Gå til innhold
Hundesonen.no

Nakkarra Opsis

Whoopsis
 Share

Recommended Posts

Så koselig! :) Hva med grillkull/engangsgrill?

Oki da blir det sånn 11. Men jeg er ikke kjent da. Jeg vet hvor Brekke er, for der går jeg på Caniskurs. Thats it :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 325
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På aktivitetsmomentet får hun 4 (Är uppmärksam, något orolig. Vandrar runt efter hand). En del lyd, og hun slår seg ikke helt til ro. Veldig som forventet. Avstandsleken viser hun litt interes

Hofter og albuer ble A! Når det gjelder treningen går det litt så som så om dagen, vi sliter med at hun bygger opp veldig mye frustrasjon.. Men, her er en film fra forrige trening hvor vi trener ut

Takk! Altså, jeg er lat, så jeg bare kopierer fra bloggen. Dere er ikke tvunget til å lese alt. I det siste har jeg tenkt mye på hvordan vi skal få gjort noe med all den frustrasjonen Opsis

Det var et meget bra bildet for å være tatt alene :D Flinke Maria!

Og pene Opsis! :wub: DU MÅ KOMME TIL BERGEN! Jeg vil se hvor liten/stor hun egentlig er :D :D :D

Btw, så syns jeg denne tråden ble veldig mye treff-prat i :aww: Liker ikke! Jeg vil bare se Opsis i denne tråden! Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal aldri skje igjen, lover :aww:

Takk, jeg trengte veldig mange forsøk før det ble noe jeg turte å legge ut :lol: Vi skal til Gloppen nå, og det er jo neesten i Bergen :whistle: Det kommer bergensfolk dit da, i hvert fall!

Og hun er bitteliten. Målte igjen i dag, og da var hun 43/44 foran og 44/45 bak. Hun kunne sikkert blitt målt til mellomhund i ag :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opsis er over 10 mnd, litt mer konsentrert, men fortsatt full av partyfakter. Så derfor er vi kjempeglade i bilder, for da ser alt så stilig ut. :whistle::lol:

Bilder tatt av Monica:

19mai2011-015.jpg

19mai2011-017.jpg

19mai2011-018.jpg

19mai2011-020.jpg

Se på den der! :wub:

Vi har vært på blodsporkurs, og da tok Marie og Anette litt bilder:

225058_10150256746466399_679816398_9320418_5076155_n.jpg

Hvis Opsis hadde fått velge, så hadde vi flydd gjennom sporet. Alternativt bare flydd av gårde, uten å tenke på sporet.

231121_10150256746616399_679816398_9320424_7308856_n.jpg

DSC_0283.jpg

224000_10150256759896399_679816398_9320599_3083452_n.jpg

Fisking av partysvenske.

230565_10150256760406399_679816398_9320612_1060099_n.jpg

Som Marie skrev: Dette er ingen partysvenske, dette er Opsis! :wub:

Vi har også vært på runderingskurs i stekvarmen, og her er en film tatt av Marie av en sliten Opsideis.

(Mediagreier er vanskelig, så dere får overleve linken..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Nydelig! Gleder meg til å se dere i action igjen, det er ikke bare på bilder det ser bra ut ;)

Lyst til å fikse Kiters fvf? :whistle:

Tusen takk! Det bildet der skal jeg leve lenge på :ahappy:

Haha, jeg tror du greier å fikse den veldig fint selv jeg :lol: Men jeg elsker fvf, det er jo den kuleste øvelsen noen sinne! :wub:

Herligste Opsis :wub: Jeg har så lyst til å møte henne igjen! Kjempe fin fvf forresten :wub: Blir rørt!

Tusen takk! :flowers: Kom deg en tur til Oslo. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Film av partysvensken som skal trene lydighet. Vi var litt understimulerte begge to (det skjer ikke så mye når jeg er sjukling), så det ble kanskje litt "over the top" innimellom. Kan ikke noe for at jeg blir småglad når valpen endelig konsentrerer seg i over noen sekunder om gangen! :lol: Og siden jeg ikke har lært meg å legge på musikk får dere bare overleve pratingen min :icon_redface:

Man blir så fryktelig selvbevist etter å ha sett en treningsfilm for mange ganger. Men kanskje man husker på å ikke gjøre de samme feilene neste gang da i hvert fall..

Edit: Og det var kanskje nå vi egentlig skulle ha vist frem den fantastiske fvfen? Vi tar det en annen gang tror jeg, når det er litt mindre partyfaktor i bildet. :lol::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra stå på innkalling! fvf var da ikke så ille den..! Når hun er opppvarmet går hun jo som en drøm! SÅ fine, rette og raske holdter også! Du er superflink! Ah... kjenner jeg bli smålig missunnelig :P MÅ snart få til den fvf og rette utgangsstillinger med den lange slangen av en valp jeg har...

Synes virkelig det er på tide at du fokuserer på raske momenter altså.. særlig oppsittet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra stå på innkalling! fvf var da ikke så ille den..! Når hun er opppvarmet går hun jo som en drøm! SÅ fine, rette og raske holdter også! Du er superflink! Ah... kjenner jeg bli smålig missunnelig :P MÅ snart få til den fvf og rette utgangsstillinger med den lange slangen av en valp jeg har...

Synes virkelig det er på tide at du fokuserer på raske momenter altså.. særlig oppsittet :lol:

Tusen tusen takk! Jeg lever lenge på sånt :ahappy:

Kanskje begynne å varme opp valpen litt før man filmer :whistle: Jeg er ikke vant til å trenge å varme opp jeg, hadde jeg gjort det med Ella hadde energien hennes tatt slutt før vi kom til selve treningen.. :lol: Og det er visse fordeler med å ha en hund man må lete etter med lupe, ting går fort fort!

Jeg synes du skal holde på misunnelsen din så lenge du kan jeg, for det varer nok ikke så lenge før dere kommer i racerbilfart forbi oss.. Men men. Møtes i VM om noen år eller? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal holde på misunnelsen din så lenge du kan jeg, for det varer nok ikke så lenge før dere kommer i racerbilfart forbi oss.. Men men. Møtes i VM om noen år eller? :lol:

Gjett om! Hadde vært helt greit med et lag med både labbis, deg og meg :whistle: VM 2014? Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om! Hadde vært helt greit med et lag med både labbis, deg og meg :whistle: VM 2014? Haha!

Deal! Resten av verden hadde ikke hatt sjans i lagkonkurransen :lol: Ikke individuelt heller forsåvidt, det er jo bare tre plasser på pallen..

Er det i Helsinki?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg stresset meg gjennom filmen med en pc som konstant ville klikke. Det ble til å spille av litt, pause, spille av litt, pause.

Dere bråker noe helt sinnsykt da :lol: Fikk vondt i ørene da Opsis krasjet i kamera! Og smattingen til Opsis da! Haha :P Liker klesstilen din da! Oppbrettet pysj bukse eller? Hva er egentlig innkallingsordet ditt? Høres ut som at du sier "fly" :P

Nei, over til noe litt mer seriøst, men bare litt. Opsis ser nydelig ut :D Og jeg skjønner at folk spør om det er en rev, for halen er sånn reve tjukk og kroppen ser litt reveaktig ut :wub: Nydeliiiiig! Hun virker også herlig, lett å motivere der hun blir døds glad bare du ler :lol: GLEDER MEG!! :D :D :D Og den innkallingen med stå var KNALL!

Btw, jeg kommer til Oslo i slutten av august, men egentlig bare for å stille på utstilling. Syns du skal komme da :P Også møtes vi selvfølgelig når du kommer til Bergen helgen etter der igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg stresset meg gjennom filmen med en pc som konstant ville klikke. Det ble til å spille av litt, pause, spille av litt, pause.

Dere bråker noe helt sinnsykt da :lol: Fikk vondt i ørene da Opsis krasjet i kamera! Og smattingen til Opsis da! Haha :P Liker klesstilen din da! Oppbrettet pysj bukse eller? Hva er egentlig innkallingsordet ditt? Høres ut som at du sier "fly" :P

Nei, over til noe litt mer seriøst, men bare litt. Opsis ser nydelig ut :D Og jeg skjønner at folk spør om det er en rev, for halen er sånn reve tjukk og kroppen ser litt reveaktig ut :wub: Nydeliiiiig! Hun virker også herlig, lett å motivere der hun blir døds glad bare du ler :lol: GLEDER MEG! :D :D :D Og den innkallingen med stå var KNALL!

Btw, jeg kommer til Oslo i slutten av august, men egentlig bare for å stille på utstilling. Syns du skal komme da :P Også møtes vi selvfølgelig når du kommer til Bergen helgen etter der igjen :D

Haha, da har pcen din høy lyd! Jeg hører ikke noe til smattingen, jeg hører bare meg selv prate(brøle :whistle: ). Så alt det er din skyld, ikke min :aww: Og jeg er syk, så jeg går i sykeklær, og egentlig var planen min å holde meg så nærme kameraet at man ikke skulle se meg.. Det fungerte dårlig. Og innkallingsordet mitt tror jeg er "fly", men jeg har egentlig ikke bestemt meg helt. Det blir enten Opsis eller fly, troor jeg har landet på fly. Er det ikke vakkert?

Jeg synes også hun begynner å bli ganske så vakker :wub: Selv om hun er knøttliten. Og hun gir egentlig f*** i hva jeg gjør, sånn egentlig, her reagerer hun bare fordi hun vet det kommer skinke. :rolleyes2: Hun er ikke helt som de andre kelpiebarna som dør av lykke om de får oppmerksomhet.. Opsis klarer seg fint på egenhånd hun, jeg er bare et hinder i hennes plan om verdensherredømme. :lol: Men etter å ha gjort mitt for å betinge glad Maria med mat i noen måneder, så begynner det å bli litt bedre. Jeg har jo en hemmelig plan om at hun etter hvert skal synes det er kjempekult med meg, så jeg har noe å stille opp med mellom øvelsene konkurranser.

Jey! Når da, Bjerke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerke ja, tror jeg :P 20 august er det vell?

Haha, du tror det er fly :lol: Jo, det er vakkert, og enkelt, stilig og kult! Men morsomt at du ikke er sikker på hva det skal være enda :P

Også liker jeg at Opsis skal ta over verden, og hun ser ikke så liten ut på denne videoen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerke ja, tror jeg :P 20 august er det vell?

Haha, du tror det er fly :lol: Jo, det er vakkert, og enkelt, stilig og kult! Men morsomt at du ikke er sikker på hva det skal være enda :P

Også liker jeg at Opsis skal ta over verden, og hun ser ikke så liten ut på denne videoen :P

Vi har ikke trent sånn veldig mye på innkallingen(som du kanskje så :whistle: ), så jeg har ikke rukket å bestemme meg. Men jeg liker fly :ahappy:

Vi skal også stille på Bjerke! Regner jeg med. Og da skal du få se hvor liten hun er.. Sikkert Blondiestørrelse. En skikkelig veskehund! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Film av partysvensken som skal trene lydighet. Vi var litt understimulerte begge to (det skjer ikke så mye når jeg er sjukling), så det ble kanskje litt "over the top" innimellom. Kan ikke noe for at jeg blir småglad når valpen endelig konsentrerer seg i over noen sekunder om gangen! :lol: Og siden jeg ikke har lært meg å legge på musikk får dere bare overleve pratingen min :icon_redface:

Man blir så fryktelig selvbevist etter å ha sett en treningsfilm for mange ganger. Men kanskje man husker på å ikke gjøre de samme feilene neste gang da i hvert fall..

Edit: Og det var kanskje nå vi egentlig skulle ha vist frem den fantastiske fvfen? Vi tar det en annen gang tror jeg, når det er litt mindre partyfaktor i bildet. :lol::whistle:

Partyfaktor hører med synes Harly... :aww::D

Det ser veldig bra ut Maria, dere er kjempeflinke! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, du er så utrolig flink med henne! Jeg sitter og smiler og gliser for meg sjøl mens jeg ser på dere, det er så tydelig at hun elsker å jobbe med deg, og du er så ektefølt glad og positiv! :icon_clapping:

Blir helt satt ut av at en hund kan være så kjapp og nøyaktig, er det mulig, liksom?!? :blink: Og jeg misunner deg både hagen din mtp trening, og hvor oppmerksom og lydhør hun er. Jeg trur ikke knertmonsteret og jeg blir med på landslaget med det første, hehe, men vi står gjerne på sidelinja og heier! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke trent sånn veldig mye på innkallingen(som du kanskje så :whistle: ), så jeg har ikke rukket å bestemme meg. Men jeg liker fly :ahappy:

Vi skal også stille på Bjerke! Regner jeg med. Og da skal du få se hvor liten hun er.. Sikkert Blondiestørrelse. En skikkelig veskehund! :lol:

Blondie er 29 :P Så vidt jeg hørte så var Opsis 43-44 :lol: Mer Aiko str da, tenker jeg meg :P Haha. Men så flott da! :D Så møtes vi der og! Men vær forsiktig, kan være du går hjem med en annen veskehund den dagen :whistle: Nei, jeg kunne aldri byttet Blondie, men jeg kommer til å si til henne at jeg er tanten hennes og at jeg skal passe på henne, slik at hun er villig til å gå med meg :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...