Gå til innhold
Hundesonen.no

Flere her med rotter?


icebluelagoon

Recommended Posts

har ikke lenger nå, men har hatt masse rotter opp gjennom tiden! Elsker de dyrene altså, fantastisk sosiale og behagelige dyr! Er det Berkshire husky du har? Har hatt to av dem selv, utrolig flotte! Kan ikke ha nå vi da, siden vi har ildere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lenger nå, men har hatt masse rotter opp gjennom tiden! Elsker de dyrene altså, fantastisk sosiale og behagelige dyr! Er det Berkshire husky du har? Har hatt to av dem selv, utrolig flotte! Kan ikke ha nå vi da, siden vi har ildere.

Hadde første rotta mi for rundt fem år siden, han var dessverre alenerotte da jeg ikke visste bedre. Etter at jeg mistet han har jeg gått og drømt om å få rotte igjen og endelig følte jeg at jeg hadde tid og mulighet :lol:

Jeg er faktisk ikke helt sikker, det er enten en Berkshire Husky eller en Banded Husky, tror hun står litt i grenseland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder! Jeg har tre stykker, og har hatt dem i snart ett år. Helt herlige dyr! Jentene er halvt dumbo og har grå/hvit pels. De er ikke så lekne som rotter flest, men tror det kommer av at de var ca 4-5 måneder da jeg fikk dem fra dyrebutikken , og ikke har vært vant med noe særlig boltreplass. Derimot elsker de såklart å utforske, og de lærer ting veldig raskt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanskelig å ta bilder av dem, for de er i full fart stort sett hele tiden når de er ute, men kan gjøre et nytt forsøk etterhvert. Sånn sett er hannrotter greiere å fotografere med sin bedagelighet og litt "tregere" tempo. :wub: Skal se om jeg kanskje har noen bilder på data'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt rotter i 8 år, oppdrett i 2 år. Har importert en god del rotter fra Danmark, ettersom de norske standardene ikke er/har vært altfor gode. For tiden har jeg kun fire 'hjemmelagde' gutter igjen, en minkpoint siamese, burmese dumbo, burmese dumbo rex og en wheaten burmese dumbo rex

Fantastiske kjæledyr, og umulig å gå lei :rolleyes2:

Div bilder og hjemmeside http://intetsrotter.weebly.com/

aV17b9iJ.jpg

SkB30-cf2b769a7e89bb7d6abad58cdf9df1fb.jpg

99968088.jpg

97723454.jpg

PqIiTL0.jpg

04-NODA-ANITA-97GR-02.jpg

aVoVkZr.jpg

PqTz3ZJ.jpg

shot065.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde masse rotter før!

Drev et lite oppdrett fordi jeg syntes så synd i rottene på dyrebutikken som foreldrene kjøpte til barna sine som "leketøy". Fokuset mitt var å få frikse, sunne rotter. Også selge dem til gode tygge eiere som jeg holdt kontakten med.

Mamma var imponert hun, jeg var jo bare 11 år! Meldte meg opp i klubber, tok prøver, leste bøker og all info jeg kunne slikke til meg. Hehe :icon_redface:

Men så begynte jeg på videregående, og jeg måtte flytte. I huset fikk jeg bare ha én av rottene med, noe som var fryktelig trist. På slutten slet jeg med svulst på to av rottene mine, som da ble avlivet for å slippe å bære på alt. Jeg tok prøver, så de var godartet.

Det endte nå sånn da, i April 09 døde lille Dina. Og hun var den siste.

Tilsammen har jeg hatt over 40 rotter fra den dagen jeg fikk min første, Jasmin da jeg var 11, til min siste, Dina, da jeg var 16. Savner herlighetene mine :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Så søte! Jeg har ikke tenkt over at det finnes ulike raser...

Arten kalles Rattus Norvegicus (brunrotte/tamrotte), underkategoriene er ikke raser, men fargevarianter :ahappy:

Den andre vanlige arten er Rattus Rattus (svartrotta).

www.tamrotter.com - en kjempefin side for de som vil lære mer om tamrotta, står masse nyttig og interessant info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig søte dyr! Jeg hadde 8 rotter over 3 år :lol: Skulle gjerne hatt rotter igjen, men tror ikke det hadde gått med Frøya her, så da må jeg være litt melankolsk;

DSC00552.jpg

IMG_3256.jpg

Tøffeliten stakk av med godsakene i varmen :D

IMG_2953.jpg

Noen prøver å bevise at det ikke er viktig med såå stort bur:

DSC00379.jpg

Alucard og Loke:

IMG_2755.jpg

Beste soveplassen til Loke:

rottene052.jpg

rottene037.jpg

Så nå må jeg fysisk stoppe meg selv her! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...