?

Det blir koslig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tjukken vil gjerne også være med =) jeg har forsåvidt også hytte på krokskogen men den er ikke noe høydare. Jeg tenker kanskje at det er lettest at det er ett sted hvor man kan komme seg til med kollektiv transport så alle får muligheten til å være med?

Men må vi være et sted som er lett tilgjengelig kollektvit, er jo ofte mange andre der. Vi er mange her som kjører alene i bil og har plass til både passasjerer og hunder. Synes hytta til siri hadde flott område etc, eneste er at vi må ta initiativ og ta med oss hver vår kollektivbruker og voila, løst? :)

vi er allerede 3-4 som har sagt har plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst komme meg helt frem dit vi skal i det minste... Og nei, jeg har ingen bil av høy type. Blir det at man skal være der hele dagen, og kanskje litt utover kvelden, så syns jeg det er utrolig godt å kunne sette fra meg bikkja i bilen litt.

Og jeg har ett sete ledig i min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst komme meg helt frem dit vi skal i det minste... Og nei, jeg har ingen bil av høy type. Blir det at man skal være der hele dagen, og kanskje litt utover kvelden, så syns jeg det er utrolig godt å kunne sette fra meg bikkja i bilen litt.

Og jeg har ett sete ledig i min bil.

Personlig syntes ikke jeg 200meter å gå er langt, det er jo omtrent så langt unna man er bilen på IKEA liksom :icon_cry:

Men jeg skjønner at det kan bli annerledes for noen :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...