Gå til innhold
Hundesonen.no

Canis + dårlig service = sant!?


Recommended Posts

Nå har det seg slik at jeg bestilte et par bøker fra Canis for 19 dager siden, og mottok sendingbekreftelse dagen etter (altså 18 dager siden).

Etter 10 dager sendte jeg inn en klage, fikk svar 3-4 dager senere, dog hadde jeg allerede ringt tidligere den dagen og fått svar. Da fikk jeg beskjed om at det hadde vært en feil hos dem som gjorde at varen da ble sendt den samme dagen, for 5 dager siden nå.

Men enda har jeg ikke mottatt noen bok, og servicen hos Canis er rett ut dårlig, det tar flere dager før man får svar.. og ringetiden er jo kun fra 10-14 (da er jeg på jobb).

Grunnet til tråden er ren utblåsning av irritasjon, og spørsmål om andre har opplevd lignende, i tillegg lurer jeg nå på mine rettigheter. Jeg har rett og slett ingen nytte av de bøkene, da jeg skulle lese meg inn på de i forberedelse av helgens kurs, nå er det rett og slett for sent for meg.

Kan jeg få salget hevet? Isåfall hvordan?

PS. Jeg har allerede fått klarsignal til å slippe å betale fakturaen før jeg mottar produktet. Men nå ønsker ikke jeg produktet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg haraldri opplevd dårlig service hos Canis. Tvert imot har jeg aldri opplevd å få varene så kjapt levert som fra dem. Fra jeg sender inn ordren tar det ofte bare halvannet døgn før varene ligger i postkassen min.

Jeg mener du har krav på å få hevet kjøpet. Ring og gi beskjed om at du ikke vil ha varene lengre. Og skulle de dukke opp i morgen får de ta returportoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd noe lignende. En vare som ikke var på lager (det stod at den var på lager da jeg kjøpte den), og tok veeeeldig lang tid, og de svarte ikke på epost, og brukte flere ganger på tlf. for å kunne gi meg et ordentlig svar. Jeg fikk 10% avslag på boken, men fikk den ikke til da jeg hadde planlagt å bruke den... (treningsbok, til en ferie).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg haraldri opplevd dårlig service hos Canis. Tvert imot har jeg aldri opplevd å få varene så kjapt levert som fra dem. Fra jeg sender inn ordren tar det ofte bare halvannet døgn før varene ligger i postkassen min.

Jeg mener du har krav på å få hevet kjøpet. Ring og gi beskjed om at du ikke vil ha varene lengre. Og skulle de dukke opp i morgen får de ta returportoen.

Jeg har liksom også fått inntrykk av at de er flinke, og håper det bare var maks uflaks, da jeg sikkert kunne tenke meg å benytte meg av dem en annen gang..

Får liksom ikke ringt i jobbtiden, det er problemet :S Men om intet er skjedd innen fredag får jeg bare be sjefen om lov til 10min telefonsamtale.

Jeg har opplevd noe lignende. En vare som ikke var på lager (det stod at den var på lager da jeg kjøpte den), og tok veeeeldig lang tid, og de svarte ikke på epost, og brukte flere ganger på tlf. for å kunne gi meg et ordentlig svar. Jeg fikk 10% avslag på boken, men fikk den ikke til da jeg hadde planlagt å bruke den... (treningsbok, til en ferie).

Ikke sant!? Problemet er at jeg trenger dem nå, og nå er det for sent. Og disse bøkene kan jeg alltids få tak i brukt, kanskje til og med få dem av noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dårlig erfaring med Canis, dvs de er flinke når de har ting på lager, men ikke når det blir utstolgt. Oppdaterer ikke om forventet levering, svarer ikke på epost på dagesvis osv. Jeg ventet i 2,5 mnd på dekken i vinter, til slutt avbestilte jeg hele greia og bestemte meg for å aldri handle der igjen... (sparte faktisk penger på å bestille samme dekken en annen plass også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte også en pakke som jeg enda ikke har sett noe til, den ble hentet ut av en av de som jobber på canis et par dager etter at den ble sendt, og jeg har enda ikke hørt noe om hvorfor. Jeg mener at når jeg ber om å få sendt en pakke til min adresse (som var riktig skrevet), og pakken ender opp i nabofylket, hvor den av uviss grunn blir hentet ut, så har ikke jeg noe ansvar for å prute på pakken, men jeg har ventet på en mail eller noe fra canis som forklarer hvorfor pakken ikke kom halvveis en gang, og om jeg noen gang får den. Ser ut til at det er mye å håpe på, så har tenkt å sende en mail å høre hvordan det ligger an. Før dette har jeg ikke vært plaget med dårlig service på canis, og jeg håper det er et engangstilfelle, for de har så masse greie varer, selv om prisene er stive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har angrerett i to uker på det man kjøper, så du kan fint levere tilbake boken (heve kjøpet). Du har vel forsåvidt også krav på matpause på jobb, på minimum en halvtime, og den kan du bruke til å ta private samtaler i. :)

Jeg har opplevd litt begge deler; rask levering, treig levering, og oppdelt levering. Noen ganger svarer de kjapt på ting, andre ganger ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å få en bok sent pga de ikke hadde den på lager, men da fikk jeg beskjed om det og ca hvor lenge jeg måtte vente, ventetiden ble som de sa.

Ellers så har jeg bare hatt gode opplevelser med Canis, de sender ut utrolig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har angrerett i to uker på det man kjøper, så du kan fint levere tilbake boken (heve kjøpet). Du har vel forsåvidt også krav på matpause på jobb, på minimum en halvtime, og den kan du bruke til å ta private samtaler i. :)

Jeg har opplevd litt begge deler; rask levering, treig levering, og oppdelt levering. Noen ganger svarer de kjapt på ting, andre ganger ikke..

Men jeg har liksom ikke noe bok å levere tilbake! Det er problemet mitt liksom..

For greit, jeg slipper å betale noe frem til pakken dukker opp, men en dag så gjør den jo det (mest sannsynlig). Så fra når av teller man de to ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang for mange år siden bestilte jeg en ting der som kom i posten 1-2 dager etter. Wow tenkte jeg. Det var bra.

Men jeg har bestillt i etterid og da har det desverre gått litt for lang tid. Så jeg forventer ikke å få noe jeg bestiller derifra med det første.

Men nærmere 3 uker er vel litt i drøyeste laget? Etter å ha mottat sendingsbekreftelse altså, en ting hadde vært om jeg kunne hadde mottatt ordrebekreftelse liksom.

I sendingsbekreftelsen sto det at pakken var sendt med A-post og at den burde være hos meg innen 1-2 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare gode erfaringer jeg! da jeg bestilte baggen belte nr 2 (må jo ha et hver her i huset... avhengig...) fikk jeg et uten beinløkker. Det var jo feil. skulle ha med. Men så var det ikke flere igjen. Fikk dem ettersendt så fort det kom inn på lager igjen. pluss en liten "ekstra ting" (hundegodis) ellers har ting kommer kjapt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fått ting levert utrolig kjapt, ofte dagen etter om jeg har bestilt tidlig på morgenen dagen før. Bare en gang har det tatt lang tid, da tok det vel en uke, og regningen kom før varen. Men jeg fikk en mail av de hvor de beklagde seg veldig. Så jeg har gode erfaringer med de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nærmere 3 uker er vel litt i drøyeste laget? Etter å ha mottat sendingsbekreftelse altså, en ting hadde vært om jeg kunne hadde mottatt ordrebekreftelse liksom.

I sendingsbekreftelsen sto det at pakken var sendt med A-post og at den burde være hos meg innen 1-2 dager.

Helt klart. Derfor jeg ikke handler på Canis, men foretrekker andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare gode erfaringer jeg! da jeg bestilte baggen belte nr 2 (må jo ha et hver her i huset... avhengig...) fikk jeg et uten beinløkker. Det var jo feil. skulle ha med. Men så var det ikke flere igjen. Fikk dem ettersendt så fort det kom inn på lager igjen. pluss en liten "ekstra ting" (hundegodis) ellers har ting kommer kjapt og greit.

Jeg opplevde det samme, bare de lovde og lovde når det skulle komme. 4 purringer, 4 lovnader og 4 mnd etterpå fikk jeg benløkkene. Ikke noe "plaster på såret".

Det er heller ikke første gangen jeg opplever tull med bestillingen min der, ting som ikke kommer i pakkene, Canis blad som aldri dukker opp og jeg får ikke tilsendt nytt (jeg tviler på at noen gikk i min tidligere låste postkasse og fisket ut bare Canis bladet). Så etter litt smått og lite flere ganger så syns jeg de har dårlig service ja. Det er ikke en eneste gang jeg har fått noen beklagelse. Og helt alvorlig så syns jeg ikke en 20,- dings er nok til slike tabber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har liksom ikke noe bok å levere tilbake! Det er problemet mitt liksom..

For greit, jeg slipper å betale noe frem til pakken dukker opp, men en dag så gjør den jo det (mest sannsynlig). Så fra når av teller man de to ukene?

14 dager fra du mottar varen. Du kan ringe de i matpausen og be de kanselere hele opplegget, du vil ikke ha noen bok, du har ventet for lenge, du hever kjøpet før du får varen med andre ord - kanskje klarer de å stoppe forsendelsen (hvis den er sendt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevde noe negativ når det gjelder Canis.. Heller motsatt. Har noen ganger blitt veldig overrasket over hvor fort jeg får tingene jeg bestiller fra dem. Og jeg har bestilt (for) MYE derfra! Men kan jo være at jeg har vært heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de fleste har gode erfaringer, for da vet jeg at det ikke kommer til å gå sånn neste gang.

Men det jeg også reagerer på er at man kunne kanskje prøvde å beklage seg på det dypeste og tilby noe. Selging handler jo om å forvandle en negativ situasjon om til en positiv en. Så om de f.eks. hadde beklaget seg (ordentlig, har bare fått sorry) og tilbudt meg noe som klikkere eller godbiter, da hadde jeg vært mye mer fornøyd. Nå er jeg jo bare fryktelig irritert, jeg hadde jo gledet meg til å få disse bøkene!

Men skal se om jeg får ringt dem i pause idag, har møter osv på jobben så jeg får bare se. Noe mail har de ikke svart på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om det er enten eller når det gjelder Canis. Har de varen inne så går det kjempekjapt. Slik jeg har opplevd hver gang. Jeg har handlet mye fra de. Med tanke på at jeg bor i Nord Norge så er det utrolig at jeg flere ganger har opplevd å bestille en tirsdags ettermiddag og torsdag har varen ligget i postkassen.

Men derimot om de er fri så går det lett i ball for de eller no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fått ting kjapt og greit, så sånn sett har jeg vært fornøyd når jeg har bestilt derfra. Nå er det riktignok en gooood stund siden sist jeg bestilte derfra, mulig servicen har blitt dårligere etter hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fått ting kjapt og greit, så sånn sett har jeg vært fornøyd når jeg har bestilt derfra. Nå er det riktignok en gooood stund siden sist jeg bestilte derfra, mulig servicen har blitt dårligere etter hvert?

Slik jeg har opplevd det iallefall. Jeg var med de fra "starten" og fikk i begynnelsen ting meget hurtig og alt var i ordent. Så har jeg gradvis merket av servicen har blitt dårligere. Jeg har brukt mye penger der og merket det veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Om det er flere som har innspill med erfaringer eller fremgangsmåte er det bare å dele 🙂
    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...