Gå til innhold
Hundesonen.no

Navneforslag til guttevalp?

mokken

Recommended Posts

Skrevet

:lol:

Ja jeg registrerte Viggo, såvidt... :D

Viggo passer jo superbra inn i LOTR-kullet, da! OG passer forsovet inn i stamtavlenavnet også.

ViggoMortensen.jpg

Viggo Mortensen :D

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Viggo passer jo superbra inn i LOTR-kullet, da! OG passer forsovet inn i stamtavlenavnet også.

ViggoMortensen.jpg

Viggo Mortensen :lol:

Ja kanskje, har forøvrig 2 navn nå som stikker seg litt ut.

Så får vi se hva vi ender på når vi har vært på besøk :D

Skrevet

Tja.... kan jeg vel - da jeg hadde min første hund så trente jeg hver uke med ei som hadde en Basset ved navn Bodil

Jeg og har hørt om en hund som heter Bodil :lol:

Skrevet
Ja jeg registrerte Viggo, såvidt... :lol:

Du er jammen observant :D:D:D

Rush... (eller nei - glem det - for det tror jeg min neste skal hete... :D)

Skrevet

Mishka/Misha! Russisk for (liten) bjørn, kortform for Mikael

Tex

Mio

Storm

men en kelpie kan kanskje ha et australsk navn? kanske med aborginer opphav?

http://www.lowchensaustralia.com/names/abornames.htm

Mio og Storm er treningskompiser, men fine navn ja :lol:

Mulig det blir noe aussi-aktig ja, en venninne har sendt meg masse linker og en annen venninne skulle sette slektningene sine som bor i Australia.

Cooma var jo stilig da :D (Austarlsk innsjø)

Dingo??

Nææ, tvillsomt.

Du er jammen observant :D:lol::D

Rush... (eller nei - glem det - for det tror jeg min neste skal hete... :lol:)

Ja ikke sant?! :D

Harly er ikke så dumt i grunn... :)

Guest Belgerpia
Skrevet

Harly er ikke så dumt i grunn... :lol:

Nææææ - Harley og Merethe klinger ikke så bra sammen! Det høres MYE bedre ut med Viggo og Merethe *fniiiiiiis*

Skrevet

Nææææ - Harley og Merethe klinger ikke så bra sammen! Det høres MYE bedre ut med Viggo og Merethe *fniiiiiiis*

Du altså! :wub:

• 3 weeks later...
Skrevet

..skal jeg...

:ahappy:

Med tanke på registreringsnavnet ville jeg nok personlig prøvd å flette de litt sammen. Mearas -> Rohan -> Eorl -> Brego osv. Fin link.

Takk takk, den skal vi titte på senere! :rolleyes2:

Prøver å finne noe som ikke "alle" heter, det er vel nok Frodo og Pippin hunder rundt omkring.

Skrevet

Sting er en sterk kandidat Jeanette :rolleyes2:

De andre... emm altså, fine navn men litt tung uttale sånn i hverdagen :ahappy:

Skrevet

Åh, jeg syns det er kjempemorsomt jeg, når folk lurer på om det er kjærsten, ungene eller bikkja jeg snakker om. Det var f.eks festlig at "alle" snakket om stakkars Tommy som alltid måtte være hjemme når jeg var ute på byen, det var utrolig morsomt at folk syns jeg var stygg med kjærsten min når jeg sa jeg hadde kastrert Tommy, eller at folk lurer på hvem jeg snakker om når jeg sier at jeg leiter etter en jeg kan parre Nora med.. Tvangsekteskap, liksom.. *ler* Jeg tror ikke jeg kommer til å kalle noen av mine hunder noe annet enn menneskenavn jeg (og de eneste jeg har hatt som har hatt vanlige hundenavn, har ikke fått navnene sine av meg).

Meeeen, hver sin humor, kanskje? hehe :wub:

Jeg syns det er knallkjekt! :ahappy: Digger når hundene har morroe navn!

Jeg og har hørt om en hund som heter Bodil :(

:( Ene mopsen vår kanskje? :(

Dåkkar! Slutt å diss navnet Bodil! De e så kult! :ahappy:

Ellers så stemmer jeg for "Aiden" Det betyr flamme. :rolleyes2: Min røde drømmefremtidige saluki skal hete det om det ikke er for mange som heter det! :yawn:

Skrevet

Ellers så stemmer jeg for "Aiden" Det betyr flamme. :aww: Min røde drømmefremtidige saluki skal hete det om det ikke er for mange som heter det! :hmm:

Ja det passet bra på en lukis, men ikke på en kelpie :aww:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...