Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk dyremishandler etablert i Sverige


Argyr

Recommended Posts

Strömsund

"Hade döda hundvalpar i frysen i Norge – nu startar hon verksamhet i länet

Kvinnan hade döda hundvalpar i frysen, hon ska ha slängt in en hundvalp i väggen så den dog och hon hade skjutna valpar på gödselstacken. Nu har hon flyttat till länet och har åter hundar"

http://op.se/stromsund/1.2233745-hade-doda-hundvalpar-i-frysen-i-norge-nu-startar-hon-verksamhet-i-lanet

"Hon har livstids hundförbud i Norge. Genom att bara flytta några mil in på den Svenska sidan kan hon fortsätta ha hundar.

Relaterat

– Det är en konstig situation. Men norsk lag gäller i Norge och svensk lag här. Det är inte så mycket vi kan göra så länge hon inte gör något fel i Sverige. Det vi kan göra är att ha täta kontroller. Vi kan inte döma någon på förhand, säger handläggaren vid djurskyddsenheten vid länsstyrelsen, Annika Hallin."

http://op.se/ettan/lokalt/1.2234065-lansstyrelsen-det-ar-en-konstig-situation-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

:D

Det er egentlig bare trist.

Men det er som de sier, man kan ikke rettsforfølges med Norsk lov i ett annet land. Men OM hun gjør noe som de har å utsette på henne så vil det jo være noe som vil bli vurdert i evt sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Kvinnan är avstängd från Svenska kennelklubben. För att vara trovärdig med avel och försäljning av hundar bör man vara medlem i Svenska kennelklubben. Stoppet gäller i tre år framåt.

Så får vi håpe at aktivitetsnekt og registreringsnekt blir utvidet ut over de 3 årene (heldigvis så er det samarbeid, slik at om man får slike forbud gjennom NKK så kommer de også automatisk i hele Norden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnan är avstängd från Svenska kennelklubben. För att vara trovärdig med avel och försäljning av hundar bör man vara medlem i Svenska kennelklubben. Stoppet gäller i tre år framåt.

Så får vi håpe at aktivitetsnekt og registreringsnekt blir utvidet ut over de 3 årene (heldigvis så er det samarbeid, slik at om man får slike forbud gjennom NKK så kommer de også automatisk i hele Norden).

Det med SKK er vel på grunn av utstillingjuks, ikke denne saken? Håper det stemmer det du sier, for NKK er hun fullstendig ekskludert fra - og vil jo da bli det hos SKK også.

Tror dog ikke det har noe å si. Hun har ikke akkurat flytt på å være seriøs tidligere, så hun trenger det vel ikke nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Det med SKK er vel på grunn av utstillingjuks, ikke denne saken? Håper det stemmer det du sier, for NKK er hun fullstendig ekskludert fra - og vil jo da bli det hos SKK også.

Tror dog ikke det har noe å si. Hun har ikke akkurat flytt på å være seriøs tidligere, så hun trenger det vel ikke nå heller.

Når de sier at hun er avstengt så regner jeg med at det er både registreringsnekt og aktivitetsnekt. Jeg har selv sittet i verv i raseklubben (for Hovawart) og mottatt mailer fra NKK med opplysninger om hunder og eiere som har hatt aktivitetsnekt og registreringsnekt, de mailene opplyser også om vedtak fra de andre nordiske kennelklubbene.

Hun kommer ikke til å bli seriøs med det første :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med SKK er vel på grunn av utstillingjuks, ikke denne saken? Håper det stemmer det du sier, for NKK er hun fullstendig ekskludert fra - og vil jo da bli det hos SKK også.

Tror dog ikke det har noe å si. Hun har ikke akkurat flytt på å være seriøs tidligere, så hun trenger det vel ikke nå heller.

Har lest protokollen, og hun forfalsket vel noen kvitteringer på innbetalinger til utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er delte meningen om å advare andre, men jeg har iallefall sagt fra på det svenske welshforumet. Desverre er jo navnet hennes beskyttet i Sverige selv om det er åpent i Norske medier (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest protokollen, og hun forfalsket vel noen kvitteringer på innbetalinger til utstilling.

Såvidt jeg husker byttet hun om på hundene når de skulle inn i ringen. Mulig hun har gjort enda mer...

Men hos NKK er hun ihvertfall fullstendig utestengt, hun får ikke delta på utstilling eller prøver, registrere hunder osv. Hadde jo vært veldig kjekt om det gjaldt andre FCI-land også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den norska kvinnan drev en skräckkennel.

Hon är dömd för att ha kastat in en hundvalp i väggen så att den dog och flera skjutna hundar hittades i en gödselstack på hennes gård.

I sin frys hade hon 15 döda valpar.

Nu har hon flyttat till Sverige."

"Den norska djurskyddsmyndigheten Mattilsynet har gjort flera besök hos kvinnan och sammanlagt har man funnit 39 döda hundar på gården. På en av de avlidna hundarna fann man flera skotthål i nospartiet. Inget av skotten var dödande."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7584426.ab

"Allt är ren lögn, det var justitiemord, säger hon till Aftonbladet."

"Jag har inte gjort det jag är beskylld för. Jag har inte gjort något som är straffbart. Hela domen är fel och de ville inte lyssna på mina vittnen, säger hon."

"De många anmälningar som norska djurskyddsmyndigheter fått in mot henne har enligt kvinnan en orsak: avundsjuka.

– Det är människor som lider av världens största folksjukdom – missunnsamhet. Jag har en prissamling som är så stor och avundsvärd att det får folk att göra mycket konstigt. Jag har blivit bäst i rasen på varje utställning jag har vart på. I Norge och i utlandet."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7587722.ab

"Patrik Hallberg köpte en hund av den 52-åriga kvinnan.

Men den människorädda hunden rymde och flydde till skogen.

Efter sju månaders försök att fånga in den sköts den av jägare."

"Jag sa att jag ville ha mina pengar tillbaka eller i värsta fall en ny hund. Men hon vägrade ersätta på något sätt och hotade oss i stället.

Intrycket som Patrik Hallberg fick av gården i Norge var inte det bästa.

– När jag kom hem till henne gick det omkring halta, oborstade hundar. Det gick hundar överallt. Det var så fruktansvärt skitigt att det inte gick att vara där inne. En extremt stressig miljö där hundar slogs med varandra."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7587646.ab

Flere linker:

http://ltz.se/nyheter/stromsund/1.2233346-kastade-hundvalpar-i-vaggen-nu-startar-hon-verksamhet-i-stromsund

http://ltz.se/nyheter/stromsund/1.2233708--det-har-tagit-flera-ar-att-fa-stopp-pa-henne-

Følg saken og se hennes nye navn og adresse her:

http://djurpoliserna.blogg.se/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa ja... justismord og misunnelse, det er det det er! Kjekt å bare bytte litt navn.. Synd at folk er så innmari misunnelige på de flotte hundene hennes at de sier noe om det og ødelegger denne flotte kenneldriften... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite hvordan det utviklert seg, og er tydelig at hun er lagt merke til av svenskene. Så da krysser man fingre for at det ikke går like langt som her før det blir tatt tak i av myndigheter.

Kan være hun opplever at dette ikke gikk så lett som hun hadde trodd.... :( Men hun har sikkert kontakter som kan hjelpe henne å flytte til Finland eller noe om folk i Sverige viser seg å være smålige som oss her i landet... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være hun opplever at dette ikke gikk så lett som hun hadde trodd.... :( Men hun har sikkert kontakter som kan hjelpe henne å flytte til Finland eller noe om folk i Sverige viser seg å være smålige som oss her i landet... :lol:

Ja, kan være men tviler på at det vil bli noe bedre igrunn. Nå vet vi her det pluss svenskene. Er ikke bare bare å bli kvitt mørjen ho står oppi nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter ikke dama altså,men..bare lurer :

Hva er så mystisk med døde valper i fryseren?

Vet noen hva som skjedde med dem og dødsårsaken?Noe jeg ikke har fått med meg?? :lol:

Og på naboøya og ellers rundt på "bygda" skytes hunder etter "behov"...bøndene gjør det ofte slik.

De legger dem ikke i hauger,men graver dem ned...men lam og kalv osv blir lagt i hauger,døde...hvor lenge aner jeg ikke...men en hund jeg kjente henta seg noe snacks fra et par dyr i en haug en gang,kom rekende med deler av døde dyr

...Det er den bondske måten å gjøre ting på vel?

Er det ikke lov å skyte hund forresten??

En jeg vet om hadde døde slanger i fryseren fordi han visste ikke hvor han skulle gjøre av dem og ville ikke kaste dem i søpla...de døde av sykdom på vinteren og nedgraving var umulig...de ble liggende lenge før h*n fikk fått dem ut og gravd dem ned..

Hvis man ikke bruker fryseren mye så er det lett og glemme ut sånt...

Synes jeg ser overskriften "døde valper i fryseren" hver gang...Er bare det at jeg lurer på om det er en natulig årsak eller noe..?

Kastet ikke akkurat mine dødfødte i fryseren,og kastet ikke den "defekte" i veggen men,jeg tok jo livet av den...Trenger vel ikke være noe annerledes den saken der?

Jeg mener akkurat de punktene...

Resten er jo soleklart vil jeg tro...men...

Nei vet ikke,tenker høyt...

Håper ikke hun fortsetter som før om hun får nye dyr...for at noe er galt er det vel ingen tvil om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tankegang Inustaff..

Hva er forskjellen - hvorfor reagerer vi med forakt og "ærsj" når det står at HUN har tatt livet av en valp, men når Inustaff her sier det trøster vi og er helt overbevist om at det var en riktig avgjørelse?

Tror man virkelig at denne damen kommer til å slutte med å ha hund (eller andre dyr)? Er noen virkelig SÅ naiv?

Er det bedre om det flyttes "ut av syne ute av sinn" - dvs til Estland, Polen eller kanskje Tyskland? Kanskje lengre bort, med heeelt andre verdier og syn på dyrevern enn oss.

Er vi da "bare glade for å være kvitt problemet" - så kan noen andre hunder få lide istedenfor?

Eller hadde det kanskje vært like bra å ha personen i nærheten, under kontrollerte former slik at vedkommende kan få hjelp og støtte istedenfor fordømmelse og hat?

DYRENE kan nemlig passes på såfremt vedkommende er i land det finnes instanser for dette. Og en hund lider ikke nødvendigvis av å være en ute-hund, skitten, lurvete eller lite sosialisert på bylivets gleder, liksom...

Jeg blir helt enkelt kvalm av endel kommentarer her inne, men samtidig fasinert av hvordan folk faktisk "er", så man greier jo ikke å slutte å følge med heller, dessverre...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...