Poter Skrevet 25. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Mai 2014 Fineste E ❤️ Så flink! Ja, så fornøyd med ham Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 28. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2014 I dag er Eine 4 år! Her med sine brødre 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eska Skrevet 28. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2014 Gratulerer med dagen Lest gjennom hele tråden, så mange flotte bilder! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 30. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 30. Mai 2014 Hipp hurra for Eine! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 31. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Mai 2014 Gratulerer med dagen Lest gjennom hele tråden, så mange flotte bilder! Takk! Så koselig at du har lest igjennom hele tråden Hipp hurra for Eine! Eine hilser takk Så et bilde av de to gode vennene, tatt nå nettopp: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 9. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2014 Vi fortsetter å trene jakt, denne gang i vann. Koselig arbeid dette her Fine fyren som er blitt fire år Usikker på om han skal svømme ut på Ut-kommandoen når han ikke ser noe der ute "Jo, ok, da"! Og vips havna det en tennisball foran ham *dele opp* 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 9. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2014 Det er litt forskjell på stilen når han vet det er noe der ute og ikke Her har han greid å svømme ganske langt ut uten påvirkning 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 9. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2014 Så gøye badebilder Hvordan lærer du han å svømme ut uten påvirkning egentlig? Virker kult å kunne gjøre for trimmens skyld for hunden, og ikke alltid måtte kaste noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 9. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2014 Så gøye badebilder Hvordan lærer du han å svømme ut uten påvirkning egentlig? Virker kult å kunne gjøre for trimmens skyld for hunden, og ikke alltid måtte kaste noe. Takk Akk, hvordan jeg har lært inn fremadsendinga? Jeg vet ikke helt om jeg har lært ham den enda Vi plaaaages! Men jeg gjør tre ting som jeg forhåpentligvis kommer i mål med: - Sender ham ut til target - Shaper ham ut (kaster belønning frem over hodet hans) - Lar ham se at dummyen legges eller kastes ut og sender ham ut på den (hjernevasking). Dette fjerner jeg gradvis. Dette har jeg gjort først på land. Det funka faktisk ganske bra i vann, han tok det med en gang, så det var jo lovende å se. Er ikke store avstandene jeg får ham ut på enda. Han skal jo kunne løpe ut opp til 100 m, mens nå står vi fast på en 10-20 m. Om han ikke har funnet noe eller fått noe til da, begynner han å løpe sikk-sakk. I vannet var han faktisk litt mer fremadrettet, men det er jo ganske tungvindt å svømme sikk-sakk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Skrevet 9. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2014 Å kjære, jeg tror jeg er litt hemmelig forelsket i den derre hunden din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 9. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2014 Å kjære, jeg tror jeg er litt hemmelig forelsket i den derre hunden din Den stolte eier gliser fra øre til øre her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 15. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2014 I går fikk Eine en gjennomgang og massasje av en autorisert hundemassør (hurra for at vi har fått det her i byen!). Sist gang greide han ikke å ta i mot massasjen og var helt sprellemann, men denne gang greide han å roe seg ned og det så ut som han kunne nyte behandlingen. Han er litt stiv i nakkeområdet og bak foran lårene, men ellers i tipp topp stand. Det skulle visst kunne ordne seg med en massasjeøkt til, så kan han dretter få forebyggende behandlinger med jevne mellomrom, men sjeldnere. Jeg synes det er veldig greit å kunne forebygge og gjøre det jeg kan for at han skal holde seg skadefri. I dag er han litt støl etter behandlingen. Jeg vet selv hvordan det er etter en runde med idrettsmassasje, er rimelig øm og støl etterpå, men så kommer det seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 18. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2014 Her er noen forskjellige bilder fra facebook, håper de vises. Denne ballen fant han i skogen for noen uker siden. Jeg fikk ham til å legge den igjen i starten av løypa vår og ikke ta den med hjem. Naturligvis ble den borte, men i går fant han den igjen og lykken var stor! Her på bildet er han fornøyd med at han har fått sneket den opp i sofaen Her fra en løpetur sammen med far. Godt å kjøle seg ned litt underveis og han skulle nok gjerne svømt ut og hilst på endene. Blir jo så GLAD av å være sammen med han her! Eine er så enkel å ha med seg på tur og egentlig det meste. Her tidligere var han med oss på en liten hotellutflukt i havgapet og hadde sin første overnatting på hotell. Det tok han på strak labb og mente med største selvfølgelighet at senga og den myke puta var hans (så klart). Sole seg ute på brygga var koselig og å være med på utecafè var også fint. Han bare ER der uten noe styr. Så enkel å ha med og gjøre og er bare et hyggelig tilskudd til familien og livet Under fotball VM måtte han ha med seg denne ballen overalt. Ellers har vi ferie for tiden, så det blir mest turer og kos. Han har ikke møtt andre hunder på evigheter, hans faste hundevenner har flyttet, så vi må prøve å finne nye til ham. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 18. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2014 Fine Eine!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 19. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Juli 2014 Fin altså Likte veldig godt badebildene, vi har akkurat startet litt forsiktig med retrievertreningen og det er kjempemorsomt! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 24. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. Juli 2014 Fine Eine! Blir glad for slike kommentarer Fin altså Likte veldig godt badebildene, vi har akkurat startet litt forsiktig med retrievertreningen og det er kjempemorsomt! Takk Artig at du også prøver retrieverjakt, og sant, ja, at det er morsomt? I dag har vi vært ute på tur med to nye hunder, tok noen få bilder med iphonen: Her sammen med whippeten Ozzy. Veldig morsomt å møte Ozzy fordi han er sønnen til Eines "barndomsvenninne". Han og hun hadde så himla god kjemi og var et skikkelig radarpar, helt til Eine ble hormonell og bare skulle ri på alle tisper. Etter det har de ikke møttes. Men jeg fikk virkelig sansen for henne og fikk da øynene opp for whippeter, så det var artig å se et av avkommene hennes. Flott fyr, det der pinnedyret! (@Alzenas, se en whippet!). Legg forresten merke til badenymfen i bakgrunnen Her er border collien Frøya og hun er like glad i å bade som Eine, så bare der fikk de jo kjemi De hadde minst like stor glede av gjørmehullet der de hoppet fra øy til øy og ble mer og mer gjørmete Bade og spise gress samtidig, det kan nesten ikke bli bedre! Og her er noen bilder tatt med speilrefleksen her om dagen: Krysse en liten bekk En som løper glad og fornøyd i forveien Nettopp ferdig med å rulle seg i lyngen Utsikt mot Tromsøya og Tromsdalstinden 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 25. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Juli 2014 Blir glad for slike kommentarer Takk Artig at du også prøver retrieverjakt, og sant, ja, at det er morsomt? I dag har vi vært ute på tur med to nye hunder, tok noen få bilder med iphonen: Haha, jeg dauer av hun i bakgrunnen! Fantastisk blikk, er som den ene ungen som aldri skal opp av bassenget, ikke når de stenger engang E er som vanlig fin. Håper jeg får til å hilse på engang red: glemte å spørre hvilke sko du har, de så fine ut! Er jo samme terrenget her oppe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 25. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Juli 2014 Haha, jeg dauer av hun i bakgrunnen! Fantastisk blikk, er som den ene ungen som aldri skal opp av bassenget, ikke når de stenger engang E er som vanlig fin. Håper jeg får til å hilse på engang red: glemte å spørre hvilke sko du har, de så fine ut! Er jo samme terrenget her oppe Haha, ja, hun var litt sånn at hun absolutt ikke ville opp, det måtte litt overtaling til før hun ble med Om du er i området en gang må du bare ta kontakt, så får du hilse på ham Skoene, ja, de er supre! De heter Inov-8 X-Talon 160. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 25. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Juli 2014 Haha, ja, hun var litt sånn at hun absolutt ikke ville opp, det måtte litt overtaling til før hun ble med Om du er i området en gang må du bare ta kontakt, så får du hilse på ham Skoene, ja, de er supre! De heter Inov-8 X-Talon 160. Jeg skal definitivt gjøre det 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 27. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Dagens treningsøkt var i varmeste laget og vi plagdes noe himla med fremadsendinga. Har kjørt oss skikkelig fast der. Bilder ble det likevel: Først en paraglider. Den kom smygende så lydløst nedover fjellsiden. Her er det like før den skal lande. Legg forresten merke til hvor brun og naken skogen er i bakrunnen. Lauvmakken har spist opp nesten alt! Dagens utsikt! Etter hvert ble det varmt og tungt å holde dummyen skikkelig Her har han fått seg et gjørmebad og er godt fornøyd 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 9. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. August 2014 Bare litt random bilder: Øver på å slappe av på tur Mm Nyter utsikta *gnofsegnofse* 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 4. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. September 2014 Fisketur på Skaidi 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 4. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. September 2014 Jeg har forresten glemt å legge ut bilder av ham fra jaktkurset vi var på. De ble tatt av Hundevis: Veldig praktisk å belønne med tubeost! Så sindig og balansert... Sitter klar for dirigering samtidig som han geiper til instruktøren Det går unna! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 9. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. September 2014 Eine har lært seg å nyte det gode liv Tenkte forresten på noe her om dagen da jeg leste i en tråd her på sonen om hva som er neste drømmehund, at jeg har min drømmehund nå, jeg. Han er det jeg har drømt om og mere til og det er så godt. Kanskje særlig siden jeg har hatt syke hunder og hund med problematferd, så vet jeg virkelig å verdsette det å ha en normal og velfungerende hund. Som jeg har sagt flere ganger, Eine er et tilskudd til livet og han gir mer enn han tar. Nå nærmer det seg forresten vår første jakt. Gledings 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 9. September 2014 Rapporter Share Skrevet 9. September 2014 Fiiiine fiiiine E! Men du, har dere vært på skaidi, kvalsund? Nei tenk så uforskammet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts