Gå til innhold
Hundesonen.no

(Balrog) og Ellies tråd :)


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 734
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes du beskriver han så fint! Du veit, vi vil ikke bare høre om suksesshistoriene som ender i sløyfer eller opprykk, men også hverdagene som preger dere som team og hvordan han utvikler seg.

Men han fikk 4 ufattelig gode år, de beste årene faktisk! Og Balrog hadde bare en strek han, resten av han var bare fantastisk, utrolig, fint. Lettlært, arbeidsjern, familiens kjæledegge, mammas kosek

Jeg er altså så imponert over dere to, jeg . Du er en veldig bra hundefører, unge dame . Grattis så mye med opprykket og fine poeng .

Posted Images

Farlig pusekatt jo! *flirer*

Men best å holde seg unna sånne skarpe ting.

Gutta her prøvde jage hesten i dag de, men det var ikke noe kult alikavel når hesten bare ble stående å titte på de uten å bevege en muskel *ler*

Også så stor han har blitt :)

Øivind er jo kjempe flink med han, noe sier meg at Balrog er litt pappa gutt :)

Åh, godt hesten ikke jagde de tilbake :)

Han har blitt større :) ... og er definitivt pappagutt :)

:) Katter er Fali' det! Så herlig. Fyh som jeg gleder meg til å møte den lille tassen. :)

Takk :D

Og en film fra turen idag. Skulle se om han syntes de fontenene var skummelt, men da fikk han bare raptus istedet :wub:

(Ellie også, måtte passe på så hun ikke moser han helt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den videoen der han presenteres for katta :) Så flink valpegutten var! Han så ikke redd ut, men helt behersket og litt nysgjerrig. Og når usikkerheten meldte seg og det ble litt for mye, så søkte han hjelp og tilflukt hos far - flinke gutten! :) (valpen altså :wub: )

Det er vel det man kan kalle "drømmereaksjon" på en liten valp, vel..? (jeg har ikke mye peiling på hunder enda, men i mine øyne var det en perfekt reaksjon på noe ukjent : -) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor Baljog! :)

Vet du hvor mye han veier? Jeg må veie Ikke snart, for hun har blitt mye større den siste uken.

Jeg skal veie han på lørdag for da skal vi på valpetreff hos dyrlegene på CC vest :)

Han har også vokst skikkelig!

Jeg likte den videoen der han presenteres for katta :lol: Så flink valpegutten var! Han så ikke redd ut, men helt behersket og litt nysgjerrig. Og når usikkerheten meldte seg og det ble litt for mye, så søkte han hjelp og tilflukt hos far - flinke gutten! :) (valpen altså :whistle: )

Det er vel det man kan kalle "drømmereaksjon" på en liten valp, vel..? (jeg har ikke mye peiling på hunder enda, men i mine øyne var det en perfekt reaksjon på noe ukjent : -) )

Jo jeg syntes også det :) Så vi sier det vi!

Han er veldig fornuftig sånn ellers også, og har veldig godt språk ovefor andre hunder. Han er fullstendig klar over hvilke hunder han kjenner som han kan, og ikke kan bølle med! Deilig med fornuftig valp :ahappy:

Så herlig han er! :D

Takk :wub:

Edit: Jeg glemte... vi fikk tjenestedekken til han i presang idag :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har Balrog vært på valpetreff som arrangeres av dyrlegene på CC vest, og Jar hundeskole. Han var yngst, de andre var mellom 3 og 6 måneder. Derfor ble det mest at han observerte de andre og var litt forsiktig. Det syntes jeg var helt OK, for igår var vi på en tur med barn og endel andre hunder han kjenner bedre. Og da var han nesten alt for tøff, taklet alle alene og kunne ikke brydd seg mindre om meg :lol: Han virker veldig selvstendig, men og ganske fornuftig når han ikke er like trygg (ny situasjon.)

Hos dyrlegene fikk jeg også veid han og.. jeg hadde tippet på 6 kg - men 7! kg veier han nå! Og er i storform, jeg har klart å slappe av og se at han ikke er tykk.. han bare vokser enormt mye! Også er han supersprek og har faktisk litt muskler allerede også ;)

Fine gutten min ;)

Senere på dagen traff vi Ikke :ahappy: Det skal jeg legge inn film av senere i kveld!

Edit:

Ikke og Balrog som leker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk :icon_redface::D

Denne...

33540_483693106398_679816398_7391902_6085319_n.jpg

... har blitt til denne :aww:

73205_494947031398_679816398_7598163_1636588_n.jpg

Så først hvor mye han har vokst når jeg så han ved siden av Ellie :P

Igår var Balrog 12 uker og vi var hos veterinær for sjekk og vaksine. Alt var fint og han veier nå 8, 4 kg!

Han er kjempesprek og går lange turer allerede. Her er noen bilder fra Kolsåstoppen på 12ukers dagen :rolleyes2:

67653_494948426398_679816398_7598191_741507_n.jpg

73711_494950141398_679816398_7598229_8000004_n.jpg

67738_494950216398_679816398_7598233_685187_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :(

Jeg er kjempeglad for hvor gode venner hundene er. De liker mye av det samme og leker kjempefint sammen :P

deilig at Ellie tar av for litt valpebiting, og bare biter tilbake :P

(Vi vil hilse på dere også Anette! Urk at vi aldri får det til! Tør nesten ikke sende deg pm engang jeg :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Vi vil hilse på dere også Anette! Urk at vi aldri får det til! Tør nesten ikke sende deg pm engang jeg :()

Nei, du må for all del ikke sende PM, da smeller det :P

Fra denne uken av er jeg mer eller mindre ledig hver onsdag og helg, andre dager går greit om det avtales litt på forhånd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå fikk jeg også lyst til å oppdatere :)

Balrog har blitt stor gutt og mistet nesten all valpepels. Han veier nå 10,5 kg.

Han går tur med andre hunder hver ukedag og er utrolig trygg og god. Han har et veldig godt språk og går godt overens med alle. Han ser fort hvem han kan leke med og ikke. Hvis han går med voksne hunder som ikke gidder, så tusler han bare pent side ved side. Er det noen som er lekne så er han med med engang! Han har til og med lekt fint med en stor RR tispe. Storesøster Ellie er den eneste som tas skikkelig. Hun får litt juling og det knurres så det jomer i skogen. Han prøver hardt å holde følge med henne og er nok egentlig en stor beundrer. Men der Ellie lekende lett hopper over grøfter og inn i kratt, hender det titt og ofte at han går på en smell når han forsøker seg på det samme med litt kortere bein.. da er det å riste seg og late som ingenting :wub:

Når vi møter andre mennesker er han interessert, men hvis de setter seg ned og lokker er det ikke alltid han vil bort. Han lurer nok på hva de har tenkt å finne på som oppfører seg slik? Hvis han har møtt personen før derimot er det stor glede og han løper bort, hopper, slikker og logrer med hele seg. Det finnes ikke noe søtere enn en kelpivalp som logrer med hele kroppen med flate ører! :wub:

Forrige helg var han med på Kongsbergutstillingen og tok det med knusende ro. Inn med høy haleføring og nysgjerrig på alt og alle. Neste helg får han prøve den settingen igjen i Lillestrøm der vi håper å få møtt litt av slekta.

Jeg har ikke vært like flink til å trene med han som Benedicte er med Ikke, men han lærer utrolig fort - så bare jeg begynner med noe så kan han det jo like etter. Å løpe til musematte tok seriøst bare 3 sekunder å lære han før han gjentok og gjentok. Han leker veldig fint, elsker filla si. Vi jobber litt med at han skal få sterkere grep så jeg lar han vinne den når han drar godt imot. Hvis jeg da løper motsatt vei blir han superhappy og løper etter meg for å leke mer. Det er det beste vi vet begge to :wub: Han leker også fint ute feks på fellestrening med andre. Jeg bør nok bli enda flinkere til å oppsøke bymiljø o.l og leke der, men når jeg først gjør det går det veldig greit.

Ting han kan til nå er; sitt, dekk, stå - stå og bli, stå med forstyrrelser, plukke litt sporpinner her og der, litt frivillig FVF, løpe til musematte, løpe inn i buret, forskjellig target feks post it lapp og tuppen på kjegla. Det jeg må jobbe med når jeg trener han er å belønne roligere i rolige øvelser. Jeg blir så glad av å trene med han at jeg roser litt for mye, noe som fører til at han går i taket av glede, og leker og kjegler bare fyker til alle kanter! (+ at jeg blir bitt i nesa og leppa da :) )

Inne er han ganske rolig. Dvs det meste går ut over Ellie som syntes det er greit å leke med han. Men han krever mindre og mindre søvn, og Ellie sover faktisk mer enn han nå. Så da passer vi på at hun får ro. Da er det mest løsøre det går utover, aviser, vedkubber og sokker feks er veldig populært! Stuegulvet ser ganske ofte ut som et bombenedslag som vi må rydde hver eneste dag. Men etter litt vimsing faller han til ro og sovner han også, og han har ikke ødelagt en eneste viktig ting hittil. Renslighetstrening har han ikke helt skjønt, men så lenge vi er flinke til å lufte han, er det få uhell. Han sover hele natten og det har han gjort fra dag en!

Alenetreningen går også bra, har ikke stresset med å ha han så lenge alene hjemme, men det han han vært går veldig fint, og han blir ikke stresset av at vi er borte. I bilen slapper han også veldig godt av :)

Det jeg kanskje er mest overrasket over er hvor utrolig myk han er. Jeg visste at Kelpie er en en myk rase, men pga bra mentalitet har jeg tenkt på de som litt tøffe likevel. Og han er jo trygg og god, så det er ikke det jeg mener, men han er veldig myk. Du trenger ikke heve stemmen mye for at han skal reagere for å si det sånn. Men jeg trives med slike hunder jeg.

Nå har snøen kommet men vi rakk å prøve et spor før det - som gikk veldig bra. Han skjønte hva han skulle og den lille nesen snuste høylydt i skogen :)

Har såvidt begynt med litt valperundering og håper å få gjort det mer fremover, avhengig av at vi har noen å trene med.

Vi har også akkurat begynt på valpekurs og koser oss med det. Der får han møte og trene sammen med andre valper og jeg får god hjelp av flink instruktør. Skal se om vi får trent litt på at andre håndterer han fremover. Hvis den treningen går bra har jeg kanskje lyst til å melde han på valpeshow i Letohallen i romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro å lese Marie, gleder meg veldig til å hilse på han igjen :wub:

Du har ikke noe fri eller mulighet den kommende uken? Kanskje Benedicte også?

Og kan jeg få legge ut det du skrev i bloggen min? De to som ikke er på sonen og hannhund eier lurer jo også på hvordan det går :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen, liten mann :wub:

Takk :wub:

Morro å lese Marie, gleder meg veldig til å hilse på han igjen :)

Du har ikke noe fri eller mulighet den kommende uken? Kanskje Benedicte også?

Og kan jeg få legge ut det du skrev i bloggen min? De to som ikke er på sonen og hannhund eier lurer jo også på hvordan det går :wub:

Å det vil jeg prøve å få til... mandag eller fredag passer best hittil tror jeg?

Bare å legge ut :)

Jeg la til litt om alenetrening og kom på at han kunne en ting til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...